پورشه در مقایسه با رقیبی همچون فراری سوپرکارهای الهامبخش زیادی را تولید نکرده است. بهطور کل این خودروساز خوشنام هر ۱۰ سال یکبار سوپرکاری خاطرهانگیز را تولید میکند. همین نادر بودن باعث شده سوپرکارهای پورشه محصولاتی خاص باشند. پورشه در ویدئوی جدید خود برخی از این محصولات را دوباره به یادها آورده است.
کلیپ با کررا GTS 1963 شروع میشود که با کد داخلی ۹۰۴ هم شناخته میشود. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری بوده و بسته به سلیقه خریدار هم بهصورت خودروی جادهای و هم بهصورت نسخه مسابقهای تولید شده است. این خودرو موفقیتهای زیادی را در دهه ۶۰ میلادی کسب کرد.
البته شروع بحث سوپرکارهای پورشه با کررا GTS به نوعی عجیب میباشد. مدل قدیمیتر ۵۵۰ اسپایدر نیز همین نقش را داشته و مالک میتوانسته از آن به عنوان محصولی جادهای استفاده کرده یا در مسابقات شرکت کند.
خودروی بعدی پورشه ۹۳۰ تولید شده بین سالهای ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۹ میباشد. اگرچه این خودرو اهمیت زیادی برای پورشه داشته اما جایگاه خاصی در تعریف واژه سوپرکار دارد. ۹۳۰ بجای استفاده از شاسی ویژه یا سقف تولید محدود نسخهای کاملاً اصلاح شده از ۹۱۱ بوده است. مدلهای اولیه از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری استفاده کرده بودند درحالیکه بعدا حجم پیشرانه به ۳.۳ لیتر رسید.
خودروی بعدی ۹۵۹ است که بیشک یک سوپرکار محسوب میشود. با وجود سیستم چهار چرخ محرک و پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۸۵ لیتری توئین توربوی تخت این خودرو از نظر تکنولوژیکی پیشروی زمان خود بوده است. پورشه هرگز این خودرو را بهصورت رسمی در آمریکا عرضه نکرد اما قوانین صادرات ۲۵ ساله پورشه به این کشور باعث شد ۹۵۹ به تعداد بسیار محدود در آمریکا رؤیت شود.
نسخه جادهای ۹۱۱ GT1 کمیابترین سوپرکار این ویدئو است. در واقع این یک خودروی مسابقهای بوده که در جادهها جولان داده است.
سوپرکار بعدی هم کررا GT مشهور است که یکی از شاخصترین محصولات تاریخ پورشه میباشد. این خودرو همچنین یکی از آخرین سوپرکارهای آنالوگ تاریخ بوده و پس از آن سیستمهای الکترونیکی زیادی وارد دنیای خودرو شدند.
دیگر سوپرکار دوستداشتنی پورشه ۹۱۸ اسپایدر با قوای محرکه هیبریدی بوده که درست نقطه مقابل کررا GT محسوب میشود. تواناییهای این خودرو حتی امروز نیز فوقالعاده است.
نهایتاً این کلیپ با ۹۱۱ GT2 RS پایان مییابد که آنهم یک ۹۱۱ کاملاً ارتقا یافته و سوپرکاری از صفر توسعه یافته نیست.
[دانلود ویدئو]
محمد
۲۹ مرداد ۱۳۹۹نکن، با روح و روانمون بازی نکن
امین
۲۹ مرداد ۱۳۹۹یه سوال دارم از عزیزان چرا ۹۱۸ رو ۱۰ سیلندر نکردن مگه چی میشد؟! یا لافراری چرا توربو نداره مگه چی میشد؟! غیر اینکه یه هیولا میشد شیرون با ۴ تا توربو اندازه هندونه مگه عمر موتورش کمه؟! واقعا نمیدونم چرا ؟! ؟! (دلایلی که میارن مثلا ماشین باوقارتر میشه و.. منو متقاعد نمیکنه واقعا)
SF90 STRADALE
۲۹ مرداد ۱۳۹۹همه محصولات پورشه دوست داشتنی هستن
ولی اگه قلبی بخوام انتخاب کنم ….
کررا GT ❤❤
۹۱۸ اسپایدر ❤❤
911GT2 RS ❤❤
M.A.S
۲۹ مرداد ۱۳۹۹منم دقیقا همینجوریم
Reza
۲۹ مرداد ۱۳۹۹من که عاشق همشونم ❤️❤️❤️
بی ریا
۲۹ مرداد ۱۳۹۹فقط و فقط کررا جی تی با اون صدای فوق العاده اش
Mahdi911Turbos
۲۹ مرداد ۱۳۹۹تموم دنیا یک طرف تو یک طرف عزیزم عزیزم
بین تمامی سوپرکارهای تاریخ انتخابم تا ابد کارراجی تی هست .♥️♥️♥️
Amir
۲۹ مرداد ۱۳۹۹کاملا موافقم باهاتون، کررا جی تی و دیگر هیچ❤
NAVID۰۰۹۸
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ببینید دوستان
برخی خودروها هستند که تاریخ مصرف ندارند که هرگاه نگاهشون میکنی از دیدنشون سیر نمیشی .
مطمئناً کررا GT یکی از همین خودروهاست که هیچگاه گرد پیری در چهرهاَش نمیبینید و در این حدودای ۲۰ سال ، انگار تازه رونمایی شده و دل آدم براش قَش میره لامصب بدمصب .
امین
۲۹ مرداد ۱۳۹۹چرا سیستم دیسلایک واسه تو دومیلوین منفی میده؟! سیستم اشکال داره ها
کورش کبیر
۳۰ مرداد ۱۳۹۹با ربات رای میدن
NAVID۰۰۹۸
۳۰ مرداد ۱۳۹۹یا خدا
به من حمله شده ? .
دیسلایکه که از دیسلایک سبقت میگیره .
مطمئناً رئیس هیوندا کیا داره با موشک دنبالم میگرده? .
mahdi
۳۱ مرداد ۱۳۹۹حرف آقا نوید که کاملا درسته . نمیفهمم چرا اینقدر این کامت دیسلایک گرفته
دانیال_Surrey،England
۲۹ مرداد ۱۳۹۹من اومدم بگم فقط 918.?
ارش
۲۹ مرداد ۱۳۹۹من عاشق ۹۰۴ هستم یه مجله ماشین سال ۱۳۶۵ رو ده سال پیش خریدم با این اعجوبه آشنا شدم ۱۹۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ کیلومتر سرعت برای دهه ۶۰ عالی بوده ۹۵۹ هم که پیشرفته ترین سوپر اسپرت زمان خودش بوده.
ehsan
۲۹ مرداد ۱۳۹۹آنالوگ دوست داشتنی
رامین
۲۹ مرداد ۱۳۹۹از دلم کاش نری
رامین
۲۹ مرداد ۱۳۹۹همشون عشقن عشق
AMG///
۲۹ مرداد ۱۳۹۹پورشه همهی محصولاتش دوست داشتنی اند
ولی کررا gt واقعا عالی بود فوق العاده بود
خوش صدای دوست داشتنی
❤❤CARRERA GT❤❤
فقط فک کنم جای توربو s خالی بود
عاشقتم پورشه
❤❤PORSCHE❤❤
OMID
۲۹ مرداد ۱۳۹۹همشون عشقن اما بعضیاشون بیشتر
۹۱۸
Carrera get
۹۱۱ strabenversion gt1 ( لامصب این ماشین فریاد میزنه من ماشین مسابقم که جاده ای شدم)
به زودی به این لیست ۹۱۷k هم اضافه میشه
زیزیگولو
۲۹ مرداد ۱۳۹۹پورشه ۹۱۱ توئین توربو ۲۰۲۱
علی-کیوج
۲۹ مرداد ۱۳۹۹اصلا احساسات بچه ها فوران شده?
دم پورشه گرم
Hemichan
۲۹ مرداد ۱۳۹۹۹۶۲ ؛ ۹۱۷ ؛ ۹۵۹ افسانه ای ؛۹۳۰ ؛ ۹۳۵ موبیدیک ؛ ۹۱۱ جی تی ۱ ؛ کررا جی تی ؛ ۹۴۴ : ۹۲۴ ؛ ۹۲۸ ؛ ۹۶۸ و حتی خود ۹۱۱
انتخاب سخته
همیشه اینها بهترینها بودند
Khosrow
۲۹ مرداد ۱۳۹۹عکس اول و حرف اخر / حناق سیاه امریکایی ها ..
net
۳۰ مرداد ۱۳۹۹مدل پورشه تارگا شیشه عقب ثابتش بد هست که سقف کامل باز نمیشه
Mf1
۳۰ مرداد ۱۳۹۹همشون زمان خودشون بهترینهای پورشه وجهان بودن و خیلی سخته کسی میان این همه اعجبوبه یکی رو انتخاب بکنه ولی انتخاب من پورشه ۹۰۴ و کررا جی تی و جی تی ۱ هستش
ارشیاsvj
۳۰ مرداد ۱۳۹۹918
کاررا GT
911 GT1
Ali Keyhani
۳۰ مرداد ۱۳۹۹918 اسپایدر
کاررا GT
911 gt2rs
Hadi
۳۰ مرداد ۱۳۹۹همشون معرکن…
یکی از یکی بهتر…
ولی سلطان همشون کررا GT بعدش918 و GT2RS
هایپر کار بعدی پورشه هم که سال 2024 قراره معرفی 917 خواهد بود…
خوشبختانه الکتریکی نشده و هنوز موتور بنزینی رو حفظ میکنه…
و احتمالا بیش از ۱۰۰۰ اسب قدرت خواهد داشت…
Saeed
۳۰ مرداد ۱۳۹۹کرراGT و 918 جفتشون واسه من بهترین پورشه ها هستن
یادش بخیر Need For Speed Hot Pursuit
میلاد
۳۰ مرداد ۱۳۹۹فقط پورشه