به دلیل مرکز ثقل پایین، خودروهای الکتریکی مزیت بزرگی نسبت به خودروهای درونسوز در تست گوزن دارند اما آیا پورشه تایکان توربو S نیز مشمول این قاعده میشود؟
در واقع این موضوع به مهارتهای راننده و عرض جاده بستگی دارد زیرا رقیب بدون آلایندگی تسلا مدل S، خودروی بسیار بزرگی بوده و بنابراین عدم برخورد با مخروطها کار سختی است.
البته نسخه پرچمدار تایکان در تستهای انجام شده توسط Km77 بیش از آنکه شبیه یک سدان لوکس باشد عملکردی شبیه خودروهای اسپورت داشته و تقریباً اثری از تکان بدنه به ویژه در حالت رانندگی اسپورت پلاس وجود ندارد. این خودرو پس از تستهای ناموفق زیاد توانسته این تست را با سرعت ۷۸ کیلومتر در ساعت پشت سر بگذارد که اگرچه نتیجه خوبی است اما خیلی ویژه نیست.
تسلا مدل ۳ که سال پیش تست شده بود سرعت ۸۳ کیلومتر در ساعت را ثبت کرد هرچند تسلا مدل X نتوانست نتیجهای بهتر از سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت را به دست آورد.
با قیمت پایه ۱۸۵ هزار دلاری که ۳۴,۱۰۰ دلار بیشتر از تایکان توربو و ۸۱,۲۰۰ دلار بیشتر از تایکان 4S میباشد، نسخه تایکان توربو S بدون تعجب یک خودروی گرانقیمت است.
نیازی به گفتن نیست که این خودرو پرفورمنس یک سوپرکار را با فضای کابین کافی برای سفری آخر هفتگی ارائه میکند. وقتی لانچ کنترل فعال باشد تنها ۲.۶ ثانیه زمان برای ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت نیاز خواهد بود. حداکثر سرعت تایکان توربو S نیز ۲۶۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
دو پیشرانه الکتریکی این خودرو قدرت ترکیبی ۷۵۰ اسبی و گشتاور ۱۰۵۰ نیوتون متری تولید میکنند. برد خودرو نیز ۳۰۹ کیلومتر میباشد.
[دانلود ویدئو]
Elmiraj
۲ شهریور ۱۳۹۹سیستم تعلیق و کشش model S توسعه اش برمیگرده به ۱۰ سال پیش و اگر به این تست بیاد نهایتاً بتونه با سرعت ۷۳ کیلومتر از موانع عبور کنه یعنی در حد تایکان نخواهد بود…
.
اما اینجا model 3 شاهکار کرده و با سوپر اسپرت ها برابری میکنه ، فکر نکنم بین الکتریکی ها به این زودیا کسی از ۸۳ کیلومتر رد بشه .
امیر
۲ شهریور ۱۳۹۹دقیقا همینطوره
فک میکنم مدل Y عملکردش در حد مدل۳ باشه
با اینکه هنوزم الکتریکی ها منو مجذوب خودشون نمیکنن اما تسلا یک اعجوبس
Elmiraj
۲ شهریور ۱۳۹۹در نسخه پرفورمنس model y به میزان قابل توجه 558 کیلوگرم از model 3 سنگین تره که این تفاوت وزن برمیگرده به افزایش استحکام پلتفرم و بزرگتر شدن بدنه…
در کلاس کراس اور کامپکت الکتریکی بهترین هندلینگ را داره ولی بهتر از model 3 نیست .
.
Model y جدیدا در بین بلند قامتان بهترین تایم را در پیست Laguna seca بجا گذاشته و لامبورگینی اورس را با اختلاف کمی شکست داده…
ارشیاsvj
۲ شهریور ۱۳۹۹مرد حسابی میدونی ارتفاع مدل Y چه قدر زیاده!!!
یانکی
۳ شهریور ۱۳۹۹بعضی از زخم خوردهای تسلا گیر دادن به درگ کارواو و کرذن پیرهن عثمان.اصلا این یارو کارواو درگهاش فقط برای تفریح هستش و هیچ سندیتی نداره.درگی که با اشاره دست انسان شروع بشه و ابزار دقیق برا اندازه گیری نداره هیچ رسمیتی نداره.هر وقت رفتن تو پیست مخصوص و یه طرف راننده دارنده تسلا بود و در طرف مقابل هم همینطور اون موقع بیاید گارد بگیرید.در ضمن با همین معیار قناص یک دهم ثانیه برا ماشینی که ده سال تفاوت سن داره خجالت آوره.
sina7
۲ شهریور ۱۳۹۹چرا درگ جدید تایکان و مدلs رو نمیذارید؟
دوستان تسلافن به شدت لذت خواهند برد =))))
یه نکته جالبی که وجود داره اینه که امریکایی ها دارن به شدت تلاش میکنن که تسلا رو مثل اپل بکنن
برند خفن و لوکسی که حتی مدلای ارزونشم ارزش خرید بالایی داره(مثل آیفون اس ای اپل که از رقباش پایین تره ولی فن های اپل تا عرش میبرنش بالا)
این موضوعو من قبول نداشتم تا اینکه معرفی سایبرتراک رو دیدم
هر کمپانی دیگه ای(علی الخصوص کره ای ها یا چینی ها) همچین طراحی رو معرفی میکردن حداقل ۱۰-۱۵ سال ترول میشدن
ولی میبینیم که از طراحی تسلا به شدت تعریف شد(همونجوری که ایفون اس ای اپل با طراحی ۵-۶ سال پیش معرفی شد ولی خیلی ها طراحیشو تحسین کردن!!)
منکر پیشرفت های تسلا نیستم ولی حالا که برندای دیگه هم وارد بخش الکتریکی شدن کارش خیلی سخت شده
مخصوصا با پورشه تایکان
Km
۲ شهریور ۱۳۹۹دوست عزیز شما فکر کردی اپل تو ایران داره فقط میفروشه ، چون حالا تو ایران قیمتش از ارزش دلاریش خیلی بالاتره میگن لوکسه ، در صورتی الان همه برندا دیگه قیمتاشون از اپل زده بالا ، اپل هم اگه داره اقایی میکنه بین شرکتا بخاطر کیفیت و خدمات خوبیه که داره وگرنه هیچ شرکتی الکی بالا نمی مونه ، تسلا هم هیچوقت مثه اپل تو گروه سازندگان خودرو نمیشه کافیه یه نگاه به ارزش اپل بندازی و مقایسه کنی با رقباش و میزان سوددهیشون رو مقایسه کنی با هم و تسلا رو هم با شرکتای خودروسازی رقیب مقایسه کنی در ارزش شرکت و سوددهی و فروش
Sina
۲ شهریور ۱۳۹۹اپل شاید فروش بالایی در خارج داشته باشه ولی خیلی کمتر از رقبای اندرویدیش میفروشه، شاید فرق اپل و تسلا اینه که با اینکه هر دو ادعای زیادی دارن و یکی مثل اپل با سابقه هست و کمی با اصالت و دیگری تاه کار و بی اصالت.
چیز مهم اینه که نباید دنیای خودرو رو با موبایل و سخت افزار و استارتاپ اشتباه گرفت. تسلا اگه دقت کردید در آمار مشکلات گزارش شده خیلی ضعیف بود در حالی که تکنولوژی زیادی داشت. چون نمی دونست بجز پرفورمنس و تجهیزات چیزایی مثل کیفیت و طراحی و دوام هم مهم هست.
اگه تسلا قدرت تبلیغاتش کمتر بود هرگز به موفقیت نمی رسید
Tesla ?
۲ شهریور ۱۳۹۹اینجا سایت خودروست نباید درباره گوشی بحث کنیم اما جنابعالی درباره ی پردازنده همون ایفون اس ای و اندازش تحقیق کن من به شخصه دنبال گوشی با همچین اندازه ای بودم ….
ارشیاsvj
۲ شهریور ۱۳۹۹ببخشید از طراحی سایبر تراک تعریف شد؟!؟
چی میگی برا خودت
آرمان
۲ شهریور ۱۳۹۹طراحی سایبر تراک بخاطر اینکه از زمان خودش جلوتره کسی درکش نمی کنه مگرنه طراحیش واقعا فوق العادست
Elmiraj
۲ شهریور ۱۳۹۹چه افتخاری داره با اختلاف ناچیز ۶ متر در ۴۰۰ متر ماشینی را شکست بدی که سیستم باتری و ترمز آن برای ۱۰ سال پیشه و تکنولوژی الکتروموتور های آن برای چهار سال قبله….!!!!
در حالی که خودش یک سال از توسعه اش میگذره و مهمتر از همه گیربکس دو سرعته داره…!؟!؟!؟
.
از S paid هم حرف نمیزنم که کمتر از یک ماه تا معرفیش مونده…
حسین
۲ شهریور ۱۳۹۹المیراج شما همیشه یه بهانه داری بیاری. این حد تعصب خیلی بده. بهانه هایی که واسه شکست های تسلا اس در مقابل تایکان آوردی: این مجله معتبر نیست، شرایط تست معلوم نیست، راننده بد بود، تسلا خراب بود، شارژش کم بود، تست دروغ و تبلیغاتی بود، روی لودیکوروس مود نبود، آپدیت چیتا رو نداشت. این بهانه هایی بود که آوردی و خواهیم دید که s plaid هم حرفی واسه گفتن نداره در مقابل تایکان.
این دیگه با آخرین آپدیت نرم افزاری و لودیکوروس مود بود دیگه چه بهانه ای داری؟؟ بهانه جدیدت اینه که مال ده سال قبله؟؟ چیش مال ده سال یا چهار سال قبله؟ با اون همه قدرت و گشتاور بیشتر کم آورد اینو نمی بینی دیگه چون به نفعت نیست!!!
شما دوست عزیز مجبور نیستی تحت هر شرایطی طرف تسلا رو بگیری چون حتی سهامداران عمدش هم اینکار رو نمی کنن. قبول کن شکست خورده، یه برند با اون همه تجربه الکتریکی سازی به این راحتی شکست خورد.
حتی توی درگ با اونتادور svj توسط همین carwow هم تقریبا شکست خورد علیرغم الکتریکی بودن و قدرت و گشتاور آنی بسیار بسیار بیشتر نسبت به svj باز هم شکست خورد.
Elmiraj
۳ شهریور ۱۳۹۹درگ های قبلی شرایطشون همونطور که دو روز قبل بیان کردم هرگز قابل استناد نیست .
اینجا هم من درگ carwow را زیر سوال نبردم بلکه قبولش هم دارم ، منتها حقیقت شاید برای خیلی ها قابل هضم نباشه ولی همون طوری هست که گفتم .
درسته model S در طول این هشت سال آپدیت نرم افزاری دریافت کرده و افزایش قدرت هم داشته ولی سیستم ترمز ، تکنولوژی باتری دقیقا برای ۱۰ سال قبله و واحد درایو هم آخرین بار سال ۲۰۱۶ بروز شده ، اما چیزی که ما اینجا میبینم تنها یک دهم ثانیه اختلاف هست که همونم به لطف گیربکس دو سرعته تایکان هست نه قدرت باتری و الکتروموتور ها…
.
ضمناً S paid خیلی غول تر از چیزیه که فکر میکنی…
و اون لامبورگینی هم Sv بود نه svj که یک بار با model S مساوی کرد و دو بار هم ازش شکست خورد .
sina7
۳ شهریور ۱۳۹۹ارشیا svj عزیز
کامنت پایینیتو بخون.
کی ام من نگفتم ایفون تو ایران پرفروشه
هممون میدونیم اپل برند ۱ امریکاست و تو جاهای دیگه هم جزو ۵ تای اوله از لحاظ فروش
من میگم توجه و هایپی که برای اپل میشه تو دنیای تکنولوژی و فناوری،تسلا هم میخواد همینجوری باشه تو دنیای خودرو
معرفی های پر سر و صدا،حاشیه های فراوون و تلاش برای متفاوت بودن
این تلاش برای متفاوت بودن برای اپل تقریبا همیشه جواب داده(طراحی متفاوت ایفون نسبت به گوشیای زمان خودش،ایپد،اپل واچ و …)
ولی من احساس میکنم تسلا برداشت خوبی از متفاوت بودن نکرده
مخصوصا تو این قضیه سایبرتراک
تو قضیه حذف همه چی و گذاشتن یه صفحه بزرگ هم همینطور
درسته یه سریا خیلی سرسختانه حمایت میکنن ولی حتی خیلیامون طراحی داخلی پورشه رو با وجود داشتن صفحه نمایش های زیاد و بزرگ بیشتر میپسندیم
moh
۳ شهریور ۱۳۹۹آقا یا خانم المیراج من اولین کاری که بعد از خوندن مطلب میکنم اینه که ببینم شما کامنت گذاشتی یا نه! کاش خودتو معرفی میکردی تا هرجا کامنت گذاشتی بخونیم
Mohammadreza
۲ شهریور ۱۳۹۹حس میکنم عرض راه بین مخروط ها بیش از اندازه کمه.
اگه تست رو نگا کنین در بعضی از مواقع خودرو حتی در ابتدای مسیر و قبل از پیچیدن به مخروط ها برخورد میکرد و تعدادی از مخروط هارو انداخت.
Sina
۲ شهریور ۱۳۹۹به نظر من تست های اینجوری قابلیت اطمینان کمی دارن ،همونطور که گفتید در این تست عرض بین مخروط ها کمه .
حتی به خیلی از مجلات معروف هم نمیشه اطمینان کرد
Joker
۲ شهریور ۱۳۹۹درگ تایکان با تسلا s چیتا رو بزار یکم بخندیم????
mehran911
۲ شهریور ۱۳۹۹فارغ از وزن ۲۳۰۰ کیلویی و پهنای زیاد این ماشین و عرص کم مسیر که حتی در مسیر مستقیم هم به موانع برخورد می کرد نتیجه چندان خوب نبود
حتی با وجود اینکه در تست متفاوت مجله automobil با سرعت ۹۷ کیلومتر خوب عمل کرده باشه هم اینجا باید بهتر عمل می کرد
.
یکی از دلایل این اتفاق وجود سیستم های بادی کنترل در خودروهای اسپرت سطح بالا هستش این سیستم باعث میشه سر پیچ ها دمپرها یا کمک فنر های ماشین تغییر ارتفاع ندن و به اصلاح خودرو به یک سمت منحرف نشه هر چند این سیستم هندلینگ و لذت سواری رو دوچندان میکنه بخصوص هنگام دریفت لذت خاصی ایجاد میکنه اما در این تست ها باعث سر خوردن خودرو میشه
در پورشه سیستم PDCC همین وظیفه یعنی کنترل دینامیک شاسی رو بر عهده داره که از اختراعات پورشه است و از معدود نوآوری هایی هستش که حق استفاده اش به برند دیگه ای داده نشده
به عنوان ی پیشنهاد میتونید واژه PDCC رو سرچ کنید و ویدیوهاش رو تو یو.توب ببینید تو آپارات هم فکر کنم سال 91 خودم آپلود کرده باشم
Khosrow
۲ شهریور ۱۳۹۹جووونم استایل / زودتر و دیرتر و ارزش سهام و قیمت مال الکی خوشا / تایکان لطفا ..
بی ریا
۲ شهریور ۱۳۹۹۱۸۵ هزار دلار واااااااااااااااااااااای
تسلا اس مال ده سال پیشه چرا اونو با تایکان باید مقایسه کرد ؟؟؟؟؟؟؟
پورشه بعد از ده سال حالا عرضه اش رسیده یه دچیزی بسازه واسه زقابت با تسلا اس ده سال پیش خخخ
یعنی کاری که تسلا با ساختن مدل اس کرد پورشه تا صدسال دیگم نمیتوته بکنه
تسلا مدل اس ۲۰۱۰
پورشه تایکان ۲۰۲۰
??????????????????????????
Hamidreza
۳ شهریور ۱۳۹۹شما ک بی طرف نیستی. یجورایی هم ضد آلمانی …
در ضمن
اون مدل اس طی این سال ها بروز رسانی شده پس نباید حرف الکی زد …
اگه بخوام ی ماشین الکتریکی بگیرم میام سراغ پورشه نه تسلا! چون راستش به ماشینای تسلا اعتماد ندارم و بجز مدل اس از بقیع مدلهاش خوشم نمیاد …
ببینید؛ پورشه از تسلا خیلی خیلی با تجربه تره …
لااقل فرمونش به راحتی کنده نمیشه و جان من و بقیه رو به خطر نمیندازه …
پورشه پورشست
تسلا هم تسلاس
ی فرقایی باهم دارن دیگه !
راستش در مورد اون دوستان تعصبی و طرفدار تسلا بگم که با این همه بهانه آوردن شما صاحب یه تسلا نخواهید شد . پس زور الکی نزنین و از دیدن تایکان لذت ببرید …
بی ریا
۳ شهریور ۱۳۹۹دوست عزیز تسلا اس فناوری و طراحی و پلتفرمش مال ده سال پیشه یعنی اشلا ده سال پیش اوند همچین ماشینی معرفی کرد به دنیا
اونوقت حالا پورشه بعد از ده سال اومده تایکان ر ساخته یعنی ده سال عقبتره از تسلا اینو بفهم
Sina
۳ شهریور ۱۳۹۹بابا چیش برای ده سال پیشه؟
بدنش که کاملا آپدیت شده
موتورش کاملا تغییر کرده
آپشن هاش هم همینطور
اگه اینطوریه همه ماشین ها ۱۰۰ سال از عمرشون میگذره چون موتور برقی یا بنزینیشون ۱۰۰ پیش اخراع شدن?
الکی بهانه نیارید، خب اگه راست که قدمیه چرا نسل جدیدش رو نمی سازه؟؟