تنها چند هفته با معرفی رسمی نسل جدید پورشه ۹۱۱ کد ۹۹۲ فاصله داریم. تمامی نسلهای جدید این خودرو عالی هستند اما این نسل یک نماد پیشرانه عقب را به آینده وارد کرده و در آن تکنولوژیهای جدید، قوای محرکهی بهبود یافته و سیستمهای کمکرانندهی نوینی را خواهیم دید. البته همچنان فاکتور جذابیت رانندگی و استفادهی روزمرهی ۹۱۱ در نسل جدید هم دیده خواهد شد.
فرم خودرو واضح است که آشنا بوده و پورشه آن را بهتر از هرکس دیگر میداند. البته بخش اعظم بدنه از آلومینیوم ساخته شده تا وزن آن در محدوده نسل کنونی باقی بماند. این موضوع کاملاً چشمگیر است زیرا پیشرانه با تغییراتی اساسی روبرو بوده و مدلهای اروپایی دارای فیلترهای اگزوز هستند که این امر باعث افزایش وزن بخش عقب خودرو میشود. حتی قوانین مصرف سوخت و آلایندگی جدید روی این خودرو هم تأثیر گذاشتهاند و پورشه سیستم ورودی کاملاً جدید، تزریق سوخت دید پیزو و اینترکولینگ جدید را به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی تخت اضافه کرده است.
نسل جدید پورشه ۹۱۱ به فرم کررا S کوپه در ماه نوامبر و نمایشگاه خودروی لسآنجلس معرفی خواهد شد و از گیربکس دوکلاچه اتوماتیک PDK مشهور این خودروساز سود خواهد برد. موضوع مهم اینکه این گیربکس هماکنون ۸ سرعته شده و فضا برای استفاده از یک پیشرانه الکتریکی فراهم شده است. این فاصله فعلاً بهصورت خالی باقی خواهد ماند اما معاون خط تولید ۹۱۱ میگوید:
کل ساختار و طراحی این خودرو برای استفاده از قوای محرکه هیبریدی در آینده آماده شده است. ما این کار را فعلاً انجام نخواهیم داد بلکه در سالهای آینده شاهد معرفی نسخه هیبریدی خواهیم بود زیرا هنوز از عملکرد خودرو مخصوصاً در بخش باتریها راضی نیستیم.
یک گیربکس ۷ سرعته دستی نیز از اوایل سال آینده در دسترس خریداران مدلهای استاندارد کررا خواهد بود. این نسخه بنا بر شنیدهها خروجی حدود ۳۸۵ اسبی خواهد داشت.
اما آن کررا S که ما تست کردیم دارای کابینی با پوششهای استتاری زیاد بود اما میتوانستیم وجود دورشمار بزرگ در مرکز پشت آمپرها را ببینیم که دورش را دو صفحهنمایش احاطه کردهاند. خود داشبورد پلهای بوده و صفحه لمسی مرکزی آن مشابه کاین است. کابین نسل جدید ۹۱۱ همان امضای خاص نسلهای پیشین این خودرو را به همراه داشته و آسایش و رفاه آن بهطور قابلتوجهی بهبود یافته است. این موضوع را به خوبی میتوان در سطوح خشن بزرگراههای آمریکا متوجه شد.
این خودرو در هر مکانی از خیابانهای شهری گرفته تا جادههای کوهستانی تست شد و واضح بود که ۹۱۱ نسل ۹۹۲ اصلاً چابکی یا سرعت یک ۹۱۱ را از دست نداده است. پاسخ پیشرانه بهتر از نسل پیشین بوده و عملکرد سیستم تعلیق نیز بدون ناهنجاری صورت میگیرد. قضاوت نهایی درباره میزان خوب بودن احساس فرمان را سال آینده انجام خواهیم داد اما مهندسان پورشه قول دادهاند که فرمان آن بهتر از نسل پیشین خواهد بود.
مدل کابریولت نیز سال آینده به جمع برادران خود اضافه خواهد شد. در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده هم مدلهای توربو، توربو S و GT3/RS پدیدار میشوند.
آن چیزی که زیر قوسهای چرخ کررا S بکار رفته رینگهای ۲۰ و ۲۱ اینچی در جلو و عقب هستند. این رینگها به همراه فاصله ۴۰ میلیمتری بیشتر بین چرخهای جلویی باعث شده پایداری و هندلینگ خودرو بهبود یابد.
دیگر موردی که باعث بهبود پایداری خودرو شده حالت خیس جدید است که به حالتهای آشنای نرمال، اسپورت، اسپورت پلاس و شخصی افزوده است. این سیستم ایمنی بهصورت خودکار عمل کرده و سطح خیس را از طریق حسگرهای صوتی نصب شده روی قوسهای چرخ جلو تشخیص داده و سپس پایداری، گیربکس و زاویهی بال عقب را بهصورت خودکار تنظیم میکند. البته راننده میتواند این حالت را برای ایجاد بیشترین پایداری در شرایط جوی بد تنظیم کند.
این تنها یکی از سیستمهای کمکرانندهی جدید است که به نسل جدید پورشه ۹۱۱ اضافه شده به گونهای که بهصورت سفارشی میتوان دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج از خط و دید در شب را نیز انتخاب کرد.
پورشه مجبور بود تحت سختترین شرایط نسل جدید ۹۱۱ را توسعه دهد اما به نظر میرسد این کار به نحو احسن و با حفظ تمامی شاخصههای اسپورت و مفید بودن این نام نمادین صورت پذیرفته است. قضاوت نهایی را به آینده موکول میکنیم اما اولین بررسی این خودرو کاملاً امیدوارکننده بوده و معرفی مدل هیبریدی نیز بر امیدواری ما اضافه خواهد کرد.
مشخصات پورشه ۹۹۲ ۹۱۱ کررا S
- قیمت: 90 هزار پوند (تخمینی)
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربوی تخت
- قدرت/گشتاور: 450 اسب بخار/۵۳۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: زیر ۴ ثانیه
- حداکثر سرعت: فراتر از ۳۰۵ کیلومتر در ساعت (تخمینی)
- مصرف سوخت: 9.۴ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)
Mohammad
۵ آبان ۱۳۹۷اگه مصرفش بالای ۹ تا باشه خیلی زیاد برای یه موتور ۳ لیتری 😎💪
..::Majidio Lamborghini::..
۵ آبان ۱۳۹۷این بازوی هورمونی (??) که آخر همه ی کامنتات میذاری یعنی چی؟!
جواب دادن به کامنت های شما از حوصله ی من خارجه ، اما وقتی فورد GT پونصد هزار دلاری با “فقط” 647 اسب بخار قدرت ، 21 لیتر در هر 100 کیلومتر ???مصرف بنزین داره آدم باورش نمیشه که تو قرن 21 شرکتی با این همه ادعا میتونه همیچین عددی رو واسه مصرف سوخت یه موتور فسقلی 6 سیلندر خلق کنه !!!!!!!!!!!!!!!
مصرف 9 لیتری 911 هنوز قطعی نیست ولی اگرم درست باشه واسه موتوری که 450 اسب قدرت داره اصلاً زیاد نیست
Mohammad
۵ آبان ۱۳۹۷چرا پورشه نمیخواد تن به واقعیت بده و بفهمه باید یکم تغیرات تو طرح هاش بده
والا چلنجر هم با اون اصالت در طراحیش در طول سال ها تغیراتی داده ولی پورشه انگار نه انگار
به قول کلارکسون ( بینندگان پورشه ۹۱۱ جدید معرفی شد اوه ببخشید اصلا جدید نیست همون قبلی هست )
مهدی
۵ آبان ۱۳۹۷این اسطوره رو باچلنجرمقایسه میکنی؟ این معیار سنجش باقی خودروهای اسپرت وسوپر اسپرت هستش.بعدشم مطمعن باش اگه پورشه ازاصالت خودش فاصله بگیره طرفدارانش سخت شاکی میشن.پورشه باهنر بسیار فراوان وباریزه کاری هاش همیشه ۹۱۱رو مدرن وبروزنگه میداره.۹۱۱فقط یه ماشین نیست
Mohammad
۵ آبان ۱۳۹۷یک مقایسه نکردم چلنجر رو مثال زدم
دو اگه مقایسه کنم پورشه کم میاره
فرق بین مقایسه و مثال زدن یاد بگیریم
Reza
۵ آبان ۱۳۹۷عزیزم پورشه یه 918 میسازه که ارزشش بالاتر از کل تاریخ صفرتاصد جنرال موتورز هستش.
پورشه هیچ وقت کیفیت رو فدای کمیت نمیکنه ، درضمن پورشه هیچوقت بنجل نمیسازه که قیمتش 85 هزار دلار باشه.
آآآآرماااانننن
۵ آبان ۱۳۹۷سخن بزرگان: پورشه جلو چلنجر کم میاره!
اینو تو خود امریکا بگی دیپورتت میکنن
Masih
۶ آبان ۱۳۹۷ببین پورشه وقتی میگه 450 اسب بخار مطمئنن میتونه فراتر از این قدرت رو تولید کنه اما مثل داج یه چیزی نمیگه که توش گیر کنه بعد بگه: این چی بود گفتم؟؟!!
Bideski
۶ آبان ۱۳۹۷گاهی اوقات آدم دلیل اینهمه تعصب رو نمی فهمه
Porsche & Mercedes
۵ آبان ۱۳۹۷مقایسه پورشه و چلنجر تو اصالت?????
اصن ب پورشه برخورد با این مقایسه????
واسه پورشه همین ک بالاترین میزان رضایت از برند لوکس رو داره کافیه
دیگه چلنجر کیه ک با سوپراسپرت مهندسی ساز ترین برند جهان رقابت کنه?
خوشم میاد شما امریکایی با مقایسه ماشینای امریکایی با المانی دارین خودتونو میکشین بالا?
من ب عنوان طرفدار پورشه حتی از همین طراحی فعلی هم راضیم چ برسه نسل جدید
افزایش فروش پورشه هم نشون میده خریداراش هم همین نظرو دارن
Reza
۵ آبان ۱۳۹۷درود بر شاهکار جرمنی ???
این خودرو واقعا یه جواهر هستش، به این میگن اصالت ???
مشتاقانه منتظرم بیاد به بازار ???
Mohammad
۵ آبان ۱۳۹۷اشتباه نکن اصالت فقط در ظاهر ماشین نیست اصالت یعنی انجینی که روی ماشین هست
طرحش برای همون نسل اول باشه
یعنی فورد یعنی داج یعنی شورولت
نه ماشینی مثل ۹۱۱ که از نسل گذشته فقط چراغ های گرد رو داره ??
Reza
۵ آبان ۱۳۹۷خوب موتور 911 همون موتور 6 سیلندر قبلی هستش با با همون طراحی ، تغییری نکرده. اونیکه تغییر کرده چلنجر و چارجر هستن ، تا چند سال قبل چلنجر یه تنبل چاق بود که توی پیچ ها از جاده خارج میشد، وقتی آمریکاییا دیدن با کمبود شدید تقاضا مواجه هستن به فکر این افتادند که دست به گریبان تیونرهایی مثل هنسی شوند ، بعدش اومدن چند تا سوپرچارجر گنده گذاشتن روی موتور و تا میتونستن تمامی قسمت های خودرو رو واسه کاهش وزن کم کردن ، شد دیمن تک چرخ زن.
حالا به نظرت این کجاش اصالته؟
Reza
۵ آبان ۱۳۹۷میدونم مقایسه نکردی.
ولی بدون چلنجر قوطی کبریت با 911 اسطوره ای قابل قیاس نیست.
این پورشه سر تا پاش تکنولوژی و ائرودینامیک نهفته مثل دیمن نیست که با یه گاز دادن تک چرخ بزنه ???
Mohammad
۵ آبان ۱۳۹۷حالا پورشه هم اگه تونست ماشینی بسازه ۴۰۰ مترش ۸/۸ باشه
و قیمتش ۸۵ هزار تا ??
مهدی
۵ آبان ۱۳۹۷ای بابا حتی اگه دیمن ۴۰۰متر رودر۴ثانیه بره باز درمسابقه درگ شکست میخوره.البته دیمن که هیچ حتی کوروتZ06 هم شکست خورددازM5
مهدی
۵ آبان ۱۳۹۷تفاوت پورشه وBMWوبنز با آمریکایی ها دراینه که برای مثال 911 یاM5 یابنزGT رومیسازن که هم بالاترین پرفومنس رو دارن.هم درپیست کولاک میکنن.هم بشدت لوکس هستن وهم پیشرفته ترین مهندسی ساخت موتور وگیربگس وسیستم های مدرن رو دارن که باعث میشن در پیست ودرگ ورانندگیروزمره بهترین باشن.نه ماشینی مثل دیمن که نه کیفیت داره ونه هیچ حرفی توپیست میتونه داشته باشه طوریکه ۶ثانیه ازM5کندتر بود ونه امکاناتی داره ونه کابین راحتی داره .درضمن توی درگ هم نتونست بااین همه اسب بخار کاری ازپیش ببره
آآآآرماااانننن
۵ آبان ۱۳۹۷تو کل ۷ میلیارد انسان کره زمین فقط تو و علی نوا این رکورد ۸/۸ رو قبول دارین :)))
مهدی
۵ آبان ۱۳۹۷چندتاعکس ازکابین جدیدش میفرستم که قراره درآینده اینطور بشه
Amin
۵ آبان ۱۳۹۷911 همیشه یک شاهکار مهندسی بوده و نسل جدیدش هم قطعا یه قدم دیگه به جلو برخواهد داشت
Porsche & Mercedes
۵ آبان ۱۳۹۷پورشه 911❤
واقعا نمیدونم چطور تا روز معرفی این اثر هنری صبر کنم?✨
مهدی
۵ آبان ۱۳۹۷https://cdn.clien.net/web/api/file/F01/6508122/3af6289a7ac408.jpg?w=780&h=30000
https://img.autoplus.fr/news/2018/02/24/1524825/1200%7C800%7C12a2712ff2457d17cb9554a1.jpg
https://icdn-0.motor1.com/images/mgl/wyAro/s4/porsche-911-interior-spy-shots.jpg
Amin
۵ آبان ۱۳۹۷آقا مهدی حتما خاطرت هست وقتی پورشه چراغهای 911 رو شبیه نسل اول باکستر کرد طرفداراش چه واکنشی نشون دادن و دوباره طراحیشو برگردوند به حالت فعلی،کسی که یه ذره در مورد خودرو بدونه هیچوقت نمیگه چرا طرحشو پورشه عوض نمیکنه
مهدی
۵ آبان ۱۳۹۷بله درسته.فروش بالا وعشق فراوان به این ماشین نشون میده عاشق همین طراحی ۹۱۱هستن.درضمن واقعا همیشه مدرن وپویا وبروز بچشم میاد ۹۱۱
Amir
۶ آبان ۱۳۹۷911شاهکار مهندسیه،و اگه شما عاشق این اعجوبه باشین امکان نداره ذره ای از عشقتون کم بشه…بنده که با هر نسلش به وجد میام کما اینکه هیچ تغییری هم نکرده باشه…۹۱۱آبروی این صنعت بزرگ جهانیه… با این اثر هنری میتونی گذشته،حال و آینده و نهایت لذت بردن از رانندگی رو یکجا با هم داشته باشین…
جواد
۶ آبان ۱۳۹۷بسیار زیبا و محشره
Khosrow
۶ آبان ۱۳۹۷عالی و تکراری / اصالت اینجوری معنا نمیشه ..
Omid
۶ آبان ۱۳۹۷فنیش خیلی خفنه اما قبول کنید یه کم طراحیش باید فرق کنه با نسل قبلی حتی کلارکسون هم با فولکس بیتل مسخرش کرد