برای راندن نسل جدید پورشه ۹۱۱ (کد ۹۹۲) مجهز به گیربکس دستی باید کمی صبر کنیم؛ اما برای کاستن از شدت انتظارات ما برای اولین بار توانستیم کلیدهای نسخه پایه کررا را در دست گرفته و با آن به دل جاده بزنیم…
این خودرو در واقع همان کررا S سریعتر و گرانتر است که به زودی با گیربکس ۷ سرعته دستی پورشه عرضه خواهد شد؛ اما اگر به گیربکس دستی علاقه نداشته باشید خواهید توانست این مدل ارزانتر کررا با گیربکس PDK را دوست داشته باشید؟!
کررا استاندارد در جادههای بریتانیا سریعتر از حد نیاز حس شده و تنها کمی کندتر از برادر کررا S است. این موضوع در این فصل از سال واضحتر است یعنی جایی که روی سنگفرش با تخت گاز حرکت کنید. در این حالت سیستمهای ایمنی دخالت کرده اما حالت خیس رانندگی به خوبی عمل کرده و بدون هرگونه کاسته شدن از هیجان رانندگی میتوان سواری جذاب و ایمنی داشت.
البته دم خودرو خیلی با از دست دادن کشش خود میانه خوبی نداشته و این بچه پورشه خیلی سرزنده حس نمیشود. فرمان جزو ارتباطیترین فرمانهای موجود در بازار بوده و گیربکس PDK نیز تعویضهای دقیق و به موقعی دارد. سطح دخالت راننده در تعویض دندهها مشابه گیربکسهای دستی بوده و معکوسهای آن باعث خیزش دورشمار میشود. با این نظر گیربکس دستی هیجان بسیار بیشتری هم خواهد داشت.
سواری کررا خوب بوده و در جادههای ناهموار حس پایداری دارد. البته سواری خودرو به حد کافی سفت است تا دقت بسیار بالایی را بنا به درخواست راننده داشته باشد. رفاه و آرامش کابین نسبت به نسل قبلی ۹۱۱ ارتقا یافته و حتی در صورت استفاده از رینگهای بزرگ و لاستیکهای دیواره کوتاه این موضوع دیده میشود. صندلیها کاملاً بدن را در بر گرفته و تنظیمات زیادی برای یافتن موقعیت دقیق راننده وجود دارد. شما میتوانید در ارتفاعی پایین نشسته و نزدیکی فرمان به قفسه سینه خود را حس کنید.
کررا از نظر کیفیت کابین هیچچیزی را قربانی نکرده است؛ اما مواردی هم وجود دارد که سوال برانگیز است. برای مثال سیستم اطلاعات سرگرمی پورشه اگرچه عملکردی بوده و کاربری راحتی دارد اما هنوز هم از گوشیهای اندرویدی پشتیبانی نمیکند. البته اپل کارپلی بیسیم به خوبی کار کرده و بدون معطلی به دستگاه و خودرو وصل میشود. صفحه لمسی پهن مرکزی روشن و پاسخگو است هرچند کاکپیت دیجیتالی هر از گاهی توسط فرمان مسدود شده و نمیتوان آن را دید.
مشخصات پورشه ۹۱۱ کررا
- قیمت: 82793 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 380 اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۲ ثانیه
- حداکثر سرعت: 293 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 9.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
MAHDI
۲۴ آذر ۱۳۹۸پورشه 911 مثل همیشه فوق العاده است!!!!
هرچندبهتره که نسخه پایه مدل کرراS باشه!!!!
واینکه ب ام و سری8 به هیچ وجه با 911 در یک کلاس نیستن و جدای از جسه خیلی بزرگ تر سری8 حدود نیم تن هم سنگین تر از 911 هستش اما جگوار F TYPE و مرسدس GT رقبای نزدیک 911 هستن!!!!
رهگذر
۲۴ آذر ۱۳۹۸یکنواختی + اصالت –
MAHDI
۲۴ آذر ۱۳۹۸راستی مجله auto motor sport کامل ترین رقابت بین تمام کراس اورهای الکتریکی رو انجام داده که بین:: تسلا مدل X و مرسدس EQC و جگوار I PASE و آئودی E. TRON انجام شده که در پایان نتیجه!!!!!
جایگاه اول:: آئودی E. tron امتیاز 470
جایگاه دوم:: مرسدس EQC امتیاز 461
جایگاه سوم :: جگوار i PASE امتیاز 448
جایگاه چهارم:: تسلا مدل X امتیاز 444
MAHDI
۲۴ آذر ۱۳۹۸بزودی شاهد معرفی پورشه تایکان کراس توریسمو هستیم چون تصاویر این خودرو در حال تست مدتیه که منتشر شده که ظاهر جذابی هم داره!!!!!
Car lover
۲۴ آذر ۱۳۹۸میشه یکم اطلاعات مفید بدی؟؟؟
حداقل اگه فقط میخای مترجم مجلات باشی علت کمبود نمره تسلارم بگو شاید بخاطر طراحی یکم قدیمیش۵۰ نمره کم گرفته…
ipace
MAHDI
۲۵ آذر ۱۳۹۸میتونید خودتون مطالعه اش کنید.اسم مجله رو سرچ کنید اتفاقا جدیدترین رقابتش هستش!
Khosrow
۲۴ آذر ۱۳۹۸فقط قیاس کنید تیتر زدن های چند هفته اخیر رو / 911 یکنواخته / بعد پیت حلبی های اونور- رو تو بوق وکرنا میکنن / اتومبیل فقط المان ..
Farzad
۲۴ آذر ۱۳۹۸معلومه که اصالت
ایمان
۲۴ آذر ۱۳۹۸اصالت + کیفیت = ۹۱۱ افسانه ای ❤❤
سورنا
۲۴ آذر ۱۳۹۸آقا خداییش یه لحظه با چشم بدون تعصب ببینید
واقعا دیگه زیادی تکراری و یه نواخت شده فقط اسم ها متفاوت
هرچقدرم بگی اصالت و از این حرفا آدم یه بار زندگی میکنه پس بهتره تغییرات به اندازه ای باشه که یه چیز جدید واس تجربه داشته باشی
کسی نمیگه ۹۱۱ بده یا اصالتش بده ولی همین ۹۱۱ رو میشه نوع دیکه ای تجربه کرد و لذتش بیشتر شد
MehdiTurbo
۲۵ آذر ۱۳۹۸طراحی عقب نسل قبلشو خیلیییییی بیشتر دوست داشتم به نظرم تو این نسل عقبشو خراب کردند ولی بقیش همه چیش بهتر شده
MAHDI
۲۵ آذر ۱۳۹۸اتفاقا به نظرمن جذاب ترین قسمتش طراحی عقبش هستش. هم بخاطر طراحی چراغ ها. هم بخاطر سراگزوزهای به شدت جذابش وهم خطوط روی صندوق. طوریکه من این نسل 911 رو جزو زیباترین خودروهای دنیا میبینم واقعا(و البته لاستیک های خیلی پهن که جذابیت عقب 911 رو کامل میکنه)
مانی
۲۵ آذر ۱۳۹۸طراحی داخلی آخرشه،هم اصالتش رو حفظ کرده هم مدرن و خوشگله
ارش
۲۵ آذر ۱۳۹۸اصالت موضوعی که برای خیلی ها قابل درک نیست.
جواد
۲۶ آذر ۱۳۹۸همش تکرار می بینی و تکرار هست و تکرار
آخه اینم شد ماشین
بابا یه تغییری به رنگ و روش بده لعنتی
خسته شدیم از اینهمه تکرار مکررات