یکی از بهترین راههای کسب سود از بازار خودروهای دستدوم گرانقیمت، خریدوفروش مدلهای محبوب پورشه و توسعهدهندگان آن نظیر روف (Ruf) است. خودرویی که در این مقاله مشاهده میکنید یک دستگاه روف «Rt12» مدل ۲۰۱۵ است که تنها ۱۳ نمونه از آن در جهان وجود دارد و این نمونه به خصوص به همراه یک نمونه دیگر دیفرانسیل عقب است؛ این درحالی است که باقی ۱۱ دستگاه باقیمانده چهارچرخ محرک هستند. همه اینها باعث خاصتر شدن این دستگاه بهخصوص میشود. حال کارکرد ۴۴۱ کیلومتری این Rt12 را نیز به این مزیتها اضافه کنید؛ این یعنی این Rt12 برخلاف خودروهای عادی در طول هفت و اندی سال عمر خود، اصلا جابجایی خاصی نداشته است!
برای کسانی که نمیدانند باید بگوییم که روف تنها یک نسخه آلمانی از برندهای تقویتکننده یا بازسازیکننده مدلهای قدیمی پورشه چون سینگر یا گانترورک نیست؛ این شرکت بیش از ۷۵ سال عمر خود را صرف توسعه خودروهای پورشه کرده است و تا آنجایی پیش رفته که دولت آلمان، به خودروهایش شماره شاسی اختصاصی میدهد. روف در طی سالیان متمادی شهرت زیادی کسب کرده است. همین شهرت باعث میشود که امید زیادی برای فروش مناسب این Rt12 در مزایده «مِکیوم» باشد. این مزایده که بخشی از رویداد «ایندی» مجموعه یادشده است از تاریخ ۲۳ تا ۳۱ اردیبهشت برگذار میشود.
۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۹۳۹ نیوتن متر گشتاور
بگذارید کمی درباره مشخصات فنی این خودروی خاص بگوییم: Rt12 به یک موتور تویین توربوی تخت ۶ سیلندر مجهز است که ۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۹۳۹ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. همانگونه که گفتیم، این هیولای آلمانی یکی از دو نمونه دیفرانسیل عقب موجود در بوده که به یک جعبهدنده ۶ سرعتی دستی مجهز شده است.
روف میگوید که Rt12 برای رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت تنها به ۳.۳ ثانیه زمان نیاز دارد و اگر پدال گاز را تا انتها بفشارید، به سرعت ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت نیز میرسد. سازنده برای اطمینان از کاربری درست و مطمئن خودرو، بخشهای مختلفی را بهبود داده است؛ برای نمونه، ترمزهای سرامیک کربنی، فنربندی جدید و بهبودیافته و تایرهای میشلین پایلوت اسپرت کاپ تنها بخشی از این تغییرات هستند.
باوجود اینکه کارکرد این خودروی ۲۰۱۵ تنها ۴۴۱ کیلومتر است، انتظار داریم که خریدار بعدی هم چندان استفاده خاصی از پتانسیل بسیار بالای آن نکرده و درنهایت آن را در گاراژ قرار دهد. جالب است بدانید که این Rt12، بخشی از زندگی خستهکنندهاش را بهعنوان عضوی از مجموعه نمایشگاهی شرکت روف، در موزه «پترسون» قرار داشته است.
نسخه همتای این دستگاه که آن هم دیفرانسیل عقب است، دو ماه پیش در یک مزایده به قیمت ۹۱۰ هزار دلار به فروش رسیده بود. آن خودرو ۲۷.۲ هزار کیلومتر کار کرده بود؛ بنابراین احتمال میرود که قیمت این نسخه کم کارکرد چیزی نزدیک به ۱ میلیون دلار باشد. نظر شما درباره این خودروی قدرتمند و خاص چیست؟!
زیزیگولو
۲۱ فروردین ۱۴۰۱همچین ماشینایی رو دستت نمیمونه چون همیشه مشتریای خاص خودشونو دارن
مشتاقی
۲۱ فروردین ۱۴۰۱این که کپی پورشه است
چه فایده داره؟
الف.ی
۲۲ فروردین ۱۴۰۱از نظر ظاهری بله
در باطن تیونینگ داره
تو متن هم اشاره شد که اینقدر RUF تیونر خاصی هست برای پورشه که دولت آلمان به ماشیناش شماره شاسی میده
زیزیگولو
۲۲ فروردین ۱۴۰۱ظاهراً شباهت زیادی داره ولی تفاوتم زیاد داره
Aboalfazl demon
۲۱ فروردین ۱۴۰۱فقط روکش صندلی هاش
عالیه
الف.ی
۲۱ فروردین ۱۴۰۱اولین بار با روف تو بازی driver sanfrancisco آشنا شدم
همش میگفتم این چرا پورشه نداره :)
تا بالاخره فهمیدم به جای پورشه RUF آوردن
یادش بخیر
همین rt12 هم فکر کنم تو بازی بود
Mercedes- Benz
۲۱ فروردین ۱۴۰۱این ماشین رو من می خوام
یاس ی
۲۲ فروردین ۱۴۰۱جناب مشتاقی عزیز راف کپی پورشه نیست بلکه خود پورشه 911 هستش که راف تیونش کرده یا به قول خودشون توسعه داده. اتفاقا وقتی راف دست بزاره روی یک نسل از پورشه اونو از یک ورزشکار حرفه ای جنتلمن تبدیل میکنه به یک جانورر وحشی.