پورشه RS61 مدل ۱۹۶۱ به عنوان یکی از شاخصترین محصولات تاریخ این برند با قیمت تخمینی ۵ میلیون دلار حراج میشود.
قرار است یکی از کمیابترین محصولات مسابقهای تاریخ پورشه حراج شود. شرکت گودینگ اند کامپنی تا چند روز دیگر فرایند حراج RS61 مدل ۱۹۶۱ را انجام خواهد داد. خودروی نقرهای رنگی که مشاهده میکنید نسخهای سفارشی از مدل اسپایدر است که در موتور اسپرت خوش درخشید. پورشه با خودروی 550S موفقیت خوبی در مسابقات به دست آورد اما با معرفی ۷۱۸ RSK اسپایدر بود که ژرمنها در بزرگترین رویدادهای موتور اسپرت همواره ردههای بالایی را کسب میکردند.
نسخه نهایی این خودرو RS60 بود که اوایل سال ۱۹۶۰ معرفی شد. این رودستر با بدنه آلومینیومی از فاصله بین محوری بیشتری نسبت به مدلهای پیشین سود میبرد و به خاطر سیستم تعلیق پیشرفته و رینگهای ۱۵ اینچی کوچکتر هندلینگ بهتری داشت. پیشرانه قدرتمند تایپ ۵۴۷/۳ پورشه هم ۱۷۵ اسب بخار قدرت تولید میکرد و به این ترتیب RS60 میتوانست با خودروهای اسپرت حجیمتر رقابت کند.
یک سال بعد پورشه آخرین نسخه از مدلهای اسپایدر ۷۱۸ RSK با نام RS61 را معرفی کرد که نسخهای سفارشی از RS60 بود. خودرویی که مشاهده میکنید با شماره شاسی ۷۱۸-۰۸۶ به هرمن مولر راننده اتریشی فروخته شده است. از این خودرو تنها ۱۴ دستگاه در مجموع تولید شده و مدل موردبحث ما از بدنه نقرهای رنگ و کابین قرمز برخوردار است. شاسی شماره ۷۱۸-۰۸۶ تاریخچه درخشانی در مسابقات دارد. مولر در سال ۱۹۶۳ با آن پیروز رقابتهای قهرمانی اسپرت فیا در پیست فرانسه شد.
او سپس خودرو را به دکتر دیوی گوس فروخت، فردی که توانست در سال ۱۹۶۴ با پورشه قهرمان مسابقات اسپرت آفریقای جنوبی شود. خودرو سپس دست به دست شد و نهایتاً ده سال بعد در کالیفرنیا حضور یافت و در رویدادهای تاریخی زیادی تا اواسط دهه ۷۰ میلادی شرکت کرد. شرکت گودینگ اند کامپنی انتظارات بالایی از پورشه RS61 دارد. در واقع گفته میشود رودستر یاد شده با بهایی بین ۴ تا ۵ میلیون دلار فروخته خواهد شد و اگرچه نشانههایی از افت بازار خودروهای کلکسیونی به چشم میخورد اما با توجه به میزان تولید بسیار کم و تاریخچهای درخشان، احتمالاً تخمینها درباره قیمت نهایی RS61 درست از آب درخواهد آمد.
کارشناس
۲۲ بهمن ۱۴۰۲چه نازنینی
NAVID۰۰۹۸
۲۲ بهمن ۱۴۰۲1961 !!!!!
۶۳ سالِ پیش چی ساختن …!!!
زمانی این را ساختن که آلمان دو جِبهه شده بود و چقدر اینها ذهن متمرکز و ژن مهندسی نابی دارند که در اون شرایط میتونستند یه تیم طراحی را هماهنگ کنند که چنین اعجوبهای ساخته بشه!!!
به نظر من 5 میلیون دلار اصلاً رقمی نیست براش و بیش از این حرفها ارزش داره!!!
Piero Ferrari
۲۲ بهمن ۱۴۰۲خاص کلاسیک
amir-mr
۲۲ بهمن ۱۴۰۲5میلیون دلار حلالش
تو دنیای که ماشین ها دارن برقی میشن این جواهرات میدرخشن
مجتبی .
۲۲ بهمن ۱۴۰۲نشستن تواین کابین همین حالاهم کلی هیجان داره. من ازسیاست طراحی پورشه لذت میبرم، خاص بودن ودرعین حال زیبایی روطی چندین دهه حفظ کرده.
۲۲ بهمن ۱۴۰۲قیافش شبیه 😳 هست 😂😂😂😂😂
علی جردن
۲۳ بهمن ۱۴۰۲۵ ملیون دلار بدی تا برگردی به عقب ؟ ۵ ملیون دلار بده با ۹۱۸ به آینده سفر کن. ماشین زمان
خوبه!
۲۴ بهمن ۱۴۰۲خیلی زیباست ببین اون موقع چی تولید شده