پورشه اولین تصاویر رسمی از داخل سدان الکتریکی تایکان را منتشر کرده است. «در محاصرهٔ نمایشگرها» شاید بهترین عبارت برای توصیف کابین تایکان باشد زیرا در اینجا چهار صفحهنمایش مختلف به چشم میخورد. البته سه نمایشگر اصلی یعنی صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و نمایشگر پایینی برای کنترل سیستم تهویه چندان غیرمعمول نیستند زیرا آئودی هم چند سالی است از همین ترکیب استفاده میکند اما ویژگی منحصربهفرد در کابین تایکان وجود یک نمایشگر سفارشی برای سرنشین صندلی جلو است. پورشه فعلاً چیز زیادی در مورد این صفحهنمایش نگفته اما اظهار داشته است که این نمایشگر باعث میشود سرنشین جلو بتواند بهراحتی تنظیمات را تغییر دهد بدون اینکه حواس راننده پرت شود.
از این صفحهنمایش منحصربهفرد که بگذریم، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۶.۸ اینچی بدون قاب جلبتوجه میکند که حالتی خمیده دارد. ازآنجاییکه این صفحهنمایش فاقد قاب است، در آن از شیشهٔ واقعی استفاده شده است. صفحه آمپر تایکان قابل تنظیم بوده و از چهار حالت مختلف شامل کلاسیک، نقشه، تمام نقشه و خالص برخوردار است. حالت کلاسیک شبیه به یک صفحه آمپر سنتی است درحالیکه دو حالت نقشه اطلاعات ناوبری را نشان میدهند. حالت خالص نیز حالتی حداقلی محسوب میشود زیرا فقط اطلاعات ضروری مثل سرعت و علائم راهنمایی و رانندگی را با استفاده از فلش نمایش میدهد. صفحه آمپر دیجیتالی تایکان توسط دو قسمت کوچک لمسی احاطه شده است که دسترسی آسان به تنظیمات متداول خودرو را فراهم میکند. قسمت سمت چپ روی چراغها تمرکز دارد درحالیکه سمت راستی به تنظیمات سیستم تعلیق و کنترل کشش اختصاص یافته است.
در میانهٔ داشبورد تایکان یک صفحهنمایش ۱۰.۹ اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تعبیه شده است. این صفحهنمایش بهصورت یکپارچه درون قسمتی شیشهای جای گرفته است تا نمای پانل مشکی ایجاد گردد. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی سدان الکتریکی پورشه از فناوری کنترل صوتی برخوردار است که به عبارت «هی پورشه» پاسخ میدهد. زیر نمایشگر مرکزی خودرو نیز در کنسول شیبداری دو دریچهٔ هوای مستطیل شکل به همراه یک نمایشگر لمسی ۸.۴ اینچی تعبیه شده است. این نمایشگر علاوه بر فراهم کردن دسترسی آسان به تنظیمات سیستم تهویه و گرمکن و تهویهٔ صندلیهای جلو، از فناوری تشخیص دستنوشته هم برخوردار است که به راننده اجازه میدهد بهراحتی آدرسها را برای سیستم ناوبری وارد کند؛ اما اگر حتی این چهار نمایشگر هم کافی نباشند، پورشه بهصورت سفارشی سیستم تهویهٔ اتوماتیک چهار منطقهای با یک نمایشگر پنجم بهاندازهٔ ۵.۹ اینچ را برای سرنشینان عقب ارائه کرده است.
خریداران تایکان میتوانند کابین خودروی خود را با تودوزیهای چرمی مختلف، کاملاً سفارشیسازی کنند. البته پورشه به فکر فعالان حقوق حیوانات هم بوده و کابین بدون چرم را نیز برای سدان الکتریکی خود ارائه میکند که تودوزی آن از مادهای بنام Race-Tex تشکیل شده است. پورشه این ماده را یک میکروفیبر باکیفیت توصیف کرده که با الیاف پلیاستر بازیافتی ساخته شده است. علاوه بر این، جنس کفپوشهای تایکان هم از مادهای بازیافتی بنام Econyl است که با استفاده از تورهای ماهیگیری بازیافتی ساخته شده است. برای کابین این خودرو رنگهای منحصربهفردی مثل بژ آتاکاما، بلکبری، مشکی-لیمویی و قهوهای مرانتی هم قابل سفارش است؛ و نکتهٔ آخر اینکه خریداران تایکان میتوانند برای رو دریها و کنسول مرکزی خودروی خود تریمهای چوبی، فیبر کربنی، آلومینیومی یا پارچهای را سفارش دهند. پورشه تایکان رسماً در تاریخ ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) رونمایی میشود.
MR hamid
۲ شهریور ۱۳۹۸وقتی پورشه وارد می شود حرفی برای گفتن نمیگذارد.
جالب اینه که هیچ سایتی چه خارجی و چه داخلی از صدای مصنوعی پیشراته ۸ سیلندری که با تلفیق با صدای پیشرانه الکتریکی برای این ماشین در نظر گرفتن اشاره ای نمیکنند.
طبق این فیلم که در یوتیوب منتشر شده تایکان بر خلاف تسلا خودرویی بی سر و صدا نخواهد بود.
https://m.youtube.com/watch?v=CEz0uCcxshc
به صدای خودرو در پارکینگ توجه کنید ( آخر فیلمه )
محمد
۲ شهریور ۱۳۹۸در حد انتظارات بالا از پورشه است ۱۰۰ درصد
اون نمایشگر سرنشین هم با توجه به علاقه به نمایشگرهای مجزای هر سرنشین، قطعا در آینده، مُد خواهد شد
.
فقط ایکاش همه چیز دیجیتالی نبود
کمی دکمه فیزیکی هم لازمه
مثل کابینهای آئودی یا پژو
تا راننده یه سری کنترلها رو حین رانندگی بدون پرت شدن حواسش از جاده بتونه انجام بده
.
اما کابین لوکس-زیبا-تکنولوژیکی هست
ایمان
۲ شهریور ۱۳۹۸عجب کابین چشم نوازی ؛ پورشه هست دیگه ??
esghe machin
۲ شهریور ۱۳۹۸جواهر اشتوتگارتی
MAHDI
۲ شهریور ۱۳۹۸این ماشین قراره صاحب سبک باشه.این ماشین قراره خیلی مهم باشه.!!!!!
این ماشین مهندسی ناب آلمانی رو به همراه داره!!!!
Elmiraj
۲ شهریور ۱۳۹۸و همون طور که می بینید هیچ کلید فیزیکی در داشبورد ماشین به چشم نمی خورد…..!!!!!!!
.
هر شرکتی بخواد به فکر آینده باشه باید جای کلید های فیزیکی را با نمایشگر عوض کنه….و برای احترام به طبیعت باید جای چرم و چوب داشبورد را با مواد بازیافتی جایگزین کنه .
.
این حرکت ۷ ساله که شروع شده….
دانیال_Surrey،England
۲ شهریور ۱۳۹۸این حرکت 7 ساله شروع شده؟؟؟!!!?
نزدیک 50 سال پیش هم استون مارتین لاگوندا این سیستم صفحه نمایش و …..رو داشت.
..
المیراژ جان شما و اون دوستتون یانکی خیلی عادت بدی دارین که رقبا رو اکثرا تحقیر میکنید و یا از پیش بازنده میدونید.
Elmiraj
۲ شهریور ۱۳۹۸دوست عزیز داشبورد اکثر ماشین های مدرن دهه هفتاد میلادی ترکیبی از نمایشگر های شمارگر دیجیتالی و کلید های فیزیکی بزرگ بود…. و این استون مارتین لاگوندا ۱۹۷۶ شما هم یکی از اونها….
اصلا تا سال ۱۹۹۲ میلادی خبری از نمایشگر LCD touch نبود تا این که IBM اولین نمونه را ساخت…..!!!!!
.
.
آغازگر طراحی بدون کلید کنونی تسلا model S بود سال ۲۰۱۲…
منتها تفاوت پورشه در این جاست که به جای یک نمایشگر بزرگ در وسط از سه نمایشگر مجزا استفاده کرده…..
دانیال_Surrey،England
۲ شهریور ۱۳۹۸اصلا چه ربطی داشت؟؟؟
بیوک ریویرا هم سال 86 بود که اولین سیستم پیشرفته صفحات نمایشی و تاچ و… معرفی کرد.
این یه روند تکاملیه که از یه سری شروع شده و ادامه هم داره.
حالا چون تسلا فقط صفحه نمایش داره همه دارن از تسلا تقلید میکنن؟؟؟؟
همچین شما میگی آغاز گر این کار بوده انگار این روش رو کلا تسلا اختراع کرده!!!
…
درباره ی لاگوندا 76 و ماشین های اون دوره هم بیشتر تحقیق کن.
mehran911
۲ شهریور ۱۳۹۸چاپوندن تبلت بزرگ وسط داشبورد نوآوری نیست !!!!!!!!!!
پتنت این به قول شما نوآوری رو به من نشون به من می پذیرم
بکار بردن تبلت زشت اون وسط بسته به نیاز و زبان طراحی و فراخور زمانی برای هر کمپانی قابل استفاده است
الان پورشه میتونه ادعا کنه اولین کمپانی هست که صفحه نمایشگر شخصی و قابل کنترل و شخصی سازی برای سرنشین سمت راست طراحی کرده !!!!!!!!!!!
در ثانی این نه اولین کاکپیت دیجیتاله و احتمالا نه اولین در هیچ چیز ….
در ۱۹۸۶ فولکس کانسپ orio رو با داشبورد دیجیتال و دکمه های حساس به لمس رو معرفی کرد اون موقع ایلان ماسک سه چرخه سواری می کرد و ….
در گوگل سرچ کنید Retro Cars With The Coolest Digital Dashboards
.
نوآوری یعنی اون گیربکس دو سرعته الکتریکی تایکان که تسلا توانایی توسعه اش رو نداشت
تسلا تمام سعیش رو کرد که به کمک Borg Warner اولین گیربکس دو سرعته رو معرفی کنه که نتونست !!!!!! طبق متن زیر نوشته اگر تسلا نتونست کاری رو انجام بده به این معنی نیست که پورشه هم نمی تونه !!!!
پورشه مثل معرفی اولین سیستم دوکلاچه جهان( PDK) اولین انتقال سرعت دو سرعته الکتریکی جهان رو هم معرفی کرد
خوندن متن زیر واجبه
We all know that Tesla tried a 2-speed in the early Roadsters, but had problems with making it last and abandoned it in favor of a single gear. The transmission Tesla used in these early Roadsters was subcontracted to Borg Warner.
But, just because Tesla and Borg Warner could not do it doesn’t mean Porsche can’t. If Porsche can make it happen, then super
نوآوری یعنی معرفی سریعترین سیستم شارژ تولید انبوه جهان !!!!
یعنی معرفی چگالترین باتری الکتریکی جهان در یک خودروی الکتریکی تولید انبوه به لطف سیستم ۸۰۰ ولتی پورشه ۹۱۹
ما به اینها میگیم نوآوری
چیزی به معرفی تایکان نمونده تا کلاس سدانهای لوکس الکتریکی رو تعریف کنه
.
دانیال جان ی مدت که جواب بعضی دوستان رو ندی معمولا این دست کامنت ها زیاد میشه
دانیال_Surrey،England
۲ شهریور ۱۳۹۸کلا بعضی ها جنبه ی برتری ،حالا چه واقعی و چه خیالی رو ندارن!!!
برای مثال بعضی ها هم هستن تو پست های مختلف کوروت c8 مدام در حال تحقیر رقبا هستن!!!!
یا همین تسلا و…..
تعجبی نداره وقتی ایلان ماسکی که یه رکورد قابل توجه تو پیست نداره میاد با رودسترش بقیه رو تحقیر میکنه،از طرفداراش چه انتظاری میشه داشت.
Amir Machine
۲ شهریور ۱۳۹۸مهران جان شما هم دیگه زیادی داری علیه تسلا جبهه میگیری
درسته تایکان قطعا یکی از بهترین الکتریکیهای بازار خواهد بود و حتی میتونه بازی رو تو این زمینه تغییر بده اما…
شما به قیمت توجه داری؟ چند نفر براحتی میتونن یه سدان الکتریکی صد هزار دلاری رو بخرن؟ آیا قشر متوسط و عمده جامعه توان خریدشو دارن؟
بله تایکان نوآوریهای زیادی داره اما پول توسعه این نوآوریها رو هم از خریدار میگیره
از طرف دیگه، تسلا تقریباً اولین شرکتی بود امکان خریدن یه ماشین برقی معقول و کاربردی رو برای عموم جامعه فراهم کرد
تا قبل از تسلا کسی چندان ماشینهای برقی رو جدی نمیگرفت ولی تسلا این دیدگاه رو تغییر داد
تا قبل از تسلا کدوم خودروساز جرأت ساخت ماشینهای برقی تولید انبوه هفتاد تا صد هزار دلاری رو داشت؟
تا قبل از تسلا کی فکرشو میکرد یه ماشین برقی بتونه خودروی سال بشه؟ بتونه از خیلی از ماشینهای درونسوز هم قیمت پرفروشتر بشه؟ بتونه تو مقایسهها از بامو سری سه بهتر باشه؟
بنظر من آغازکننده راهی که امروز مرسدس، پورشه، آئودی، جگوار و… در اون پا گذاشتن، تسلا بود
در فوقالعاده بودن تایکان شکی نیست اما این دلیل نمیشه که خدمات و فعالیتهای تسلا رو نادیده بگیریم
تسلا یه شرکت نوپا بود که بدون داشتن سابقه، سرمایه و تکنولوژی پورشه از هیچ به اینجا رسیده و این واقعاً ارزشمنده
mehran911
۲ شهریور ۱۳۹۸ما در مورد چیز دیگه ای صحبت میکنیم
موضوع تعصب بیش از حد روی تسلاست
.
در مورد قیمت جدای اینکه پورشه پول لوکس بودن متریال و تکنولوژی و بهتر بودن رو می خوره ، قیمت الکتریکی باید نصف این تموم بشه چون نه به لحاظ توسعه و نه متریال و اجزا قابل قیاس با درون سوزها نیست
فولکس سه تا از مدل های الکتریکی آینده ش رو با برچسب قیمتی ۱۸ هزار دلار عرضه خواهد کرد !!!! این یعنی بعد از شروع توسعه زیر ساخت های لازم به مرور قیمت افت خواهد کرد و فضابه شدت رقابتی خواهد شد
.
من چیزی رو نادیده نمی گیرم
بله این موج رو تسلا شروع کرد من منکر شروع فوق العاده اش نیستم
هرچند اولین توسعه دهنده خودران نیست اما بسیار عالی عمل کرد
در خصوص توسعه و تولید باتری عالی عمل کرده و میکنه
اما من میگم اینجوری که ازش بت بی رقیب ساختید تو این سایت هم نیست
ماراتن الکتریکی تازه شروع شده دونده ها خیلی از هم فاصله ندارن شخصا آینده رو برای فولکس و تویوتا و فورد درخشان تر از تسلا میدونم چون توسعه زیر ساخت برای تسلا سختتر خواهد بود و…
مانی
۲ شهریور ۱۳۹۸اینو نگفتی که انگیلیسیا ۱۲۰سال پیش ماشین برقی میساختن و تسلا از اونها کپی کرده
Elmiraj
۲ شهریور ۱۳۹۸mehran 911 @
تسلا نخستین نصب کننده نمایشگر در داشبورد ماشین نبوده که واسش پتنت ثبت کنه…!!!
کاری که تسلا ۷ سال پیش انجام داد حذف ۹۵ درصد دکمه های فیزیکی و جایگزین کردن آن با یک نمایشگر بزرگ ۱۷ اینچی بود که امروزه مشخصاً داریم می بینیم که مرسدس ، پورشه و bmw در مدلهای آینده خود از همین سبک پیروی می کنند….
.
این نمایشگر سمت راستی پورشه که چسبیده به نمایشگر وسطی هست هم هیچ نوآوری به حساب نمیاد وقتی که همون کار نمایشگر وسطی را انجام میده….اگه کارایی جدیدی داشت باز یه چیزی….!!!
.
می دونستم دوباره این کانسپت orio را به رخ می کشی در حالی هیچ ربطی به تسلا نداره…اونم ماشینی که تولید نشده و همین سیستم چند نمایشگری و کلید های خازنی هم معلوم نیست کدوم شرکت آمریکایی واسش طراحی کرده… اونم برای ماشینی که در اوج جنگ سرد در آلمان غربی تحت سلطه آمریکا طراحی شده…!!!!
.
اگر اون گیربکس دو سرعته تایکان از تک سرعته بروگ وارنر تسلا model S پیشرفته تر بود برای تایکان توربو اس شتاب ۲/۵ ثانیه به ارمغان می آورد حالا ۲/۳ تسلای ۲۰۱۶ به کنار…!!!! طی تست هایی که انجام شده تایکان توربو اس با بیش از ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۹۵ کیلوگرم وزن شتاب صفر تا شصت مایل ۲/۸ ثانیه داره…!!!!!!!!!!!!!
.
خوبه اینم بدونی که در حال حاظر قویترین سوپرشارژر های دنیا باز برای تسلا هست که ۲۵۰ کیلووات قدرت دارن …. سوپرشارژر های ۳۵۰ کیلوواتی شما در حال تست اند و هنوزم حتی یه دونه هم عملیاتی نشده..!!! و تا سال ۲۰۲۱ هم خبری ازشون نخواهد بود….
.
.
و در آخر باید بگم که ماشینی با برد ۵۹۵ کیلومتر ، شتاب ۲/۳ثانیه ، باتری ۱۰۰ کیلووات ، پیشرفته ترین سیستم خودران ، سریع ترین سرعت شارژ و قوی ترین کامپیوتر داخلی هنوزم بعد سه سال برای تسلاست و فولکس واگن شما هنوز در خواب هم ندیده و تا سه سال دیگه هم نخواهد داشت…!!!! چون شاهکار کنونیش e-tron هست ماشین افتضاحی که یه ساله ۱۵ هزار تا نفروخته…!!!!!!!!
.
و جالبتر اینه که اومدن تایکان شما مصادف میشه با ورود غول مرحله آخر دنیای خودروهای الکتریک Tesla Roadster …..
porschesport
۳ شهریور ۱۳۹۸وقتی یه کاری واسه اولین بار انجام میشه بهش میگن نوآوری وقتی اون نمایشگر سمت راست برات نوآوری محسوب نمیشه پس حذف دکمه فیزیکی هم نوآوری نیست , احیانا از نظرت اون مواد بازیافتی هم که داخل تایکان به کار رفته نوآوری نیست نه؟ خب تسلا از چه موادی استفاده کرده فرض کن من نمیدونم و میخوام بدونم . یعنی کل پیچیدگی یه گیربکسو ربط میدی به 0-60 مایل بعد به این نتیجه میرسی بهتره , اقای مهران 911 واضح گفت که چرا تایکان همچین شتابی داره(نکته اینه گشتاور الکتریکی در آن واحد در دسترس هستش و خیلی هنر نیست حداکثر توان باتری رو در یک آن برای شتابگیری هزینه کنی
به نظرت چند بار میتونی اینجوری شتاب گیری کنی دو بار؟ سه بار؟ ۱۰ بار ؟
پورشه میگه سدان لوکس به ۱۰ بار شتاب زیر ۲ ثانیه نیاز نداره اما به ۲۶ بار بی وقفه ثبت تایم زیر ۳ ثانیه چرا ….
واضح میگم پورشه در تست جدیدش ( ویدیوش هست) با تایکان ۲۶ بار بی وقفه شتابگیری زیر ۳ ثانبه کرده !!!!!!!!!!) بعد واسم جالبه چرا همش از 60 مایل حرف میزنی چرا نمیگی 0-200 چرا از حداکثر سرعت حرف نمیزنی چون تو این موارد پورشه سریعتره نه؟ الان سوپرشارژر های پورشه هم 250 کیلوواتیه چجوری تسلا قویترینه , 350 کیلوواتی هم تا همون 2021 میاد تسلا تا اون موقع درباره ی سوپرشارژراش چه برنامه ای داره اینو به من بگو.راجب بقیه موارد هم باید تا زمان رونمایی صبر کنیم تا خودشون بگن چی به چیه نه مجلات.
doubt
۲ شهریور ۱۳۹۸هرچند از الکتریکی ها خوشم نمیاد اما طراحی داخلی اینو با تسلا مقایسه کنید!
ارشک
۲ شهریور ۱۳۹۸هواپیماست یا خودرو؟؟؟!!!
OMID
۲ شهریور ۱۳۹۸صفحه آمپر خیلی جالبه خوشم اومد ایول
بهراد
۲ شهریور ۱۳۹۸ای بابا انگار داخل یه مغازه تلویزیون فروشی شدی تا ماشین
این به کنار، نه دنده پشت فرمونی نه نشونگر بوست توربو و گشتاور و اسب بخاری هیچی.اگرم نمایشگرارو حذف میکرد میشد مثل تسلا ، ساده.
راننده های آینده خیلی تنبل میشن،لپ تایم و مسابقه هم مثل آب خوردن میشه ، نه معکوس میکشی نه منتظر بوست توربو هستی تا لانچ کنی،دنده هم نیازی نیس،آب رادیاتور و روغن موتورم نمی خواد چک کنی فقط یکم شیشه شور بریز و برون.(شاید لپ تایمم بصورت خودران بزنی)
یه زمانی پیکان مدل ۵۰ داشتیم بچه بودم زمستونا با مشعل و پیک نیک زیرشو گرم میکردیم ساساتو میکشیدیم اگرم روشن میشد باید یه ربع پاتو میزاشتی رو گاز تا گرم بشه وگرنه خاموش میشد?این گَرم کردنم نمی خواد?
Mahdi911Turbos
۲ شهریور ۱۳۹۸توی ماشینهای تسلا چیزی به نام طراحی داخلی وجود نداره فقط اومدن یه تبلت رو چسبوندن اون وسط فکر کنم میخواستن هزینه استخدام یه طراح داخلی رو ندن
BMW
۲ شهریور ۱۳۹۸من کابین پانامرارو بیشتر میپسندم فقط غربیلک فرمان تایکان قشنگ تر که اینم تو پانامرا فیس لیفت خواهیم دید…
Mohammadreza
۲ شهریور ۱۳۹۸من شخصاً(بسیاری از کارشناسان هم همین نطر رو دارن) اینده خودرو های هیدروژنی رو روشنتر از خودروهای برقی میدونم
خودروهای هیدروژنی کلی برتری نسبت برقی و درون سوز دارن(که نوشتنشون از حوصله من خارجه) ولی بخاطر قیمت بالا و از اون مهم تر زیر ساخت ها هنوز وارد رقابت نشدن
مانی
۲ شهریور ۱۳۹۸هیدروژن از کجا بیاد؟