همه میدانیم که نسل جدید پورشه ۹۱۱ توربو S یکی از سلاطین مسافت ۴۰۰ متر یا همان رقابت درگ است چراکه این غولکش آلمانی تاکنون ابرماشینهای فوقالعادهای مثل مکلارن 720S، فراری ۸۱۲ و لامبورگینی اونتادور SVJ را مغلوب کرده است؛ اما آیا توربو S جدید میتواند در ۴۰۰ متر پشت فراری F8 تریبوتو را هم به خاک بمالد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کانال یوتیوب 888MF این دو سوپراسپرت بشدت سریع حال حاضر دنیا را در برابر یکدیگر قرار داده است.
اما پیش از آنکه به سراغ تماشای رقابت جذاب این دو ماشین برویم بهتر است در ابتدا نگاهی به مشخصات فنی آنها داشته باشیم. ۹۱۱ توربو S جدید از پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی آشنای پورشه استفاده میکند که مهندسان آلمانی خروجی آنرا در اینجا به ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور رساندهاند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود. از سوی دیگر، در سینهٔ F8 تریبوتو نیروگاه ۳.۹ لیتری V8 توئین توربوی فراری قرار گرفته که ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
بنابراین، فراری از لحاظ قدرت بر پورشه برتری دارد. علاوه بر این، اسب سرکش مارانلو از مزیت وزن کمتر هم برخوردار است زیرا با ۱۴۳۵ کیلوگرم وزن، نزدیک به ۳۰۰ کیلوگرم از رقیب آلمانی سبکتر است. همچنین باید توجه داشت که توربو S حاضر در این رقابت از نوع کابریولت است که حدود ۷۰ کیلوگرم از نسخهٔ کوپه سنگینتر بوده و این اضافهوزن میتواند درنتیجهٔ درگ تأثیرگذار باشد. البته از سوی دیگر، نیروی موتور در فراری فقط به چرخهای عقب منتقل میشود درحالیکه سامانهٔ چهارچرخ محرک پورشه میتواند به لانچ بهتر آن کمک کند.
با همهٔ اینها، فکر میکنید در این رقابت حساس، فراری موتور وسط با قدرت بیشتر و وزن کمتر پیروز خواهد شد یا ترکیب موفق موتور عقب پورشه در کنار انتقال قدرت به چهارچرخ بازهم موجب برتری آن میشود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.
پورشه ۹۱۱ توربو S | فراری F8 تریبوتو | |
پیشرانه | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو | ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۷۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۷۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۷۱۰ کیلوگرم | ۱۴۳۵ کیلوگرم |
قیمت | ۲۰۴,۷۵۰ دلار | ۲۷۹,۴۵۰ دلار |
رامین
۳۰ شهریور ۱۳۹۹بالاخره یکی پیدا شد پورشو بزنه. البته راند دوم راننده پورشه ر…د ولی تو همون راند اول معلوم شد فراری قوی تره از همه لحاظ
امین
۳۰ شهریور ۱۳۹۹محض اطلاع طبق اعلام فراری ۴۰۰ متر f8 ۱۰.۲ ثانیه است پورش ۹۱۱ توربو اس ۱۰.۱ رو زده وقتی به تایم ها و عملکرد ها و ماشین ها نگاه میکنیم ارزش درگ خیلی پایینه در ضمن اگر فراری با شکست نفسی عدد رو اعلام کرده باشه ینی ۱۰.۱ یا ۱۰ بشه فقط اونوقته که ممکنه ببره
MASIHA
۳۰ شهریور ۱۳۹۹جناب امین ۱۰.۲ اعلامی کاخونه فراری هست
همون جریان لافراریه که کمپانی گفت ۲.۷ ولی ۲.۴ هم زد
Hadi
۳۰ شهریور ۱۳۹۹دقیقاً ?
هر دو خیلی سریعن و نزدیک به هم ولی زمان پورشه اینجا 11.1بود ولی مجله carwow زمان 10.1 رو هم باهاش زده بود…
پس نمیشه خیلی رو نتیجه این درگ حساب کرد……
آرمان
۳۰ شهریور ۱۳۹۹تو کار واو این ماشین نزدیک 10 زد اینجا یازده درگش مشکوک بود
MASIHA
۳۰ شهریور ۱۳۹۹هرچقدر که برای پورشه کمتر باشه، برای فراری هم همون جریانه با همون نسبت
یعنی اگه پورشه ضعیف عمل کرده باشه فراری هم ضعیف عمل کرده(تو این درگ)
امین
۳۰ شهریور ۱۳۹۹من خودم فیلمشو که دیروز تو یوتیوب گذاشتن دیدم که f8با فاصله بسیار کم ۷۲۰sرو مییرد اندازه نصف ماشین و در بعضیهاشم مکی برد f8 زمان ۱۰.۳۸ رو ثبت میکرد مطمعنم تو ۴۰۰متر f8رقیب ۹۱۱توربو اس نیست مطمعنم اینو
MASIHA
۳۰ شهریور ۱۳۹۹منم دیدم اون درگ رو
فراری ۲ یا ۳ تا درگ رو برد
که اونی هم که نبرده بود بخاطر لانچ بدش بود
Ferrari
۳۰ شهریور ۱۳۹۹مکلارن درگ رو نبرد اگر به تایمی که ثبت شد نگاه میکردید f8 سریعتر ۴۰۰ متر رو طی میکرد جلوتر بودن مکلارن بخاطر ری اکشن خوب رانندش بود که بلافاصله بعد خاموش شدن چراغ حرکت کرد
ارشیاSVJ
۳۰ شهریور ۱۳۹۹اگه راس میگه با نسخه عادیش درگ بزاره نه کابریولت!!???
Reza
۳۰ شهریور ۱۳۹۹عادلانه نبود . چرا چونکه پیستا از F8 سریعتره و 720s از پیستا ، 911 توربو S هم از 720s سریعتره . پس در نتیجه 911 توربو S سریعتر از F8 هستش.
البته این نسخه رودستر هستش ولی دلیل نمیشه که اینقدر کند باشه
MASIHA
۳۱ شهریور ۱۳۹۹پیستا از f8 سریعتره؟!؟!??
همین دیروز f8
۷۲۰ رو شکست داد?
Reza
۳۱ شهریور ۱۳۹۹کلیپی چیزی داری ازش
MASIHA
۳۱ شهریور ۱۳۹۹جناب علی کیهانی زحمتش رو کشیده پایین?
Ali Keyhani
۳۱ شهریور ۱۳۹۹«F8 vs 720S * Ferrari F8 Tributo vs McLaren 720s * 1/4 mile DRAG RACE»
https://youtu.be/-ngBeXh0Ifk
بفرما رضا جان
Reza
۱ مهر ۱۳۹۹حالا شد یه چیزی، ملتفت شدم
Just bentley continental
۳۰ شهریور ۱۳۹۹اصلا نمیشه به این درگا اعتماد کرد چون رانندهاشون صد درصد ناشین.هر دو این ماشینا ۴۰۰ مترو تو بهترین تایماشون زیر ۱۰.۵ میزنن نه ۱۱ ثانیه!
بهنام
۳۰ شهریور ۱۳۹۹بهتر بود توربو اس با سقف جمع شونده تو این رقابت شرکت نمیکرد ولی به هر شکل فراری به نظرم ترکوند. چه رخی، چه شتابی، عجب چیزی!!
SF90 STRADALE
۳۰ شهریور ۱۳۹۹درسته فراری برد ولی باید ۹۱۱ توربو S کوپه توی این درگ شرکت میکرد تا عادلانه باشه و برنده واقعی مشخصه بشه
از حق نگذریم F8 تریبوتو خیلی زهردار نشون داده
کچل خان درگ تایمز که عاشق مکلارن هست جدیداً زده تو کار فراری و یک F8 تریبوتو خریده و با اون درگ میزاره
جدیدترین درگی هم که برگزار کرده بین F8 تریبوتو و 720S که هر ۳ درگ رو فراری میبره
MASIHA
۳۰ شهریور ۱۳۹۹موافقم توربو اس کوپه بود بهتر میشد
هر ماشینی نمیتونه این بچه المانی شیطون رو شکست بده … حتی غول درگی مثل مکلارن ۷۲۰s…
تازه این اول کاره و تحفه اصلی در راه است…
?SF90 STRADALE?
SF90 STRADALE
۳۰ شهریور ۱۳۹۹بنده همین جا اعلام میکنم هر ماشینی توی درگ SF90 استراداله رو شکست بده اسم پروفایلم رو به اسم اون ماشین تغییر میدم ، حتی اگه مکلارن سنا باشه
خیلی خیلی خیالم راحته که این اسب سرکش توی درگ رقیب نداره ??
امین
۳۰ شهریور ۱۳۹۹هویت قدرت قیمت مشخصات فنی موتور و…. sf90 شبیه یه هایپر اسپورته تا به سوپر اسپورت اصن خیلی قدره نمیدونم چرا بهش میگن سوپر اسپورت در حد هایپره
Bayerische Motoren Werke
۳۰ شهریور ۱۳۹۹918 رو بذار
ارادت… .
Mc20
۳۰ شهریور ۱۳۹۹داداش اون دوج جلنجر جدید رو ندیدی مثل اینکه
Hamidreza
۳۰ شهریور ۱۳۹۹عه عجب آدمی هستی تو
خب معلومه اس اف نود صد در صد شکست میخوره
همیشه همینه
امکان نداره پنج سال دیگه هنوز اس اف نود سریع ترین باشه شابد در حال حاضر سریع ترین باشه اصلا شاید خود فراری ی چیز سریع تر از اس اف نود بسازه!
هوندا سیویک تیون رو میاریم اس اف نود رو بزنه بره چون تو گفتی هر ماشینی !
MASIHA
۳۰ شهریور ۱۳۹۹bayerische motoren wreke
داداش ۹۱۸ از لاف ضعیفتره?
یه ترتیب ۱۰ و ۹.۷ زدن?
SRT
۲ مهر ۱۳۹۹اسمتو عوض کن،پورشه ۹۱۸ اسپایدر بزار
یا میخای ی سال دیگه وایسا،بزار تسلا رودستر
محسن
۳۰ شهریور ۱۳۹۹وزن پورشه بیشتر بود وگرنه فراری عمرا بهش برسه
MASIHA
۳۰ شهریور ۱۳۹۹در عوض پورشهawd هست
درکل بنظرم عملکرد چورشه فوق العاده بود
حالا این که کابریولت بود به کنار
Enzo
۳۰ شهریور ۱۳۹۹درسته پورش تو درگ ماشینهای فوقالعادهیو زده .ولی اینجا قدرت فرراری هفتادتا بیشتر ووزنش نزدیک سیصد کیلو سبکتره.اینا اعداد کمی نیست اونم تو این رنج ماشین .فککنم دوتا راننده حرفهای هم بشینم پشتشون بازهم فراری میزنه.با تمام این اوصاف باید گفت اسم غول کش واقعا برازنده توربوS .فرراریم که معرکه هستش حرف نداره.هردوی اینا ماشینهای تاپو باکلاسی هستن
احمدرضا
۳۰ شهریور ۱۳۹۹راننده های کار بلدی نبودن
اگه این ماشینا دست راننده های حرفه ای بود به احتمال خیلی زیاد درگ ایستاده رو پورشه میبرد اما درگ رولینگ میباخت
البته اینجا رولینگ نرفتن
اما این نتایج نظر منه
MASIHA
۳۰ شهریور ۱۳۹۹ای جااان اسب رقصان
درگ عالی بود
فکر نیمکردم f8 در این حد قوی باشه.
درگ تایمز هم f8 تریبیوتو رو در مقابل مکلارن ۷۲۰ s قرار داده که امیدوارم پدال مطلبش رو بذاره…
از نظر من پورشه گل کاشت کارش عالی بود…
هرچند جنگنده ایتالیایی معلومه خیلی قوی ظاهر شده
منتظر sf90 هم هستیم
?❤??FERRARI??❤?
Bayerische Motoren Werke
۱ مهر ۱۳۹۹اون بالا نشد پاسخ بدم
918 هم در درگ و هم در پیست در بزرگترین درگ ریس هایپرکارها پیروز شده. نه فقط اون بلکه در تمام درگ هاش
دلیل اینکه دیمن سریعترین معرفی شده با شتاب 2.3 فقط بخاطر اینکه پورشه شتاب 2.5 رو اعلام کرده برخلاف شتاب 2.1 ثانیه ای ثبت کرده. پورشه بالاترین مهندسی رو با جرات اعلام میکنم که داره و از نظر بنده بهترین شرکت خودروسازیه جهانه.
مهراد
۳۰ شهریور ۱۳۹۹درگ آبدوغ خیاری با راننده ها و فیلمبرداری فوق العاده ناشی
افتضاح به تمام معنا
این دو ماشین در حالت ایده آل ۴۰۰ متر رو نزدیک ۱۰ ثانیه میزنن ، ۱۱ ثانیه زمان اینا نیست
Sina
۳۰ شهریور ۱۳۹۹با یه بامو M5 میشه زیر ۱۱ ثانیه زد اون وقت زمان ها خیلی عجیبه
امین
۳۰ شهریور ۱۳۹۹درگ مشکوکی بود حتی تو راند دوم توربو اس از اول عقب موند که معلوم نیس چیکار میکنن ولی اگه واقعا f8 برنده باشه که قطعی نیست(به دلیل مشکلات که وجود داشت راننده و ماشین)پس تاج ۴۰۰ متر میرسه به f8
MASIHA
۳۰ شهریور ۱۳۹۹تاج درگ کارواو منظورته؟؟؟
" Swedish Arrogant Tiger "
۳۰ شهریور ۱۳۹۹F8 علاوه بر قدرت بیشتر از مزیت
بسیار مهم وزن کمتر هم بهره مند بود.
با یه نگاه به اعداد و ارقام میشه گفت نتیجه زیاد دور از انتظار نبود.
Elmiraj
۳۰ شهریور ۱۳۹۹فراری به ازای هر اسب بخار ۶۴۰ گرم سبک تره ،
در مقابل پورشه AWD هست و گیربکس بهتری داره .
.
اما این فراریه و باید در مقابلش سر خم کنی…
مهرداد كمال
۳۰ شهریور ۱۳۹۹باور کنین خیلیا تو همین کشورهای عربی خلیج فارس هستن این دو تا رو تو گاراژشون دارن که احتمالا با شخصی سازی همرنگ هم هستن فقط بین ما و اونا یک خلیج فاصله هست متاسفانه
Hussein
۳۰ شهریور ۱۳۹۹من طرفدار فراریم اما f8 رو دوست ندارم واقعا حس میکنم یه فراری نیست
ولی واقعا پورشه دوست داشتنیه
سهند
۳۰ شهریور ۱۳۹۹پورشه ۹۱۱ توربو اس :لایک?
فراری f8 :دیسلایک?
Mc20
۳۰ شهریور ۱۳۹۹یه ماشین باز واقعی هیچوقت دیسلایک نمیده به ماشینی همرو دوست داره
MAHDI
۳۰ شهریور ۱۳۹۹حتی پورشه 911 کررا S هم شروع حرکت بهتری نسبت به این درگ داشت!!!!
البته درسته که فراری F8 خیلی سریع اما پورشه اینجا شروع حرکت به شدت ضعیفی داشت.
دیشب درگ پورشه 911 توربو S و مکلارن 600LT رو از مجله معتبر CarFection داشتم میدیدم که دیروز منتشر شد. 911 توربو اس طوری از مکلارن 600. فاصله گرفت که انگار مکلارن یه کوپه اسپرت بود چون فاصله خیلی زیاد بود.
دیروز مجله LOVECARS درگ بین مکلارن 720 و پورشه تایکان توربوS رو انجام دادکه نتیجه جالبی داشت.
امیر
۳۰ شهریور ۱۳۹۹کجایند مردان بی ادعا…!!! (فراری) ???
.
.
.
بعدی
نبود…!!! ???
امیر
۳۱ شهریور ۱۳۹۹چرا نظرم تایید نشده؟
Sina
۳۰ شهریور ۱۳۹۹پورشه قیمتش بسیار کمتره و این یه نقطه قوت اساسیه.
و فراری هم قابل تحسینه و خب وقتی به نسخه های قبلی یعنی 488 و 458 نگاه میکنی قدرتش رو تشخیص میدی
OMID
۳۰ شهریور ۱۳۹۹درگ چرت و پرتی بود
حالا کابریوله بودن پورشه به کنار
ولی انگار هیچ کدوم از لانچ کنترل استفاده نکردن
جفتشون عین لاک پشت راه افتادن و آخرشم تایم 11 زدن?
اگر بارونی بود این نتایج قابل قبول بود ولی هوا هم آفتابی بود پس در کلا زیاد قابل استناد نیست
پورشه هم با این نسل 911 ترکوند به معنای واقعی پادشاه درگ فعلی لقب خودشه
F8 هم توی ویدیو خیلی زیباتر از عکساش هست و عملکردش هم در حد اسم فراری ( نه در اینجا بلکه مجلات دیگه ) هست فقط من طراحی 488 پیستا رو بیشتر دوست دارم البته به احتمال زیاد وقتی نسخه پیست محور این هم بیاد از پیستا هم زیباتر میشه
NISSAN GTR SOLTAN
۳۰ شهریور ۱۳۹۹فراری اسب سرکش خودشو داره کم کم نشون میده
جدا از اینا وقتی من میگم نمیشه خیلی به حرف و کار های این مجلات استناد کرد منظورم همینه
نه زمین مرطوب بود نه هیچی طرف با یه ماشین تمام اتومات هم نمیتونه یه درگ درست و حسابی برگذار کنه
ببین خدا پولو به کی داده
من انتخابم اینجا با فراریه به نظرم با یه راننده ی خوب و یه لانچ خوب میتونه توربو اس رو شکست بده
توی رولینگ مطمعنم که فراری با اختلاف زیاد پورشه رو میزنه
لانچ کردن یه ماشین دف عقب کار هر بچه ای نیست
Ali Keyhani
۳۰ شهریور ۱۳۹۹هر دوتا راننده ضعیف بودن از تایمی که زدن مشخصه بخصوص در ریس 2
اما با وجود این فکر نمیکردم F8 ببره
منتظر درگ های بیشتری از F8 هستم و همینطور SF90 استراداله
Moein
۳۰ شهریور ۱۳۹۹قطعاپورشه کروکی حریف این نیست فقط کوپه میتونه اینو شکست بده
محمد ب
۳۱ شهریور ۱۳۹۹فراری ماشین بهتریه
وی
۱۱ مهر ۱۳۹۹آمار و ارقام خیلی وقت ها راست نمی گن و فقط وسیله ای برای ایجاد ذهنیت وهیجان در ذهن راننده اند دوستان منطقی باشیم و واقعیت رو قبول کنیم اصلا درستش همین رکورد در واقعیت هست نه ادعای کمپانی اگه هم شرایط بد بود برا فراری هم بد بود تو دوتا آب و هوا که نبودن تازه اف8از488پیستا سریع تر هم هست به خاطر مهندسی پیشرفته تر .
نمیشه که ماشین مورد علاقه تون باخت همش دنبال توجیه وبهانه باشید
سام
۱۸ مرداد ۱۴۰۱پورشه بهترینه اختلاف وزن خیلی تو این درگ مهم هست اگه پورشه 300کیلو سبک تر بود از فراری قطعا با اختلاف زیاد فراری شکست میخورد