پورشه

انتشار تصاویر رسمی پورشه 911 GT2 RS پیش از نمایش در گودوود

چندی پیش پورشه مدل ۹۱۱ GT2 RS خود را در نمایشگاه بازی E3 رونمایی کرد اما حالا برای طرفداران این خودرو خبرهای خوبی وجود دارد زیرا تعدادی تصویر رسمی از این سوپراسپرت منتشر شده است. علاوه بر این، قرار است ۹۱۱ GT2 در فستیوال سرعت گودوود نیز به نمایش عمومی درآید. این تصاویر جدید برای اولین بار نمای داخلی این خودرو را نشان می‌دهند که در آن‌ها شاهد کابین بی‌نظیری هستیم.

در کابین ۹۱۱ GT2 استفادهٔ فراوانی از فیبر کربن به ‌عمل آمده و تریم دورنگی شامل نمایی مشکی‌رنگ با تریم قرمزرنگ در آن بکار رفته است. ازجملهٔ مواردی که به رنگ قرمز هستند می‌توان به غربیلک فرمان، پوشش سقف و کمربندهای ایمنی اشاره کرد. صندلی‌ها نیز از نوع دربرگیرندهٔ بدن بوده و به جهت کاهش وزن دارای پوستهٔ فیبر کربنی هستند. در پشت این صندلی‌ها هم رول کیج نصب شده است. بعلاوه، این ۹۱۱ تادندان‌مسلح با یک ساعت سفارشی ویژه به خریداران خوش‌شانسش تحویل داده می‌شود.

در داخل ۹۱۱ GT2 RS همچنین نشان Weissach RS به رنگ قرمز روی پشت‌سری صندلی‌ها و همین‌طور در قالب یک پلاک روی بخش فیبر کربنی جانبی سمت سرنشین دیده می‌شود که در هردوی آن‌ها طرح یک پیست مسابقه هم کار شده است؛ اما هنوز معلوم نیست که پکیج Weissach مانند مدل ۹۱۸، برای GT2 RS هم به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود یا تمامی نمونه‌های این خودرو به‌صورت استاندارد مجهز به این پکیج هستند. البته احساس می‌شود این یک پکیج سفارشی باشد.

بهتر است کمی هم به مشخصات فنی این هیولای آلمانی بپردازیم. آخرین اطلاعاتی که در این رابطه از سوی منابع نزدیک به پورشه اعلام شده است نشان می‌دهد که ۹۱۱ GT2 RS مجهز به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت بای‌توربو ارتقاءیافته است که حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارد. پرچم‌دار خانوادهٔ ۹۱۱ که تنها ۱۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد، صرفاً با یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچهٔ PDK عرضه می‌شود.

این سوپراسپرت می‌تواند ظرف فقط ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. گفته می‌شود از ۹۱۱ GT2 RS فقط هزار دستگاه ساخته خواهد شد که ظاهراً همهٔ آن‌ها پیش‌فروش شده‌اند؛ اما بااین‌حال می‌توان در بازی فورزا موتوراسپرت ۷ به رانندگی با این خودرو پرداخت که در تاریخ ۳ اکتبر (۱۱ مهر) برای XBox One و PC ارائه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Sina Naseri

    ۱۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    ۷۰۰ اسب بخار روی ۱.۵ تن وزن ????
    با همراحی ایرودینامیک معرکه پورشه?????
    یه غول بی شاخ و دم میتونه معادله رکورد های خیلی از پیست ها رو عوض کنه

    1. بنزما

      ۱۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      احتمالش زیاده رکورد نورنبرگ رو بزنه با این مشخصات قدرت و گشنتاور بیشتر از هوراکان پرفورمنته و وزن کمتر
      ولی خدایی پورشه خیلی نامردی که لایسنس استفاده از محصولاتت رو همچنان بعد از 20 سال به مجموعه گرن توریسمو قدیمیترین و قویترین شبیه ساز اتوموبیل رانی نمیدی گرن توریسمواسپرت هم
      بدون پورشه میاد حداقل حساب این رو بکن که کنسول سونی ا یکس باکس پر فروش تره و گرن توریسمو انحصاری سونی
      و دیگه اینکه فدراسیون بین المللی اتوموبیل رانی fia با گرن تورسمو قرارداد داره و حمایت میکنه

      1. ماشین

        ۱۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز بهتر است بیشتر دقت کنید. ماشین های پورشه توی بازی گرن توریسمو اسپرت هستند.
        کلیپ زیر رو ببینید.
        http://www.aparat.com/v/sLt6I

  2. Amir

    ۱۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (175 ديدگاه)

    فکر کنم هوراکان تو نوربرگ رینگ یه حریف خطرناک پیدا کرد

  3. vahid 956

    ۱۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (474 ديدگاه)

    یا حضرت پرفورمنس مغز ادم سوت میکشه به قول عادل چه میکنه این پورشه؟
    از نظر طراحی داخلی و خارجی هم انصافایکی از زیباترین ۹۱۱ های تاریخ شده
    مهران اگه هستی ممنون میشم راجع به فلسفه پکیج وایساخ توضیح بدی میدونم که مرکز توسعه پورشه در شهر وایساخ هست

    آب زنید راه را هین که نگار می رسد
    مژده دهید باغ را بوی بهار میرسد…
    ترجمه: نوربرگ روآب و جارو کنید که کینگ وارد میشود

    1. mehran911

      ۱۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      وحید جان
      مراکز Bietigheim-Bissingen درآلمان مرکز توسعه تحقیقات پورشه در ولفسبورک مرکز توسعه تحقیقات پورشه در شانگهای چین مرکزتوسعه لایپزیگ مرکز پورشه engineering در Nardò ( حتما nardo رو در گوگل سرچ کنید و مرکز پورشه در اون پیست بینظیر رو ببینیدخواهشا این کارو بکنید )
      مرکزتوسعه Cluj-Napoca و مرکز توسعه تحقیقات پاراگوئه و مرکز توسعه برلین و در آینده نچندان دور مرکز توسعه تحقیقات سیلیکون ولی
      همه و همه در تلاش برای بهبود پورشه هستند
      وایزاخ به عنوان مقر اصلی توسعه تحقیقات پورشه سالهاست به عنوان یکی از بزرگترین مراکز توسعه تحقیقات آلمان در حال فعالیته
      در مورد هر کدوم از این مراکز توسعه تحقیقات سوال داشتی بپرس
      .
      بگذریم
      .
      پورشه به دلیل ۶۰ سال جنگیدن در مسابقات اتومبیل رانی همیشه مجبور بوده تا به کاهش وزن خودرو هاش اهمیت ویژه ای بده
      میتونی مدل های ۵۵۰ اسپایدر سری ۹۱۷ ها بخصوص مدل افسانه ای 917/30 رو ببینی و صد البته مدل ۹۵۶ که در همه ی این مدل ها پورشه سعی کرده بود تا میتونه وزن خودرو هارو کاهش بده
      این موضوع هنوز هم وجود داره برای مثال پورشه همین الان در مسابقات R-GT cup شرکت میکنه که شرط حضور در این مسابقات اینه که باید نسبت وزن به قدرت ماشین برابر عدد۳.۴ باشه پس کاهش وزن از اهمیت بسیار زیادی برخورداره
      .
      پورشه برای افزایش توانایی و بهبود دینامیک تکنولوژی کاهش وزن خودروهای موتوراسپرت رو به خودروهای جاده ای منتقل میکنه که یکی از اون ها همین پکیج وایزاخ هستش
      پکیج کاهش وزن وایزاخ قبل از اینکه در ۹۱۸ استفاده بشه در نسل قبلی GT2rs درسال ۲۰۱۰ استفاده شده بود
      جالب اینجاست که که برخلاف خیلی از خودرو سازها که برای کاهش وزن اولین کاری که میکنن سیستم تهویه مطبوع و کولر رو حذف میکنن این پکیج صدمه ای به سیستم رفاهی خودرو نمی زنه
      در این پکیج به صورت گسترده از آلیاژ منیزیم وفیبرکربن استفاده میشه همینطور که میدونی منیزیم قابلیت شعله ور شدن داره اما پورشه از ترکیب منیزیم با فلزات دیگه این خطر رو از بین برده
      .
      درا ین پکیج کاپوت جلو از جنس فیبرکربن خواهد بود سقف و تمام رینگه از جنس منیزیم خواهند بود ورودی هوا و ویفیوزر ها از جنس فیبرکربن خواهند بود و…
      این کاهش خودرو تا جایی ادامه داره که پورشه آرم فلزی پورشه رو کاپوت جلو رو برمیداره و جای اون برچسب پورشه میزنه !!!!!!
      .
      وحید جان سوال داشتی بپرس
      .
      ever ahead

      1. vahid 956

        ۱۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (474 ديدگاه)

        مرسی مهران جان مثل همیشه انقد توضیحات کامل بود که جای سوالی نمیمونه در مورد پیست ناردو هم یادمه یک قسمت از تاپ گیر مجریها این پیستو انتخاب کردن برای رسیدن به حداکثر سرعت ماشیناشون با شکستن سرعت صوت صدا قطع شد خیلی جالب بود

      2. نوید جهرمی

        ۱۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (3793 ديدگاه)

        دستت درد نکنه مهران جون.

    2. mehran911

      ۱۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      وحید جان نظرم رفت واسه تایید
      صبر کن تا سردبیر عزیز پدال تایید کنه

  4. KING 918 (محمدرضا)

    ۱۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    اها
    یه غول قدرتمند 700 اسبی از پورشه وای خدایا تو درگ حرف جدی مکلارن میشه تو پیست اوراکان رو تهدید میکنه هرچند انتظار داشتم این قدرت و توانایی مال پورشه 960 باشه اما خب GT2 معرکه ست

  5. ارش

    ۱۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    دیگه به پورشه چی میشه گفت همیشه یه سورپرایز یه گوشه مخفی داره یه دفعه رو میگنه همه رو مات و مبهوت و انگشت به دهان میزاره.

  6. mehran911

    ۱۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2115 ديدگاه)

    چند ماه پیش که اخبارش منتشر شده بود Andreas Preuninger ( رئیس بخش GT پورشه )
    گفته بود موتور این خودرو بصورت بالقوه توانایی تولید ۷۳۰ اسب بخار رو داره که خبر خوشحال کننده ای بود
    اما حدود ۳ هفته پیش خبری منتشر که در اون گفته شده بود این خودرو فقط ۶۵۰ اسب قدرت تولید میکنه که از نظر من یک عقب نشینی از سوی پورشه بود
    اما به نظر میرسه ۷۰۰ اسب قطعی است
    این خودرو از سیستم پاشش مستقیم آب درون سیلندر ها بهره می بره که باعث افزایش قدرت تولیدی و کاهش دمای موتور میشه و از همه مهمتر از نظر من میتونه بینظمی های lspi رو به حداقل برسونه و عمر موتور رو افزایش بده و استهلاک رو کاهش
    .
    مرکز اصلی توسعه تحقیقات پورشه در آلمان weissach هم که گل کاشته
    Weissach برای کاهش وزن از رینگ های منیزیمی و ورودی های هوا فیبرکربنی سقف منیزیمی و صندلی های فیبرکربنی و شیشه های باقطر کمتر و اگزوز تیتانیومی و انتی رول بار های بسیار سبک استفاده کرده
    وزن دقیق این خودرو با وجود باک پر عدد دقیق ۱۴۷۰ کیلوگرم هستش که عدد فوق العاده ای هستش
    دلیلشم اینه که یکی از سیاست های پورشه در تولید خودروهای اسپرت GT حفظ خصوصیت روزمره بودن اون هستش
    پورشه حتی در کاهش وزن خودرویی که فقط برای پیست توسعه داده شده هم خیلی از امکانات رو حذف نمی کنه
    .
    در حالت کلی پورشه GT2rs از تکنولوژی های مدیریت فعال سیستم تعلیق PASM و سیستم تقسیم برداری گشتاور PTVplus و سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب 4ws استفاده میکنه و به علاوه پورشه گفته گیربکس PDK رو برای این مدل بصورت اختصاصی توسعه داده و برنامه ریزی کرده
    .
    به احتمال خیلی زیاد هم از لاستیک های میشلین اسپورت کاپ ۲ (michelin sport cup 2) استفاده خواهد کرد هر چند من دوست داشتم اینبار از سری جدید پیرلی استفاده کنه
    .
    این ماشین مثل نسل قبلش قوی ترین ۹۱۱ تاریخ خواهد بود
    .
    ever ahead

    1. ساسان.م

      ۱۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (338 ديدگاه)

      پاشش مستقیم آب به درون سیلندر دیگه چیه؟ تا جایی که من میدونم تو سیلندر فقط سوخت و هوا داریم
      اگه بخواد پاشش آب باشه که یه تانکر آب باید همراش باشه که آب تموم نکنه
      من نمیگیرم یکی توضیح بده

      1. mehran911

        ۱۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (2115 ديدگاه)

        ساسان عزیز
        در گذشته این موضوع مطح بود
        اما بوش به همراه برترین پیشرانه ساز جهان BMW این تکنولوژی در مدل M4 GTS استفاده کردن
        این سیستم باعث کاهش ۱۳ درصدی مصرف سوخت و افزایش ۵ در صدی راندمان میشه
        .
        اگر بخواهم دقیق توضیح بدم نتیجه عملکرد این سیستم مثل کاریه که اینترکولر ها انجام میدن
        .
        آب ظرفیت گرمایی بالایی داره و از اون برای خنک کردن سیستم احتراق استفاده میشه البته این پاشش بصورت مستقیم نیست و از درون منیفولد انجام میشه مثل سیستم پاشش غیر مستقیم
        دقت کن که مقدار آب وارد شده به دلیل بوست بسیااااار بالای سیستم پاشش بوش اصلا مقدار قابل توجهی نیست اما تاثیر بسزایی داره
        .
        bmw در مدل m4 از یک مخزن آب ۵ لیتری در عقب خودرو استفاده میکنه که البته مقدار از این آب میتونه توسط سیستم تهویه تامین بشه
        .
        دلیل اینکار اینه که به دلیل فشار بالا مخطوط سوخت و هوا قبل نقطه مورد نظر مشتعل نشن چون این کار باعث کوبش و بینظمی در احتراق میشه که در دراز مدت عمر موتور رو به شدت کاهش میده
        .
        توصیه میکنم برای فهمیدین این موضوع در مورد موتور های GDI بخونی البته در این موتورها از پاشش آب استفاده نشده اما ترفند های جالبی برای جلوگیری از بینظمی در احتراق و جلوگیری از احتراق زودرس در نظر گرفته شده که واقعا حیرت انگیزه

  7. عطا

    ۱۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    اگزوز نیسان جی تی ار ، ائودی r8 و یکی هم اگزوز این .تا حالا اگزوز اینا به نظرم قشنگ طراحی شدن . ( البته از نظر صدا نمیگم فقط طراحیشو میگم.صدا هم لامبو و فراری و استون )

  8. italia & german

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    دوستان این خودرو بصورت رسمی تو خود سایت پورشه قرار گرفته با قدرت 700 اسب و قیمت پایه 293000 دلار که برای پکیج ویساخ حدود 31000 دلار دیگه باید داد.
    واقعادحرفی نگذاشته با موتور 3.8 تخت خودش واقعا یه شاهکاره این قدرت حالا باید ببینیم مکلارن 720 و 488 و هوراکان پرفورمانته چه حرفی برا گفتن دارن جلوش.
    رقابت قشنگی میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا