در طول چند دههای که از عمر برند پورشه میگذرد، بخش انحصاری آن برخی از خاطرهانگیزترین خودروهایی را ساخته که تاکنون دیده شده است.
کانال یوتیوب پورشه با تازگی لیستی از بهترین خودروهای انحصاری این برند را با کمک Boris Apenbrink، مدیر خودروهای خاص پورشه منتشر کرده است. همانگونه که حدس میزنید این لیست دربردارندهی خودروهای کاملاً ویژهای است.
در رتبهی پنجم پورشه ۹۱۱ کلاب کوپه قرار دارد. این خودرو که برای گرامی داشت شصتمین سالگرد تولید اولین مدلهای کلاب پورشه ساخته شده تنها تیراژ بسیار کم ۱۳ تایی داشته و همهی آنها رنگ سبز Brewster و کابین اسپرسو داشتهاند.
خودروی بعدی مدل پورشه ۹۱۱ اسپیدستر است که بر پایهی نسل ۹۹۷ ساخته شده است. شاید این خودرو یکی از متمایزترین مدلهای انحصاری پورشه باشد چراکه هنوز هم توجهات بسیار زیادی را به خود جلب میکند.
مقام سوم نیز به خودرویی خاطرهانگیز تعلق یافته و نام آن پورشه ۹۱۱ اسپورت کلاسیک ۲۰۰۹ است.
در رتبهی دوم پورشه ۹۱۱ توربو S اصلی ۹۶۴ قرار دارد که به علت کمیاب بودن، توسعهی تکنولوژیها و خودروهایی که از آن الهام گرفتهاند توانسته به چنین جایگاهی دست یابد.
اما بهترین خودروی انحصاری پورشه چیست؟ خب این یک راز است! پورشه میگوید مدل بعدی این بخش گیراترین خودروی انحصاری خواهد بود. این خودرو چه میتواند باشد؟ خب باید تا اواخر امسال برای دیدن آن صبر کنیم… [دانلود ویدئو]
به نظرم پورشه ها مخصوصا 911 ها قابل احترامن و یه جوری خودشون یه نماد برای دنیای خودروی اسپرت حساب میشن درسته طراحی ظاهری خیلی خشنی ندارن اما با یه ظاهر ساده ولی کاربردی و موتور 6 سیلندر فلت واقعا واقعا واقعا شگفت اور اثبات شدن شاید اگه یه 911 توربو کنار یه هوندا سیویک وایسه برا یه درگ اونایی که ماشین شناس نیستن با دیدن ظاهر خشن تر سیویک بگن عمرا این ماشین قورباغه ایی برنده شه اما واقعیت چیز دیگه س 911 ها با کمترین میزان قدرت بعترین عملکردو دارن با همین ظاهر ساده و موتور 6 سیلندر با 12 سیلندر ها هم مقایسه میشن هنوز کلیپ های درگ 911 توربو اس با اونتادور رو دارم هر چند 911 شکوه و قدرت پنهان پورشه هستن اما به نظرم خاص ترین مدل های پورشه 911 gt3 و کاررا جی تی و 918 ست ……………….
به تاریخ های مطالب پورشه دقت کنید…پشت سره هم…. بعد از خودرو ساز های دیگه خیلی کم می زارن….. شاید فک کنید از اونا خبری نیست.. چرا هست..سایت های دیگه ایرانی یا خارجی برید می بینید اتفاقا زیاده?… پدال گیر داده رو پورشه…چرا چون 2 نفر پورشه رو تو ایران دیدن عاشقش شدن :|…
دوست عزیز تعداد کمتر سیلندر خودش یه مزیت خیلی بزرگ به حساب میاد که گشتاور خیلی زیادی رو تولید میکنه ولی به همون نسبت قدرت کمتری تولید میکنه شما میخوای یه پیچ خیلی محکم رو باز کنی 6 تا آچار بلند به کارت میاد یا 12 تا آچار کوتاه پورشه هر کاری کرده فقط به خاطر سریعتر کردن محصولاتش بوده خب اگه پرایدم دو دیفرانسیل کنن توربو روش نصب کنن به جای دستگیره در یه کش ببندن بدنشو کوچیکتر کنن میشه موشک کاری که پورشه کرده به کار نمیاد من خودم شتاب زیر 6 ثانیه رو دوست ندارم چون اصلا به کار نمیاد و نمیتونم از همش استفاده کنم در عوض صدای بهتر دیفرانسیل لذت بخش تر طراحیبهتر ارزش کلکسیونی بیشتر قدرت بیشتر از گشتاور چیزهاییه ملاک اصلیه ماشین اسپورته و پورشه متاسفانه اونارو فدای سرعت کرده یه ماشین باز واقعی دنبال این چیزاس نه قرتی بازی هایی مثل مصرف سوخت و آلایندگی کمتر و…
رفیق تمام قد بات مخالفم ……… پورشه همه چی رو فدای سرعت کرده کش بسته به جای دستگیره در و …. فکر کنم شما فقط مسابقات اتومبیل رانی دیدی اینا ها که شما میگی توی مدل های مسابقه ایی استفاده شده همش هم به خاطر پایین اوردن وزن ماشین انتظار نداشته باش توی یه ماشین مسابقه ایی ماساژور بذاره واس صندلی ……… مدل های خیابانی پورشه رو نگاه کن هم از نظر کیفیت هم امکانات و تجهیزات سفارشی از همه خودرو ها سر تره طوری هم که شما میگی الان قوی ترین ماشین دنیا با بیشترین گشتاور ام وی ام 3 سیلندره . :-) دوست عزیز شتاب مهمترین فاکتور برای یه ماشین اسپرت و سوپر اسپرته حالا شاید به کار من و شما نیاد اما خارج از ایران مخصوصا المان خیلی مهمه در ضمن ارزش کلکسیونی ماشین های فراری و پورشه از باقی بیشتره مطلبشو پدال گذاشته می تونی ببینی طراحی هم کاملا سلیقه ایی من طراحی 911 رو میپسندم و به نظرم زیباست اگه این طوری نبود الان بیشتر از 50 سال دوام نمی اوورد قدرت و مهندسی پورشه بار ها به همه اثبات شده فقط کافی به موتور 8 سیلندر 918 دقت کنی یا ببینی کدوم کمپانی میتونه از یه 6 سیلندر تنفس طبیعی 502 اسب بیرون بکشه ……
سلام به همه بزرگواران ادم بعی از کامنت هارو جدیدا تو پدال میبینه از زندگی سیر میشه خدایی کدوم ماشین بازیه که کمی از ماشین بدونه و ندونه که پورشه چه کمپانی هستش…. ((خودم شدیدا طرفدار لامبو هستم))
کینگ عزیز درمورد اون دستگیره در من مدل های استوک gt2 و gt3 رو گفتم نه مدل مسابقه ای اگر ر هم بحث کم کردن وزن باشه خب فراری و لامبو یه سرو گردن بالاترن در مورد امکاناتش هم مقایسه پانامرا توربو اس با s65 amg تو پدال هست میتونی بریم نگاه کنی در مورد شتاب هم که میگی مهمترین ملاک ماشین اسپورته منم فورد فیستا کن بلاک رو به 918 ترجیح میدم چون شتاب اون 1.5 در برابر 2.5 پورشه ارزش کلکسیونی هم هیچوقت در حد و اندازه فراری نبوده در مورد طراحی هم اگه بحث اصالت باشه خب پراید و 405 هم چهل ساله اصالتشونو از دست ندادن هر روزم پر فروش تر میشن در مورد بیشترین اسب از حجم موتور هم 918 از فراری 458 اسپشیال کمتره در مورد هندلینگ هم که اوراکان با نصف قدرت 918 اون رکورد رو زد
چه استدلال های جالبی !!!! اگر هم بحث کم کردن وزن باشه خب فراری و لامبو یه سرو گردن بالاترن دوست دارم بدونم منبع حرف هات کجاست ؟؟؟؟؟؟ . مقایسه ی 918 نفس طبیعی با هاچبک فورد فیستای کن بلاک هم برام جالب بود . مقایسه ی پورشه 918 (تحسین شده به عنوان تکنولوژیک ترین خودروی زمان خودش توسط مجله معتبر kelley blue book ) با پراید !!! . دوست عزیز از تعداد کامنتات همه چیز رو میشه فهمید . می خواهم مشابه با منطق و استدلال شما شروع به مقایسه ی لافراری کنم البته با(( پوزش از طرفدار های فراری چون این مقایسه فقط جنبه آموزشی داره )) خب لافراری هیچی نیست چون اولا که از نظر قدرت حریف بوگاتی ویرون هم نیست چه برسه به شیرون از نظر سرعت هم که حرفی نزنیم بهتره چون رگرا کاملا برتر از اونه از نظر وزن هم که حتی حریف پورشه 550 اسپایدر سال 1953 که فقط 590kg هم نمیشه از نظر مصرف هم که اصلا حریف پریوس نیست از نظر شتاب هم که هیچی نگیم بهتره چون درگ استر ها خیلی بهتر از اون هستند از نظر تایم گیری در پیست هم که خودروی فرمول یک مرسدس واقعا بهتر عمل میکنه پس نتیجه میگیریم که لافراری اشغالی بیش نیست!!!!!! . این مقایسه ی مضحک دقیقا منظور منو میرسونه . هیچ خودرو سازی نمیتونه خودرویی تولید کنه که از همه نظر تکرار میکنم از همه نظر با همه ی خودروهای تولیدی در تاریخ اتومبیل رانی رقابت کنه
ببین اقا محمد مقایسه هات شبیه لجبازی بیشتر تا یه قیاس علمی ……. ببین من میگم 911 اگه طراحیش طرفدار نداشت بیشتر از 50 سال دوام نمی اوورد شما میگی پراید و 405 هم 20 ساله دارن فروش میکنن پس اصلات و طرفدار دارن دیگه نمیگی بابا پراید 405 دارن 20 ساله میندازن به مردمی که گزینه ی دیگه ایی برا خرید ندارن خودت خدایی نگاه کن ببین کسی توی اروپا یا امریکا یا هر جای دیگه 200 هزار دلار پول رو به اجبار میده 911 میخره یا کلی گزینه های دیگه هم داره خالا اصلا پراید 405 کجا 911 کجا اصلا خارج کردی بحثو …………. من میگم شتاب مهمه شما میگی فورد فلان 1.5 میزنه پس بهترینه اصلا چه ربطی داره چیو با چی قیاس میکنی در مورد قدرت و نسبت حجم موتور 918 و فراری 458 هم با اختلاف خییییییییییییییلی کم اول و دوم هستن هردو تاشون 458 اسپیشیال 8 سیلندر 4.5 لیتری 597 اسب بخار 918 8 سیلندر 4.6 لیتری 608 اسب بخار ……. خلاصه همه جوره حاضرم بات بحثو ادامه بدم ولی فکر کنم داری یکم لجبازی میکنی :-)
. محمد ، رفیق ، مهران تا الان چند پروفایل داشته و بالای 3000 کامنت گذاشته فگر کنم. مهران از قدیمی های پداله که من و امثال من از وجودش استفاده میکنیم. از این گذشته ممکنه تعداد کامنت های من 71 برابر مهران باشه ، ولی سابقه ی مهران در پدال 71 برابر منه.
بازم خوبه که من در جواب کینگ 918 که گفت پورشه از نظر اپشن و امکانات و… از همه سر تره اون مقایسه هارو کردم و با رقیبای خودش هم مقایسش کردم طوطی منم میدونه که هیچ ماشینی همه چی تموم نیست در مورد کم کردن وزن هم شما ماشینای 2017 رو در نظر بگیر فراری شاید از همه نظر با ماشینای دیگه از کلاس های دیگه رقابت نکنه مثلا شاید نتونه مثل هامر یا بنز g class از کوه بالابره ولی تو اسپورت سازی بهترینه بحث اصلی من اینه که فراری چیزی داره که هیچوقت با مهندسی نمیشه بهش رسید
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۷ فروردین ۱۳۹۶به نظرم پورشه ها مخصوصا 911 ها قابل احترامن و یه جوری خودشون یه نماد برای دنیای خودروی اسپرت حساب میشن درسته طراحی ظاهری خیلی خشنی ندارن اما با یه ظاهر ساده ولی کاربردی و موتور 6 سیلندر فلت واقعا واقعا واقعا شگفت اور اثبات شدن شاید اگه یه 911 توربو کنار یه هوندا سیویک وایسه برا یه درگ اونایی که ماشین شناس نیستن با دیدن ظاهر خشن تر سیویک بگن عمرا این ماشین قورباغه ایی برنده شه اما واقعیت چیز دیگه س 911 ها با کمترین میزان قدرت بعترین عملکردو دارن با همین ظاهر ساده و موتور 6 سیلندر با 12 سیلندر ها هم مقایسه میشن هنوز کلیپ های درگ 911 توربو اس با اونتادور رو دارم هر چند 911 شکوه و قدرت پنهان پورشه هستن اما به نظرم خاص ترین مدل های پورشه 911 gt3 و کاررا جی تی و 918 ست ……………….
Dice
۷ فروردین ۱۳۹۶به تاریخ های مطالب پورشه دقت کنید…پشت سره هم…. بعد از خودرو ساز های دیگه خیلی کم می زارن….. شاید فک کنید از اونا خبری نیست..
چرا هست..سایت های دیگه ایرانی یا خارجی برید می بینید اتفاقا زیاده?…
پدال گیر داده رو پورشه…چرا چون 2 نفر پورشه رو تو ایران دیدن عاشقش شدن :|…
Madjid
۷ فروردین ۱۳۹۶مطالب مربوط به پورشه کاملا کافی و به اندازست.
متشکرم از سایت پدال.
همینطور ادامه بدید…
محمد
۷ فروردین ۱۳۹۶دوست عزیز تعداد کمتر سیلندر خودش یه مزیت خیلی بزرگ به حساب میاد که گشتاور خیلی زیادی رو تولید میکنه ولی به همون نسبت قدرت کمتری تولید میکنه شما میخوای یه پیچ خیلی محکم رو باز کنی 6 تا آچار بلند به کارت میاد یا 12 تا آچار کوتاه پورشه هر کاری کرده فقط به خاطر سریعتر کردن محصولاتش بوده خب اگه پرایدم دو دیفرانسیل کنن توربو روش نصب کنن به جای دستگیره در یه کش ببندن بدنشو کوچیکتر کنن میشه موشک کاری که پورشه کرده به کار نمیاد من خودم شتاب زیر 6 ثانیه رو دوست ندارم چون اصلا به کار نمیاد و نمیتونم از همش استفاده کنم در عوض صدای بهتر دیفرانسیل لذت بخش تر طراحیبهتر ارزش کلکسیونی بیشتر قدرت بیشتر از گشتاور چیزهاییه ملاک اصلیه ماشین اسپورته و پورشه متاسفانه اونارو فدای سرعت کرده یه ماشین باز واقعی دنبال این چیزاس نه قرتی بازی هایی مثل مصرف سوخت و آلایندگی کمتر و…
KING 918 (محمدرضا)
۷ فروردین ۱۳۹۶رفیق تمام قد بات مخالفم ………
پورشه همه چی رو فدای سرعت کرده کش بسته به جای دستگیره در و …. فکر کنم شما فقط مسابقات اتومبیل رانی دیدی اینا ها که شما میگی توی مدل های مسابقه ایی استفاده شده همش هم به خاطر پایین اوردن وزن ماشین انتظار نداشته باش توی یه ماشین مسابقه ایی ماساژور بذاره واس صندلی ………
مدل های خیابانی پورشه رو نگاه کن هم از نظر کیفیت هم امکانات و تجهیزات سفارشی از همه خودرو ها سر تره
طوری هم که شما میگی الان قوی ترین ماشین دنیا با بیشترین گشتاور ام وی ام 3 سیلندره . :-)
دوست عزیز شتاب مهمترین فاکتور برای یه ماشین اسپرت و سوپر اسپرته حالا شاید به کار من و شما نیاد اما خارج از ایران مخصوصا المان خیلی مهمه در ضمن ارزش کلکسیونی ماشین های فراری و پورشه از باقی بیشتره مطلبشو پدال گذاشته می تونی ببینی طراحی هم کاملا سلیقه ایی من طراحی 911 رو میپسندم و به نظرم زیباست اگه این طوری نبود الان بیشتر از 50 سال دوام نمی اوورد قدرت و مهندسی پورشه بار ها به همه اثبات شده فقط کافی به موتور 8 سیلندر 918 دقت کنی یا ببینی کدوم کمپانی میتونه از یه 6 سیلندر تنفس طبیعی 502 اسب بیرون بکشه ……
امیر
۷ فروردین ۱۳۹۶سلام به همه بزرگواران
ادم بعی از کامنت هارو جدیدا تو پدال میبینه از زندگی سیر میشه خدایی کدوم ماشین بازیه که کمی از ماشین بدونه و ندونه که پورشه چه کمپانی هستش….
((خودم شدیدا طرفدار لامبو هستم))
علي
۷ فروردین ۱۳۹۶مثل همیشه عالی. وقتی پورشه داری هیچ وقت حسرت داشتن ماشینای دیگرو نداری .
(((با تچکر ویژه به مناسبت سال نوی خورشیدی)))
reza-a
۷ فروردین ۱۳۹۶از 911 اسپیدستر خیلی خوشم میاد
ساسان.م
۷ فروردین ۱۳۹۶پورشه یه دونه باشه
محمد
۷ فروردین ۱۳۹۶کینگ عزیز درمورد اون دستگیره در من مدل های استوک gt2 و gt3 رو گفتم نه مدل مسابقه ای اگر ر هم بحث کم کردن وزن باشه خب فراری و لامبو یه سرو گردن بالاترن در مورد امکاناتش هم مقایسه پانامرا توربو اس با s65 amg تو پدال هست میتونی بریم نگاه کنی در مورد شتاب هم که میگی مهمترین ملاک ماشین اسپورته منم فورد فیستا کن بلاک رو به 918 ترجیح میدم چون شتاب اون 1.5 در برابر 2.5 پورشه ارزش کلکسیونی هم هیچوقت در حد و اندازه فراری نبوده در مورد طراحی هم اگه بحث اصالت باشه خب پراید و 405 هم چهل ساله اصالتشونو از دست ندادن هر روزم پر فروش تر میشن در مورد بیشترین اسب از حجم موتور هم 918 از فراری 458 اسپشیال کمتره در مورد هندلینگ هم که اوراکان با نصف قدرت 918 اون رکورد رو زد
mehran911
۷ فروردین ۱۳۹۶چه استدلال های جالبی !!!!
اگر هم بحث کم کردن وزن باشه خب فراری و لامبو یه سرو گردن بالاترن دوست دارم بدونم منبع حرف هات کجاست ؟؟؟؟؟؟
.
مقایسه ی 918 نفس طبیعی با هاچبک فورد فیستای کن بلاک هم برام جالب بود
.
مقایسه ی پورشه 918 (تحسین شده به عنوان تکنولوژیک ترین خودروی زمان خودش توسط مجله معتبر kelley blue book ) با پراید !!!
.
دوست عزیز از تعداد کامنتات همه چیز رو میشه فهمید
.
می خواهم مشابه با منطق و استدلال شما شروع به مقایسه ی لافراری کنم البته با(( پوزش از طرفدار های فراری چون این مقایسه فقط جنبه آموزشی داره ))
خب لافراری هیچی نیست چون
اولا که از نظر قدرت حریف بوگاتی ویرون هم نیست چه برسه به شیرون
از نظر سرعت هم که حرفی نزنیم بهتره چون رگرا کاملا برتر از اونه
از نظر وزن هم که حتی حریف پورشه 550 اسپایدر سال 1953 که فقط 590kg هم نمیشه
از نظر مصرف هم که اصلا حریف پریوس نیست
از نظر شتاب هم که هیچی نگیم بهتره چون درگ استر ها خیلی بهتر از اون هستند
از نظر تایم گیری در پیست هم که خودروی فرمول یک مرسدس واقعا بهتر عمل میکنه
پس نتیجه میگیریم که لافراری اشغالی بیش نیست!!!!!!
.
این مقایسه ی مضحک دقیقا منظور منو میرسونه
.
هیچ خودرو سازی نمیتونه خودرویی تولید کنه که از همه نظر تکرار میکنم از همه نظر با همه ی خودروهای تولیدی در تاریخ اتومبیل رانی رقابت کنه
Madjid
۸ فروردین ۱۳۹۶.
مهران جوابت عالی بود.
کلی خندیدم ???
راستی در این گونه مثال ها از لامبورگینی هم میتونی استفاده کنی ،
محمد
۷ فروردین ۱۳۹۶چه استدلال جالبی پس حتما سواد اقا مجید (داداشم باشه) 71 برابر شماست چون که اون 7100 تا کامنت داره شما 100 تا
KING 918 (محمدرضا)
۷ فروردین ۱۳۹۶ببین اقا محمد مقایسه هات شبیه لجبازی بیشتر تا یه قیاس علمی …….
ببین من میگم 911 اگه طراحیش طرفدار نداشت بیشتر از 50 سال دوام نمی اوورد شما میگی پراید و 405 هم 20 ساله دارن فروش میکنن پس اصلات و طرفدار دارن دیگه نمیگی بابا پراید 405 دارن 20 ساله میندازن به مردمی که گزینه ی دیگه ایی برا خرید ندارن خودت خدایی نگاه کن ببین کسی توی اروپا یا امریکا یا هر جای دیگه 200 هزار دلار پول رو به اجبار میده 911 میخره یا کلی گزینه های دیگه هم داره خالا اصلا پراید 405 کجا 911 کجا اصلا خارج کردی بحثو ………….
من میگم شتاب مهمه شما میگی فورد فلان 1.5 میزنه پس بهترینه اصلا چه ربطی داره چیو با چی قیاس میکنی
در مورد قدرت و نسبت حجم موتور 918 و فراری 458 هم با اختلاف خییییییییییییییلی کم اول و دوم هستن هردو تاشون
458 اسپیشیال 8 سیلندر 4.5 لیتری 597 اسب بخار
918 8 سیلندر 4.6 لیتری 608 اسب بخار …….
خلاصه همه جوره حاضرم بات بحثو ادامه بدم ولی فکر کنم داری یکم لجبازی میکنی :-)
Madjid
۸ فروردین ۱۳۹۶.
محمد ، رفیق ، مهران تا الان چند پروفایل داشته و بالای 3000 کامنت گذاشته فگر کنم.
مهران از قدیمی های پداله که من و امثال من از وجودش استفاده میکنیم.
از این گذشته ممکنه تعداد کامنت های من 71 برابر مهران باشه ، ولی سابقه ی مهران در پدال 71 برابر منه.
mehran911
۸ فروردین ۱۳۹۶البته اینکه سواد مجید ۷۱ برابر سواد منه که شکی درش نیست
اما حرف من اینه چیزی که شما در دیدگاهت نوشتی کاملا نشون میده که چیزی از خودرو نمی دونی
محمد
۷ فروردین ۱۳۹۶بازم خوبه که من در جواب کینگ 918 که گفت پورشه از نظر اپشن و امکانات و… از همه سر تره اون مقایسه هارو کردم و با رقیبای خودش هم مقایسش کردم طوطی منم میدونه که هیچ ماشینی همه چی تموم نیست در مورد کم کردن وزن هم شما ماشینای 2017 رو در نظر بگیر فراری شاید از همه نظر با ماشینای دیگه از کلاس های دیگه رقابت نکنه مثلا شاید نتونه مثل هامر یا بنز g class از کوه بالابره ولی تو اسپورت سازی بهترینه بحث اصلی من اینه که فراری چیزی داره که هیچوقت با مهندسی نمیشه بهش رسید