پورشه با انتشار تیزری جدید قول معرفی نسخه جدیدی از تایکان الکتریکی را داده است. البته با بررسی این تیزر چیز زیادی دستگیر ما نخواهد شد.
تایکان مورد اشاره دارای رنگی است که تقریباً مشابه رنگ رز گلد به نظر میرسد. این رنگ مختص نسخه دیفرانسیل عقب تایکان در بازار چین میباشد. ازآنجاییکه پورشه به دنبال ارائه رنگهایی خاص برای محصولات خود است بنابراین شاید این تیزر نشان دهنده تایکان تک موتوره ای باشد که همه انتظار آن را در بازارهای جهانی دارند.
نسخه دیفرانسیل عقب تایکان در چین بهصورت استاندارد با باتری ۷۹.۲ کیلووات ساعتی و شعاع حرکتی ۴۱۲ کیلومتری عرضه میشود. با انتخاب باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعتی برد این خودرو به ۴۸۷ کیلومتر افزایش خواهد یافت. در مقام مقایسه باید گفت تایکان 4S کنونی با باتری بزرگتر برد ۳۶۵ کیلومتری دارد. با وجود برخی تفاوتها در استانداردهای NEDC و EPA، انتظار میرود نسخه دیفرانسیل عقب تایکان در آمریکا شعاع حرکتی حدود ۳۴۱ کیلومتری داشته باشد.
تایکان دیفرانسیل عقب حداکثر قدرت ۴۶۹ کیلومتری دارد. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۴ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعتی را ثبت میکند.
تایکان 4S در آمریکا با قیمت ۱۰۳۸۰۰ دلار عرضه میشود. تایکان دیفرانسیل عقب در بازار چین ۲۳ درصد ارزانتر از این مدل بوده و حدس میزنیم اگر این نمونه در آمریکا عرضه شود قیمت حدود ۷۹۹۲۶ دلاری داشته باشد.
به نظر میرسد پورشه واقعاً در حال آماده شدن برای عرضه هرچه بیشتر تایکان دیفرانسیل عقب در بازارها بوده هرچند در تیزر زمان معرفی آن مشخص نیست.
ارشیاsvj
۳۰ دی ۱۳۹۹شاید نسخه توریزمو باشه.
زمان همه چیزو مشخص میکنه.
زیزیگولو
۳۰ دی ۱۳۹۹طراحی اسپرتو لوکس تایکان باعث میشه تا رنج وسیعی از سنین مختلف، چهره این ماشینو بپسندن و از طراحیش لذت ببرن
Ramin
۳۰ دی ۱۳۹۹هر وقت تایکان به برد بالای 600 کیلومتر و اتو پایلت و اتو پارک رسید منو خبر کنید
شاید ازش خوشم اومد…. حداقل شاید بشه با قیمتش کنار اومد…
ولی هنوز تو سقف پانورامیک گیر کرده….
به طور آبشن ارائه میده…
( یعنی سقف پانورامیک جزو آبشن…. ??? چی بگم… )
ولی جدا از سقف پانوررامیک…
.
ولی تا زمانی که بردش زیر 600هست
و اتو پایلت نداره و اتو پارک نداره…
بدون شک مبلغ 105 هزار دلار واسه تایکان 4s تازه به شتاب 5.4 ثاینه ای اصلا ارزشی نداره…
بعد من میگم پورشه پول برندشو میگیره و ماشیناش ارزش ندارن شما میگید نه…
از همین تایکانش میشه فهیمد…. ( نسخه 911 توربو اس واقعا خوبه )
پدال بزار کامنتم منتشر بشه… ?? با سپاس فراوان…
?porsche?
۳۰ دی ۱۳۹۹شرط می بندم هزار سال دیگه هم اتو پارک نداشته باشه چون یه پورشه است و پورشه یه ماشین خانوادگی نیست و فقط برای ججججررررررررررررر دادن آسفالت ساخته شده (مخصوصا توربو اس هاش)
AMIR / ARMI
۳۰ دی ۱۳۹۹مصرف برق این ماشین در نوع خودش
مشابه انجین های درون سوز کاربراتور چند دهه پیش هست
که صدی ۲۰ تا می سوزنن
باتری ۸۰ کیلو وات ساعتی و برد ۳۴۰ کیلومتری ?
mehran911
۳۰ دی ۱۳۹۹هر چند عدد اعلامی epa برای تایکان تفاوت بسیار زیادی با واقعت داره
اما برای مقایسه اصلا و ابدا هیچ نیازی به چند دهه پیش نیست
همین الان فورد جی تی نسل جدید با یکبار سوختگیری در شهر پیمایش ۲۷۰ کیلومتری داره رکورد با اختلاف خوبی دست یکی از بهترین خودروهای اسپرت آمریکایی هستش
akrh78
۳۰ دی ۱۳۹۹نمیدونم اساس این مقایسه چی هست ولی فورد جی تی باک خیلی کوچیکی داره
زیر 60 لیتره به نظرم
mehran911
۳۰ دی ۱۳۹۹اساس نداره
مردم در جواب کامنت منطقی جواب منطقی میدن در غیر این صورت نباید توقع جواب منطقی داشت
?porsche?
۳۰ دی ۱۳۹۹به چه عجب یه سری به پدال زدی
mehran911
۳۰ دی ۱۳۹۹والا این مدت خیلی سرم شلوغ بوده اصلا نمیرسم سر بزنم
خیلی شرمنده بچه های گروهم این چند وقته اصلا فعالیتی نداشتم اونجا
اما سرم خلوت بشه بیشتر میام
AMIR / ARMI
۳۰ دی ۱۳۹۹صرفا جهت اطلاع
بار ها ثابت شده اعداد اعلامی EPA به واقعیت نزدیکه
بحث فورد جی تی هم گل به خودی بود
چون حرف من در مورد سدان ها بود نه سوپر اسپورت ها
اعداد ارقام فورد جی تی هم قابل مقایسه با تایکان با شتاب ۵.۵ ثانیه ای نیست
mehran911
۳۰ دی ۱۳۹۹((( بار ها ثابت شده اعداد اعلامی EPA به واقعیت نزدیکه)))
اتفاقا بر عکس بارها اثبات شده در مورد خودروهای الکتریکی به واقعیت نزدیک نیست در این مورد منبع خیلی خیلی زیاده
تایکان همواره در دنیای واقعی با اختلاف برد بیشتری داشته
.
(((چون حرف من در مورد سدان ها بود نه سوپر اسپورت ها)))
چون حرفت مورد مقایسه ی برد پیشرانه های کاربراتوری و تایکان بود دقیقا همینقدر بی ربط
منم گفتم نیاز نیست به دهه ها قبل برگردی چون هنوز از اون شاهکارها ساخته میشه نمیدونم شاید دلیلش این بوده اینبار دست برندی مثل Lola در کار نبوده
((( اعداد ارقام فورد جی تی هم قابل مقایسه با تایکان با شتاب ۵.۵ ثانیه ای نیست)))
من مشکلی با مقایسه اعداد ارقام ی سدان 2.5 تنی با ی سوپر اسپرت ندارم
شتاب تایکان 5.5 نیست طبق آمار رسمی 2.8 ثانیه است و کارانددرایور 2.4 ثانیه
مهدی،:امید اینده
۳۰ دی ۱۳۹۹آقا شما لطفا بگین که توربو تو الکتریکی چجوریه چشکلیه ؟
[—{*AMIN_MC20*}—]
۳۰ دی ۱۳۹۹هیچی باو اسمه فقط
خیلی مسخرس
mehran911
۳۰ دی ۱۳۹۹لفظ توربو در تاریخ پورشه نشون دهنده مدلهای های پرفورمنس هستش
پورشه با این لفظ بین مدلها تفاوت ایجاد میکنه
Hadi
۳۰ دی ۱۳۹۹برای اینکه فروشش از این هم بیشتر بشه باید همین مدل تک موتوره و دف عقبش رو تو بقیه بازار ها هم عرضه کنه…
این راه حل جوابه…
mehran911
۳۰ دی ۱۳۹۹دقیقا
اگه استقبال خوب باشه این اتفاق خواهد افتاد
پورشه برای تایکان هزینه زیادی صرف کرد پس احتمال تولید نسخه های بیشتر بسیار زیاد بود
از طرفی بازخورد ها نسبت به تایکان خیلی خوب بوده پورشه با وجود تعطیلی 1.5 ماهه خط تولید بخاطر کرونا به هدف 20 هزارتایی رسید این عدد با تولید نسخه توریسمو بیشتر هم خواهد شد
وضعیت پورشه در حال حاضر با وجود کرونا خیلی خوبه
میثم
۳۰ دی ۱۳۹۹نمای عقب این ماشین معرکست
MahyarM.A.R
۳۰ دی ۱۳۹۹این جارو برقی خیلی بهتر از جارو برقی تسلا و نیو است