پورشه

بازتولید شگفت انگیز 911GT1 با قیمت میلیون دلاری و تولید محدود

شرکت تاتهیل تنها ۲۲ دستگاه از این سوپراسپرت را بر پایه ۹۱۱GT1 تولید خواهد کرد.

پس از آنکه تصاویر جاسوسی از این خودرو در فرودگاه لس‌آنجلس توجه بسیاری به خود جلب کرد و باعث شروع گمانه‌زنی‌ها شد، سرانجام شرکت بریتانیایی تاتهیل از خودروی GT وان خود رونمایی کرد. این سوپراسپرت بازسازی‌شده بر پایه خودروی مسابقه‌ای پورشه ۹۱۱GT1 توسعه پیدا کرده است که در دهه ۹۰ میلادی بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و ۱,۲۰۰ کیلوگرم وزن داشت. تاتهیل اعلام کرده است که برای هرچه خاص‌تر نگه‌داشتن این خودرو، تولیدش را به ۲۲ دستگاه محدود خواهد کرد.

پورشه در سال ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ برای حضور در مسابقات لمان، از بخش جلویی و میانی ۹۱۱ تولید انبوه و بخش فولادی مخصوص پروتوتایپ ۹۶۲ استفاده کرد تا ۹۱۱GT1 را خلق کند. از آنجا که شباهت زیادی میان محصول تاتهیل و خودروی اصلی وجود دارد، احتمال می‌رود که این شرکت هم از همین تکنیک استفاده کرده باشد؛ البته GT وان با وجود سیستم موتورمیانی خود از بخش عقب یک ۹۱۱ عادی استفاده نمی‌کند و طراحی منحصربه‌فرد خود را دارد.

سازنده انگلیسیGT وان اعلام کرده که قلب تپنده خودروی جدیدش را یک واحد ۴ لیتری ۶ سیلندر تخت تشکیل می‌دهد که بسته به تمایل خریدار این خودرو، توان تولید ۵۰۰ یا بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت  را خواهد داشت و تا ۱۱ هزار rpm هم دور برمی‌دارد. از آنجایی که تاتهیل درباره سیستم کمک‌پیشران سخنی به میان نیاورده است و بازسازی‌کننده‌های پورشه‎ از تجهیز آن به سوپرشارژر خودداری می‌کنند، گمان می‌کنیم که تاتهیل GT وان هم از توربوشارژر سود ببرد.

خریداران GT وان درکنار انتخاب نوع پیشرانه خود می‌تواند جعبه‌دنده را هم از میان یک نسخه دستی یا دوکلاچه خودکار انتخاب کند. این خودرو برای تامین سواری مناسب به سیستم فنربندی دوجناغه منحصربه‌فرد خود مجهز شده است و نیروی ترمزش را از ترمزهای کربن‌سرامیکی تامین می‌کند. امنیت سرنشینانش این سوپراسپرت هم با میل‌های محافظ تاییدشده توسط FIA چند برابر شده است تا خریداران ثروتمند از بابت حفظ جانشان نگرانی کمتری داشته باشند؛ هرچند که یاگر کسی با سرعتی بالای ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت تصادف کند، در هرصورت شانس چندانی برای زنده‌ماندن نخواهد داشت.

این اولین‌بار نیست که برند تاتهیل به تقویت خودرو مشغول می‌شود؛ مجموعه یادشده پیشتر هم برای حضور در مسابقات رالی به ساخت قطعات و ارتقا مدل‌های مختلف پورشه پرداخته است. پروژه GT وان هم حاصل تلاش این برند با همکاری با بازسازی‌کننده مشهور ۹۱۱، سینگر، محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه رقیب پورشه ۹۱۱GT1 در رقابت‌های لمان دهه ۹۰ میلادی «تویوتا GT وان» نام داشت، می‌توان کمی از سیستم نام‌گذاری تاتهیل خورده گرفت اما از آنجا که مشتریان منحصربه‌فردی خواهد داشت، احتمالا این مسئله روی فروش آن بی‌تاثیر خواهد بود. تاتهیل برای تسلی‌خاطر هر چه بیشتر خریداران اعلام کرده که خودروی جدیدش برای جاده ساخته شده و مجوزهای لازم را هم دریافت کرده است.

قیمت این سوپراسپرت خاص هنوز اعلام نشده است اما با توجه به قیمت بسیار ۹۱۱GT1 می‌توان انتظار داشت که این مدل هم با قیمت بسیار بالا به فروش برسد. نظر شما درباره تاتهیل GT وان چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Saeed farshchian

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    از خودرو های تولید محدود که در دسترس عموم مردم نیستن خوشم نمیاد

    موافقم 3
    مخالفم 12
    1. HELLO.BROTHERS

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (97 ديدگاه)

      کاشکی موتور کاسورث روش مینداختن چی می شد.

      موافقم 1
      مخالفم 3
  2. mehran911

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2085 ديدگاه)

    چقدر زیباست…
    بخصوص طراحی داخلی که فوق‌العاده است و در سطح محصولات ی خودرو‌ساز تراز اول کار شده…
    .
    کاری که باید پورشه کلاسیک و Exclusive و صد البته بخش سفارشات ویژه پورشه (Sonderwunsch) که از سال ۱۹۷۸ نمونه‌های تک ساخت توسعه میدن، میرفتن سراغش. یک دنیا پتانسیل برای نمونه‌های کلاسیک پورشه از این جهت وجود داره…
    .
    اخیرا هم ویدیو رستوماد ۹۶۴ توربو رو که سینگر توسعه داده رو تو نوربرگرینگ دیدم چقدر این ماشین خوب و استیبل پیچ‌ها رو طی می‌کرد…
    این از قبل هم بوده تیونر‌های اختصاصی مثل RUF و 9ff و TechArt و گمبالا و… خوب کار می‌کردن و اخیرا هم کارهای رستوماد امثال سینگر و… حقیقتا حرف ندارن

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. amir

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3391 ديدگاه)

      مخصوصا راف محشر بود ققنوس های زرد…..

      موافقم 3
      مخالفم 1
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1397 ديدگاه)

    خیلی قشنگ شده خصوصا داخلش

  4. OM.01

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (516 ديدگاه)

    این چندوقت خیلی از شرکت های تازه تاسیس اومدن و رفتن سراغ بازتولید خودروهای کلاسیک معروف.
    نه فقط حالا پورشه بلکه بی ام و مینی جگوار آستون مارتین، خودروهای آمریکایی هم سالیان سال هست گاراژ ها و شرکت ها فعالیت میکنن و مسابقات فستیوال همایش های خودشو داره

    من خودم به شخصه کلاسیک مدرن شده رو به خودروهای امروزی ترجیح میدم. و این پورشه 911 GT1 هم واقعا خوب و تمیز دراوردن خیلی خوشم اومد👌

  5. Ali

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    این لعنتی با یک ۶ سیلندره تنفس طبیعی میچسبه

  6. آرش

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    محشره !!! عالییی

    1. senior

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واقعا یه ماشین تا چه حد میتونه زیبا باشه قابل تحسینه رستومادها بازارشون داره داغتر چ داغتر میشه جالبه موتور وسطم هست گمونم اولین ۹۱۱ انجین وسط بوده باشه

      1. محمدهادی

        ۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2315 ديدگاه)

        بشخصه دوست داشتم RUF این پروژه رو انجام میداد
        مسلما راف خیلی بیشتر با روح پورشه آشناست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا