ما تابستان سال پیش پشت فرمان پورشه ۹۱۱ تارگای جدید نشسته و کاملاً تحت تأثیر آن قرار گرفتیم. هماکنون فرصت جدیدی برای تست نسخه خاصتر از این خودرو با پسوند هریتیج دیزاین ادیشن پیدا شده است.
تارگا ۹۱۱ محبوب افرادی است که میخواهند در زمان حرکت کمی هوای آزاد را حس کنند و البته درعینحال علاقهای به سقفی کاملاً باز ندارند. این خودرو فقط بهصورت چهار چرخ محرک عرضه میشود و قیمت پایه نسخه ۴ آن از ۹۸۱۷۰ پوند شروع شده و به ۱۰۹۷۲۵ پوند برای مدل 4S تست شده میرسد. حرف S به معنی قدرت بیشتر پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو است بنابراین با خودرویی که قدرت ۴۴۴ اسب بخاری و گشتاور ۵۳۰ نیوتون متری دارد روبرو هستیم.
به جرات میتوان گفت تارگا سبکترین عضو خانواده ۹۱۱ نیست. مکانیسم پیچیده و مستحکم سقف باعث شده مهندسان دوباره روی بدنه خودرو کار کنند و همین امر وزن خودرو را به حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم رسانده است؛ اما حتی با این وجود نیز پیشرانه قدرتمند، سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته PDK باعث شدهاند تارگا 4S خودروی کندی نباشد. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۰۴ کیلومتر در ساعتی دارد.
تارگا 4S به اندازه سایر برادران خود در جاده سریع حس شده و نشان دهندهی علاقه پورشه به جلب نظر اکثر افراد در بازار است.
تارگا قطعاً میتواند خودروی اسپورتی باشد. این خودرو پر از چسبندگی بوده و در تنظیمات سیستم تعلیق استاندارد از تواناییهای سود میبرد که باعث میشود خودرویی بسیار سریع در جادههای گوناگون باشد. فرمان نیز چیزی جز بهترینهای ۹۱۱ نیست و سیستم چهار چرخ محرک نیز کار بینقص خود را انجام میدهد. خودروهای زیادی نیستند که دقت و پاسخ و توازن وزنی سیستم فرمان پورشه را داشته باشند.
سواری تارگا بینقص بوده و البته کار فوقالعادهای در روبرو شدن با بدترین ناهمواری انجام میدهد.
پیچیدگی مکانیسم سقف کاملاً حس میشود زیرا وقتی بسته باشد همان محیط مدلهای استاندارد ۹۱۱ تداعی میشود و اگرچه مکانیسم باز شدن آن جزو سریعترینهای بازار نیست اما زمانی که پانل مرکزی ناپدید شود شما همچنان حس مزاحمت باد زیادی در کابین نخواهید داشت.
پیشرانه هم گشتاور زیادی در دورهای پایین داشته و شما میتوانید با اندکی اشاره به پدال گاز گردوخاک به پا کنید. وقتیکه تنظیمات اگزوز نیز در حالت استاندارد قرار داشته باشد شاهد تواناییهای کروز کردن تارگا در جادهها و بزرگراهها خواهید بود. پورشه محصولی راحت برای مسافتهای طولانی ساخته و درعینحال کانورتیبلی لذتبخش هم میباشد. فضای بار این خودرو همچون سایر نسخههای ۹۱۱ خیلی قابلتعریف نیست و در بخش دماغه فضای ۱۳۲ لیتری وجود دارد.
شاید خریداران تارگا خیلی به فکر خودنمایی نباشند اما ما توصیه میکنیم حالت پر سر و صدای اگزوز به عنوان پیشفرض انتخاب شود که لذت بیشتری خواهد داشت.
خودروی حاضر در تست کاملاً به عنوان نسخه هریتیج دیزاین ادیشن قابلشناسایی است چراکه از برخی شاخصههای خاص خود سود برده و سقف تولید آن نیز ۹۹۲ دستگاه است.
این خودرو دارای رنگ جدید چری متالیک است که در زیر تابش آفتاب بسیار زیبا به نظر میرسد. همچنین نوشتههای طلاییرنگ روی بدنه دیده میشود و مهمترین آنها نیز گرافیک بخش جلویی است. داخل کابین نیز برند هریتیج و پشت آمپرهایی با طراحی رترو دیده میشوند.
در کل حس میشود هریتیج دیزاین ادیشن هماهنگی بهتری با تارگا 4S بهمنظور سفرهای طولانی دارد. البته باید گفت که این خودرو ارزان نبوده و بیش از ۲۵ هزار پوند گرانتر از نسخه استاندارد تارگا 4S میباشد. مجموعاً این خودرو ترکیبی لذتبخش از اشرافیت، کیفیت و هیجان است.
تارگا بیشک بیش از سایر نسخههای ۹۱۱ روی خریدارانی با سبک زندگی خاص تمرکز داشته و این موضوع را با اندکی افزایش وزن نشان میدهد اما تارگا همچنان محصولی پرفورمنس و قابلاعتناست که مناسب سفرهای طولانی میباشد. اگر قیمت بالاتر نسخه هریتیج دیزاین ادیشن را کنار بگذارید، این خودرو را محصولی همه کاری با نقصهای بسیار کم خواهید یافت.
مشخصات پورشه ۹۱۱ تارگا 4S هریتیج دیزاین ادیشن
- قیمت: 136643 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توئین توربو
- قدرت/گشتاور: 444 اسب بخار/۵۳۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۶ ثانیه
- حداکثر سرعت: 304 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 10.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
Farzad
۳۰ فروردین ۱۴۰۰این اثر هنری عشقه ❤
علی turbo s
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ازاین اثر هنری کیفیت ٬مهندسی ٬لذت و هیجان ٬و حس و حال عجیبی میچکه.
Farzad
۳۰ فروردین ۱۴۰۰در واقع این چیزا در تار و پود و روحش نهفته شده .
Reza
۳۱ فروردین ۱۴۰۰محشره محشر ?♥️?
محمد رستمی نژاد
۳۰ فروردین ۱۴۰۰کوالیتی در حد خدا
خدا چرا ما
واقعا حدف نداره و ترکیب عالی از پرفورمنس و لوکس بودن و اسپرت بودن و یک ماشین GT
یه نظرم رقیب عالی برای بنتلی کانتیننتال GT هست شاید بعضی ها قبول نداشته باشن
ولی به نظرم میتونن رقیب باشن
هم لوکس هم اسپرت هم…………
قابل ستایش است
محمد
۳۰ فروردین ۱۴۰۰خوشبین یدونه داره
محمد رستمی نژاد
۳۰ فروردین ۱۴۰۰خوشبین یدونه نداره
زیاد داره
خوشم میاد با ماشین هاش رانندگی میکنه
ولی من دوست ندارم این کار رو
چرا باید با یه کویینیگزگ رانندگی کرد
چرا باید در شهر با یه کویینیگزگ رانندگی کرد
به نظرم باید فقط در خانه باشه و نگاهش کنی
هیچ دلیل منطقی نمیبینم که با یه
مثلا شیرون یا P1 یا وننو یا پاگانی رانندگی کرد
در شهر
دلیل منطقی خودتون رو بگید اگه دارید
Farzad
۳۰ فروردین ۱۴۰۰برای چی نباید رانندگی کرد ؟!
این ماشین ها سرشار از لذت رانندگی هستن و کسی هم که میخره دنبال همین لذته . البته این که گفتی هم دِسِر هست و بعدا خود به خود بهش اضافه میشه .
بعلاوه این جور خودروها وفتی از تو خیابون رد میشن همه دوربین به دست آمده فیلمرداری هستن و از دیدنش لذت میبرن .
یه مثال : لامبورگینی سستو المنتو .
فکر میکنم آرزوی هر عشق ماشینی باشه که از این شاهکار رو از نزدیک ببینه ولی احتمالش خیلی کمه چون کلا ۲۰ تاش بیشتر تو دنیا نیست .
محمد رستمی نژاد
۳۰ فروردین ۱۴۰۰میدونم چی میگی
این ماشین ها خیلی خاص هستند و آرزو هم ماشین باز که نه، آرزو هر آدمی هست که ببینشون
ولی به نظرم واقعا حیف است که چنین ماشین هایی کیلومتر بندازند
جاش یه دونه لامبورگینی اونتادور بخرن
لذت کامل رانندگی رو داره
اصلا استرس رانندگیبا یه سستولمنتو خیلی زیاده
هم ماشین گرونی هست هم کمیاب
فکر کن یه نفر بزنه بهت
یه معتاد یه ولگرد هزاران آدم هست
اصلا یه آدم مریض
اونوقت چی؟؟؟؟
کاری با خسارت وارد شده به ماشین ندارم
حیف ماشین نیست که با یه کار احمقانه یه آدم مریض یا احمق یا اصلا شاید زیر ماشین خورد به جایی چون ارتفاع چنین خودرو هایی فوق کم هست
به نظرم ارزش چنین ریسکی رو نداره
یه اونتادور بخره
دقیقا چه چیز اونتادور با اون V12 تنفس طبیعی لامبورگینی از لذت یه وننو کم داره فرزاد جان .
اون وننو باید در پارکینگ باشه نگاهش کنی
Farzad
۳۰ فروردین ۱۴۰۰محمد جان عشقت به ماشین رو درک میکنم .
یاد فیلم سریع و خشن انداختیم که اون شاهزاده لایکن هایپر اسپرت رو در طبقه بالای برج خودش گذاشته بود .
بالاخره هرکس سلیقه ای داره .
ولی به قول ون دیزل : هیچ چیز بدتر از زندانی کردن یه هیولا تو قفس نیست .
محمد رستمی نژاد
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ممنون فرزاد جان
حالا که بحث لایکن هایپر اسپرت شد
من در اینترنت که گشتم چیز های خاصی از این ماشین دستگیرم نشد
دقیقا نمیدونم ساخت کجاست
یکی میگه لبنان
آخه مگه لبنان میتونه چنین چیزی بسازه یا موتورش از کجا تامین شده
خلاصه چیز خاصی ندیدم
گفتم شما چیزی نمیدونید؟؟
Farzad
۳۰ فروردین ۱۴۰۰خواهش میکنم
این خودرو ساخت شرکت W موتورز لبنان هست و اگه اشتباه نکنم در ابتدا فقط میخواستن ۷ تا ازش بسازن .
چرا نتونن وقتی پول باشه میتونن !
یکی از علت های گران بودنش هم چراغهای جلوش هست که از تیتانیوم با لبههایی از الماس ساخته شده که البته خریدار میتونه اون رو با جواهراتی مثل یاقوت ، الماس ، الماس زرد و یاقوت کبود تغییر بده !!
Bayerische Motoren Werke
۳۰ فروردین ۱۴۰۰خیلی لایک… .
Farzad
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ارادت فراوان .
قاسم
۳۱ فروردین ۱۴۰۰طراحی های مشابه و حتی تکراری پورشه که هیچ وقت کهنه نمیشه
محمد رستمی نژاد
۳۱ فروردین ۱۴۰۰آقایون تو دوئل آلفا و M3 ، آلفا جلو تر هست به خدا
بعد چرا M3 رو پیروز انتخاب کردن
واقعا نمیدونم???????
. ??????
محمد رستمی نژاد
۳۱ فروردین ۱۴۰۰کدام سدان کامپکت اسپرت را بیشتر میپسندید؟
آلفارومئو جولیا کوادریفولیو (۵۱درصد, ۷۸۵ رای)
بامو M3 کامپتیشن (۴۹درصد, ۷۶۸ رای)
تعداد آرا: ۱,۵۵۳
سردبیر
۳۱ فروردین ۱۴۰۰درود.
آمار نظرسنجی کانال تلگرام ما رو هم باید درنظر بگیرید. البته این دوئل تمام شده و آرای شمارش شده برای زمان محاسبه برنده هست. ولی خود نظرسنجی ها باز هست و در طول زمان ممکنه آرای هر یکی از رقبا بیشتر بشه.
محمد رستمی نژاد
۳۱ فروردین ۱۴۰۰تشکر از پاسختون آقای سردبیر
ممنون????????
امین
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ماشین مورد علاقه ام که هیچوقت جزء آرزوهام نبود اما جزء رویا پردازی هام بود
NAVID۰۰۹۸
۳۰ فروردین ۱۴۰۰مانی خوشبین یکی مثل همینو چند وقت پیش خرید
""new ""RAMIN
۳۰ فروردین ۱۴۰۰یه سوال کنم.
چرا نمیشه پورشه رو دوست نداشت ؟؟؟؟؟
هرچقدر میخوام به پورشه بگم ( ماشینات زشت هستن و بریخت ! پول برند بگیر ) متاسفانه وجدانم اجازه نمیده ?
آدم اگه تعصب رو کنار بگذاره خیلی راحت میشه به خدا یه کم باید واقعیت رو قبول کرد. یه کم منطقی بود. آدم راحت میشه. هیچ وقت برای تغییر کردن دیر نیست. تغییر کردن تو سن بالا خیلی سخته. ولی شدنی هست.
یه کم سر کیسه رو شل کنی خیلی خوب میشه. بنابراین…
.
.
.
.
.
.
درود به بهترین برند کائنات !!!! پورشه ?????? ❤❤!!!
????
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
Farzad
۳۰ فروردین ۱۴۰۰آقا رامین اینم از معجزه پورشه تفکراتت تغییر کرد وشدی New Ramin .
خیلی هم عالی ، احسنت .
محمد رستمی نژاد
۳۰ فروردین ۱۴۰۰من نفهمیدم
یعنی این همون رامین چانگان خودمون هست
یعنی میشه اسم رو عوض کردن بدون اینکه دیدگاه ها تغیر کنه ؟؟؟
ناشناس
۳۰ فروردین ۱۴۰۰خیلی دوست دارم این رامین جدیده (یا چانگان سابق) رو بیشتر بشناسم
""new ""RAMIN
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ناشناس
بعضی مواقع انسان ها نظراتشون تغییر میکنه. سن هم نمیشناسه. یا 20 ساله. یا 45 ساله
حالا سوال اینجاس چه طوری تغییر کنی. خب پلتفرم و ابعاد نظراتم همونه فقط چندتا تغییر جزئی کرده. یه تغییر بزرگ در مورد 2 خودرو ساز آلمان هست.
در مورد آمریکا هم .. ام… یه چندتا تغییر کوچیک در مورد ژاپنی ها نه هنوز رو نظرات قبلیم هستم. در بحث خودرو چینی هم…. یه خونه تکنونی خیلی بزرگ اومدش همین چند ساعت پیش و فهمید فقط 2 تا خودرو چینی خوبن. ( به لطف نمایشگاه شانگهای )
گذر زمان همه چیز رو تغییر میده. پلتفرم همونه. فقط یه کم فیس لیفت شدم !
فیس لیفتم خیلی اساسی بوده ! البته معتقدم انجین هنوز عالی هست و به عنوان یه خودرو چینی بی رقیبه. اما سیستم انتقال قدرت. ابعاد طراحی داخل طراحی بیرون کلا جدید شده. در آینده تعجب خواهید کرد !!
البته انجین هم بزودی به جمع بزرگان خواهد پیوست با پروژه 23 میلیارد دلار تو بحث هوش مصنوعی !! حالا اگه انجین رو کنار بگذاریم همه نظراتم عوض شده.
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
محمد رستمی نژاد
۳۰ فروردین ۱۴۰۰نا شناس تو که اکانت فیک رامین هستی
این رو همه میدونن
نکنه میخواهی با اکانت جدید رامین نظران غیر چینی بدی و دیگه از اون حرف ها نزنی
بعد با این اکانت ناشناس و اون T C A K دوباره از حمایت چینی ها دست بر نداری؟؟؟؟
محمد رستمی نژاد
۳۰ فروردین ۱۴۰۰نه بابا
این خود رامین شده
التحول مِن اَل ایمان???
عجب تحولی در وجودت صورت گرفته رامین
الله اکبر
Amirreza
۳۱ فروردین ۱۴۰۰به نظرم این رامین جدید میتونه آلمانی باز خیلی خوبی باشه ، حالا فرق نمیکنه پورش باشه یا بیمر
Amirreza
۳۱ فروردین ۱۴۰۰به جمع ما آلمانی بازا خوش اومدبی ، حالا اینکه بهترین برند کائنات پورشست رو هر کی یه نظری داره ولی پورش برند بینظیریه
BenzSLR
۳۰ فروردین ۱۴۰۰زیباست
سهند
۳۰ فروردین ۱۴۰۰بسیار عالی و بی نقص است.
عارف
۳۰ فروردین ۱۴۰۰با این حال میده لایی بازی تو جاده های کوهستانی و سر سبز
Amirreza
۳۰ فروردین ۱۴۰۰پورشه همیشه نمای داخلش بینظیر بوده و بیشتر شبیه یه سدان تشریفاتی بوده تا یه ماشین سوپرکار برای همین من خیلی دوستش دارم
2646
۳۰ فروردین ۱۴۰۰دوستان عزیز
به تعداد آدم ها نظر وجود داره. توانایی شنیدن نظر مخالف، اولین نکته در دموکراسی است و عصبانی شدن پس از شنیدن نظرات مخالف نشون دهنده تعصب. پس اگر دنبال آرامش هستین، هیچ وقت منتظر نظرات موافق از دیگران نباشید.
همچنین یادتون باشه کسی که شروع به توهین می کنه، استحقاق و ارزش عصبانی شدن رو نداره. اون فرد شخصیت اش رو نشون میده و اگر بخواین باهاش وارد درگیر لفظی یا فیزیکی بشین، خودتون رو در سطح اون پایین آوردین.
1000 نفر هم در مورد BMW چرت بنویسن، اون شرکت داره کاره خودش رو می کنه و براش نظر کسی که با زیرشلواری تو خونه پشت گوشی نشسته و چرت تایپ می کنه، ذره ای مهم نیست. در مورد این افراد همین بس که بدون هیچ شناختی از من، طومارهای شخصیت شناسی در مورد من می نویسن. رها کنید عزیزان این بحث ها رو و از زندگی تون لذت ببرین.
در ضمن این فاز من دیگه پدال نمیام هم از سن و سال خیلی از ما گذشته! اولا با این روش شما به خاطر حماقت فرد دیگری در واقعا از خودتون انتقام می گیرید. دوما وقتی با یک حرکت ساده سنگر رو خالی کنید، با وقیح شدن اون جماعت به مرور جایی برای زندگی تون باقی نخواهد موند. بارها گفتم، باز هم میگم وقتی با فردی این چنینی مواجه می شوید، بهترین کار بی محلی است. به این افراد در روان شناسی Attention Seeker گفته میشه.
محمد رستمی نژاد
۳۰ فروردین ۱۴۰۰2646
عالی که بودی
دکتر روانشناسی هم شدی????
Aßdì_porsche fan
۳۰ فروردین ۱۴۰۰احسنت??
مازیار
۳۰ فروردین ۱۴۰۰دوست من ۲۶۴۶
از شما خویشتنداریی در همین حد انتظار میره
و همچنان منتظر نظرات مفیدتون در حوزه خودرو هستیم سپاسگزارم
mohsen.g
۳۰ فروردین ۱۴۰۰مارو از افاضات خودتون محروم نکنید تو رو خدا…
Aßdì_porsche fan
۳۰ فروردین ۱۴۰۰به به?یکی از خاص ترین ها انقدر خوبه که قیمتش به چشم نمیاد
یوسف
۳۰ فروردین ۱۴۰۰به نظر من کارخونه های ماشین سازی مثل خانواده می مونن…. مثلا همین ماشین های پورشه که ژنوتیپ و فنوتیپ شون کاملا مشخصه ماله یه برند هستن و کاملا شبیه هم و در عین حال متمایز هستن و هر کدوم یه شخصیت مجزا دارن….
وقتی در یک خانواده فرزندان شبیه والدین شون باشن… نشون دهنده ژنوم خاص اون خانواده هست و هرچه شباهت ها بیشتر باشه نشون دهنده خلوص اون ژنوم هست.
به نظر من فقط چند تا شرکت در دنیا وجود داره که مثل یه خانواده هستن ژنوم خاص خودشون رو دارن…. اولی لندرور…. دومی پورشه… رولزرویس…. لامبورگینی… فراری… و….
RezaRs
۳۱ فروردین ۱۴۰۰فقط خیلی بد میشه رانش آللی رخ میده که کمپانی های بزرگ میشه بحران و فروش زیر مجموعه و حذف چند خودرو
کمپانی های عظیم ورشکستگی و بای بای
البته مهم ترین نقش در جلوگیری از این ها به نظرم انتخاب طبیعیه یعنی اون ماشینی که بهتر فروش میره و میمونه اون احیا شه و جمعیتش زیاد شه مثل باکتری ها که وقتی پنی سلین تزیرق میشه اونایی که مقاوم اند فقط می موندد و بعد تکثیر شده و زیاد میشوند
حسین دهمرد
۳۱ فروردین ۱۴۰۰فک کنم اگر تک دف باشه و این سیستم های پیچیده ی کامپیوتری نباشه تو پیچ عقبش بچرخه.