علیرغم اینکه پورشه تایکان خودروی جدیدی محسوب میشود اما در مسابقات درگ خوش درخشیده است. ما شاهد مصاف این خودرو با چندین محصول درونسوز بودهایم و در اکثر موارد تایکان با پیروزی میدان مسابقه را ترک کرده است. البته تاکنون نسخههای پرقدرت این سدان الکتریکی در درگ ها حضور داشتهاند و سرانجام زمان مشاهده عملکرد نسخه پایه این خودرو فرا رسیده است.
ادموندز فرصت تست پورشه تایکان پایه جدید را داشته و تصمیم گرفته این خودرو را در برابر تسلا مدل Y قرار دهد. البته درگ این دو خودرو در نگاه اول شاید عجیب به نظر برسد اما دلایل منطقی زیادی برای آن وجود دارد.
اول اینکه مدل Y مورد استفاده در این درگ به خود مجله ادموندز تعلق داشته است. دوم اینکه با قیمت ۷۰ هزار دلاری، این خودرو اندکی ارزانتر از تایکان پایه ۷۹۹۰۰ دلاری است و بنابراین این دو خودرو از نظر قیمت اختلاف زیادی باهم ندارند؛ و نهایتاً اینکه ما میدانیم تسلا مدل Y چه خودروی سریعی است.
نسخه پایه تایکان دارای یک پیشرانه الکتریکی در اکسل عقب بوده و قدرت ۴۰۲ اسب بخاری و گشتاور ۳۴۴ نیوتون متری تولید میکند. این خودرو میتواند در عرض ۵.۱ ثانیه سرعت خودرو از سکون به ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند.
اما مدل Y حاضر در این مسابقه از دو پیشرانه سود برده و خروجی حدود ۵۰۰ اسبی دارد. حتی روی کاغذ هم دو خودروی موردبحث رقیب واقعی هم نیستند زیرا تایکان سنگینتر و کمتوانتر بوده و نیروی تولیدی فقط به چرخ های عقب منتقل میشود. البته این به معنی مسابقهای کسل کننده نیست اما خب ما معتقدیم شما برنده واضح درگ از سکون را حدس زدهاید. آیا شانسی برای خودروی موردنظر در درگ رولینگ وجود دارد؟
[دانلود ویدئو]
mahdi-abdi
۱۸ بهمن ۱۳۹۹درگ ضایعی بود تسلا هنر نکرد
$ÃЪŦÏЛ$
۱۸ بهمن ۱۳۹۹برای یه کسی که زن و بچه داره و فقط توی شهر یا برای مسافرت ماشینی مثل تسلا داره چه لزومی داره باهاش درگ بزاره،تسلا خودشو بکشه به اندازه یه نخ پارچه بافی شرکت ها مثل دوج،فراری و بقیه ارزش پیدا نمیکنه،هیچ اهمیتی نمیدم که چندتا درگ رو ببره،برای من و خیلیای دیگه اصلا خواستنی نیست،یه دوتا مدل بدقواره با یه مانیتور،چه لذتی داره این درگای بی صدا و بدون دود؟ مگه یه پیرمرد عاشق این ماشینا بشه وگرنه ماشین بازی دنبال این جاروبرقی های مضحک نمیرن،تسلا آمریکاییه اما ازش بدم میاد چون صنعت خودروسازی رو نابود کرد، پورشه هم وقتی مدلایی مثل پانامرا داره چه لزومی داره بری سراغ این جاروبرقی؟
سم خالص فقط این نوع درگها?….
آرین
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ازشون بخاری بگیری وسط راه میذارنت؟
Hadi
۱۸ بهمن ۱۳۹۹عملکرد تسلا واقعاً نسبت به قیمتش تحسین برانگیزه ?
ولی تایکان سریع تر نیست ولی هندلینگ و دینامیک سواری بهتری داره و اینکه یک پورشه هستش و سدان هست انتخاب من تایکان هست حتی مدل پایه…
!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!!
۱۸ بهمن ۱۳۹۹یک کلام:اااحححممقققاااانننننههه!!!!
علی
۱۸ بهمن ۱۳۹۹چرا اینقدر مقاومت میکنید ؟!
صنعت خودرو سازی (درونسوز ) بلاخره نابود میشد ولی خب تسلا سرعتش را بیش تر کرد
همه همه برند ها برقی خواهند شد !
یکی دو سال دیگه
یکی ده ساله دیگه
کسانی که زود تر برقی بشند موفق خواهند بود
هر شرکتی خودش را با آینده سازگار نکنه محکوم به شکسته حتی اگه دیر بکنه هم همینطور
نوکیا و موتورولا هر دو بر شکسته شدند با قدمتی بیش از سامسونگ و اپل چون با آینده سازگار نشدند
نوکیا و موتورولا حالا دو تا شرکت چینی هستند (بعد ورشکستگی خریده شدند )
MOHAMMAD
۱۸ بهمن ۱۳۹۹شما درست میگی
ولی همه میدونن دنیا به موتور درون سوز نیاز داره و جذابیت خودرو به همین موتورش هست
سوخت های دیگه ای هم هستن به غیر از برقی
مثل هیدروژن که با اونا هم میشه خودرو های خوبی ساخت که تا حالا چند تا ساخته شده
دنیا اونقدر هم کثیف نیست که همه باید و باید برقی بشن هیبریدی میتونه گزینه خوبی باشه نه تمام الکتریکی
هر موتوری به تعدادش خوبه
جدای از این بحث ها مربوط به مطلب
این نسخه پایه تایکان بود
بازم اگه ببازه انتخابم پورشه هست
Benz
۱۸ بهمن ۱۳۹۹فکر کنم بدونم تو فکر سیاستمداران چیه ؟ هیدروژن پول زیادی میخواد نمیخواد خرج کنن درون سوز هم به هوا گند میزنه کارخونه ها هم خرج زیادی میخوان تا پاک شن به خاطر همین ماشین های بد بخت رو برقی میکنیم تا همه چی تموم شه !!!!!!!
Ramin
۱۸ بهمن ۱۳۹۹از مدل Y بدم میاد کلا باهاش حال نمیکنم….
تایکان هم که….. هیچی ولش…
با 60 هزار دلار میرم nio et7 میگیرم با هر بار شارژ 1000 کیلومتر میره …. خیلی هم بهتر از این 2 تاس…. تازه شتابشم 3.9 ثانیه است….
پدال کامنتمو منتشر کن…. با سپاس….
میثم
۱۸ بهمن ۱۳۹۹نیو ماشین خیلی خوبیه واقعا به قیمتش می ارزه
البته این به این معنی نیست که به تسلا ترجیحش بدم. تسلا اگه کیفیت بهتری داشت خیلی عالی میشد
taha malek
۱۷ اسفند ۱۳۹۹داداش فقط ی مشکل هست خدمات پس از فروش
فقط انگلستان
۱۸ بهمن ۱۳۹۹چند ساله که اصلا از تسلا خوشم نمیاد چند سال قبل به خودم می گفتم شاید الان ازش خوشم نمیاد ولی شاید چند وقت دیگر ازش خوشم بیاد ولی هنوز که هنوزه هیچ حس خوبی نسبت بهش ندارم تسلا خیلی خشک و خالیه یه جوریه انگار هیچ حس و احساسی در وجودش نیست.
Elmiraj
۱۸ بهمن ۱۳۹۹درگ ضعیف و نابرابری بود…
انتظار داشتم اون طرف رینگ آئودی E-tron اسپرتبک حضور داشته باشه .
مهدی
۱۸ بهمن ۱۳۹۹از مدل Y که خیلی متنفرم چون در واقع مدل 3 شاسی بلند هست
این درگ هم کاملا احمقانه بود و باید تایکان میبرد
مرسدس فن
۱۸ بهمن ۱۳۹۹از نمای جلوی این مدل تسلا بینهایت متنفرم
ارسلان
۱۸ بهمن ۱۳۹۹اگه تسلا میباخت ایلان ماسک ازشون شکایت میکرد خخخخ برای همین ترجیح دادن تسلا ببره
MAHDI
۱۹ بهمن ۱۳۹۹این ضعیف ترین نسخه تایکان بود که قدرت کمتری از رقیبش در این درگ داشت و البته وزن بیشتر. نتیجه کاملا درسته. خودروها رقیب هم نبودن?
mahdi-abdi
۱۹ بهمن ۱۳۹۹تایکان در هر صورت از تسلا گرونتره پس اگه قیمتاشون نزدیک هم بود قطعا در یک سطح نیستن