تاکنون جانشینان دو ضلع تثلیث مقدس سال ۲۰۱۳ در قالب مکلارن W1 و فراری F80 معرفی شدهاند اما دراینبین، هنوز یک غایب بزرگ وجود دارد.
اکتبر ۲۰۲۴ ماه بسیار مهمی برای دنیای هایپرکارها بود زیرا مکلارن W1 و فراری F80 هردو با فاصلهٔ دو هفته از یکدیگر معرفی شدند. این دو ماشین از لحاظ پرفورمنس بسیار به هم نزدیک هستند و بار دیگر رقابت هیجانانگیزی را شکل خواهند داد که در سال ۲۰۱۳ با مکلارن P1، فراری لافراری و پورشه ۹۱۸ شاهد بودیم. بااینحال، یک ضلع این مثلث هنوز غایب است و به همین دلیل، این سؤال برای خیلیها وجود دارد که جانشین پورشه ۹۱۸ چه زمانی معرفی خواهد شد؟ ازاینرو، در ادامه قصد داریم تمام چیزهایی که تاکنون دربارهٔ هایپرکار بعدی این شرکت آلمانی میدانیم را مرور کنیم.
آیا هایپرکار جدید پورشه در راه است؟
تقریباً بهطور قطع میتوان گفت بله زیرا در آگوست امسال رئیس طراحی پورشه «مایکل مائر» طی مصاحبهای گفت:
در آینده دوباره یک هایپرکار وجود خواهد داشت. نمیگویم چه زمانی ولی قطعاً یکی خواهیم داشت.
با توجه به اینکه یکی از مقامات ارشد پورشه با قاطعیت چنین گفته است، پس قطعاً جانشینی برای ۹۱۸ در کار خواهد بود.
آیا هایپرکار جدید پورشه الکتریکی خواهد بود؟
پاسخ این سؤال بهاندازهٔ مورد قبلی واضح نیست. در سال ۲۰۲۳، پورشه به مناسبت ۷۵ سالگی تأسیس خود، هایپرکار کانسپتی بنام میشن X را رونمایی کرد که خودرویی تمام الکتریکی بود. پورشه اعلام کرد که قصد تولید این خودرو را دارد و به دنبال شکستن رکورد سریعترین خودروی تولیدی پیست نوبرگرینگ با میشن X است. بااینحال، طی چند وقت اخیر مشخص شده که هایپرکارهای الکتریکی فروش پایینی دارند. ریمک برای فروش ۱۵۰ دستگاهی که برای نورا برنامهریزی کرده به مشکل خورده و برندهای دیگری مثل بوگاتی، پاگانی و لامبورگینی همگی اعلام کردهاند که هنوز برای ابرخودروهای تمام الکتریکی بازاری وجود ندارد. این ممکن است یکی از دلایل تأخیر معرفی هایپرکار جدید پورشه باشد. مائر در همان مصاحبه گفت:
الکتریکی یک گزینه است ولی پورشه هرگز فقط به یک راهحل وابسته نبوده است. من فکر میکنم پورشه همیشه درک خوبی از استفاده از بهترین راهحلهای هرزمانی برای ساخت بهترین خودرو داشته است.
علاوه بر این، در خبری جدیدتر که در مارس ۲۰۲۴ منتشر شد، «مایکل بهر» سرپرست پروژهٔ میشن X گفت:
فقط زمان مشخص خواهد کرد که آیا میشن X تولید خواهد شد یا نه.
با توجه به این اظهارات، ممکن است پورشه در تصمیم خود برای ساخت یک هایپرکار الکتریکی تجدیدنظر کند که این میتواند پروژه را به تأخیر بیندازد.
هایپرکار جدید پورشه چه زمانی معرفی خواهد شد؟
به دل خود برای دیدن رقابت سهجانبه بین هایپرکارهای فراری، مکلارن و پورشه صابون نزنید و انتظار تکرار جریان یک دهه پیش را نداشته باشید زیرا اگر پورشه واقعاً در حال بررسی مجدد قوای محرکهٔ هایپرکار جدید خود باشد، احتمالاً این خودرو هنوز در مراحل اولیهٔ توسعه قرار دارد؛ بنابراین، تا نیمهٔ دوم دههٔ ۲۰۲۰ خبری از جانشین ۹۱۸ نخواهد بود.
𝐀𝐥𝐢
۳۰ مهر ۱۴۰۳فقط و فقط میخوام زود تر ببینمش
SMS
۳۰ مهر ۱۴۰۳فکر کنم فورد هم باید یه چیزی بده بیرون
همه شروع کردن
Taha Ayoobi
۳۰ مهر ۱۴۰۳فورد که داره رو GTD کار میکنه
amirkhanzadeh
۳۰ مهر ۱۴۰۳🤣🤣🤣🤣
454
۳۰ مهر ۱۴۰۳دنیای خودرو مگه خاله بازیه که همه برای کور کردن چشم اون یکی هایپرکار بزنن 😄
هر کدوم از کمپانیا مسیر خودشونو دارن
فورد همون GT رو با بدبختی ساخت . تازه مولتی متیک به دادش رسید وگرنه فورد هیچ وقت در ساخت سوپراسپرت و بالاتر ، قدرتمند نبوده و حرف خاصی برای گفتن نداشته . شرایط مالی و هزینه ش هم که به هیچ وجه نمیصرفه
پیرمرد قدیمی
۳۰ مهر ۱۴۰۳در دنیای حقیقی و رقابتی، خودرو ساز ها علاوه بر اینکه مسیر خودشون رو میرن سعی در همکاری برای یک نتیجه عالی + رضایت مشتری دارن که طبیعتاً برای دو طرف قرارداد چیزی جز سود نداره، اما در دنیای مجازی این طرفدارا هستن که سایه هم دیگه رو با تیر میزنن و درگیر اینن که علاقه خودشونو به طرف مقابل اونم با تعصب فراوان پوچ، قالب کنن.
😂
حامد
۱ آبان ۱۴۰۳تاریخچه خودروسازی رو یه نگاه کوتاه که بکنید میبینید هرموقع رقیب یه محصول جدید و خفن داده بیرون و بخشی از بازارو تصاحب کرده همه کمپانی های رقیب سعی کردن خیلی فوری یه رقیب قدر برای بسازن براش
اسمش خاله بازی نیست، رقابته
درسته که مسیر خودشونو دارن ولی خیلی وقتا رقبا مسیرای جدیدی رو بهشون نشون میدن
IRI
۳۰ مهر ۱۴۰۳اگه تولید بشه
خداحافط پورشه
محمدهادی
۲ آبان ۱۴۰۳اوضاع توی پورشه انگار زیادی خوب نیست
پروژه جی تی ۲ هم خیلی بهش تاخیر خورده
اصن معنی نداره!!
من عاشق جی تی ۲ عستم
بنظرم خاص ترین ارتقا روی ۹۱۱ هست
mmd@
۳ آبان ۱۴۰۳منتظرم تا هایپر کار بیاد🇫🇷🇫🇷🏆🏆🏆❤️❤️❤️😈😈😈🎖️🎖️🎖️❤️🔥❤️🔥❤️🔥☠️☠️☠️🥇🥇🥇💀💀💀☣️☣️☣️
BlackWing
۳۰ مهر ۱۴۰۳اگه قراره الکتریکی باشه به نظر شخصی من بهتره اصن تولید نشه
علی جردن
۱ آبان ۱۴۰۳تنها درصورتی تمام الکتریکی میشه که غربیلک فرمان نداشته باشه و با هوش مصنوعی کاملا خودران باشه
*آلمان همیشه پرچمدار واقعی تولید کرد
مازیار
۳۰ مهر ۱۴۰۳برای مثلث بازی باید دنبال ضلع سوم دیگهای بود
البته گزینه های حاضر و آماده کم نیست اما خوب پورشه نمیشه که
ممد ژانگولر
۳۰ مهر ۱۴۰۳ی حسی بهم میگه این پورشه بیاد از همه نظر فراری f80 و مک لارنو قورت میده . زیبا نیست که هست
مطمئننا از نظر فنی هم میزنه همرو .
پیرمرد قدیمی
۳۰ مهر ۱۴۰۳نیازی نیست بهتر باشه همین که خودرو ساز های مشهور دارن بهترین مدل ساختشون رو به نمایش میزارن همین تلاش هاشون به تنهایی زیباست.
amirkhanzadeh
۳۰ مهر ۱۴۰۳پورشه ماشین خوب می سازه ولی در مقابل فراری باید بگم نه
اما هر سه پرفورمنس عالی دارند و خواهند داشت
ممد ژانگولر
۳۰ مهر ۱۴۰۳پورشه نهایت پرفورمنسه به انضمام کیفیت ساخت فوق العاده بالا که خیلی مهمه و حس خوبی میده.
بعدشم هایپر کار پورشه هم قابلیت استفاده خیابونی داره هم مسابقات .یعنی زاویه قرار گرفتن تجهیزات داخل کنسول فوق العادست .الخصوص مانیتور که خیلی میتونه کاربردی و مفید باشه . فراری در کل خوب و دوست داشتنیه فقط طراحی داخلش افتضاحه. مک لارن کلا انقدر به سبک سازی اهمیت میده که خیلی چیزا فدای شتاب بیشتر ماشین میشه و وقتی میخری صاحب اول و آخرش خودتی و بازار یوز یا سکندش هم افتضاحه.
hosen
۳۰ مهر ۱۴۰۳فقط میتونم بگم کاش برقی نباشه تا دوباره بتونیم یه رقابت خالصانه و جذاب بین این سه برند داشته باشیم.
علی جردن
۳۰ مهر ۱۴۰۳هایپرکار جدیدشون اگه شتاب صفرتاصد زیر ۲ ثانیه ایی نداشته باشه هیچی از این صنعت نمی دونم
454
۳۰ مهر ۱۴۰۳چه داشته باشه چه نداشته باشه فرقی نمیکنه
اون جمله اخرت در هر صورت درسته
علی جردن
۱ آبان ۱۴۰۳آلمانیا بلاخره ماشین شتاب صفرتاصد زیر ۲ ثانیه ایی میسازن
همایون
۳۰ مهر ۱۴۰۳به نظرم از لحاظ ظاهری از اون دوتا سرتره و اگه بشه که یه موتور شش سیلندر هیبرید روش بزارن که حدودا ۱۲۰۰ اسب تولید کنه عالی میشه چون پورشه حواسش به وزن هست و احتمالا از ۱۵۰۰ بیشتر نشه.شش سیلندر خیلی بهتره هم ادای احترامی به ۹۵۹ اولین سوپرکار سطح بالاشون میشه هم موتورش تو خانواده ۹۱۱ موجوده.از اونورم به ترتیب از ده سیلندر رو کاراGt رفتن رو هشت سیلندر رو ۹۱۸ الانم دیگه نوبتشه برگردن به همون شش سیلندر نسل اول که پرونده سوپرکارهای درون سوزشون رو باهاش ببندن.ولی اینا همه رویاست و احتمالا الکتریکی بشه متاسفانه
ehsan
۳۰ مهر ۱۴۰۳من فکر کنم اگر قرار باشه تمام برقی نباشه با انجین ۴ سیلندر v4 پورشه ۹۱۹ و هیبرید تولید بشه
علی منصوری
۳۰ مهر ۱۴۰۳مورد انتظار ترین ماشین فعلی دنیای خودرو….
البته بوگاتی توروبیون هم میتونست تو این رقابت باشه
.
ی سوال آقای دهقان این سه ضلعی کیا تعیین کردن؟؟ منظورم اینه ک تو این سگمنت مگه اینهمه هایپر کار خوب نداریم، یا حداقل بوگاتی نباید بعنوان ی رقیب مستقیم تو این چالش حساب میشد؟؟
454
۳۰ مهر ۱۴۰۳نکته خوبیه . من نمیدونم چه اصراریه که همه میخان گذشته رو بازآفرینی کنند . خب شرایط عوض شده ، وضعیت فرق کرده، هرکمپانی مسائل خودشو داره ، قرار نیست همه چی مثل گذشته باشه
Ali
۳۰ مهر ۱۴۰۳علی منصوریه عزیز بوگاتی توی رقابت با کونیگزگ و هنسی هست سره تاپ اسپید.
و به شخصه اولین بار توسط جرمی،جیمز و هموند با این سه ضلع آشنا شدم و گذشته از این با ی نگاه به بوگاتی و فراری f80 میتونی متوجه بشی که توی پیست نمیتونه رقابت بکنه.
اگر بخوایم این سه ضلع رو پر بکنیم بهترین هایپر کار موجود ای ام جی وانه چراکه پیست محوره.
Ali
۳۰ مهر ۱۴۰۳به شخصه از تولید نشدنه میشن X ناراحت نشدم
چرا که اگر تولید میشد پورشه به همین به عنوان هایپرکار جدیدش اکتفا میکرد و یک خودروی برقی ضلع سومو پر میکرد.
گذشته از همه ی اینا کل خودروهای پورشه دی ان ای خاصی دارن اگه اینو بدون آرم به یکی نشون بدی هیچ معلوم نیست که پورشس.
JaMsHiD_R1988
۱ آبان ۱۴۰۳اتفاقا داره زار میزنه که یه پورشس . دقیقا چراغ های 963 رو برداشتن نود درجه چرخوندنش گذاشتنش
Ali
۱ آبان ۱۴۰۳قبل این حرفت رو بزنی فکر کردی یا فقط بخاطر تعصبته؟
پورشه ۹۶۳ چراغش یک خط مستقیم پهنه
این دوتا خط عمودیه که از وسط شکسته.
اصلا چه ربطی دارن به هم این دوتا؟
JaMsHiD_R1988
۳ آبان ۱۴۰۳اون از وسط نصف نشده . طرح چراغ های پورشس که تو تمام ماشیناشه
حالا این نود درجه چرخونده .
پیرمرد قدیمی
۳۰ مهر ۱۴۰۳با نگاه به این ماشین، تمدن پورشه رو میشه دید
در انتظار برای تکمیل شدن سه ضلع اصالت، زیبایی، و قدرت…
🥇M🏆Bavaria///👑
۳۰ مهر ۱۴۰۳باه باه
خب با این وجود دلم و واسه خوردن قورمه سبزی صابون میزنم نه برای ساخت این کوچولو!
🤦🏻♂️🙉🙉
Siyavash
۳۰ مهر ۱۴۰۳کاملا مشخصه پورشه هیچ وقت برایه رقابت تویه بخش هایپر مخصوصا رقابت با فراری و مکلارن هیچ وقت کاملا ماشین برقی نمیسازه چون دیگه رقابتی نمیمونه با فراری و مکلارن چون اونا موتور ۶ و ۸ سیلندر با ۱ و ۳ موتور سبک برقی دارن پس نمیشه با یه موتور تمام برقی به جنگ این دو رفت….به احتمال زیاد از موتور ۶ سیلندر که در gt3rs کار شده بیاد استفاده کنه و ۱ نهایتا ۳ موتور برقی هم بهش اضافه کنه نهایت ۱۱۰۰ اسب قدرت بگیره یعنی از موتور ۶ سیلندرش نهایت ۵۵۰ اسب بگیره بقیش از موتور هایه برقی قدرت بگیره….احتمال هم داره پورشه در سکوت کامل کار کنه و نهایتا ۱ سال دیگه شایدم کمتر هایپر خودشو معرفی کنه بقر از ایم باشه مثلا ۴ سال دیگه یا ۵ سال دیگه بخاد هایپر بیرون بده دیگه رقابتی باقی نمیمونه چون مکلارن و فراری ماشینشون تقریبا میانسال حساب میشن و پورشه تازه نفس…..
V8
۹ آبان ۱۴۰۳با وجود اینکه با قالب های قدیمی پورشه تفاوت داره ولی دوستداشتنی هست فقط امیدوارم بنزینی باشه 🥲