پورشه لمان لیوینگ لجند به عنوان یکی از کانسپت های مخفی این برند از پیشرانه ۸ سیلندر با ۷۵۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند.
موزه پورشه اطلاعات و جزئیات بیشتری از کانسپت لمان لیوینگ لجند را منتشر کرده است. این خودروی مفهومی که بر پایه کیمن/باکستر شکل گرفت به پیشرانه ۸ سیلندر ۷۵۰ اسب بخار مجهز بود و میتوانست یک ابر خودروی بدون رقیب باشد. سه سال پیش پورشه از چندین کانسپت مخفی و جذاب خود رونمایی کرد که یکی از آنها محصولی جادهای و اسپرت با زیرساخت متعلق به کیمن بود. این کانسپت که پورشه لمان لیوینگ لجند نام دارد در سال ۲۰۱۶ و برای ادای احترام به پورشه ۵۵۰ حاضر در مسابقات لمان سال ۱۹۵۳ تولید شد. اگرچه ظاهر این کانسپت بیش از آنکه بر پایه ۷۱۸ باشد ما را به یاد ۹۱۱ میاندازد اما واضح است که زیر پوستش چیزهای متفاوتی برای عرضه دارد.
از جمله ویژگیهای کانسپت جذاب پورشه میتوان به انژکتورهای سوخت حاضر در میانه کاپوت اشاره کرد که همانند بخش عقب خودرو باز میشود و نوید پرفورمنسی فوقالعاده را میدهد. قطعاً برای چنین محصولی باید یک پیشرانه پرقدرت در نظر گرفته شود و ژرمنها نیز طرفداران را ناامید نکردند. پورشه میگوید از یک پیشرانه ۸ سیلندر تخت در کانسپت لمان لیوینگ لجند استفاده شده اما خیلی وارد جزئیات نشده است. البته برخی رسانهها جزئیات زیادی از نیروگاه آهنین پورشه را در گفتوگو با یکی از کارشناسان این برند منتشر کردند.
مارکوس مارکز مدیر سوختهای مصنوعی پورشه گفته است پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری این خودرو از دو توربو استفاده میکند و اگرچه در شاسی کیمن با ارتفاع کم از سطح زمین نصب شده اما ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کرده است؛ و علیرغم استفاده از دو توربو، ردلاین این پیشرانه به ۹ هزار دور در دقیقه میرسد. دیگر جنبه احساسبرانگیز این کانسپت به استفاده از گیربکس دستی و سبک سواری وحشیانه خودرو مربوط میشود.
این پیشرانه قرار بود در یک خودروی بزرگتر که نهایتاً جانشین کررا GT و ۹۱۸ اسپایدر میشد بکار رود و پروتوتایپ آن بیش از یک سال در تستها شرکت کرد. حتی گفته میشود نسخهای از آن با ۴ چهار توربو نیز در دست تولید بود اما رسوایی دیزل گیت همهچیز را به هم زد و پورشه به این نتیجه رسید که این پروژه را لغو کند. اگرچه احتمال تولید پیشرانه ۸ سیلندر تخت نزدیک به صفر است اما در نهایت ژرمنها محصولی سفارشی با نام GT4 RS تگ هور x را معرفی کردند. این پکیج که ادای احترامی به ۵۵۰ کوپه محسوب میشود فقط یک پکیج ظاهری است و خبری از تیونینگ پیشرانه یا کیت بدنه متفاوت نیست. پورشه همیشه نوآوریهای زیادی در زمینه پیشرانههای درونسوز داشته است و حالا نیز به دنبال تکرار همین روند در عصر خودروهای برقی خواهد بود و قطعاً کانسپت های جذاب و پرقدرت میتوانند ادامه دهنده این راه باشند…
amir-mr
۴ آذر ۱۴۰۲حیف که تولید نشد
AMANTE
۴ آذر ۱۴۰۲میتونست فاصله ی بین 911 GT2 RS و 918 رو پر کنه.
احمدرضا
۴ آذر ۱۴۰۲با این مقدار قدرتی که داشته و وزن کمتر نسبت به ۹۱۸ فکر نکنم فاصله ای با ۹۱۸ میذاشت
خیلی هیولاس
Enzo Ferrari 2008
۴ آذر ۱۴۰۲واقعا حیف شد
Hadi
۴ آذر ۱۴۰۲عجب هیولایی بود موتور ۸ سیلندر تخت!
یا خدا…
مازیار
۴ آذر ۱۴۰۲خیلی خوش تیپه
𝐀𝐥𝐢
۴ آذر ۱۴۰۲چه قدر خوشگله
محمدهادی
۴ آذر ۱۴۰۲موتوری با ۹ هزار دور دوران و ۷۵۰ اسب بخار با این ارتفاع پایین و عرض پهن ماشین دقیقا نوید یک پورشه ی وحشی و چنگ زنندت به زمین رو میداده
حیف کاش حداقل ۲۰ دستگاه ازش ساخته میشد برای تست و رکورد گیری توسط خود شرکت
عقب ماشین بسیار جذذاب و با معنا طراحی شده
جلوی ماشین ولی کمی چهره ی کهنه به خودش داره،میشد بسیار مخوف تر و باریک تر طراحی بشه تا به شخصیت کلی خودرو هم بیشتر بیاد
Royal Driver
۴ آذر ۱۴۰۲خیلی خوب میشد اگر موتور های تخت ۸ پورشه دوباره برگردن، اصلا کاش این ماشین هم میومد! موتورهای تخت ۸ برای پورشه یک افتخار در دهه ۶۰ و ۷۰ موتور اسپرت حساب میشدن، همینطور تخت ۱۲ مشهور تایپ ۹۱۲ که توی اون هیولای به نام ۹۱۷ بود!! این سبک فلت ۸ توی پورشه ۹۰۸, ۹۰۷, ۹۰۹ برگسپایدر و بعضی نسخه های ۹۰۶ و ۹۰۴ بودن، همینطور ماشینای فرمول یک پورشهای مثل ۸۰۴ که آقای دن گورنی (از اولین اشخاص بنیانگذار تیم فرمول یک آمریکایی) پشت این ۸۰۴ نشست و یک بار هم پیروز شد. صدای موتورشون رو برید گوش کنید، یک چیزی عین شلبی GT350 و فراری ۴۵۸ و یا حتی بهترن. صداش محشششششره!! خوشم میاد که پورشه خیلی تکیه بر سنت های دیرینه ریسینگ دهه ۶۰ تا ۹۰ خودش داره، بیشتر هم روی دهه های ۶۰ و ۷۰ متمرکزه.واقعا ایول داره.
همایون
۵ آذر ۱۴۰۲وای موتور ۷۵۰ اسبی گیربکس دستی قطعا میتونست به اندازه جی تی جذاب باشه
sinasvj
۵ آذر ۱۴۰۲پشتش یکم شبیه آلپیناست ولی درکل الهه زیباییه برا خودش