از بسیاری جهات پورشه پانامرا GTS محصولی ناهنجار در دنیایی از خودروهاست که هدف مشخصی ندارد. بهصورت منطقی به نظر میرسد توازن مناسبی وجود ندارد زیرا این یک خودروی اسپورت با کالبدی لیموزین است.
اما در واقعیت این موضوع برعکس شده مخصوصاً اینکه پانامرا GTS به خودرویی تبدیل شده که تقریبا میتواند هر کاری انجام دهد؛ بنابراین اگرچه قیمت ۱۰۷۱۸۰ پوندی آن بسیار زیاد است (مدل تست شده قیمت فراتر از ۱۲۰ هزار پوند داشته است) اما تواناییهای ناب پانامرا GTS واقعاً باورنکردنی است.
در آغاز باید گفت نشستن داخل کابین و راندن آن بسیار حس خوبی دارد. با وجود پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربویی که ارتقا یافته و قدرت ۴۷۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۲۰ نیوتون متری تولید میکند، شتاب حرف اول را میزند. کافی است به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۷ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۹۸ کیلومتر در ساعتی فکر کنید. مصرف سوخت ۱۲.۱ لیتر در هر صد کیلومتر نیز برای چنین هیولایی بد نبوده و میزان آلایندگی آن نیز به ۲۷۵ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر کاهش یافته است.
اما شما پانامرا GTS را برای مصرف کم سوخت نمیخرید. شما آن را به خاطر سواریاش انتخاب میکنید. به همین خاطر گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک ارتقا یافته عملکردی عالی در زمان حرکت دارد. نتیجه این کار هم شتاب گیری نرم و بسیار خوب در همان دورهای پایین است که همین روند تا ردلاین ادامه دارد و کل این فرایند با غرش باابهت و پرطنین پیشرانه ۸ سیلندر انجام میشود. مخصوصاً اگر حالتهای رانندگی اسپورت یا اسپورت پلاس را انتخاب کنید نعرههای نیروگاه پانامرا GTS پررنگتر خواهد بود.
هندلینگ، سواری، فرمان پذیری و توقف پانامرا GTS واقعاً شگفتانگیز است. چابکی خودرو نیز با وجود سیستم چهار چرخ محرک و فرمان پذیری چرخ های عقب بیشتر شده و این برای خودرویی با چنین ابعاد و وزنی عالی است. فرمان خودرو بیشک متمایزترین ویژگی دینامیکی پانامرا GTS بوده و سطح فوقالعادهای از دقت و احساس را به ارمغان میآورد؛ اما ترمزها نیز به همان اندازه احساسبرانگیز بوده و حس اطمینان و قدرت را در راننده القا میکنند.
وقتی وارد کابین شوید شاهد فرمانی خواهید بود که با آلکانترا پوشانده شده و دست زدن به آن کاملاً حس خوشایندی دارد.
خب سواری GTS کاملاً در حد و اندازههای یک پورشه بوده و با یک خودروی توانا و درگیر کننده طرف هستیم؛ اما آیا میدانید چه تعداد از مشتریان، پانامرا را فقط به خاطر تواناییهای دینامیکی میخرند؟ قطعاً اکثر مالکان پانامرا به فضای کابین و رفاه آن اهمیت میدهند و شاید پاسخ خودرو در سر پیچها یا پایداری خودرو در سرعتهای بالا اولویتهای بعدی باشند.
حروف GTS با تواناییها و هویت پورشه مترادف بوده و زمانی که با کلمه پانامرا همراه شوند حس بسیار خوبی ایجاد میکنند. پانامرا GTS واقعاً خودرویی همهکاره در اشتوتگارت است؛ بنابراین اگرچه دینامیک سواری خودرو بسیار خوب است اما سطح اشرافیت و رفاه کابین نیز بسیار بالا میباشد.
در بخش جلوی کابین تغییرات زیادی در طراحی رخ نداده اما اصلاحات خوبی را شاهد هستیم. یک صفحهنمایش بزرگ در مرکز داشبورد وجود دارد و دستهای ساده شده از دکمهها نیز اطراف دستهدنده دیده میشوند.
در صندلی عقب فضای زیادی وجود داشته و همین موضوع درباره صندوقعقب نیز صدق میکند. صندلیها نیز بهصورت ۶۰ به ۴۰ تا میشوند.
پانامرا GTS در کل پکیجی احساسبرانگیز است. ترکیب وسیعی از تواناییها باعث شدهاند این خودرو محصولی منحصربهفرد در کلاس خود باشد حتی اگر مالیات تعلق گرفته به آن بسیار بالا باشد.
البته این جنبه از پانامرا را باید کنار گذاشت زیرا تمامی خودروهای حاضر در این سطح هزینههای نگهداری و مالکیت بالایی دارند ضمن اینکه فکر نمیکنیم هیچ خودروی دیگری این حس درگیری و احساس خاص را بتواند به راننده منتقل کند و درعینحال سطحی فوقالعاده از اشرافیت و رفاه را نیز ارائه نماید.
بهبودهای ملایم اما هدفمند باعث شدهاند پانامرا GTS تواناتر و درگیر کننده تر از هر زمان دیگری باشد. این خودرو قیمت بالایی دارد اما ترکیب فضای کابین، سرعت بالا و اشرافیت مثالزدنی باعث شدهاند محصولی بینقص متولد شود مخصوصاً اینکه ظاهر پانامرا نیز بهروزتر و دوستداشتنیتر شده است.
مشخصات پورشه پانامرا GTS
- قیمت: 107180 پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- قدرت/گشتاور: 473 اسب بخار/۶۲۰ نیوتون متر
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: 298 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 12.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
Hadi
۱۶ آذر ۱۳۹۹بینهایت زیبا و با ابهته…
هیچ ایرادی نمیشه ازش گرفت…
کلا از پورشه نمیشه ایرادی گرفت بجز قیمتش که اونم نسبت به رقیبای ایتالیاییش و انگلیسیا کمتره ولی از آمریکاییا گرون تره…
Aria
۱۶ آذر ۱۳۹۹آنچه خوبان همه دارند
این یکجا داره
SS
۱۶ آذر ۱۳۹۹همینش متمایزش میکنه
چون در بازه قیمتی پایین تر میشه اون رو رقیب M5 و E class دونست
در بازه قیمتی بالاتر میشه رقیب M6(مرحوم) و CLS دونست
در بالاترین قیمت میشه اون رو رقیب M8 و AMG GT-4door Coupe دونست
همچنین با پرداخت یک سری آپشن میشه یه سری المان ها و ویژگی های خاصی که در سری 7 و S class هست موجود هست بهش اضافه کرد مثل :
ماساژور و گرم کن و سردکن همه صندلی ها ، سیستم اطلاعات سرگرمی برای صندلی های عقب ، تهویه 4 نقطه یی ،کنسول مرکزی عقب و…
واقعا در محصولات پورشه متمایز ترین ماشینشون اینه به نظرم
به شخصه الان من این ماشین رو نسبت به همه ی ماشین هایی که بالا گفتم ترجیح میدم
Reza
۱۶ آذر ۱۳۹۹خیلی خیلی خوشگله خییییییلی
NAVID۰۰۹۸
۱۶ آذر ۱۳۹۹البته آقا Hadi ، اگر بخوام یه ایراد بگیرم ، میشه به فرمون و کنسول وسطش گیر داد که جنس چرم آلکانترا بعد از مدت کوتاهی جای دست روش میمونه و دیگه درست بشو نیست ، البته سقف آلکانترا و چرمهای صندلی از این جنس میتونه راحت خاک را به خودش بگیره .
اما لمس کردن چرم آلکانترا یه احساس آرامش به آدم میده ، گویی که یه گربهی پشمالوی نازنازی را نوازش میکنید .
البته میدونم این گیر دادنم از روی بیایراد بودن پورشه هست که واقعاً همه چیز تمام هست .
اما سخت میشه انتخاب کرد پانامرا یا بنز GT .
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۶ آذر ۱۳۹۹این ماشین بشدت زیاب و چشم نوازه مخصوصا عقب ماشین که فست بکه و بسیار زیباست
یه چیزی که من عاشقش هستم اینه که تو ماشین های پورشه یه دکمه داره که صدای اگزوز رو تنظیم میکنه و من واقعا عاشق اون دکمم
حس نشستن تو این ماشین رو تقریبا هیچ ماشینی نداره و اون کنسولش که از طراحی هواپیما الهام گرفته شده واقعا میگم توصیف نشدنیه
من این ماشینو با صد تا اس کلاس و سری هفت عوض نمیکنم مخصوصا اینتریور همیشه بینظیر پورشه
شما کافیه یبار سوار پورشه بشین اونوقت میفهمین چی میگم
زیزیگولو
۱۶ آذر ۱۳۹۹انگار پورشه پانامرا GTS تموم توان خودشو واسه هرچه سرحال آووردن راننده با هیجان مضاعف تو رانندگی رو داره و تو این راه میتونه با رقیبای هموطن خودش مثل مرسدس E63 AMG و بی ام و M5 رقابت کنه و به چالش بکشدشون
سهند
۱۷ آذر ۱۳۹۹تمام پورشه ها در کلاس خود بهترین هستند ولی به نظرم چراغ های عقب اگر قرمز باشند زیباتر از این چراغ های سیاه است میدونم که چراغ های سیاه آپشن است ولی در حالت خاموش (یعنی در تصاویر بالا) زیبایی ندارد و چراغ های قرمز زیباتر هستند ( بخصوص در زمان خاموش بودن)
به نظرتان چرا فروش پورشه پانامرا کم شده؟ الان فروش پانامرا با تایکان قابل مقایسه نیست و مردم هم حتما چیزی میدونند که تایکان را ترجیح میکنند.
Hadi
۱۶ آذر ۱۳۹۹ولی در قبالش یک ماشین ارزشمند بهت میده…
Ahmedreza2002
۱۶ آذر ۱۳۹۹ی جایگزین ارزون تر:
M5کامپنیشن
??Amin_sto??
۱۶ آذر ۱۳۹۹ماشین خیلی خوبی اما من مازراتی کواتروپورته تروفئو رو ترجیح میدم چون اون یه زیبای ایتالیایی
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۶ آذر ۱۳۹۹اون که اصلااااا حرررررفشو نزن به هزار تا اس کلاس و سری هفت این پانامرا ترجیحش میدم
NAVID۰۰۹۸
۱۶ آذر ۱۳۹۹آخه اصلاً تو خانوادهی پورشهها ، رقیبی همکلاس واس M5 وجود نداره !
میشه با M8 مقایسش کرد ولی با m5 خیر !
Ahmedreza2002
۱۶ آذر ۱۳۹۹رقیب مستقیم که نه وحود نداره
ولی اگه یه چهار در فوق العاده سریع بخای ب ام و با قیمت پایین تر پیشنهاد جذابی داره
محمد
۱۶ آذر ۱۳۹۹واقعاً با دیدن پورشه ها و مازراتی ها حس و حال عالی پیدا میکنم. ماکان.کیمن .پانامرا و گیبلی و لوانته و گرن تروریسمو بی نظیر هستند طراحیاشون.
توی این مدل پانامرا کنسول مرکزی عقب رو حذف کرن و به نظر میرسه بری سه نفر آدم با جسه متوسط مناسب باشه.?????
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۶ آذر ۱۳۹۹دکیی!!!!911 و سلطان MC20 چی پس؟
Ahmedreza2002
۱۶ آذر ۱۳۹۹بله اگه نفر وسط پا نداشته باشه
ی نگاهی به کانال مرکزی بندازین!
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۷ آذر ۱۳۹۹پاشو میزاره کناره های کنسول!
ارشیاSVJ
۱۶ آذر ۱۳۹۹یه سدان ناب و خوشگل???
Ahmedreza2002
۱۶ آذر ۱۳۹۹سدان؟؟؟
مهدی
۱۶ آذر ۱۳۹۹آقا ارشیا به این ماشین ها میگن لیفت بک که سقف ماشین با قسمت عقب ماشین یه جوری با هم یکی هستن مثل زانتیا یا تقریبا مثل 911 کاررا 4 اس
nikzad
۱۶ آذر ۱۳۹۹اگر اشتباه نکنم زانتیا و این شکل خودرو ها فست بک هستند
SS
۱۶ آذر ۱۳۹۹???
مهدی
۱۷ آذر ۱۳۹۹شما هم درست میگید هم غلط ببینید لیفت بک به خودرو هایی میگن که سقف و قسمت انتهایی ماشین با هم یکی هستن اما فست بک فرق داره فست بک به ماشین هایی میگن که قسمت انتهایی ماشین با شیب تند تموم میشه یعنی سقف که تموم میشه قسمت انتهایی ماشین با شیب تند تموم میشه مثل بنز سی ال اس دلیل این که شما درست میگید این هست که بعضیا میگن که لیفت بک و فست بک فرقی ندارن و فقط یه چیز های خیلی کوچیک با هم فرق دارن دلیل اشتباه گفتنتون هم این هست که لیفت بک و فست بک با هم فرق دارن خیلی کم با هم فرق دارن جدیدا این گروه خیلی پیچیده شده منظورم هر دو هست و بعضی شرکت ها هم اسم های دیگه ای به کار میبرن مثلا ائودی بی این جور ماشین ها میگه اسپرت بک البته زانتیا تقریبا فست بک هست من اشتباه گفتم
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۶ آذر ۱۳۹۹فست بکه اقا نه لیفت بک نه سدان
SF90 STRADALE
۱۶ آذر ۱۳۹۹عاشق پانامرا هستم مخصوصاً تیپ های بالاتر
پانامرا توربو S ارزش بالایِ خودش رو نشون داد
امیدوارم پدال فیلم تاپ اسپید این ماشین رو بزاره
?? Porsche ??
سهند
۱۷ آذر ۱۳۹۹من از همه ی پورشه ها زیاد خوشم میاد ولی این پانامرا به محبوبیت و موفقیت دیگر مدل ها نرسید به نظرم دلیلش اینه که هدف مشخصی نداره چون هم به m5 شباهت داره و هم به s کلاس و سری ۷ ولی به هر حال خیلی عالی است
بهترین پورشه ها از نظر من: ۱- ۹۱۸ ،۲- ۹۱۱ و مدل هایش، ۳- کاین ،۴-تایکان، ۵- پانامرا ۶- ماکان (البته پورشه ها ی قدیمی مثل کاررا جی تی را نگفتم)
سامورایی از قله فوجی
۱۶ آذر ۱۳۹۹فرم صندوق عقبش واقعا قشنگه ❤️
خیلی بیشتر از تایکان دوستش دارم
OUTIS
۱۶ آذر ۱۳۹۹تو نید فور اسپید که خیلی حال میده روندنش?ولی نمیدونم چرا اونجا باید پانامرا تو مسابقات آفرود باشه!
مهرداد كمال
۱۶ آذر ۱۳۹۹استون مارتین راپید و مازراتی کواترپورته و Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe هم گزینه های دیگه ای هستن که من خودم پورشه رو بیشتر میپسندم
Me
۱۶ آذر ۱۳۹۹????????
چرا این انقدر خوبه
Ramin
۱۶ آذر ۱۳۹۹107 هزار پوند نسخه پایه = 124 هزار دلار.
الکی گران است
همچو برادر کوچک ترش ( تایکان) سقفه پانورامیک که سهله ، سانروف هم نداره. ?
حسین دهمرد
۱۶ آذر ۱۳۹۹لکسوس چیزی تو این کلاس نداره؟
Me
۱۷ آذر ۱۳۹۹خخخخ
چِکسوس؟
رامتین
۱۶ آذر ۱۳۹۹از نظر من پورشه بهترین خودروها را میسازه. توازنی از لوکس بودن و ایمنی و عملکرد. انتخاب من در محصولات آلمانی همینه. حالا شاید دوستان بحث کنند و نظر متفاوتی خصوصا در مورد بنز و بی ام و داشته باشند، اما برای تصمیم گیری اصلا نمیشه به مطالب اینترنت رجوع کرد. یکی از دوستان همکارم در این 3-4 سال، سه ماشین بی ام و 730، بنز S و پانامرا 4S داشته که اولا ماشالله به این وضع مالی و ثانیا با اینکه دقیقا در یک کلاس نبودند، اما نظر ایشون کاملا به سمت پورشه بوده و از نظر عملکرد میگفت بینظیره.
ارش
۱۷ آذر ۱۳۹۹پورشه هر روز زیباتر ، قوی تر ، سریعتر، با کیفیت تر ……
SAEID
۱۷ آذر ۱۳۹۹سلام به همگی من تا 3 میلیارد می خوام یک ماشین شاسی بلند خوب بخرم ،پیشنهاد دوستان چیه؟
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۷ آذر ۱۳۹۹پیشنهاد من اینه که اون 500 تومنشو بده من لازمش دارم میخوام یه کاوازاکی بگیرم اینجوری تو رنج 2.5 راحت انتخاب میکنی???????????
صدرا
۲۲ خرداد ۱۴۰۱شما می تونی ایکس تریل ولکسوسnxو rxو….
اما به نظر من بی ام و سری ۳ و سری ۵ بخر
توی کراس اور ها هم من پرادو یا nx رو پیشنهاد میکنم
صدرا
۲۲ خرداد ۱۴۰۱عالی بی نقص
۱.پورشه
۲.بی ام و
۳.بنز
۴.آئودی
۵.بقیه
از نظر من
صدرا
۲۰ مرداد ۱۴۰۱با s کلاس هم عوضش نمیکنم