بعد از معرفی پانامرا s در نمایشگاه شانگهای، بیشتر طرفداران خودروهای پورشه از استفاده پیشرانه ۶ سیلندر به جای پیشرانهٔ ۸ سیلندر سابق شوکه شده بودند.
علاقه مندان به دنیای خودرو که بعد از معرفی آخرین مدل ماکان از طرف پورشه، شاهدِ ورود این کمپانی به پروسهٔ کوچک سازی محصولاتش بودند، این بار تغییری اساسی تر دیدند. تغییر از یک سیستم پیشرانهٔ ظاهراً قوی تر به سیستمی ضعیفتر در یک دوره حساس که بیشتر به یک ریسک شباهت داشت تا یک شیفت. تغییری که ممکن بود تعداد بی شماری از طرفداران پورشه را مایوس کند و یا حتی بازار فروشش را به یک بحران نزدیکتر سازد. پس آیا باید نگران آینده پانامرا باشیم؟
مطلقا نه. استفاده از پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 با دو توربین به جای پیشرانهٔ ۴.۸ لیتری V8 توانسته است قدرت و گشتاور پانامرا را ۲۰ واحد افزایش دهد. مصرف سوخت و میزان آلایندگی آن را نیز نزدیک به ۲۰ درصد کاهش داده است. ارائهٔ یک قدرت خطی فراتر، استفاده از زاویه ۹۰ درجه موتور برای پایین نگه داشتن مرکز ثقل به همراه سبک تر شدن آن به واسطهٔ حذف دو سیلندرش، پانامرا را حتی تیزتر از قبل نیز کرده است.
همه اینها نه تنها پورشه پانامرا را از شیری غران به گربه ای نالان تبدیل نخواهند کرد، بلکه با ارائهٔ سطحی بهتر از قدرت و راحتی، همچنان پانامرا را یک خودروی لیموزینِ مجلل با روحی تند و آتشین در سطح نخست خودروهای لوکسِ دنیا نگه خواهند داشت. خودرویی که به واسطه ضربه گیر های شاسی اش و استفاده از یک سیستم تعلیق بسیار پویا حتی سنگلاخ ترین مسیر ها را به راحتی هرچه تمامتر خواهد پیمود و با ارائه پدال هایی ماهر در کنار یک سیستم دابل کلاچ PDK همچنان شیفتگان خود را حفظ خواهد کرد. خودرویی که بار دیگر زمان ثابت کرد، حتی تغییر در اساسی ترین ویژگی هایش ایده هایی زیرکانه در پس پرده دارد و همچنان پانامرا نمادی از تلفیق ماهرانهٔ تجمل و کارایی ارائه خواهد داد.
پیشرانه: 3.۰ لیتری V6 twin-turbo
قدرت: 414bhp
گیربکس: هفت سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
امین
۱۷ تیر ۱۳۹۲باشد اندر موتور جدید قدرت های پنهان ……………….
شما لطفا” غم مخور!
امین
۱۷ تیر ۱۳۹۲اسم من اسم شماست یا اسم شما اسم منه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فقیر
۱۷ تیر ۱۳۹۲داشبوردش انهو سمند se شده مخصوصا طرح چوبش……..
حسین
۱۷ تیر ۱۳۹۲نباید این کارو میکرد پانامرا با موتورV8 یه چیز دیگه س.
BmB
۱۷ تیر ۱۳۹۲آخه ماشین 82 هزار دلاری چرا باید اینجا بیاد بشه 1 میلیارد ؟! :D
نیما2
۱۸ تیر ۱۳۹۲نمی دونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! خب اینجا ایرانه یه عده دوستان کلاهبردار دم مرز ایستادن می گن زحمت ساخت این ماشینو هر کی کشیده منه بی هنر عقب افتاده 2 برابرشو می گیرم می ذارم ببری داخل اینطوری می شه 1 میلیارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بهنام
۱۷ تیر ۱۳۹۲عاشقشم.یه ماشین کامل از هر نظر…فقط باید سفیدشو با رینگایه مشکیش ببینیش :)
e_m
۱۷ تیر ۱۳۹۲خیـــــــــــــــــــلی خوشکلـــــــــــــــــــه………
آرش
۱۸ تیر ۱۳۹۲یکی از فانتزیام اینه که سوار پانامرا 2014 باشم , بعد شیشه رو بدم پایین یه لبخند بزنمو پامو بزارم رو گاز با تمام سرعت برم تو افق محو شم …
Mojtaba
۱۱ دی ۱۳۹۲بعدش هم بفهمی که اینارو همش تو خواب می دیدی
نیما2
۱۸ تیر ۱۳۹۲بیش از 5 دهه افتخار برای آلمان نمی دونم چرا به عنوان یه ایرانی به آلمان افتخار می کنم؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! کاش یه روزی صنعت خودروسازی ما نابود می شد به خدا افغانیها بیشتر از ما دستشون به این ماشینا می رسه
سام*
۱۶ مرداد ۱۳۹۲یک خودروی سوپر لوکس باید موتور 8 سیلندر داشته باشه همراه غرش موتور.موتور 6 سیلندر هرچقدر هم خوب عمل کنه باز هم 6 سیلندر هست.
amir.t.
۷ شهریور ۱۳۹۲طراحی بدنش محشره خدایش.هه هه هه چند سال طول میکشه که از امکاناتش سر در بیاری