پورشه میگوید علیرغم این حقیقت که گیربکس دوکلاچه این برند سریعتر، کارآمدتر و محبوبتر است، گیربکس دستی هرگز کنار گذاشته نخواهد شد.
پاول الیس مدیر پورشه استرالیا گفته است:
تا زمانی که حتی یک مصرفکننده خواهان گیربکس دستی باشد، ما آن را خواهیم ساخت.
پاول واستون که مدیر بخش فنی پورشه در استرالیا است اضافه کرده که این خودروساز همیشه به طرفدارانی که خواهان گیربکس دستی هستند احترام قائل خواهد بود و آن را خواهد ساخت.
واتسون گفت:
طرفداران گیربکسهای دستی را به خاطر درگیر کنندگی و هیجان بیشتر میخواهند. گیربکس PDK همیشه سریعتر خواهد بود زیرا اشتباهی مرتکب نمیشود و دنده مناسب را در زمان مناسب انتخاب کرده و همیشه بهترین کاری را انجام میدهد که یک گیربکس میتواند انجام دهد.
البته گیربکس دستی هرگز کنار نخواهد رفت. ما به حفظ گیربکسهای دستی در محصولات خود متعهد هستیم.
الیس نیز میگوید که مدلهای معینی از پورشه تا هر جایی که امکانپذیر باشد بهصورت تنفس طبیعی تولید خواهند شد.
او میگوید:
برخی خودروهای پورشه وجود دارند که منحصربهفرد بودن خود را با پیشرانهای تنفس طبیعی دارند بنابراین اگر از پیشرانهای توربو استفاده کنید اساساً آن خودرو را نابود کردهاید.
برای کمپانی ما نگاهداشتن و حفظ یکتا بودن برخی از مدلها بسیار مهم است بنابراین اگر این موضوع با استفاده از پیشرانهای تنفس طبیعی محقق میشود ما آن را حفظ خواهیم کرد. تا آنجایی که میتوانیم ببینیم، منحصربهفرد بودن GT3 بر پایه استفاده از پیشرانههای تنفس طبیعی بوده است.
منبع: carmag
فرشاد سجادیان
۸ تیر ۱۳۹۶“تا زمانی که حتی یک مصرفکننده خواهان گیربکس دستی باشد، ما آن را خواهیم ساخت”
به این میگن نهایت مشتریمداری ?
من به شخصه گیربکس اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی از طریق پدالهای پشت فرمان رو بیشتر میپسندم ولی تعویض دنده دستی اونم تو یه سوپراسپورت مثل گالاردو سوپربالبونی، لذتی فراموش نشدنیه.
فرشاد سجادیان
۸ تیر ۱۳۹۶منظورم LP550-2 Valentino Balboni بود، سوپر رو اشتباه نوشتم.
بنزما
۸ تیر ۱۳۹۶پورشه سلطان اسپرت
پورشه سلطان پرفورمنس
پورشه امپراطور لذت رانندگی
mamad7
۸ تیر ۱۳۹۶دوستان این کلاچ اتوماتیکا که رو دسته دنده نصب میشه چجوریه خوبه؟میخوام روی رانا نصب کنم
Fit Demon
۸ تیر ۱۳۹۶نصب نکنی بهتره
احتمال خرابی زیادی داره
الف.ی
۸ تیر ۱۳۹۶تو این حالت تعویض دنده با خودته ولی از پشت فرمون یا دکمه های روی دسته دنده انجام میشه. موقعی که میخوای دنده عوض کنی و دکمه یا پدل شیفتر رو فشار میدی سیستم به طور خودکار کلاچ میگیره و موقع توقف هم اگر تو دنده حرکت باشی باز هم به طور خودکار کلاچ میگیره تا ماشین خاموش نشه که البته اگه زیاد تو این حالت بمونی اصطلاحا کلاچ ماشین میسوزه.
یه چیزی شبیه حالت دستی گیربکس های اتومات تیپ ترونیک
ولی به نظر من یه مدتی صبر کن تا امتحان خودشونو پس بدن.
TUNING
۸ تیر ۱۳۹۶منم تو فکرشم
اما باید صبر کنیم تا ببینیم اثرات منفی دارن یا نه
ROHAM
۸ تیر ۱۳۹۶یکی از دوستام حدود دو ساله که رو سمندش نصب کرده
با ماشینش روندم
کار خوبیه تو دو سال هم فکر می کنم میشه گفت امتحانش رو پس داده
یه دکمه روشن و خاموش داره که اگه نخوای ازش استفاده کنی ، با خاموش کردنش می تونی به صورت سنتی و با گرفتم پدال کلاچ دنده رو عوض کنی و با روشن کردنش به جای پدال از دکمه دیگه که باز هم رو همون دسته دنده ست استفاده می کنی
از اونجا که هدف این سیستم راحتی و آسایشه ، سرعت عمل کلاچ خیلی پایین تر از پدال کلاچه
خلاصه بگم :
مزایا :
*راحتی نسبی تو ترافیک
* عمر بیشتر صفحه کلاچ ( در صورت استفاده درست و نه بذاری پشت ترافیک ماشین همش تو دنده بمونه
* قابلیت تبدیل به حالت مکانیکی( استفاده از پدال) در صورت نیاز
معایب:
* تنبل تر شدن ماشین ( انتظار رانندگی اسپورت در حالت کلاچ برقی رو نداشته باشید)
TUNING
۸ تیر ۱۳۹۶ممنون از پاسخ شما
سرعت کلاچ گیریش در چه حده؟ طبق چیزی که دیدید میشه تو سربالایی های نسبتا تند ازش استفاده کرد؟
KING 918 (محمدرضا)
۸ تیر ۱۳۹۶پورشه تنفس طبیعی مثل gt3 داشته باشی البته با دنده pdk دیگه ادم از دنیا چی میخواد
پروردگارا 6 سیلندر تنفس طبیعی 500 اسب بخار لوگو پورشه رو فرمون گیربکس pdk نهایت لذت از دنیا
#ali.m#
۸ تیر ۱۳۹۶واقعا لذت رانندگی با گیربکس دستی خیلی بیشتره البته نه توی شهر با این اسفالت بد و ترافیک زیاد.