شاید کد داخلی نسل جدید پورشه ۹۱۱ با تغییر یک عدد از ۹۹۱ به ۹۹۲ تبدیل شده اما اشتباه نکنید! هشتمین نسل این خودروی اسطورهای خودرویی تقریباً جدید است.
نسل جدید پورشه ۹۱۱ از بدنهی کاملاً جدید آلومینیومی سود برده و دارای کابین و گیربکس ۸ سرعته جدید PDK است؛ و اگرچه پیشرانهی ۶ سیلندر تخت توئین توربوی آن حجم مشابه نسل پیشین را دارد اما کاملاً بازنگری شده و نتیجهی آن افزایش ۳۰ اسب بخاری قدرت و رسیدن به خروجی ۴۴۴ اسب بخار است.
سورپرایز این است که با اینکه بدنهی خودرو چند کیلویی سبکتر از نسل قبل بوده و همهچیز تقریباً جدید است اما ۹۹۲ جدید ۵۰ کیلوگرم سنگینتر از نسل قبلی میباشد. پورشه میگوید چند دلیل برای این کار وجود دارد. اولین دلیل اینکه ۹۱۱ جدید پاکتر بوده و سیستم اگزوز آن به فیلتر ذرات بنزین مجهز است که ۱۵ کیلوگرم به وزن خودرو اضافه میکند.
دوم اینکه نسبت اضافهی دنده هشت گیربکس PDK باعث افزایش وزن شده و سپس به رینگهای بزرگتر در عقب میرسیم که کمی بر وزن خودرو افزوده است؛ اما علیرغم تمامی این موارد، افزایش قدرت پیشرانه تضمین کنندهی بهبود نسبت قدرت به وزن میباشد.
با این خودرو سری به پیست هاکنهایم در آلمان زدیم و آنجا فهمیدیم که نسل جدید ۹۱۱ خودرویی سبکتر و تیزتر از نسل قبل است؛ و از هر زاویهای که به آن بنگرید خودروی اسپورتی را خواهید دید که محصول همیشگی پورشه است.
برخی جزئیات همچون دستگیرههای درب پاپ آپ و نوشتهی سهبعدی سوشی مانند پورشه در بخش عقب جالب به نظر میرسند و البته پلاستیک مشکی زیادی در آپرون عقب دیده میشود اما در کل ۹۱۱ خودرویی زیباست.
برای اولین بار رینگهای جلو و عقب ۹۱۱ ابعاد متفاوتی داشته و البته به آسانی میتوان این حقیقت را فراموش کرد. این رینگها در جلو ۲۰ اینچی و در عقب ۲۱ اینچی هستند. دامپرهای تطبیقی کاملاً بازنگری شده با تنظیمات نرمتر، فاصلهی بیشتر بین چرخهای روبرویی و… باعث میشوند ۹۱۱ جدید سواری متفاوتی در مقایسه با تمامی نسلهای پیشین داشته باشد و البته از این موضوع تعجب خواهید کرد.
کابین کاملاً جدید ۹۱۱ هم آشنا به نظر میرسد اما تنها در نگاه اول اینگونه خواهد بود. تنها آمپر آنالوگ پیش روی راننده مربوط به آمپر مرکزی است که توسط صفحات نمایش TFT احاطه شده است. باقی بخشها تحت تسلط صفحه لمسی مرکزی قرار دارد. اگرچه با استفاده از این صفحهنمایش تمامی دکمههای فیزیکی حذف نشدهاند اما فضای مدرنی وجود دارد. این خودرو سیستم ورود و استارت بدون کلید هم دارد اما خب کارکرد آن در مقایسه با دکمههای استارتر موجود در خودروهای ب ام و یا جگوار متفاوت است.
کابین فضای جذابی است و احساس حضور در یک خودروی ۹۳۱۱۰ پوندی را کاملاً تداعی میکند. البته پورشه در آینده مدلهای گرانتری همچون GTS، توربو و حتی هیبریدی را هم معرفی خواهد کرد.
ما در تست از خودروی دیفرانسیل عقب کررا S و همچنین نمونهی چهار چرخ محرک کررا 4S استفاده کردهایم. این خودروها شبیه هم هستند اما تفاوت آنها به تعداد چرخهای دریافت کنندهی نیرو مربوط میشود و اگرچه ما اکثراً در پیست حضور داشتیم اما چند دور آرام را نیز زدیم تا آرامش داخل کابین و احساس خودرو در جاده را نیز ارزیابی نماییم.
اولین خبر خوب اینکه با وجود سیستم اگزوز سفارشی، پیشرانه کاراکتر و صدای جذابی دارد و این علیرغم وجود فیلتر ذراتی است که کمی از صدای پیشرانه را میرباید. موضوع بهتر اینکه فرمان ۹۱ جدید فوقالعاده است. این فرمان سریعتر بوده و بسیار مستقیم و خونسرد است. سواری خودرو عالی و پایدار بوده و پیشرانه نیز به سرعت دور میگیرد. تعویضهای گیربکس نیز نرم و روان میباشد.
پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی پورشه بهطور گستردهای بازنگری شده و دارای توربوهای بزرگتر، منیفولد جذب متفاوت، انژکتورهای سوخت جدید و سیستم خنککنندگی بهروز است. در دل ۹۱۱ جدید اینترکولرهای بزرگتر بکار رفته است.
نسبتهای دنده هماکنون بهصورت کوتاهتر آغاز شده و با نسبتهای بلندتری پایان مییابند. پورشه میگوید نسل جدید ۹۱۱ در بحث شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۰.۴ ثانیه سریعتر از نسل قبل است. کررا S این وظیفه را در ۳.۷ ثانیه به سرانجام میرساند درحالیکه شتاب مدل 4S برابر با ۳.۶ ثانیه است. نسل جدید این خودرو در پیست نوربرگ رینگ ۵ ثانیه سریعتر بوده و یک دور جهنم سبز را در ۷ دقیقه و ۲۵ ثانیه طی میکند.
پیستهای مسابقه معمولاً باعث میشوند احساس کندی خودروهای جادهای به راننده دست بدهد اما نسل جدید ۹۱۱ واقعاً سریع است. صدای تولیدی پیشرانه باعث تشویق راننده به سریع رفتن میشود و تعویضهای گیربکس نیز در زمان تخت گاز هیجان فوقالعادهای دارد.
تمامی مدلهای ۹۱۱ در پیست احساس فوقالعادهای دارند اما چسبندگی و پایداری و اعتمادبهنفس ۹۹۲ برجسته است. دیگر جنبههای این خودرو نیز متمایز است. ارتباط و احساس فرمان همچنان فرد را تحت تأثیر قرار میدهد و صندلیها نیز همچون همیشه راحت بوده و حمایت فوقالعادهای از بدن به عمل میآورند. ترمزها نیز پرقدرت عمل کرده و نه تنها این عملکرد به خاطر متریال سرامیک کربنی است بلکه به پدال کامپوزیتی جدیدی مربوط میشود که محکمتر بوده و کنترل و احساس بهتری دارد. خودروهای مجهز به ترمزهای فولادی عادی نیز باید از این مزیت برخوردار باشند.
در کل شاهد افزایش تمرکز پورشه ۹۱۱ جدید و بهبود حالتهای رانندگی این خودرو هستیم. ما چند دوری در پیست زدیم و تحت تأثیر چسبندگی و پایداری خودرو قرار گرفتیم.
ما هنوز بهصورت کامل اقدام به بررسی جادهای نسل ۹۹۲ پورشه ۹۱۱ نکردهایم اما تمامی نشانهها خبر از تولید خودروی بهتری میدهند. این خودرو سواری جذابتری داشته و از فرمان و ترمز فوقالعادهای سود میبرد. چسبندگی و پایداری خودرو نیز بهطور قابلتوجهی بهبود یافته است. برخی جزئیات طراحی ۹۱۱ جدید جالب هستند اما همچنان وفاداری خود به نسلهای پیشین را نشان میدهد.
مشخصات پورشه ۹۱۱ کررا S
- قیمت: 93110 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 444 اسب بخار/۵۳۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: 306 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 8.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
[دانلود ویدئو]
King918
۶ بهمن ۱۳۹۷سردبیر لطفا نذار از این پست ها به خدا داشتم تا مرز سکته میرفتم هنوز بدنم می لرزه ..
این 911 من رو میکشه ???
Archi KHAN
۶ بهمن ۱۳۹۷911 خودرویی که نمیشه عاشقش نبود …
Archi KHAN
۶ بهمن ۱۳۹۷911 مهندسی شده ترین خودروی تاریخ :
هست لایک
نیست دیسلایک
M
۶ بهمن ۱۳۹۷خب شاید این کامنت و همینطور رای دادن بهش همش یه هیجان زود گذر باشه که بعد از خوندن پست بهتون دست داده
فوق العاده مهندسی شدس ولی به نظرم سوال از بیخ و بن غلطه
زمینه های بینهایت متفاوت مهندسی هست که هر کدوم رو باید با خودشون مقایسه کنی
اگرم اینجور سوالی دوست دارین بپرسین اینجا جاش نیست که همه هیجان زدن
و این قدرت پورشس که خوندن راجع به ماشیناش هم اینقدر میتونه هیجان انگیز باشه!
King918
۷ بهمن ۱۳۹۷داداش M
بیشتر از 50 ساله داره یه مدل خودرو تولید میکنه در طی این مدت از طرفدار هاش نه تنها کم نشده بلکه بیشتر شده من به شخصه معتقدم 9۱1 یه موجود زنده س. در مورد تکنولوژیهای به کار رفته در 911 و برخی نوآوری ها برای این ماشین میتونید چندتا سرچ بزنید حتی توی پدال
M
۷ بهمن ۱۳۹۷داداش من نگفتم که 911 مهندسی نداره خودت دیدی که چند بار به خارق العاده بودن اشاره کردم شما دلیل منو یه بار دیگه بخون
متوجه میشی اصا منطورم رو وبی و بدی پورشه نبود
هرچند به درجه یک بودنش اشاره کردم
منظورم این بود که کلا سواله سوال درستی نیس
me84
۶ بهمن ۱۳۹۷.
مثل اینکه طراحی این ماشین هیچ وقت قرار نیست تکراری و از مد افتاده بشه.
تو هر نسل جذابیتهای خاص خودشو داره.
ahmad_sm
۶ بهمن ۱۳۹۷مهندسای پورشه همیشه کارشون خیلی سخت بوده، چون ارتقای یه چیز عالی خیلی سخت تر از ساختن چیز عالیه و این کاری که پورشه برای هر نسل 911 داره انجام میده و این نسلش خیلی خوشگل شده و همه چیش متناسب و عالیه
محمد
۶ بهمن ۱۳۹۷این ماشین مثل قالی کرمون میمونه اصلا کنه نمیشه
پارسا
۷ بهمن ۱۳۹۷بهترین توصیف ?
مهدی
۶ بهمن ۱۳۹۷بریم فضا
اگه یک نماینده ازهرکلاس خودروی از سیاره زمین انتخاب کنیم برای رویارویی رقابت های بین کهکشانی،نماینده کلاس خوروی اسپرت برای من پرشه911 هستش!!!!!
هرچند911 هم درکلاس اسپرت نماینده داره وهم سوپراسپرت ومدلgt2هم ازهایپرکارها نه تنهادست کمی نداره بلکه حتی اونارو سخت به چالش میکشه
مهدی
۶ بهمن ۱۳۹۷طراحی مدلgt3 ومدل توربوs در این نسل خیلی دیدنی میشه
علیرضا
۶ بهمن ۱۳۹۷به قول معروف میشه طرفدارش نبود ولی نمیشه تحسینش نکرد…??
emad1990
۷ بهمن ۱۳۹۷911 بهترین ماشین تولیدی سبد محصولات پورشه س
بقیشون دوست دارن مثل 911 باشن ولی نمیشه
فراد
۷ بهمن ۱۳۹۷یه ماشین چقدر میتونه اینقدر جذاب باشه
اون دور موتور آنالوگش کشت منو?