اگر خودروی اسپورت و جدید خود را با ترمزهای سرامیک کربنی سفارش میدهید و آن را به خاطر پرفورمنس و طول عمر بیشتر دوست دارید پس بدانید شاید در حال انتخاب آپشن اشتباهی هستید. این را یکی از مسئولان پورشه در استرالیا میگوید.
پاول واتسون اذعان کرده زمانی که پورشه برای اولین بار ترمزهای سرامیک کربنی را به بازار عرضه کرده آنها را با کپشن آخرین قطعهای از خودرو که نابود میشود بازاریابی کرده اما به سرعت مشخص شده که این گفتهها صحیح نبوده است.
البته ترمزهای سرامیک کربنی مزیتهای عملکردی غیرقابلانکاری دارند. کاهش قابلتوجه وزن قطعاً روی ثبت لپ تایمهای بهتر در پیست تأثیر خواهد داشت. البته اگر دائماً به پیست سر بزنید نباید انتظار طول عمر خیلی زیادی را از این دیسکهای ترمز داشته باشید.
بله اگر دائماً از ترمزها استفاده کرده و آنها را تحتفشار قرار دهید با فرسودگی آنها مواجه خواهید شد. گرمای تولیدی باعث تخریب فیبر کربن دیسکها میشود بنابراین اگر آخر هفتهها به پیست میروید همیشه توصیه میکنیم که از دیسکهای آهنی استفاده کنید.
باید اعتراف کنیم که از این سخنان شوکه شدهایم. این اظهارات باعث میشوند به این فکر کنیم که چرا اصلاً باید از دیسکهای ترمز سرامیک کربنی استفاده کرد؟ هدف مشتری از سفارش این آپشن گرانبها چیست؟
از واتسون دراینباره سؤال شده و او نیز گفته است:
این ترمزها مناسب کسانی است که تمیز کردن رینگهای خودرو را دوست ندارند. این ترمزها باعث کثیفی رینگها نمیشوند که این یک مزیت است.
واضح است که خود واتسون هم طرفدار سرسخت ترمزهای سرامیک کربنی نیست. با وجود این اطلاعات جدید ما کموبیش میدانیم که دلیل این موضوع چیست.
پورشه همواره به خاطر محصولات مسابقهای و پیروزی در مسابقات شناخته شده است. اگرچه آپشن های گرانقیمت و پرفورمنس این شرکت باعث بهبود عملکرد در پیست میشوند اما به نظر میرسد ترمزهای سرامیک کربنی جزو این موارد نیستند.
امیر
۶ فروردین ۱۳۹۸چقد بد یه نوآوری رو میفروشی به مردم و بعدش زیرش میزنی و خودت اعتراف میکنی ک ارزش نداره بخریش!!
البته فک میکنم برای کسی ک حاظره برای همچین اپشنی الکی هزینه کنه زیاد مهم نباشه این قضیه
شاید باعث بهبود پرفورمنس بشه ولی طبق گفته خودشون ارزش پرداخت هزینه زیاد رو نداره
محمد حسین
۶ فروردین ۱۳۹۸تا جایی که یادمه یک بار در برنامه تاپ گیر قدیمی ، مقایسه بین ترمزهای معمولی با کربنی در طول خط ترمز انجام شد که کاملا نشون میداد خیلی بین عملکرد این ترمزها اختلاف هست.
حسین
۶ فروردین ۱۳۹۸البته یک مزیت دیگه ترمزهای کربن سرامیکی اینه که با ترمز کردن های پی در پی و گرم شدنشون، توان ترمزگیری کم نمیشه (بر خلاف نمونههای فلزی که وقتی گرم میشن افت توان دارن). در واقع توی این مطلب گفته شده که دوام این ترمزها در طولانی مدت و تحت فشار زیاد، اونقدری که فکر میکردیم بالا نیست و بعد از مدتی نیاز به تعویض شدن دارن
Khosrow
۶ فروردین ۱۳۹۸واتسون عصبی بوده یه چیزی گفته / با یک شکایت برمیگردن به روال عادی برنامه ..