پورشه آغاز فرایند تولید پانامرا اسپورت توریسموی جدید را در لایپزیک آلمان اعلام کرد. اولین نسخههای تحویلی این خودرو قبلاً تأسیسات را ترک کرده و منتظر ورود به خانه مصرفکنندگان جدید هستند.
مدیر پورشه در تأسیسات لایپزیک این برند گفته است:
شروع تولید این خودرو تأیید کننده نقش کلیدی لایپزیک در تولید مدل بسیار پیچیده و تکنولوژیک پانامرا است. به عنوان برنده جایزه جی دی پاور، این تأسیسات به خاطر کیفیت تولید برجسته خود در دنیا شناخته شده و ترکیبی عالی از ساخت اختصاصی و تولید سری و انبوه است.
کاربردیترین نسخه نسل جدید پانامرا که در ماه مارس و در خلال نمایشگاه خودروی ژنو به عموم مردم معرفی شد در تأسیساتی که سرمایهگذاری ۵۰۰ میلیون یورویی را دریافت کرده مونتاژ خواهد شد. این سرمایهگذاری شامل مرکز کیفیت جدید و مرکز رنگآمیزی بدنه است.
جدای از پانامرا اسپورت توریسمو ۲۰۱۸، این کمپانی آلمانی تولید ماکان و کاین را نیز در تأسیسات لایپزیک خود استارت زده است. طبق اطلاعات منتشر شده، این کارخانه در سال ۲۰۱۶ تولید ۱۵۸۴۳۲ دستگاهی داشته و در آن ۴۰۵۵ نفر مشغول هستند. ۹۴۸ ربات در مرکز رنگآمیزی، تولید بدنه و مونتاژ مشغول انجاموظیفه بوده و از زمان آغاز تولید در سال ۲۰۰۲ تاکنون مبلغ ۱.۳ میلیارد یورو در آن سرمایهگذاری انجام شده است.
فرشاد
۷ مرداد ۱۳۹۶به نظر من پانامرا اسپرت توریزمو از پانامرا معمولی جذابتر و به مراتب خاصتره، مخصوصا اگر یه کیت بدنه عریض روش نصب کنن؛ شما کدوم رو میپسندین؟
پانامرا اسپرت توریزمو: لایک 👍
پانامرا ساده!: دیسلایک👎
به احتمال زیاد طرفدارای نسخه معمولی پانامرا بیشتر هستن.
نظر سنجی
۷ مرداد ۱۳۹۶چون مقاله در مورد پورشه است می خوام یه نظر سنجی بزارم ولی قبلش یکم توضیح می دم تا منظورمو برسونم
توی دوئل پرشه کاین و اینفینیتی دیدم که بعضی ها می گفتن پورشه کاین زشته حتی بعضی ها می گفتن که اینفینیتی خیلی زیبا تره قبول دارم که سلیقه هر کسی متفاوته ولی دیگه به کار بردن لفظ زشت برای ماشینی مثل کاین نامردیه
نظر خودم این که اگه خیلی به دنیای خودرو علاقه داشته باشید خود به خود طراحی زیبا و عالی براتون خودشو نشون می ده و با دیدن یه خودرو سطح زیباییش رو تشخیص می دید من وقتی یه بنز اس کلاس رو در برابر یه مثلا تویوتا اریون می بینم اصلا جایی برای رقابت دیگه نمی بینم چون جلوی چشمم بنز اس کلاس حداقل دو سطح قیافش بالاتر از اریون هستش مثل یه پژو 405 در برابر همون تویوتا اریون که دو یا سه سطح پایین تر هستش
من الان پورشه کاین رو تو کلاس خودش یعنی ماشین هایی مثل بنتایگا و بنز GLE و بی ام و X5 و … از نظر زیبایی اول یا دومش می دونم ولی اون روز توی دوئل نظر بعضی ها رو دیدم خیلی جا خوردم و توی ذهن من طراحی پورشه کاین حد اقل یک سطح بالاتر از اینفینیتی qx70 بود
همه موارد رو ول کنید فقط از نظر قیافه رای بدید
پورشه کاین +++++
اینفینیتی qx70 _ _ _ _
KING 918 (محمدرضا)
۷ مرداد ۱۳۹۶دوست عزیز تو ایران خیلیا ( همه رو نمیگم )سلیقه شون تخیلی و کارتونیه بعضی ها واقعا دوست دارن ماشین 2 تا دندون نیش بزرگ هم داشته باشه یا شبیه ماشین بتمن باشه اگه این طوری باشه پس ماشین خوبیه خیلی بدون اینکه بدونن 911 چیه چون چراغاش دایره ایی شکله میگن پس ماشین بدیه بعد همین دیدگاه اشتباه تا جایی پیش میره کل کمپانی و محصولاتش رو شامل میشه حتی مورد داشتیم ( تو همین سایت ) میگن 918 زشته اخه کسی نیست بگه بابا صفت زشت میدونی چیه میدونی به چی میگن زشت تو اصلا احتمال اینکه 918 رو از نزدیک ببینی از رفتن به مریخ غیر ممکن تره همش مگه چند تا تولید شده با دیدن 4 تا عکس به راحتی به یه هایپر کار 1 میلیون دلاری میگیم زشت این بچه بازی ها دیگه عادی شده واس من تو دوئل 911 با بنز رو ببینید خیلی ها همش میگن بنز خشن تره به بنز رای دادم و فلان و فلان به هر حال این نظر سنجی ها و دوئل تو ایران به نظرم شبیه …….. هیچی بی خیال
KING 918 (محمدرضا)
۷ مرداد ۱۳۹۶حیف که با کابین اولی که معرفی شد تولید نمیشه اون نمونه واقعا عالی بود کلا یکم متفاوت شد با نسخه اولی خدا کنه این تغیرات تو میشن ایی دیگه نباشه بیشتر با نسخه پروتوتایپ مچ باشه
سامان
۷ مرداد ۱۳۹۶.
من پانامرا مدل معمولی با فاصله محوری بیشتر ، البته توربو اس رو بیشتر از همه مدل های پورشه می پسندم.