پورشه

علاقه زیاد خریداران به محصولات هیبریدی پورشه

همانند بسیاری از خودروسازان، پورشه استراتژی الکتریکی سازی محصولات خود را در پیش گرفته و به این ترتیب به دنبال کاهش آلایندگی محصولات خود و دست‌یابی به اهداف سخت گیرانه موجود می‌باشد. این خودروساز آلمانی انتظار دارد تا سال ۲۰۲۳ نیمی از فروش خود را از خودروهای هیبریدی یا تمام الکتریکی به دست آورد. به نظر می‌رسد پورشه کاملاً در راه رسید‌ن به این هدف قرار دارد.

فروش خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی پورشه در آلمان حدود ۲۵ درصد کل فروش این برند در ماه‌های ژانویه و فوریه بوده است. از میان ۲۰۱۲ دستگاه خودروی فروخته شده پورشه در ماه ژانویه در آلمان ۴۸۵ دستگاه از نوع الکتریکی شده بوده‌اند. با فروش ۱۶۷ دستگاهی مدل‌های کاملاً الکتریکی و ۳۱۸ دستگاهی مدل‌های پلاگین هیبریدی، در واقع این خودروها سهم ۲۴.۱ درصدی از کل فروش این برند را داشته‌اند.

پورشه در ماه فوریه ۳۹۴ خودروی الکتریکی شده فروخته که ۱۹۵ دستگاه آن‌ها از نوع تمام الکتریکی و ۱۹۹ دستگاه نیز از نوع پلاگین هیبریدی بوده‌اند. این میزان فروش نیز نشان دهنده سهم ۲۲.۷ درصدی از کل فروش ۱۷۳۴ دستگاه در ماه فوریه بوده است. ژرمن‌ها در دو ماه اول سال جاری میلادی کلاً ۸۷۹ دستگاه خودروی الکتریکی شده فروخته‌اند که نشان دهنده سهم ۲۳.۵ درصدی از کل فروش در آلمان می‌باشد.

پانامرا E-Hybrid محبوب‌ترین نسخه پانامرا در سال ۲۰۲۰ بوده است. بیش از نیمی از فروش پانامرا در آلمان از نوع پلاگین هیبریدی بوده و تحویل ۱۴۶ دستگاهی آن به مشتریان نشان دهنده‌ی سهم ۵۶ درصدی از کل فروش ۲۵۹ دستگاهی از خانواده می‌باشد؛ اما از میان ۸۵۴ دستگاه کاین فروخته شده در آلمان طی ماه‌های ژانویه و فوریه نیز ۳۶۸ دستگاه از نوع پلاگین هیبریدی بوده‌اند که حاکی از سهم ۴۳ درصدی این خودرو از خانواده کاین دارد.

پورشه تایکان هم استارت بسیار خوبی داشته و علیرغم قیمت بالای خودش از استقبال خوبی بهره‌مند شده است. پورشه می‌گوید بیش از ۱۵ هزار نفر قرارداد خرید تایکان را امضا کرده‌اند.

فروش محصولات الکتریکی پورشه با تولید ماکان الکتریکی می‌تواند افزایش قابل‌توجهی را تجربه کند زیرا این خودرو در نسخه درون‌سوز خود پرفروش‌ترین محصول این برند می‌باشد. گفته می‌شود ماکان الکتریکی از همان پلتفرم تایکان استفاده خواهد کرد و انتظار می‌رود قوی‌ترین نسخه آن قدرت حدود ۷۰۰ اسب بخاری داشته باشد. ماکان الکتریکی در ابتدا به همراه نسخه درون‌سوز عرضه خواهد شد. گفته شده این خودرو سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ تولید می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. رزیتا

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    هر چند که هنوزم اکثر مردم موتورای بنزین سوز رو میپسندن و از صدای غرش موتور و اگزوز ماشینای بنزین سوز لذت میبرن ، ولی باید واقعیت رو پذیرفت که هرچی بیشتر رو به جلو میریم ماشینای بنیزین سوزم به پایان خودشون نزدیکتر میشن چون طبق گفته دانشمندان سوختهای فسیلی مثل نفت و گاز نهایتا” تا پنجاه سال آینده جوابگوی نیازای بشر خواهند بود به پایان خواهند رسید و مردم باید برن سمت ماشینایی که با استفاده از انرژیهای پاک کار میکنن

    1. بی طرف

      ۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (100 ديدگاه)

      اون انرژی الکتریکی هم منبعش باید پاک باشه،اگه از سوخت فسیلی برای تامینش استفاده کنن،چه فایده؟

      1. سجاد

        ۴ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (235 ديدگاه)

        دقیقا. وگرنه اگر قرار باشه خودروی برقی. برقش رو از نیروگاهی تامین کنه که خودش توسط سوخت فسیلی تغذیه میشه چه فایده. از نیروگاهایی میاد که توسط حجم عظیمی گاز تغذیه میشن. منبع پاک تولید برق یا روش های غیر از سوخت های فسیلی میشه نیروگاهای خورشیدی هسته ای و بادی.

  2. ایمان

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    تایکان بهترین ماشین الکتریکی حال حاضر دنیاست
    پورشه در هر کلاسی وارد میشه سعی میکنه بهترین باشه
    به شخصه خودم عاشق Panamera Turbo S E_Hybrid Executive هستم
    کامل ترین ماشینی که می شناسم و عاشقشم ????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا