پورشه برنامههای بزرگی برای آینده محصولات الکتریکی شدهی خود دارد. بیش از ۵ میلیارد پوند سرمایهگذاری در این بخش صورت گرفته و یک کارخانه بازطراحی شده در قلب اشتوتگارت قرار گرفته و البته باید گفت ۲۵ درصد تمامی پورشهها تا سال ۲۰۲۵ قوای محرکه الکتریکی شده خواهند داشت و یکی از برجستهترین آنها خودروی میشن E است که البته نسخه تولیدی آن “تایکان” نام دارد. این خودروساز آلمانی سال آینده با این خودرو وارد میدان الکتریکیها خواهد شد و آن چیزی که ما پشت فرمانش نشستهایم میشن E کراس توریسمو نام دارد و احتمالاً دومین محصول برجسته پورشه نام خواهد گرفت.
میشن E کراس توریسمو خودرویی مفهومی است که اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو حضور یافت و اگر بازخوردهای به دست آمده از آن خوب باشد شاید وارد خط تولید شود.
اگرچه میشن E اصلی بیشتر به یک خودروی اسپورت نزدیک خواهد بود اما کراس توریسمو میتواند پاسخی به تقاضاهای رو به رشد شاسی بلندها باشد. این خودرو به نوعی شوتینگ بریک بوده و ارتفاع بیشتری از زمین دارد. همچنین پوششهای خشن اطراف بدنه فضای بیشتری برای کراس توریسمو در مقایسه با پانامرا ایجاد میکنند و همچنین فضای بار آن نیز بهتر از کاین است.
کانسپت هایی همچون کراس توریسمو معمولاً شکننده بوده و بیشتر مناسب نظاره کردن هستند تا راندن! اما پورشه کراس توریسمو چیزی بیشتر از یک ظاهر زیباست. رینگهای دستساز به این معنی است که نباید سؤالی درباره سقف سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی پرسید اما ازآنجاییکه این خودروی مفهومی از معماری نسخه تولیدی میشن E سود میبرد بنابراین ما بهترین فرصت برای راندن آن را داشتهایم.
یک مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۹۰ کیلووات ساعتی دو پیشرانه الکتریکی را که روی اکسلهای جلو و عقب قرار گرفتهاند تغذیه میکند. خروجی ترکیبی این خودرو ۵۹۲ اسب بخار بوده و محدوده حرکتی آن نیز حدود ۵۰۰ کیلومتر اعلام شده است. ارائه گشتاور در کراس توریسمو آنی بوده و همین موضوع باعث شتاب گیری فوقالعاده در خط مستقیم میشود. همچنین سرعت خودرو در پیچها به گونهای است که قطعاً پورشه ۹۱۱ را به یاد خواهید آورد. بله شاید کراس توریسمو خودرویی سنگینوزن (وزن بیش از ۲ تن) باشد اما از آنجایی که اکثر وزن خودرو در پایینترین حد ممکن قرار گرفته بنابراین کراس توریسمو احساس چسبیدن به زمین را دارد.
هیچ لرزشی از پیشرانه و هیچ صدای از اگزوز به گوش نمیرسد و اگرچه مهندس ارشد پورشه آقای وک باخ این قدرت سکوت را دوست دارد اما میداند که برخی مشتریان شاید دلشان برای صدای گیرا تنگ بشود. به همین دلیل است که تیم او روی یک راهحل کار میکند اما باید منتظر آن بمانیم.
رانندگی در تپههای هالیوود به این معنی است که سرعت خودرو میتواند کند شود اما این موضوع فرصتی ایجاد کرد تا بتوانیم به کاکپیت هم نگاهی بیندازیم. در کابین کراس توریسمو قدم بعدی دیجیتالی سازی را میبینیم. جدای از دو کنترل کننده روی فرمان و کنترلی برای حالات مختلف رانندگی، هیچ دکمه فیزیکی دیگری وجود ندارد. بجای آن شاهد صفحات نمایشی خواهید بود که در داشبورد گسترده شدهاند.
پورشه میشن E کراس توریسمو خودرویی کاملاً جدید و خیالانگیز به نظر میرسد. کابین آن جذاب و ساده بوده و در مقایسه با میشن E اصلی جادار و فراخ است. پورشه با این محصول یک جایگزین بالقوه برای شاسی بلندها ارائه داده و شاید تسلا باید نگران باشد…
منبع: autoexpress
حمید
۳ تیر ۱۳۹۷پدال جان ما قبلا میامدم نظر در مورد موارد فنی میدادیم شاید می گفتیم ما هم شاید بک روزی خریدیم
با این اوضاع باید مشخصات فنی الاغ رو بزاری شاید بشه خرید
هایبرید ، خودران ، با دوتا رادار جانبی و
سام
۳ تیر ۱۳۹۷پورشه هم افتاد توی خط کراس بازی!
Sajjad
۳ تیر ۱۳۹۷بهتر از این نمیشد
واقعا عالیه
KING918
۳ تیر ۱۳۹۷شکوه و عظمت رو دریابید ……………
چه بی رحمانه با دلم بازی میکنی تو که میدانی حتی در ارزو هایم جایی نداری …..
دست هایم برای رسیدن به تو کوتاهست ولش کن شایدآن دنیا رسیدم به تو بذار خیال کنم این دنیا هم کوتاهست ………
عرفان
۳ تیر ۱۳۹۷چ فایده ای داره تجربه سواری کانسپتی که بعد از تولید، خیلی با الانش فرق داشته باشه
کانسپت فقط برا نگاه کردن و لذت بردنه
کانسپت سری هشت چقد فضایی بود اما محصصول تولیدی فرق هایی داشت
مهدی
۴ تیر ۱۳۹۷تازه همه دنیا زبان به تحسین به بی ام و گشودند که کانسپت و واقعیش شبیهن
shirko
۴ تیر ۱۳۹۷دوست عزیز سری ۸ متشابه ترین طراحی که بسیار وفادار به کانسپتش بود ، شما هم می فرمایید ، تفاوتهایی داشت ؟!؟!؟!؟!
حسین دهمرد
۴ تیر ۱۳۹۷این میتونه یه کلاس جدید ایجاد کنه (تقریبا)
s.h
۴ تیر ۱۳۹۷خوب که چی ایجاد کنه ؟ خوب؟
حمید فورد
۴ تیر ۱۳۹۷فوق العاده مزخرفه
KING918
۴ تیر ۱۳۹۷میشه دلیلی هم برای دیدگاهتون بیارید
فقط 1 دلیل منطقی هم کفایت میکنه البته اگه داشته باشید
علی
۴ تیر ۱۳۹۷فیسش لااقل از پورشه های کلاسیک خوشگلتره!!!
مهدی
۴ تیر ۱۳۹۷از بیرون واقعا زیبا
.
.
.
.
.
.
نیست حد اقل نسبت به پورشه زیبا نیست