پورشه

پاسخ به سؤالاتی درباره آینده پورشه پانامرا

چندین ماه است که پورشه تایکان جدید تمامی نگاه‌ها را به خود جلب کرده و طبیعتاً میزان اخبار منتشر شده درباره دیگر محصول چهار درب این شرکت یعنی پانامرا کاهش یافته است. پانامرا که هم‌اکنون در دومین نسل خود قرار دارد از سال ۲۰۰۹ تاکنون در حال تولید بوده و اولین سدان تاریخ پورشه محسوب می‌شود. تایکان هم خودرویی چهار نفره بوده اما به خاطر اینکه اولین محصول الکتریکی پورشه می‌باشد طبیعتاً روی این جنبه‌ی تایکان تمرکز بیشتری صورت گرفته است.

اما این موضوع باعث ایجاد پرسشی شده است: آیا پانامرا آینده‌ی روشنی دارد یا اینکه نهایتاً جای خود را به تایکان خواهد داد؟ اتوموتیونیوز این پرسش را از مایکل اشتینر مدیر تحقیق و توسعه پورشه پرسیده و او هم پاسخ روشنی به این پرسش داده است. او گفته است پانامرا فعلاً هیچ جایی نخواهد رفت.

از اشتینر پرسیده شده که آیا پلتفرم دیفرانسیل عقب پانامرا بازنشسته خواهد شد یا خیر. او گفته است:

پلتفرم پانامرا قدیمی نیست و در سال ۲۰۱۶ معرفی شده است. ما هنوز هم ایده‌های زیادی برای این خودرو از نظر سیستم‌های ارتباطی و اطلاعات سرگرمی داریم؛ اما در حال حاضر برنامه ای برای جایگزینی این ساختار وجود نداشته و ما می‌خواهیم آن را تا حد امکان جذاب و تازه نگه داریم.

اما بخش پایانی پاسخ اشتینر است که آینده‌ی پانامرا را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد. اگرچه اشتینر می‌گوید پورشه به نسل فعلی پانامرا وفادار است اما او هرگز به سومین نسل این خودرو اشاره نکرده است. نسل‌های اول و دوم پانامرا از پلتفرم‌های متفاوتی استفاده کرده‌اند و پلتفرم MSB پانامرای کنونی در بنتلی کانتیننتال GT و فلایینگ اسپور هم بکار رفته است.

قبلاً شایعاتی درباره استفاده از این پلتفرم در یک کوپه‌ی گرند تورینگ و به نوعی جایگزین ۸ سیلندر ۹۲۸ پیشرانه جلو به گوش رسیده است. هنوز مشخص نیست که آیا این خودرو تولید خواهد شد یا خیر زیرا پورشه هم‌اکنون روی خودروهای الکتریکی تمرکز دارد.

پانامرا که نقش مهمی در گسترش سبد محصولات پورشه داشته فعلاً در امان است. سال پیش تعداد ۶۶۲۵ دستگاه از این خودرو در آمریکا به فروش رفت و البته فروش ۸۱۱۴ دستگاهی آن در سال ۲۰۱۸ بهترین عملکرد این خودرو بوده است. در مقام مقایسه باید گفت تمامی نسخه‌های ۹۱۱ فروش ۹۲۶۵ دستگاهی در سال ۲۰۱۹ را ثبت کرده‌اند؛ اما ماکان به خانه ۲۲۶۶۷ نفر راه یافته است. قطعاً شیوع ویروس کرونا تأثیر منفی روی آمار فروش سال ۲۰۲۰ خواهد داشت اما خب این وضعیت در انتظار همه است.

قطعاً پورشه در آینده وضعیت فروش پانامرا و تایکان را به دقت زیر نظر خواهد داشت زیرا قطعاً یک روزی عرضه هر دو خودرو منطقی نخواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (598 ديدگاه)

    مثه این میمونه بپرسین eqs جایگزین s میشود؟
    خیر
    چرا محصولی با این پرفورمنس کنار گذاشته بشه؟

  2. Khosrow

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    تایکان از این زیباتر و قلدرتره / تایکان رو بنزینی هم بزنید با حداقل تغییر ظاهری ..

    1. 911 lover

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (32 ديدگاه)

      داداش تایکانو بنزینی بزنن؟با هویت برقی معرفیش کردن.مثل اینه که بگی تسلا اس رو بنزینی کنن!!

  3. Hamidreza

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    من به شخصه پانامرا رو به تایکان ترجیح میدم
    حتی نسل اولش هم جذاب بود لعنتی …
    حیفه نباشه!
    البته یه چند وقتیه حرفی ازش زده نمیشه…

  4. رزیتا

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    پورشه های موجود تو ایران : (( پورشه 911 کاررا ، پورشه ماکان ، پورشه باکستر ، پورشه کاین S ، پورشه کاین V6 ، پورشه پانامرا 4S و پورشه کیمن S))

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      تعداد کمی نسخه‌ GTS کاین و توربو ۹۱۱ هم، وارد شدن.

  5. سعید(تهران)

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    همون بهتر نسل سومی در کار نباشه، وصله ناجوره کل محصولات پورشه همین پانامراست، ناهمگونه، مثل پیتزای قرمه سبزی میمونه، طراحی ظاهریش از همه طرف در هر دو نسل با ذهن و چشم چلنج راه میندازه، پورشه محصولات تاپی مثل ۹۱۱ معظم و کاین خوش نقش داره، تایکان بهرحال متعلق به آینده اس، ماکان مشتری خودشو داره، کیمن هم با اینکه یه ۹۱۱ ارزون سازی شدس ولی متناسبه اما این…

    1. Hamidreza

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      خیلی هم خوبع
      از این بهتر؟؟؟

  6. Farzad

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    پورشه پانامرا برای اولین بار در ۱۳ امین نمایشگاه خودروی شانگهای در آوریل ۲۰۰۹ رونمایی شد. پانامرا اولین خودروی سدان چهار درب کمپانی پورشه است …
    پورشه ماکان همچنین پرطرفدارترین پورشه در ایران هستش …
    ما مردم ایران خیلی عشق پورشه ایم فقط حیف که حق انتخاب نداریم …

  7. رامتین

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3264 ديدگاه)

    منم حس میکنم پانامرا در آینده از رده خارج میشه. همانطور که حداقل بواسطه EQ ، شرکت بنز، نسخه Sکوپه را حذف کرد اما خب Sکلاس سدان چون دنیایی خاطره و افتخار پشتشه، حذف شدنی نیست و نخواهد بود. همانطورکه شک نکنید 911 پورشه هیچگاه حذف نمیشه. من اگر مدیر پورشه بودم چون در آینده روی تایکان سرمایه گذاری بیشتری انجام میشه و مطمعنا نسخه های دیگه و بهتری هم از تایکان خواهیم دید، عملا پانامرا جایی برای مانور نخواهد داشت و حذف میشه. بجاش یک کوپه کاملا مشابه پانامرا با ابعاد کوچکتر (کلاس میان سایز) تولید میکردم که قیمتش هم ارزونتر و کاملا هم شبیه پانامرا که رقابت با سری5 و Eکلاس را دنبال کنه.

  8. سینا BMW

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    یه عیب بزرگ تایکان ، قیمتشه ، ولی پانامرا قیمت نسبتا بهتری داره.
    به نظرم دلیلی نداره پانامرا کنار گذاشته بشه

  9. علیرضا

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    احساس میکنم از سبد تولید خارج میشه . البته این اتفاق زیاد میوفته . همین m8 هم بعد از دو دهه دوباره به خط تولید برگشت . باید دید سیاست شرکت در کدوم جهت حرکت میکنه

  10. King 918

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    در جوابت باید بگم که پانامرا کاملترین خودروی دنیاس پکیجی از زیبایی امکانات کیفیت قدرت سرعت رو در اختیار راننده قرار میده با اسم پورشه. به قل مجله قدرت برتر پانامرا یه هیولای دو تنی هست که در کنار اشرافیت بالای کابینش میتونید با لامبورگینی و فراری هم کورس بذارید ……
    بحث زیباییش هم سلیقه س من که فوق‌العاده زیبا میبینمش

  11. حسین دهمرد

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    من از نسل اولش خوشم نمیومد تازه که معرفی شده بود تو یه مجله دیدمش اون موقع ها تقریبا از هیچ مدل پورشه خوشم نمیومد.هنوزم قیافه ی ماشینای ده سال پیش پورشه رو که میبینم زیاد خوشم نمیاد.اما قیافه ماشینای الان پورشه طوریه که اشرافیت ازش چکه میکنه. و اگه بخوام یه پورشه بخرم قطعا پانامرا انتخاب میکنم. نمیدونم شاید اگه تو موقعیت واقعی قرار بگیرم به اس کلاس هم ترجیحش بدم.

    1. Khosrow

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2293 ديدگاه)

      در مقابل هزینه ای که میکنی اس خیلی ارزش بالاتری داره / چه وقتی میخری و چه در اینده نزدیک و دور ..

  12. Dr.ALi

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    پاناما هم برقی میشه و یه پله پایین تر از تایکان قرار میگیره… اما بهتره بنظرم نسل بعدی پانمرا کوپه و کروک سقف فلزی برقی باشه و سدان تولید نشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا