پورشهتسلا

مصاف تمام الکتریکی پورشه تایکان و تسلا مدل Y

علیرغم اینکه پورشه تایکان خودروی جدیدی محسوب می‌شود اما در مسابقات درگ خوش درخشیده است. ما شاهد مصاف این خودرو با چندین محصول درون‌سوز بوده‌ایم و در اکثر موارد تایکان با پیروزی میدان مسابقه را ترک کرده است. البته تاکنون نسخه‌های پرقدرت این سدان الکتریکی در درگ ها حضور داشته‌اند و سرانجام زمان مشاهده عملکرد نسخه پایه این خودرو فرا رسیده است.

ادموندز فرصت تست پورشه تایکان پایه جدید را داشته و تصمیم گرفته این خودرو را در برابر تسلا مدل Y قرار دهد. البته درگ این دو خودرو در نگاه اول شاید عجیب به نظر برسد اما دلایل منطقی زیادی برای آن وجود دارد.

اول اینکه مدل Y مورد استفاده در این درگ به خود مجله ادموندز تعلق داشته است. دوم اینکه با قیمت ۷۰ هزار دلاری، این خودرو اندکی ارزان‌تر از تایکان پایه ۷۹۹۰۰ دلاری است و بنابراین این دو خودرو از نظر قیمت اختلاف زیادی باهم ندارند؛ و نهایتاً اینکه ما می‌دانیم تسلا مدل Y چه خودروی سریعی است.

نسخه پایه تایکان دارای یک پیشرانه الکتریکی در اکسل عقب بوده و قدرت ۴۰۲ اسب بخاری و گشتاور ۳۴۴ نیوتون متری تولید می‌کند. این خودرو می‌تواند در عرض ۵.۱ ثانیه سرعت خودرو از سکون به ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند.

اما مدل Y حاضر در این مسابقه از دو پیشرانه سود برده و خروجی حدود ۵۰۰ اسبی دارد. حتی روی کاغذ هم دو خودروی موردبحث رقیب واقعی هم نیستند زیرا تایکان سنگین‌تر و کم‌توان‌تر بوده و نیروی تولیدی فقط به چرخ های عقب منتقل می‌شود. البته این به معنی مسابقه‌ای کسل کننده نیست اما خب ما معتقدیم شما برنده واضح درگ از سکون را حدس زده‌اید. آیا شانسی برای خودروی موردنظر در درگ رولینگ وجود دارد؟

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. mahdi-abdi

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    درگ ضایعی بود تسلا هنر نکرد

    موافقم 14
    مخالفم 21
  2. $ÃЪŦÏЛ$

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    برای یه کسی که زن و بچه داره و فقط توی شهر یا برای مسافرت ماشینی مثل تسلا داره چه لزومی داره باهاش درگ بزاره،تسلا خودشو بکشه به اندازه یه نخ پارچه بافی شرکت ها مثل دوج،فراری و بقیه ارزش پیدا نمیکنه،هیچ اهمیتی نمیدم که چندتا درگ رو ببره،برای من و خیلیای دیگه اصلا خواستنی نیست،یه دوتا مدل بدقواره با یه مانیتور،چه لذتی داره این درگای بی صدا و بدون دود؟ مگه یه پیرمرد عاشق این ماشینا بشه وگرنه ماشین بازی دنبال این جاروبرقی های مضحک نمیرن،تسلا آمریکاییه اما ازش بدم میاد چون صنعت خودروسازی رو نابود کرد، پورشه هم وقتی مدلایی مثل پانامرا داره چه لزومی داره بری سراغ این جاروبرقی؟
    سم خالص فقط این نوع درگها?….

    موافقم 24
    مخالفم 35
  3. آرین

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (444 ديدگاه)

    ازشون بخاری بگیری وسط راه میذارنت؟

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. Hadi

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      عملکرد تسلا واقعاً نسبت به قیمتش تحسین برانگیزه ?
      ولی تایکان سریع تر نیست ولی هندلینگ و دینامیک سواری بهتری داره و اینکه یک پورشه هستش و سدان هست انتخاب من تایکان هست حتی مدل پایه…

      موافقم 12
      مخالفم 10
  4. !!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!!

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (335 ديدگاه)

    یک کلام:اااحححممقققاااانننننههه!!!!

    موافقم 12
    مخالفم 18
  5. علی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (164 ديدگاه)

    چرا اینقدر مقاومت میکنید ؟!
    صنعت خودرو سازی (درون‌سوز ) بلاخره نابود میشد ولی خب تسلا سرعتش را بیش تر کرد

    همه همه برند ها برقی خواهند شد !

    یکی دو سال دیگه
    یکی ده ساله دیگه

    کسانی که زود تر برقی بشند موفق خواهند بود
    هر شرکتی خودش را با آینده سازگار نکنه محکوم به شکسته حتی اگه دیر بکنه هم همینطور

    نوکیا و موتورولا هر دو بر شکسته شدند با قدمتی بیش از سامسونگ و اپل چون با آینده سازگار نشدند

    نوکیا و موتورولا حالا دو تا شرکت چینی هستند (بعد ورشکستگی خریده شدند )

    موافقم 24
    مخالفم 7
    1. MOHAMMAD

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (261 ديدگاه)

      شما درست میگی
      ولی همه میدونن دنیا به موتور درون سوز نیاز داره و جذابیت خودرو به همین موتورش هست
      سوخت های دیگه ای هم هستن به غیر از برقی
      مثل هیدروژن که با اونا هم میشه خودرو های خوبی ساخت که تا حالا چند تا ساخته شده

      دنیا اونقدر هم کثیف نیست که همه باید و باید برقی بشن هیبریدی میتونه گزینه خوبی باشه نه تمام الکتریکی
      هر موتوری به تعدادش خوبه

      جدای از این بحث ها مربوط به مطلب

      این نسخه پایه تایکان بود
      بازم اگه ببازه انتخابم پورشه هست

      موافقم 10
      مخالفم 8
  6. Benz

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    فکر کنم بدونم تو فکر سیاستمداران چیه ؟ هیدروژن پول زیادی میخواد نمیخواد خرج کنن درون سوز هم به هوا گند میزنه کارخونه ها هم خرج زیادی میخوان تا پاک شن به خاطر همین ماشین های بد بخت رو برقی میکنیم تا همه چی تموم شه !!!!!!!

    موافقم 6
    مخالفم 7
  7. Ramin

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    از مدل Y بدم میاد کلا باهاش حال نمیکنم….

    تایکان هم که….. هیچی ولش…

    با 60 هزار دلار میرم nio et7 میگیرم با هر بار شارژ 1000 کیلومتر میره …. خیلی هم بهتر از این 2 تاس…. تازه شتابشم 3.9 ثانیه است….

    پدال کامنتمو منتشر کن…. با سپاس….

    موافقم 8
    مخالفم 25
    1. میثم

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      نیو ماشین خیلی خوبیه واقعا به قیمتش می ارزه
      البته این به این معنی نیست که به تسلا ترجیحش بدم. تسلا اگه کیفیت بهتری داشت خیلی عالی میشد

      موافقم 7
      مخالفم 4
    2. taha malek

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (916 ديدگاه)

      داداش فقط ی مشکل هست خدمات پس از فروش

  8. فقط انگلستان

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    چند ساله که اصلا از تسلا خوشم نمیاد چند سال قبل به خودم می گفتم شاید الان ازش خوشم نمیاد ولی شاید چند وقت دیگر ازش خوشم بیاد ولی هنوز که هنوزه هیچ حس خوبی نسبت بهش ندارم تسلا خیلی خشک و خالیه یه جوریه انگار هیچ حس و احساسی در وجودش نیست.

    موافقم 13
    مخالفم 5
  9. Elmiraj

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    درگ ضعیف و نابرابری بود…

    انتظار داشتم اون طرف رینگ آئودی E-tron اسپرت‌بک حضور داشته باشه .

    موافقم 9
    مخالفم 6
  10. مهدی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    از مدل Y که خیلی متنفرم چون در واقع مدل 3 شاسی بلند هست
    این درگ هم کاملا احمقانه بود و باید تایکان میبرد

    موافقم 6
    مخالفم 13
  11. مرسدس فن

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (96 ديدگاه)

    از نمای جلوی این مدل تسلا بینهایت متنفرم

    موافقم 7
    مخالفم 3
  12. ارسلان

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (49 ديدگاه)

    اگه تسلا میباخت ایلان ماسک ازشون شکایت میکرد خخخخ برای همین ترجیح دادن تسلا ببره

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. MAHDI

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      این ضعیف ترین نسخه تایکان بود که قدرت کمتری از رقیبش در این درگ داشت و البته وزن بیشتر. نتیجه کاملا درسته. خودروها رقیب هم نبودن?

      موافقم 1
      مخالفم 1
  13. mahdi-abdi

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    تایکان در هر صورت از تسلا گرونتره پس اگه قیمتاشون نزدیک هم بود قطعا در یک سطح نیستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا