مدل جدید پورشه ۹۱۱ R با حال و هوای یک خودروی اسپورت واقعی و یک طراحی کلاسیک، بهنظر میرسد که یکی از بهترین گزینههای خرید در بین خودروهای متمرکز بر عملکرد در پیست باشد. این مدل که پای خود را در جای پای یک مدل افسانهای با نمایشهایی خیرهکننده در رالیها و دیگر مسابقات مانند «تارگا فلوریو» میگذارد، از یک ساختار سبکوزن بهره میگیرد که وزن کلی آن را در حدّ ۱۳۷۰ کیلوگرم نگه داشته است؛ در نتیجه، R تبدیل به سبکترین ۹۱۱ موجود در بازار شده است.
از نقطهنظر عملکرد، این خودرو برای پیشرانه از یک موتور تنفس طبیعی ۴ لیتری استفاده میکند که برایش قدرتی برابر ۴۹۳ اسببخار و گشتاور حداکثری معادل ۴۶۰ نیوتنمتر به همراه دارد. در نتیجه، ۹۱۱ R میتواند در عرض تنها ۳/۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین به گفته پورشه، راننده این خودرو از یک گیربکس اسپورت ۶ دنده دستی با فاصله کوتاه در تعویض دندهها لذت خواهد برد. در هنگام شتابگیری، ۹۱۱ R میتواند حداکثر سرعتی معادل ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت داشته باشد که سریعتر از GT3 RS نشان میدهد؛ موضوعی که البته منطقی است، چرا که در R وزن خودرو به اندازه ۵۰ کیلوگرم کاسته شده است. در همین حال، کسانی که به مصرف سوخت در چنین خودروهایی نیز اهمیت میدهند، بهتر است بدانند که R با مصرف ۱۳/۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر شرایط اقتصادی پایینتری نسبت به GT3 با مصرف ۱۲/۴ لیتر و GT3 RS با مصرف ۱۲/۷ لیتر دارد. در زمینه دینامیک رانندگی، تمام سعی و تلاش پورشه در کیفیت عملکرد ۹۱۱ R در پیچها متمرکز بوده است. سیستم فرمان چرخهای عقب با تنظیمات اختصاصی، در هنگام پیچیدن، بسیار مفید واقع میشود و در عین حال، قفل دیفرانسیل عقب مکانیکی موجب ایجاد بیشترین کشش ممکن میگردد. همچنین پورشه برای ایجاد حداکثر نیروی متوقفکننده ممکن، از ترمزهای سرامیک کمپوزیت (PCCB) به صورت استاندارد بهره گرفته است.
از لحاظ زیباییشناسی، ۹۱۱ R چهره یک «کاررا» را تداعی میکند و در همین حال، عقب بدنه و دماغه آن به GT3 اشاره دارند. با این حال، تکنولوژی پیشرانه و رانندگی از GT3 RS گرفته شده و برای بدنه و قطعات شاسی، از GT3 استفاده شده است.
پورشه در طول کنفرانس خبری در ژنو، کاملاً بر این نکته تأکید داشت که اگرچه این مدل برای رقابت در پیست آماده شده و کاملاً برای استفادههای روزمره چندان مناسب نیست، ولی هنوز هم میتواند محدودیتهای رانندگی در شهر و حتی ترافیکهای شلوغ را تحمل کند. شاید به همین دلیل است که خودروساز آلمان از یک اسپویلر عقب جمعشونده (عنصر آشنا در بین مدلهای کاررا) به جای یک بال عقب ثابت و بزرگ استفاده کرده است. درون کابین ۹۱۱ R نیز موارد جالبتوجهی چون یک غربیلک فرمان اسپورت GT ویژه R و تریم کربنی دیده میشوند.
Archi KHAN
۱۶ اسفند ۱۳۹۴من منتظر نظر احمِدجان میمونم ، بعد نظرم را میگم !
king 918
۱۶ اسفند ۱۳۹۴وقتی کوهی بلندی و شکوه خود را به رخ همگان میکشد ابر ها برای پنهان کردنش دست به کار می شوند ///////////////////
پورشه نیز از قضیه بی بهره نیست …………..
Archi KHAN
۱۶ اسفند ۱۳۹۴king 918 عزیز
شاید بشه کوه را مصداق پورشه تجسم کرد ، اما احمِد را اصلا نمیشه ابر در نظر گرفت ها …. ؟!!!!
شاید بتوان از اون با واژه ی بادِ … نام برد !
ارادت به شما و مخصوصا احمِدخان
tv
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ماشین جذابیه ، موتورش که دیگه محشره ، 4 لیتر تنفس طبیعی 493 تا اسب عالیه … اسفالتو برات به اتیش میکشه …
moein
۱۶ اسفند ۱۳۹۴پورشه یه جوریه هیچ وقت از طراحیش خوشم نیود ولی هیچ وقتم ازش بدم نیومده نمی دونم این چه مرضیه من گرفتم پورشه یه جوریه نمی تونم بیان کنم!!!
احمد باقری
۱۶ اسفند ۱۳۹۴خیلی خجالت آوره، عنوان مقاله نوشته، “مدل جدید”. خیلی جالبه، همون طراحی، فقط قدرت رو افزایش میدن، میگن بخرید نوش جونتون. دیگه خیلی لوث شده. طراحی خیلی مزخرفی داره، حالا هی داخلش رو تغییر میدن، این متعصبین هم که حرف بسیار بسیار بسیار منطقی شون این هست که اگه قیافه اش تغییر کنه، دیگه 911 نیست، چقدر تعصب بیجا، چقدر وابستگی بدون دلیل. اسم مهم نیست، مهم طراحی تهاجمی و خشن(در این سبک از خودروها) و همراه با اون، ویژگیهای فنی هست، اصلا قیافه رو تغییر بدن، اسمش رو نذارن 911، بذارن 912، مهم اینه که شرکت پورشه یک مدل زیبا و قوی تولید کرده. آخه تعصب تا کجا. مگه بقیه خودروسازها چیکار میکنن، حتی ماشینهای اسطوره ای شون رو در طول این سالها تغییر قیافه دادن، حتی اسم هم در بیشتر موارد همونه، اما طراحیشون خیلی بهتر شده، به هر حال، نظر من این هست که نه فقط در مورد ماشین، بلکه در کل زندگی، نباید تعصب بی دلیل و غیر منطقی و کلیشه ای نسبت به موارد مختلف داشت.
tv
۱۶ اسفند ۱۳۹۴اگه به مشتریای پورشه نگاه کنی همشون خواهانه این قیافه بخصوص برای 911 هستن … باور کن مدیران شرکت پورشه عقل دارن .اگه این قیافه فروش نداشته باشه یقین بدون تغییرش میدن. باز به قول شما جای مدل های نیو استایل خالیه ولی تا اون روز همین قیافه ی کلاسیکش عالیه و قبولش دارم . اینو بگم یه بار پشت توربو نشستم انگار سوار موشک بودم هیچ تنابنده ای یارای مقابله باهاش تو خیابونو نداشت …
علی
۱۶ اسفند ۱۳۹۴داداشمون فک کرده مدیرای پورشه از ویرانخودروییا پایین ترن
چون جفتشون دارن همون ماشین قدیمیو با اسم جدید تولید میکنن
تازه اینطور ویران خودرو چن برابر اونا مارو دوس داره چون ابتکارشون خیلی بیشتر
مثل رانا و دنا و 206!!!!!!
اخه برادر من بازار جهانی ک مثه ایران نیس هرچی خواستن ب ملت غالب کنن
اگه قیافش با 50 سال پیش فرق خاصی نداره . همینه ک خاصش میکنه . خواستنیش میکنه
هر برندی ی پرستیژ و نشونه خاصی داره
حرفت مثه اینه بگی ب ام و چرا جلوپنجرشو عوض نمیکنه
والا
king 918
۱۶ اسفند ۱۳۹۴در وصف پورشه مخصوصا 918
اﺟﺎﺯﻩ ! ﻟﺤﻈﻪﺍﻱ ﺗﻮﻱ ﺧﻴﺎﻟﺖ ﻣﻲﺷﻮﺩ ﺑﺎﺷﻢ؟
ﺩﻋﺎﯼ ﻟﺤﻈﻪﯼ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺳﺎﻟﺖ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺑﺎﺷﻢ؟
ﺗﻮ ﺳﻬﻢ ﻣﻦ ﻧﺨﻮﺍﻫﻲ ﺷﺪ، ﺧﻮﺩﻡ ﻫﻢ ﺧﻮﺏ ﻣﻲﺩﺍﻧﻢ
ﻭﻟﻲ ﺁﺧﺮ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﻲﺧﻴﺎﻟﺖ ﻣﻲﺷﻮﺩ ﺑﺎﺷﻢ؟
ﻓﻘﻂ ﻳﮏ ﻟﺤﻈﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺟﺎﻱ ﻣﻦ ﺑﮕﺬﺍﺭ … ﻣﻲﻓﻬﻤﻲ
ﭼﺮﺍ ﺍﻳﻨﻘﺪﺭ ﻣﻲﮔﻮﻳﻢ : ﺣﻼﻟﺖ ﻣﻲﺷﻮﺩ ﺑﺎﺷﻢ؟
ﺷﺒﻴﻪ ﮐﻮﺩﮐﻲﻫﺎﻳﻢ ﭘﺮ ﺍﺯ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﻭ ﻋﺸﻘﻲ
ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻻﻳﻖ ﺭﻭﺡ ﺯﻻﻟﺖ ﻣﻲﺷﻮﺩ ﺑﺎﺷﻢ؟
ﻋﺰﻳﺰﻡ ! ﺗﻮﻱ ﻓﺎﻝ ﻗﻬﻮﻩﺍﺕ ﻳﮏ ” ﻋﺎﺷﻖ ” ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ
ﻧﮕﺎﻫﻢ ﮐﻦ ﺑﺒﻴﻦ ﺗﻌﺒﻴﺮ ﻓﺎﻟﺖ ﻣﻲﺷﻮﺩ ﺑﺎﺷﻢ؟
ﺧﻮﺩﻡ ﺩﺭ ﺩﺍﻡ ﻣﻲﺍﻓﺘﻢ ﺍﮔﺮ ﺻﻴﺎﺩ ﺑﺎﺷﻲ ﺗﻮ
ﭘﻠﻨﮓ ﺗﻴﺮ ﭼﻨﮕﺎﻟﻢ ! ﻏﺰﺍﻟﺖ ﻣﻲﺷﻮﺩ ﺑﺎﺷﻢ؟
ﺗﻮ ﻫﻢ ﺷﺎﻳﺪ ﺷﺒﻴﻪ ﻣﻦ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﺁﺭﺯﻭ ﺩﺍﺭﻱ
ﻳﮑﻲ ﺍﺯ ﺁﺭﺯﻭﻫﺎﻱ ﻣﺤﺎﻟﺖ ﻣﻲﺷﻮﺩ ﺑﺎﺷﻢ؟
ﺗﻤﺎﻡ ﻟﺤﻈﻪﻫﺎﻳﺖ ﺭﺍ ﮐﻨﺎﺭ ﺍﻳﻦ ﻭ ﺁﻥ ﻫﺴﺘﻲ
ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺨﺸﻲ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻗﻴﻞ ﻭ ﻗﺎﻟﺖ ﻣﻲﺷﻮﺩ ﺑﺎﺷﻢ؟
ﺗﻮ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻫﺴﺘﯽ ﮐﻪ ﺳﻬﻢ ﻗﻠﺐ ﻣﻦ ﺑﺎﺷﯽ
ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﺣﺴﺮﺕ ﺭﻭﺯ ﻭﺻﺎﻟﺖ ﻣﻲﺷﻮﺩ ﺑﺎﺷﻢ …
Zonda R
۱۶ اسفند ۱۳۹۴@.F
King 918 عزیز
شعر عالی بود لذت بردم
شما مسلما لایق بهتر 918 هستی
king 918
۱۶ اسفند ۱۳۹۴عزیز Zonda R ما چاکریم ///////
شما لذت ببری ما هم لذت میبریم
MOHAMMAD. M4
۱۶ اسفند ۱۳۹۴از شعر شما دوست عزیز لذت بردم درباره ماشین هم باید بگم فوق العاده است از یه موتور 4لیتری واقعا به خوبی استفاده شده در مورد عملکرد و هندلینگ هم که جا بحثی نمیگذاره افتخار نصیبم شد یه بار با 911 حدود ۷ساعت تو جاده رانندگی کردم محشره
king 918
۱۶ اسفند ۱۳۹۴فدات
مسعود
۱۷ اسفند ۱۳۹۴داداش من یک بار 911 از نزدیک دیدم اصلا دیوونه میکنه آدمو طراحیش از نزدیک خیلی فرق میکنه با عکساش طراحی جلو و چراغاش اصلا زشت نیست، فوق العادس این ماشین خصوصا تو هندلینگ، چابکترن ماشین تو کلاس خودشه دم پورشه گرم 911 و 918 فوق العادن
Archi KHAN
۱۷ اسفند ۱۳۹۴king 918 عزیز
شعرت عالی بود ، دمت گرم
میخواستم سفارش شعر بهت بدم اگه زحمتی نیست !
شعری در وصف احمِد
1A1
۱۶ اسفند ۱۳۹۴دو تا red line انداختن روی ماشین بفرمائید قورباغه از همه چی بیخبر و بی معنی پورشه
آخه …
بهنام طیبی
۱۶ اسفند ۱۳۹۴خیلی زیباست و سالار پورشه 911
احمد باقری
۱۶ اسفند ۱۳۹۴باز هم مثل همیشه، یه حرف منطقی نشنیدیم، بارها گفتم، اگه فقط قراره شتاب عالی باشه، همین هم از سر مشتریا زیاده، ولی به چه قیمتی، جلوی ماشین رو نگاه کنید، اونقدر ارتفاع پایین هست و اونقدر حالت آیرودینامیک خوبی داره که اگه بقیه خودروسازها هم این کار رو بکنن، مطمئن باشید خیلی راحت پورشه 911 رو جا میذارن، اما به ندرت خودروسازی رو پیدا می کنید که سرعت و شتاب رو بدون یک قیافه زیبا، تهاجمی و خشن، بخواد و تولید کنه، اینکه مشتریان خودش رو هنوز داره، هیچ دلیلی بر اینکه این طراحی خوب هست، نیست، چون متعصبین بسیار زیاد هستند، من فقط یه مثال میزنم که ربطی به خودرو هم نداره، در یکی از کشورهای دنیا(کشوری پیشرفته که ادعای الگوی مصرف و اخلاق و رفتار درست رو داره، چشن گوجه و پرتقال می گیرن، میریزن توی خیابونا، اونقدر گوجه و پرتقال به هم پرت می کنن، تمام جونشون و تمام خیابونا و مغازه ها رو به گند می کشن، برای اینکه متعصب این کار هستند و اگه سالی این کار رو نکنن، انگار بخش مهمی از وجودشون از بین رفته، یعنی به هیچ وجه نمیتونن این کار مزخرف و این همه اسراف و کثیفی رو بذارن کنار، کم کم رفته توی ذاتشون، فعلا هم کاری نمیشه کرد. اونایی که باید بفهمن از همین مثال من می فهمن، ولی اونایی که خودشون رو میزنن به اون راه، میگن چه ربطی داشت. به هر حال، حرف درست رو مخصوصا در این سایتها باید زد، هدف اینه که هر کس وظیفه خودش رو انجام بده، شما واقعا فکر کردی کسی که سالها عاشق پورشه بوده و ماشینهاش رو خریده و سوار شده، الان میتونه 911 رو بذاره کنار و بگه من دیگه دوسش ندارم، نه عزیز من، تازه برای ضایع نشدن پیش همسایه ها و به قول خودش، از بین نرفتن شان خودش تا آخر عمر همین کار رو انجام میده و هر مدل جدیدی از 911 بیاد، می خره. چطوری میخواد خودش رو راضی کنه که پیش دوستاش و خانوادش که همیشه با تعصب در مورد پورشه حرف می زد، حالا بذاره کنار. به هر حال، کلام آخر، شما این ده سال اخیر، مدلهای تولیدی پورشه و فراری رو بذارید کنار هم، وجدانا چی میگید(یکبار بدون تعصب)، فراری که هر بار یه مدل جدید، خشن و تهاجمی و صد البته زیبا داده بیرون، ولی پورشه سه مدل داره که صد ها سال داره تکرار میکنه، یعنی اینا با هم فرق ندارن؟ واقعا فرق ندارن، چقدر تعصب بیجا.
مسعود
۱۶ اسفند ۱۳۹۴احمِد دستات خسته نشد اینقدر تایپ کردییی؟؟؟؟؟؟
عجب زور و بازویی داری . . .
vahid956
۱۷ اسفند ۱۳۹۴مهندس شما که از فراری طرفداری میکنی میگی پورشه دارها متعصب اند خب فراری دارها که متعصب ترند که اگه فراری پرایدم تولید کنه بع تعداد پنجاه تا به بهونه خاص بودن میریزن همشو پیش پیش میخرن برا کلکسیونشون
همین فراری تازه به حرف پورشه رسیده همه مدلاش تو چند سال اخیر عین هم شده
اکثر کمپانی های معتبر سعی میکنن تو طراحی ماشیناشون به یهالگو یا دی ان ای برسن که بیننده با نگاه اول بفهمه این ماشین اون شرکته همشون شبیه هم اند آئودی بالای چراغش صافه مرسدس جلو پنجرش مینی کوچک بودن چراغ گرد جیپ جلو پنجرهلکسوز جلو پنجره و.. همشون یک المان مشخص دارند که اونو تغییر نمیدن چون هویت ماشینه پورشه هم از این قاعده مستثنا نیس و هویتش خطوط طراحی گرد بدون شکستگی و حالت فست بک
خوب اگه اینا رو تغییر بده با پراید ۱۳۲. چه فرقی داره اینا کجاش تعصبه خودت از همه متعصب تری
ferrari
۱۸ اسفند ۱۳۹۴اتومبیل فوق العاده ایه . دمشون گرم