پورشه

آنچه از هایپرکار جدید پورشه می‌دانیم؛ از زمان معرفی تا نوع پیشرانه

تاکنون جانشینان دو ضلع تثلیث مقدس سال ۲۰۱۳ در قالب مک‌لارن W1 و فراری F80 معرفی شده‌اند اما دراین‌بین، هنوز یک غایب بزرگ وجود دارد.

اکتبر ۲۰۲۴ ماه بسیار مهمی برای دنیای هایپرکارها بود زیرا مک‌لارن W1 و فراری F80 هردو با فاصلهٔ دو هفته از یکدیگر معرفی شدند. این دو ماشین از لحاظ پرفورمنس بسیار به هم نزدیک هستند و بار دیگر رقابت هیجان‌انگیزی را شکل خواهند داد که در سال ۲۰۱۳ با مک‌لارن P1، فراری لافراری و پورشه ۹۱۸ شاهد بودیم. بااین‌حال، یک ضلع این مثلث هنوز غایب است و به همین دلیل، این سؤال برای خیلی‌ها وجود دارد که جانشین پورشه ۹۱۸ چه زمانی معرفی خواهد شد؟ ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم تمام چیزهایی که تاکنون دربارهٔ هایپرکار بعدی این شرکت آلمانی میدانیم را مرور کنیم.

آیا هایپرکار جدید پورشه در راه است؟

تقریباً به‌طور قطع می‌توان گفت بله زیرا در آگوست امسال رئیس طراحی پورشه «مایکل مائر» طی مصاحبه‌ای گفت:

در آینده دوباره یک هایپرکار وجود خواهد داشت. نمی‌گویم چه زمانی ولی قطعاً یکی خواهیم داشت.

با توجه به اینکه یکی از مقامات ارشد پورشه با قاطعیت چنین گفته است، پس قطعاً جانشینی برای ۹۱۸ در کار خواهد بود.

آیا هایپرکار جدید پورشه الکتریکی خواهد بود؟

پاسخ این سؤال به‌اندازهٔ مورد قبلی واضح نیست. در سال ۲۰۲۳، پورشه به مناسبت ۷۵ سالگی تأسیس خود، هایپرکار کانسپتی بنام میشن X را رونمایی کرد که خودرویی تمام الکتریکی بود. پورشه اعلام کرد که قصد تولید این خودرو را دارد و به دنبال شکستن رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی پیست نوبرگ‌رینگ با میشن X است. بااین‌حال، طی چند وقت اخیر مشخص شده که هایپرکارهای الکتریکی فروش پایینی دارند. ریمک برای فروش ۱۵۰ دستگاهی که برای نورا برنامه‌ریزی کرده به مشکل خورده و برندهای دیگری مثل بوگاتی، پاگانی و لامبورگینی همگی اعلام کرده‌اند که هنوز برای ابرخودروهای تمام الکتریکی بازاری وجود ندارد. این ممکن است یکی از دلایل تأخیر معرفی هایپرکار جدید پورشه باشد. مائر در همان مصاحبه گفت:

الکتریکی یک گزینه است ولی پورشه هرگز فقط به یک راه‌حل وابسته نبوده است. من فکر می‌کنم پورشه همیشه درک خوبی از استفاده از بهترین راه‌حل‌های هرزمانی برای ساخت بهترین خودرو داشته است.

علاوه بر این، در خبری جدیدتر که در مارس ۲۰۲۴ منتشر شد، «مایکل بهر» سرپرست پروژهٔ میشن X گفت:

فقط زمان مشخص خواهد کرد که آیا میشن X تولید خواهد شد یا نه.

با توجه به این اظهارات، ممکن است پورشه در تصمیم خود برای ساخت یک هایپرکار الکتریکی تجدیدنظر کند که این می‌تواند پروژه را به تأخیر بیندازد.

هایپرکار جدید پورشه چه زمانی معرفی خواهد شد؟

به دل خود برای دیدن رقابت سه‌جانبه بین هایپرکارهای فراری، مک‌لارن و پورشه صابون نزنید و انتظار تکرار جریان یک دهه پیش را نداشته باشید زیرا اگر پورشه واقعاً در حال بررسی مجدد قوای محرکهٔ هایپرکار جدید خود باشد، احتمالاً این خودرو هنوز در مراحل اولیهٔ توسعه قرار دارد؛ بنابراین، تا نیمهٔ دوم دههٔ ۲۰۲۰ خبری از جانشین ۹۱۸ نخواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1492 ديدگاه)

    فقط و فقط میخوام زود تر ببینمش

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. SMS

      ۳۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (513 ديدگاه)

      فکر کنم فورد هم باید یه چیزی بده بیرون
      همه شروع کردن

      موافقم 7
      مخالفم 12
      1. Taha Ayoobi

        ۳۰ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (4005 ديدگاه)

        فورد که داره رو GTD کار میکنه

        موافقم 3
        مخالفم 10
        1. amirkhanzadeh

          ۳۰ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (869 ديدگاه)

          🤣🤣🤣🤣

      2. 454

        ۳۰ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        دنیای خودرو مگه خاله بازیه که همه برای کور کردن چشم اون یکی هایپرکار بزنن 😄
        هر کدوم از کمپانیا مسیر خودشونو دارن
        فورد همون GT رو با بدبختی ساخت . تازه مولتی متیک به دادش رسید وگرنه فورد هیچ وقت در ساخت سوپراسپرت و بالاتر ، قدرتمند نبوده و حرف خاصی برای گفتن نداشته . شرایط مالی و هزینه ش هم که به هیچ وجه نمیصرفه

        موافقم 24
        مخالفم 6
        1. پیرمرد قدیمی

          ۳۰ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (191 ديدگاه)

          در دنیای حقیقی و رقابتی، خودرو ساز ها علاوه بر اینکه مسیر خودشون رو میرن سعی در همکاری برای یک نتیجه عالی + رضایت مشتری دارن که طبیعتاً برای دو طرف قرارداد چیزی جز سود نداره، اما در دنیای مجازی این طرفدارا هستن که سایه هم دیگه رو با تیر میزنن و درگیر اینن که علاقه خودشونو به طرف مقابل اونم با تعصب فراوان پوچ، قالب کنن.
          😂

          موافقم 5
          مخالفم 1
    2. IRI

      ۳۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      اگه تولید بشه
      خداحافط پورشه

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. BlackWing

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1294 ديدگاه)

    اگه قراره الکتریکی باشه به نظر شخصی من بهتره اصن تولید نشه

    موافقم 24
    مخالفم 11
    1. علی جردن

      ۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2077 ديدگاه)

      تنها درصورتی تمام الکتریکی میشه که غربیلک فرمان نداشته باشه و با هوش مصنوعی کاملا خودران باشه
      *آلمان همیشه پرچمدار واقعی تولید کرد

  3. مازیار

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3243 ديدگاه)

    برای مثلث بازی باید دنبال ضلع سوم دیگه‌ای بود
    البته گزینه های حاضر و آماده کم نیست اما خوب پورشه نمیشه که

    موافقم 3
    مخالفم 2
  4. ممد ژانگولر

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4087 ديدگاه)

    ی حسی بهم میگه این پورشه بیاد از همه نظر فراری f80 و مک لارنو قورت میده . زیبا نیست که هست
    مطمئننا از نظر فنی هم میزنه همرو .

    موافقم 11
    مخالفم 10
    1. پیرمرد قدیمی

      ۳۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (191 ديدگاه)

      نیازی نیست بهتر باشه همین که خودرو ساز های مشهور دارن بهترین مدل ساختشون رو به نمایش میزارن همین تلاش هاشون به تنهایی زیباست.

    2. amirkhanzadeh

      ۳۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (869 ديدگاه)

      پورشه ماشین خوب می سازه ولی در مقابل فراری باید بگم نه
      اما هر سه پرفورمنس عالی دارند و خواهند داشت

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. ممد ژانگولر

        ۳۰ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (4087 ديدگاه)

        پورشه نهایت پرفورمنسه به انضمام کیفیت ساخت فوق العاده بالا که خیلی مهمه و حس خوبی میده.
        بعدشم هایپر کار پورشه هم قابلیت استفاده خیابونی داره هم مسابقات .یعنی زاویه قرار گرفتن تجهیزات داخل کنسول فوق العادست .الخصوص مانیتور که خیلی میتونه کاربردی و مفید باشه . فراری در کل خوب و دوست داشتنیه فقط طراحی داخلش افتضاحه. مک لارن کلا انقدر به سبک سازی اهمیت میده که خیلی چیزا فدای شتاب بیشتر ماشین میشه و وقتی میخری صاحب اول و آخرش خودتی و بازار یوز یا سکندش هم افتضاحه.

  5. hosen

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (461 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم کاش برقی نباشه تا دوباره بتونیم یه رقابت خالصانه و جذاب بین این سه برند داشته باشیم.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  6. علی جردن

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2077 ديدگاه)

    هایپرکار جدیدشون اگه شتاب صفرتاصد زیر ۲ ثانیه ایی نداشته باشه هیچی از این صنعت نمی دونم

    موافقم 5
    مخالفم 9
    1. 454

      ۳۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      چه داشته باشه چه نداشته باشه فرقی نمیکنه
      اون جمله اخرت در هر صورت درسته

      موافقم 10
  7. همایون

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (738 ديدگاه)

    به نظرم از لحاظ ظاهری از اون دوتا سرتره و اگه بشه که یه موتور شش سیلندر هیبرید روش بزارن که حدودا ۱۲۰۰ اسب تولید کنه عالی میشه چون پورشه حواسش به وزن هست و احتمالا از ۱۵۰۰ بیشتر نشه.شش سیلندر خیلی بهتره هم ادای احترامی به ۹۵۹ اولین سوپرکار سطح بالاشون میشه هم موتورش تو خانواده ۹۱۱ موجوده.از اونورم به ترتیب از ده سیلندر رو کاراGt رفتن رو هشت سیلندر رو ۹۱۸ الانم دیگه نوبتشه برگردن به همون شش سیلندر نسل اول که پرونده سوپرکارهای درون سوزشون رو باهاش ببندن.ولی اینا همه رویاست و احتمالا الکتریکی بشه متاسفانه

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. ehsan

      ۳۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (190 ديدگاه)

      من فکر کنم اگر قرار باشه تمام برقی نباشه با انجین ۴ سیلندر v4 پورشه ۹۱۹ و هیبرید تولید بشه

  8. علی منصوری

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (263 ديدگاه)

    مورد انتظار ترین ماشین فعلی دنیای خودرو….
    البته بوگاتی توروبیون هم میتونست تو این رقابت باشه
    .
    ی سوال آقای دهقان این سه ضلعی کیا تعیین کردن؟؟ منظورم اینه ک تو این سگمنت مگه اینهمه هایپر کار خوب نداریم، یا حداقل بوگاتی نباید بعنوان ی رقیب مستقیم تو این چالش حساب میشد؟؟

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. 454

      ۳۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      نکته خوبیه . من نمیدونم چه اصراریه که همه میخان گذشته رو بازآفرینی کنند . خب شرایط عوض شده ، وضعیت فرق کرده، هرکمپانی مسائل خودشو داره ، قرار نیست همه چی مثل گذشته باشه

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. Ali

      ۳۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (131 ديدگاه)

      علی منصوریه عزیز بوگاتی توی رقابت با کونیگزگ و هنسی هست سره تاپ اسپید.
      و به شخصه اولین بار توسط جرمی،جیمز و هموند با این سه ضلع آشنا شدم و گذشته از این با ی نگاه به بوگاتی و فراری f80 میتونی متوجه بشی که توی پیست نمیتونه رقابت بکنه.
      اگر بخوایم این سه ضلع رو پر بکنیم بهترین هایپر کار موجود ای ام جی وانه چراکه پیست محوره.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  9. Ali

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    به شخصه از تولید نشدنه میشن X ناراحت نشدم
    چرا که اگر تولید میشد پورشه به همین به عنوان هایپرکار جدیدش اکتفا میکرد و یک خودروی برقی ضلع سومو پر میکرد.
    گذشته از همه ی اینا کل خودروهای پورشه دی ان ای خاصی دارن اگه اینو بدون آرم به یکی نشون بدی هیچ معلوم نیست که پورشس.

  10. پیرمرد قدیمی

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (191 ديدگاه)

    با نگاه به این ماشین، تمدن پورشه رو میشه دید
    در انتظار برای تکمیل شدن سه ضلع اصالت، زیبایی، و قدرت…

    موافقم 1
    مخالفم 1
  11. 🥇M🏆Bavaria///👑

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (591 ديدگاه)

    باه باه
    خب با این وجود دلم و واسه خوردن قورمه سبزی صابون میزنم نه برای ساخت این کوچولو!
    🤦🏻‍♂️🙉🙉

  12. Siyavash

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (751 ديدگاه)

    کاملا مشخصه پورشه هیچ وقت برایه رقابت تویه بخش هایپر مخصوصا رقابت با فراری و مک‌لارن هیچ وقت کاملا ماشین برقی نمیسازه چون دیگه رقابتی نمیمونه با فراری و مک‌لارن چون اونا موتور ۶ و ۸ سیلندر با ۱ و ۳ موتور سبک برقی دارن پس نمیشه با یه موتور تمام برقی به جنگ این دو رفت….به احتمال زیاد از موتور ۶ سیلندر که در gt3rs کار شده بیاد استفاده کنه و ۱ نهایتا ۳ موتور برقی هم بهش اضافه کنه نهایت ۱۱۰۰ اسب قدرت بگیره یعنی از موتور ۶ سیلندرش نهایت ۵۵۰ اسب بگیره بقیش از موتور هایه برقی قدرت بگیره….احتمال هم داره پورشه در سکوت کامل کار کنه و نهایتا ۱ سال دیگه شایدم کمتر هایپر خودشو معرفی کنه بقر از ایم باشه مثلا ۴ سال دیگه یا ۵ سال دیگه بخاد هایپر بیرون بده دیگه رقابتی باقی نمیمونه چون مک‌لارن و فراری ماشینشون تقریبا میانسال حساب میشن و پورشه تازه نفس…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا