پورشهلامبورگینی

دوئل لامبورگینی اوروس و پورشه کاین توربو S

مرحلهٔ مقدماتی، گروه شانزدهم، شاسی‌بلندهای میان سایز پرفورمنس، دوئل سوم

نتایج دوئل قبلی بین آئودی RS Q8 و مرسدس GLE63 AMG

مجموع آراء: ۱۳۳۹

آراء مرسدس: ۷۰۱

آراء آئودی: ۶۳۸

پیروز دوئل: مرسدس GLE63 AMG با کسب ۵۲ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه

مازراتی لوانته تروفئو

ب‌ام‌و X6 M کامپتیشن

ب‌ام‌و X6 M کامپتیشن

آئودی RS Q8

مرسدس GLE63 AMG

مرسدس GLE63 AMG

پورشه کاین توربو S

لامبورگینی اوروس

؟

رنجروور اسپرت SVR

دوج دورانگو هلکت

؟

پورشه کاین توربو S هیبریدی

تاریخ معرفی: آگوست ۲۰۱۹

پلت‌فرم: MLB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۵ از ۵.۰

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: قدرت زیاد، هندلینگ و شتاب عالی، کابین خوش‌ساخت و لوکس، سواری راحت

نقاط منفی: قیمت شش‌رقمی، قیمت بالای آپشن‌ها، طراحی بیرونی بیش‌ازحد آشنا و تکراری

چکیده: کاین توربو S پرفورمنس سوپراسپرت‌ها را با کارایی کراس‌اوورها ترکیب کرده است

لامبورگینی اوروس

تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۷

پلت‌فرم: MLB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: از ۵.۰

گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: ظاهری وحشیانه که شبیه هیچ شاسی‌بلند دیگری نیست، سریع‌تر از همهٔ شاسی‌بلندهای بازار، کاربردی‌تر از دیگر لامبورگینی‌ها

نقاط منفی: دقت و ظرافت داخلی کمتر نسبت به دیگر لامبورگینی‌ها، مصرف سوخت بالا، قیمت خارج از دسترس بسیاری از مردم، قطعات مشترک با کراس‌اوورهای ارزان‌تر گروه فولکس‌واگن

چکیده: اوروس یک سوپر شاسی‌بلند با ظاهری وحشیانه است که از مرزهای عصیانگری لامبورگینی فراتر رفته است

مقایسهٔ مشخصات فنی

پورشه کاین توربو S

لامبورگینی اوروس

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 ۴.۰ لیتری V8
تنفس توئین توربو هیبریدی توئین توربو
قدرت ۶۸۰ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۲ ثانیه ۳.۲ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۵ ثانیه ۱۱.۴ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۴۵.۴ متر ۴۵.۴ متر
شتاب جانبی ۱.۰۱ جی ۱.۰۲ جی
حداکثر سرعت ۲۹۵ کیلومتر/ساعت ۳۰۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر ترکیبی ۱۶.۸ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۷۵ لیتر ۸۵ لیتر
وزن ۲۵۵۰ کیلوگرم ۲۴۱۰ کیلوگرم
طول ۴,۹۲۵ میلی‌متر ۵,۱۱۳ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۹۵ میلی‌متر ۳,۰۰۲ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۶۵۰ لیتر ۶۲۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ یا ۴ نفر
قیمت پایه ۱۶۴,۵۵۰ دلار ۲۲۲,۰۰۴ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام شاسی‌بلند میان‌سایز پرفورمنس را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. mopar

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (74 ديدگاه)

    رای ندادم چون دوسشون ندارم…

    وهمچنین درمورد اوروس گفته شده که سریع ترین هست در حالی که تو درگ و رولینگ از دورانگو و گرند چروکی ترک هاوک میخوره…

    موافقم 7
    مخالفم 17
    1. parsa_ashgh.mashine

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (226 ديدگاه)

      اره به خدا

      موافقم 7
      مخالفم 8
    2. Ninja

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      عزیز سریع ترین هست شاید بین لامبو و دوج به دوج رای بدم ولی این سریعتره یعنی اگه 10 تا درگ تو اب هوای مناسب با راننده های مناسب باشه حدود 6 7 تاش رو اوروس که در واقع لامبو نیست و خیلی گرونتره میبره البته این نظر منه شاید سریع تر نباشه

      1. M.A.S

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (849 ديدگاه)

        منظور از سریعتر یعنی اینکه تاپ اسپید بیشتری داره
        اما توی شتاب گیری و مسابقه درگ حس میکنم دورانگو سریعتره
        و اینکه تاپ اسپید دورانگو و ترک هاوک محدود شده هست

        1. Ninja

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          بله منم منظورم هم اونه هم این ولی این که بعضیا نیان نگن سرعتش محدود شدس و …….

        2. mopar

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (74 ديدگاه)

          تاپ اسپیدشون هم فرق زیادی نداره و دورانگو حدود 300 بود فکر کنم و ترکهاوک 290 …

        1. Ninja

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          درگ دورانگو با تسلا وای رو یادته باخت ولی اوروس چی برد اینم سند البته روندن دیمون دورانگو جی تی 500 وایپر و ….. کار هر کسی نیست و بر همینه حتی اگه بهترین راننده هم باشی یه اشتباهی میکنی و باعث میشه اوروس ببره توجه کن من گفتم اگه راننده ها برابر اب هوا برابر باشه لاستیک هم همینطور شاید از 10 تا 6 یا 7 تاشون رو اوروس ببنره شایدم من اشتباه کنم

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. mopar

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (74 ديدگاه)

          اون درگو که ندیدم داش ولی بلکل خیلی نزدیک به همدیگن دورانگو 7 نفره هست کابین خوبی داره در حد قیمت خودش پرفورمنسشم که خوبه …

          یه برتری دیگه هم که تک هاوک و دورانگو دارن موتور هلکته که برای ارتقای فنی تا دلتون بخواد جا داره…(یه بنده خدایی تو یوتیوب هست به اسم فکر کنم مستر ترک هاوک یدونه داره 1000 اسبه و دیوونه کنندس…)

        3. Ninja

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          اره هلکت تیون پذیریش بالاس ولی کسی که لامبو بخره تیون نمیکندش ولی هلکت خوراکه این کاراس

          موافقم 2
          مخالفم 1
    3. ممد ژانگولر

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4149 ديدگاه)

      رای من عصیانگر خواهد بود
      پس بزن زنگولرو 😂

    4. سورنا

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      همین که اسمش لامبورگینی هست یه تنه میرزه به کل اینایی که اسم بردی :)

      موافقم 4
      مخالفم 2
    5. ارشیاsvj

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      منظور تایم پیسته دوست عزیز.
      و تاپ اسپید.

    6. Reza

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      لامبورگینی اوروس

  2. Ninja

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    رای من لامبو با این که لامبو نیست ولی میتونه یه صدای حدودا تقلبی لامبو بده وحشی بودن لامبو رو داشته باشه و تمام بنزینی باشه بسیار زیبا باشه طراحی داخلیش از نظر من قشنگ تر باشه بدون چون چزا سریع ترین شاسی بلند باشه اونم با تمام بنزینی بودن و وقتی به قسمت قیمت میرسیم اون خاص بودن و خوب بودن لامبورگینی هست که باعث میشه رای من لامبورگینی باشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. parsa_ashgh.mashine

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (226 ديدگاه)

    کاین رو خیلی دوست دارم با اینکه شاید اوروس بهتر باشه

  4. ایران

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    واقعا خیلی نزدیک هستند ولی کاین ۵۰ هزار دلار ارزون تره لطفا این رو هم در نظر بگیرید

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. parsa_ashgh.mashine

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (226 ديدگاه)

      پورشه رو من بیشتر دوست دارم بعضی جاها بهترم بود ولی پورشه بودنش خودش بیشتر از 100 هزار تا می ارزه حالا باید ادم درستی مثل نوید یا رامینی چیزی بیاد نظر بده تا منو پشیمون کنه یا تعصبی ترم کنه

      موافقم 3
      مخالفم 1
  5. J.L.A

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (82 ديدگاه)

    مگه میشه از اوروس گذشت و به کاین رای داد ؟ (حتی با توجه به قیمت بیشتر لامبو!)
    SUV فقط اوروس با اون موتور V8 💪

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. porsche

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      با موتور پورشه

      1. rezars pc

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        + محشری بشر

      2. شاهین

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1179 ديدگاه)

        موندم اگر روزی لامبو از فولکس جدا بشه دیگه چه بهونه ای میارید برای ماله کشیدن، هوراکان با موتور آئودی و اوروس با موتور پورشه و اونتادور هم حتما با لاستیک های مخصوص بوگاتی! هرچی که باشه فعلا بهترین و پر طرفدار ترینه تو کلاسه خودش

  6. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    تقریبا مساوین ولی کاین خیلی ارزونتره پس نظرم پورشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  7. new RAMIN

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    میخواهی انتخاب رو براتون سخت تر کنم ؟
    https://images.caricos.com/p/porsche/2020_porsche_cayenne_turbo_s_e-hybrid/images/1024×768/2020_porsche_cayenne_turbo_s_e-hybrid_82_1024x768.jpg
    .
    https://images.caricos.com/l/lamborghini/2019_lamborghini_urus/images/1024×768/2019_lamborghini_urus_16_1024x768.jpg
    حالا این 2 تا عکس بماند… برم سراغ نظر خودم
    چون عقب لامبورگینی اوروس استایل کوپه مانند داره. به نظر من باید پورشه کاین توربو اس ای هیبرید کوپه رو می آوردید که قیمت پایه 192 هزار دلاری داره. و از لحاظ قیمتی به اوروس نزدیکه.
    .
    ولی خداوکیلی انتخاب بین این 2 تا حتی برای من هم سخته !
    اگه 2 خودرو مشخصات یکسان و نزدیکی داشته باشند من انتخابم اون ارزونتر هستش.
    ( تاکیید میکنم مشخصاتشون و امکاناتشون عین هم )
    تقریبا این 2 خودرو خیلی مشخصات نزدیکی دارند. اما…

    اما یه چیز مهمی وجود دارد. نظر مردم !! پورشه کاین پایه پایه و بدون هیچ پسوندی قیمتش از 78 هزار دلار شروع میشه. بعدش اسم هایی مثل توربو و gts و کوپه و… میاد هعی پرفورمنسی و قدرت و آپشن هاش بیشتر میشه. اما اوروس ، اوروس هست پسوند پیشوند نداره.

    تو مهمونی بگن ماشینت چیه ؟ تو چی میگی ؟؟

    میگی ماشینم : پورشه کاین توربو اس ای هیبرید فول ادیشن هست. ؟؟ اینو میگید ؟؟؟ عمرا… میگید پورشه کاین فول ادیشن دارم. حالا اون طرف فکر میکنه همون کاین 80 یا 90 هزار دلاری داری اما خبر ندارن قیمتش نزدیک اوروس هست.
    چون نمیدونن خب فکر میکنن ماشین گرون خفنی ندارید.
    اگه بگید اوروس دارم فکر میکنن خیلی وصعتون خوبه و…

    برای همین چون قیمتاشون نزدیکه. مخصوصا اگه 4 تا آپشن پرفورمنسی پورشه سفارش بدی قیمتش میشه 200هزار دلار …. اینجا پورشه رو انتخاب نمیکنم…

    در اینجا فقط به خاطر برندش انتخابم اوروس هست.
    ولی هردو بی نظیر هستن…

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. Ninja

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      منم همینو گفتم وقتی میرسی به قیمت اون خواس بودن و خوب بودن لامبورگینی باعث میشه رای من لامبو باشه توجیح خوبی هم بود

    2. car reminds me of love

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      اوروس اصلا یک لامبورگینی نیست ‌و RSQ8 ریبج شده ایی بیش نیست…..
      انتخاب من پورشه است چون کیفیت ساخت بهتری داره و چون قیمتش کمتر از اوروس است میشه قیمتش رو تا اوروس رسوند و تمام آپشن ها رو سفارش داد و بهترین چرم و چوپ و جیر و الاکانترا رو گرفت و قیمتش تازه به قیمت پایه اوروس میرسه.

      موافقم 3
      مخالفم 4
      1. حسن

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (195 ديدگاه)

        دوست عزیر اینکه اروس یک لامبرگینی خالص نیست درست هست، ولی وقتی به تاریخ تولید کیو ۸ نگاه کنی میبینی سال ۲۰۱۸ تولید شده در حالی که اروس ۲۰۱۷ و از اون مهمتر مدل ار اس ایودی در سال ۲۰۲۰ به بازار اومده.
        در واقع اروس یه پروژه موفق مشترک بوده که ایودی خواسته با تولید ریبج ارزون ترش درامد زایی بکنه.

    3. کوشا

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (220 ديدگاه)

      آقای رامین. من اول به پورشه رای دادم. دلیلش هم مشخصات سر تر و قیمت ارزان تر بود. اما اگه اول نظر شما رو میخوندم به لامبورگینی رای میدادم. چون نظر شما کارشناسانه تر و منطقی تر از نظر من بود. احتمالا شما سوادت بیشتر از من باشه. و اصولا یکی از اصلی ترین مشکلات بشر هم متعصب بودن و قبول این نکته بوده که احتمالا از همه سوادش بیشتره. نقطه ی شروع پیشرفت یک انسان هم دقیقا کنار گذاشتن تعصب هست و گوش دادن به نظرات دیگران. حالا من از یک سوال دارم. در بازار ماشین پرمیومی به نام bmw x3 وجود دارد. شما به مهمانی می روید و از شما مدل ماشینتان را می پرسند. شما می گویید که من یک عدد چانگان uni k خریده ام به این علت که آپشن هایش با x3 یکی هست ولی قیمتش نصف x3 هست و شرکت bmw این وسط دارد مقادیر زیادی از پول برند و پرستیژش را می خورد! از قضا در مهمانی کذا یکی از کاربران سایت پدال هم حضور دارد و نظری که شما در مورد این دوئل نوشتین رو نشانتان می دهد و می گوید مطابق با این نظر منطقی و حساب شده می بایستی bmw x3 رو انتخاب می کردین!!! پاسخ شما به این فرد چیست؟!

      1. new RAMIN

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        @kooshaa
        👏👏👏👏👌👌👌
        حافظه خوبی دارید ! چون من بارها بر uni k تاکیید داشتم. سوال خوب به جایی پرسیدید!!
        (شما به مهمانی می روید و از شما مدل ماشینتان را می پرسند. شما می گویید که من یک عدد چانگان uni k خریده ام به این علت که آپشن هایش با x3 یکی هست ولی قیمتش نصف x3 هست و شرکت bmw این وسط دارد مقادیر زیادی از پول برند و پرستیژش را می خورد! از قضا در مهمانی کذا یکی از کاربران سایت پدال هم حضور دارد و نظری که شما در مورد این دوئل نوشتین رو نشانتان می دهد و می گوید مطابق با این نظر منطقی و حساب شده می بایستی bmw x3 رو انتخاب می کردین!!! پاسخ شما به این فرد چیست؟!)

        سوال عالی ای بود ! اما جوابش…
        ابتدا میگویم uni k را میشناسی ؟ اگر پاسخ منفی بود میگویم درباره این خودرو تحقیق کن. اما اگر باسخ مثبت بود میگویم خب به 3 دلیل bmw را نگرفتم :

        1= با توجه به قیمت گرانش موتور خفن و و قوی ای نداشت!
        2 = X3 ماشینی است که متریالش به پای uni k نرسید!
        و متریال و کیفیت برای من مهم است

        3 = من علاقه دارم ماشین فول آپشن بگیریم ولی فول آپشن X3 بسیار گران بود
        .
        در این حالت من زمانی کمپانی برند رو انتخاب میکنم که مشخصات بسیار نزدیکی داشته باشن آپشن هاشون نزدیک هم باشند قدرت هاشون نزدیک هم باشند. کیفیت متریال نزدیک هم باشند. اما X3 مدل 2018 و uni k مدل 2020 فقط تو یه رنج قیمت هستن.( تو یه رنج قیمت هم نیستن!! با یه 3 هزار یا 4 هزار دلار تخفیف bmw میشن تو یه رنج قیمت !!!)
        حتی وزن و طول و عرضشون هم یکی نیست بقیه چیز ها بماند!!
        .
        آیا میدانی رقیب uni k چه ماشین هایی هست ؟در ویکی پیدا اینجوری گفته:

        The Changan UNI-K (Chinese: 长安UNI-K) is a mid-size crossover SUV made by Changan from 2020.
        میدسایز کراس اوور اس یو وی !
        طول = 4865 میلی متر // عرض = 1948 میلی متر //ارتفاع = 1700 میلی متر
        فاصله دوچرخ= 2890 میلی متر

        کلاس uni k میدساز کراس اوور اس یو وی هست
        اما bmw X3 یک کلاس پایین تر هست یعنی کامپکت کراس اوور اس یو وی.

        اما مجموعا استدلالی که گفتم زمانی صحیح هست که هردو خودرو در 1 کلاس
        هردو قیمت نزدیک هردو قدرت نزدیک هم هم درو آپشن ها نزدیک هم و هردو عالی
        اون موقع انتخابم اون برندهه هستش…
        اما این 2 تا که گفتی در هیج چیز شبیه هم نیستن…

        .
        اما جدا از برند و اون چیزی که گفتی بعید میدونم با توجه به قیمت پایه 23 هزار دلاری و نسخه فول 30 هزار دلاری بعید میدونم بتونی مالکش رو قضاوت کنی!
        https://img.caacar.com/2021/05/5czekeevs2y.jpg

        https://img.caacar.com/2021/05/vbp3pnffeld.jpg

        https://img.caacar.com/2021/05/fmrialrfrsd.jpg

        https://p7.pstatp.com/origin/pgc-image/fbbe322a568d45dda954ab60330ee84c.jpeg

        https://zotye.by/upload/000/u1/8/b/8bf38398.jpg

        https://www.formacar.com/storage/images/8/32083/6ad2b0111e656cd498cc2d21fbfb3ed507.jpg

        https://p3.pstatp.com/origin/pgc-image/90dd9e3233b24b34b3887b3cd115408e.jpeg

        پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

        1. R@m!n

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          ” ۱= با توجه به قیمت گرانش موتور خفن و و قوی ای نداشت!
          ۲ = X3 ماشینی است که متریالش به پای uni k نرسید!
          و متریال و کیفیت برای من مهم است

          ۳ = من علاقه دارم ماشین فول آپشن بگیریم ولی فول آپشن X3 بسیار گران بود ”

          “متریال و کیفیت برای من مهم است” یعنی من هلاک این شدم رفت 😂😂😂😂😂

          یه کلاس خودرویی هم به نام کراس اوور کامپکت اس یو وی هم اختراع شد !!!!!

          گرانش خفن موتورم که دیگه فقط پروردگار می دونه چیه !!!!

          قفلی زدم روت ببینم تا کجا این درفشانی هارو ادامه میدی ؟؟؟

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. new ramin

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          @rmiinn
          😐😐😐
          (یه کلاس خودرویی هم به نام کراس اوور کامپکت اس یو وی هم اختراع شد !!!!!)

          اختراع نشده… بوده… ویکی پدیا رو بخون… من هرچی اونجا بود رو گفتم

          (“متریال و کیفیت برای من مهم است” یعنی من هلاک این شدم رفت)

          عکس هارو ندیدی؟؟ به مراتب کیفیتش بیشتر از X3 مدل 2018 /2019 هست.
          نسل جدید X3 هم معرفی شد. به مراتب کیفیتش بیشتره. عکس هم که دادم…
          البته عکس ملاک نیست ولی وقتی یک معمار یه عکس میده از اون سر زمین یه برج میسازن! پس قطعا با عکس میشه به85درصد کیفیت ماشین پی برد.

          حالا این مدل با کیفیته چرا هنگ کردی جناب R@min؟؟

          (گرانش خفن موتورم که دیگه فقط پروردگار می دونه چیه !!!!)
          با توجه به قیمت X3 موتورش زیاد مالی نیست. 2 لیتری آلمانی باید یه فرقی با 2 لیتری چینی داشته باشه ولی 11 اسب
          اختلاف، زیاد به چشم نمیاد.
          تازه گشتاور X3 خیلی کمتره…

          حالا در بحث طول عمر اونو دیگه بستگی به نوع استفاد داره…
          .
          .
          یه بار خواستم درباره چینی سخنی نگویم آقا کوشا خرابش کرد 😅😅

        3. R@m!n

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          اولا که 😂😂😂😂😂😂

          دوما که بعد 2 هزار کامنت تو این سایت و بیشتر از یک سال درفشانی فرق کراس اوور و SUV رو نمی دونی ؟؟؟ معیارت ویکی پدیاست هنوز ؟؟؟؟ درسته که کراس اوور هارو جزو SUV ها می دونن اما این تعاریف بسیار کلی هست و بعضا اشتباه و گیج کننده که البته یه حربه تبلیغاتی توسط برندها هم هستش برای برجسته تر کردن محصولشون اما در واقعیت اشتباه هست. یه تعریف ساده از هر دو :
          1- SUV : مخفف کلمه Sports Utility Vehicle هست یعنی خودرو ورزشی دارای ابزار سودمند !!! فلسفه این خودروها برای مسیرهای آفرود بوده که بعدها به خودروهای شهری هم وارد شده و شاسی ها نردبانی هست اکثرا، با ارتفاع زیاد و موتورهای به نسبت حجیم.
          2- CROSSOVER : به خودروهای که اکثرا با شاسی یکپارچه هستن و چیزی ما بین خودرو سدان و SUV که هر کدوم از ویژگی های هر دو رو نسبتا دارن. ارتفاعشون بسیار پایین تر از SUV ها هست و عموما توانایی آفرود ندارن به جز چند مورد انگشت شمار که چندین زیر دسته مثه مینی، کامپکت، مید، کراس کوپه و فول سایز و….
          حالا بی ام و و چانگان تو کدوم دسته قرار می گیره ؟؟؟ کدوم سایت و مجله خودرویی به بی ام و میگن کراس اوور کامپکت SUV ؟؟

          واقعا نمی فهمم از رو عکس چطوری کیفیتو تشخیص میدی که ماشینی که مدل فولش 30k هست کیفیتش از ماشینی که قیمت پایین ترین مدلش 43k هست بیشتره ؟؟؟ فکر کردی قیمت گذاری خودرو همینجوری الکیه هر برندی عشقش کشید قیمت تعیین کنه ؟؟؟ برو همون اینترنت نحوه قیمت گذاری خودرو رو سرچ کن هر کمپانی از این قوانین تخطی کنه چوب تو آستینش می کنن فکر کردی همه جا این خراب شدس ؟؟؟

          موتور چهار سیلندر دو لیتری که 250 اسب قدرت میده کمه واست ؟؟؟ میشه با 10k بیشتر موتور شش سیلندر یا همون موتور چهارسیلندر با قوای کمکی هیبریدی که متاسفانه این چیزا برای چانگان عزیزت قفله و تو همون کیفیت رویاییش می مونه.
          حالا راجب موتورش برو راجب تکنولوژی BMW TWINPOWER TURBO، پره های متغیر و BMW VALVETRONIC سرچ کن به قول خودت، ببین چانگان و کل صنعت خودرو چین کجاست یه موتور چهارسیلندر رده پایین بی ام و کجاست !!!!
          دوست دارم بدونم کدوم ماشین چینی تو یه موتور چهار سیلندر سیستم High Precision Injection میزاره ؟؟؟

        4. new RAMIN

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          @rmiinn
          اولا خودم معنی کراس اوور و اس یو وی رو میدونم. لازم نیست بگی.
          ویکی پدیا دروغ نداره که بگه. اونی که اونجا بود رو من گفتم.

          (حالا بی ام و و چانگان تو کدوم دسته قرار می گیره ؟؟؟ کدوم سایت و مجله خودرویی به بی ام و میگن کراس اوور کامپکت SUV ؟؟)

          اولا اقا کوشا گفت X3 دوما من اون چیزی که ویکی پدیا گفته بود رو گفتم.
          نوشته بود X3کراس اوور کامپکت اس یو وی.

          (واقعا نمی فهمم از رو عکس چطوری کیفیتو تشخیص میدی که ماشینی که مدل فولش ۳۰k هست کیفیتش از ماشینی که قیمت پایین ترین مدلش ۴۳k هست بیشتره ؟؟؟ فکر کردی قیمت گذاری خودرو همینجوری الکیه هر برندی عشقش کشید قیمت تعیین کنه ؟؟؟)

          مگه به قیمتشه ؟؟؟ اره خب با کیفیت تره. تعصب جلو چشم های مبارک شما را گرفته متریال رو ملاحظه نمیکنی. دیگه هر**** الان با دیدن عکس ها فهمیده uni k کیفیتش بیشتر از X3 هست (تاکیید میکنم X3، همونی که اقای کوشا گفت )

          (موتور چهار سیلندر دو لیتری که ۲۵۰ اسب قدرت میده کمه واست ؟؟؟ میشه با ۱۰k بیشتر موتور شش سیلندر یا همون موتور چهارسیلندر با قوای کمکی هیبریدی که متاسفانه این چیزا برای چانگان عزیزت قفله و تو همون کیفیت رویاییش می مونه.)

          اولا زمانی که شما داشتی امتحان نهایی میدادی تا امسال رو قبول شی
          در نمایشگاه شانگهای changan خودرو های جدید رونمایی کرد و از برنامه آیندش گفت. پدال هم اصلا اهمیت نداد فقط رفت سراغ کپی های چینی !

          همین هفته پیش هم تکنولوژی جدید هیبریدی رو معرفی کرد که اتفاقا در نمایشگاه پکن که شهریور هستش قراره uni k هیبریدی معرفی میشه که قفل مشکل اسب بخار که فرمودی باز میشه…

          در بحث کیفیت هم هرچی باشه بهتر از اون **** کشور همسایه بقلی شون هست که سانروف و سنسور جلو رو آپشن حساب میکنن…😂

          (دوست دارم بدونم کدوم ماشین چینی تو یه موتور چهار سیلندر سیستم High Precision Injection میزاره ؟؟؟)

          هیچ کدوشمون نمی گذارند ولی کمپانی هایی هستن که از همین موتور 2 لیتری قدرت 250 یا 260 اسبی قدرت میکشن و اصلا هم ادعایی ندارند…

          شما خودت این بحث را شروع کردی…من به اقای کوشا جواب دادم دیگه شما چرا میایی کامنت میدی ؟؟؟؟

          یه بار خواستم درباره چینی ها کامنتی ندم… متاسفانه بعضی ها خودشون تنش و بحث را دوست دارند!

          پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

        5. R@m!n

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          تا زمانی که اینجا اطلاعات غلط و محمل بزاری میام بهت ریپلای می زنم جوری جوابتو میدم که دیگه هیچی نداشته باشی بگی. از دکل تویوتا و ژاپن هم بالا نرو که سر اونم جوابتو دادم که بازم هیچی نداشتی بگی خودتو دوستات. تمام رویات اینه که سرتو از سانروف بیاری بیرون باد بخوری 😂😂 تمام توقعت از یه ماشین همینه بعد از 45 سال؟؟؟؟

          وقتی با 45 سال سن تو یه بحث با منه بچه ای که به قول خودت امتحان نهایی داره قفل می کنی، به در و دیوار می زنی مشخصه قطعا داری اشتباه می زنی عمو جون !!! رویه کارتو عوض کن.

        6. new ramin

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          @rmiinn
          (تا زمانی که اینجا اطلاعات غلط و محمل بزاری میام بهت ریپلای می زنم جوری جوابتو میدم که دیگه هیچی نداشته باشی بگی. از دکل تویوتا و ژاپن هم بالا نرو که سر اونم جوابتو دادم که بازم هیچی نداشتی بگی خودتو دوستات.)

          خودمو دوستام؟؟ منظورت کره ای دوست ها هستن؟

          هیچی نداشته باشم پاسخ بدم؟؟؟ فعلا شما زدی جاده خاکی و حرف بی مربوط میزنی. دکل تویوتا؟؟ کجای کامنتم درباره تویوتا حرفی زدم؟؟ خودت موضوعات بی ربط رو به هم ربط میدی ها…

          دربحث همون سانروف…
          برخی آپشن ها حتما باید باشند. چون خیلی وقته منسوخ شدن و یه آپشن مثل سانروف و سقف پانورما آپشن هایی هستن که 40 سال پیش هم ماشین های آمریکایی بودش!!
          حالا یه برند &$#& ساز! میاد این آپشن رو پولی میکنه دیگه آخر @#&مشتری هست که از اون کمپانی خرید می کنه. چون داره به شعور خودش توهین میکنه…

          (وقتی با ۴۵ سال سن تو یه بحث با منه بچه ای که به قول خودت امتحان نهایی داره قفل می کنی، به در و دیوار می زنی مشخصه قطعا داری اشتباه می زنی عمو جون !!! رویه کارتو عوض کن.)

          من قفل کردم؟؟؟ 🤣🤣🤣
          شما زدی جاده خاکی و درباره دکل تویوتا و سانروف صحبت میکردی…

          بحث ما سر کلاس بندی X3 و متریال uni k و انجین ها بود… شما زدی جاده خاکی و پاسخ هات ته کشید…

          پدال کامنتمو منتشر کن با سپاس

        7. R@m!n

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          گدر بحث کیفیت هم هرچی باشه بهتر از اون **** کشور همسایه بقلی شون هست که سانروف و سنسور جلو رو آپشن حساب میکنن…😂”

          حرف خودتم نمی فهمی چی گفتی ؟؟

    4. ارشیاsvj

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      هر چند کلا با اوروس حال نمیکنم.
      اما یکی اینکه چشم گیر ترین و باپرستیژ ترین ماشین SUV هست بدون شک.
      دوم اینکه همین که بگی لامبورگینی اوروس
      همه میگن ایول لامبورگینی داره.
      سوم اینکه تو پیست سریعترین suv موجوده احتمالا.
      راستی یه چیزی.
      اولین کامنت رامین که توش از یه چینی یا تسلا تعریف نکرده.
      چون تا حالا تو هیچ پیستی تایم رسمی نزده.

  8. سهند

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    هردو فوق‌العاده هستند ولی به نظر من خرید سدان پرفورمنس مثل بی ام و m5 و یا مرسدس e63 بسیار بهتر از شاسی بلند پرفورمنس است چون تنها مزیت شاسی بلند ها نسبت به سدان ها قابلیت آفرود داشتن و فضای بار بیشتر است که با این قیمت کسی به این دو فکر نمی کند ولی سدان ها مزیت زیادی دارند مثل هندلینگ بهتر، سرعت و شتاب بیشتر که این موارد در خرید ماشین پرفورمنس اهمیت بسیار بیشتری نسبت به فضای بار و آفرود دارند.
    در این دوئل هم انتخابم پورشه است چون در حقیقت اوروس توسط پورشه و آئودی ساخته شده است و لامبورگینی به جز کمی تغییرات در بخش فنی فقط طراحی خارجی و داخلی را انجام داده ولی قطعا هر دو یکی از بهترین شاسی بلند پرفورمنس هستند.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  9. HamiD

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    در کمال احترام به گاو خشمگین انتخابم پورشه هست .
    به سه دلیل :
    قیمت کمتر
    مصرف سوخت کمتر
    قدرت و گشتاور بیشتر
    اگر چه طراحی بیرونی و داخلی اوروس رو بیشتر میپسندم ؛ اما اختلاف قیمت باعث میشه به پورشه تمایل پیدا کنم ، اگه بحث مالی نباشه انتخابم اوروس خواهد بود که مثل همیشه بحث مالی هست!!!!

    1. car reminds me of love

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      بحث مالی از پدر جد من و شما و همه تا الان بوده.

      موافقم 1
      مخالفم 2
    2. new RAMIN

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      (اما اختلاف قیمت باعث میشه به پورشه تمایل پیدا کنم ، اگه بحث مالی نباشه انتخابم اوروس خواهد بود که مثل همیشه بحث مالی هست!!!!)

      بحث مالی ! 😂 عین من !
      https://www.porsche.com/usa/models/cayenne/cayenne-models/cayenne-turbo-s-e-hybrid-coupe/

      این مدل ، پورشه کاین توربو اس ای هیبرید کوپه هست که 167 هزار دلار قیمت دارد.
      گزینه پورشه خود را بسازید کلیک کنید. میبیند با هزینه مالیات شروع قیمت 169هزار دلار شروع میشود. پورشه میگوید رنگ خود را انتخاب کنید. اون پایین custom color
      رو کلیک کنید که رنگ ویژه پورشه هست و سفید صدفی هست. 11 هزار دلار قیمت داره
      و قیمت خودرو خود 180هزار دلار میشود ! مثلا در داخل خودرو رنگ مورد علاقه فلان بهمان و… 14 هزار دلار قیمت دارد. خلاصه سر شما را درد نمیارم قیمت نسخه فول آپشن 238 هزار دلار میشود.

      البته اوروس فول آپشن هم گران است. اوروس فول آپشن تقریبا 55 هزار دلار آپشن دارد
      اما کاین توربو اس ای هیبرید فول آپشن حدود 75 هزار دلار آپشن دارد. از لحاظ قیمتی
      و ریاضی و برند بودن اوروس انتخاب منطقی تری هست. درست است نسخه فول پورشه
      کاین توربو اس ای هیبرید کوپه 238 هزار دلار. و نسخه فول لامبورگینی اوروس حدود 300 هزار دلار است. اما نسخه میانی اوروس و نسخه فول اوروس در بحث امکانات رفاهی زیاد فرقی ندارد. حالا هرکسی نظری دارد ولی من اوروس رو فقط فقط به خاطر برندش انتخاب میکنم….

      البته اینجا پورشه کاین توربو اس هیبرید بدون کوپه هست. ولی منظورم من کوپه هست ولی مجموعا اختلاف قیمتی زیادی بین مدل کوپه و بدون کوپه وجود نداره.

      ولی هردو خیلی عالی هستن اصلا نمیشه بین اوروس و کاین یکی رو انتخاب کرد.
      اما چون لامبور گینی برند خیلی خیلی رده بالایی هست تو یه جمعی خیلی شما را تحویل میگیرند😁😁🙂🙂 برای همین انتخاب من اوروس هست.

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. rezars pc

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        پول برند بده ی کی بودی شیطون ؟

  10. car reminds me of love

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    خب آدم با عقل میره یه هوراکان می‌خره خودش رو خلاص میکنه دیگه این اوروس ارزش پیچ چرخ هوراکان رو هم نداره به خدا..
    اونتادور خب دیگه خداس ولی ماشالله انشاالله قیمتش در حد خدا!.!.!.
    اگه اومد ایران ان‌شاالله میخرم😂😂

    1. ارشیاsvj

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      با اینکه به اوروس رای دادم ولی انصافا حرفت درسته کاملا موافقم.

    2. Amirreza

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      هر وقت تونستی با خانواده با اوراکان بری مسافرت حرفتو قبول دارم

  11. عارف

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (327 ديدگاه)

    توجه داشته باشید که دارید لامبو میخرید که پس از گذشت چند سال نه تنها افت قیمت نداره بلکه ارزش بیشتری هم پیدا میکنه

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Hamid

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      فکر نمیکنم آقا عارف
      راستش تا حدی حرف شما درسته
      میتونیم بگم افت قیمت کمتری داره خب .
      چون تولید محدود نیستن قیمتشون کاهش پیدا میکنه، اگه مثلا آونتادور اس وی بود میشد گفت به ارزشش افزوده میشه ولی حالا یه اوروسه !!!
      نمیتونم درمورد افت قیمت این پورشه و این لامبو حرفی بزنم اما حس میکنم افت قیمت لامبو کمتر باشه!

      1. Germany

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        کاملا کاین به صرفه تر از اوروس هست
        چرا ۰وم قیمت کمتری رو داره شتاب یکسانی داره و تاپ اسپید هم همون طور که میدونین همه ی آلمانی ها بهتر از عدد اعلامی ثبت میکنن که قطعا کاین میتونه مرز ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت رو رد کنه
        و اما بحث قیمتشون که با این اوصاف قطعا رای به پورشه تمایل بیشتری ادامه پیدا میکنه
        چون پورشه حدود ۵۰ هزار دلار ارزون تر هست
        اما بخش کیفیت هم که جای خود داره و همه میدونن که کیفیت پورشه مثال زدنی هست و کیفیت و متریالی بهتری نسبت به اوروس داره
        با این اوصاف قطعا پورشه بهتره

        موافقم 2
        مخالفم 2
  12. محمد مختاری آذر

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    به نظرم من قطعا لامبورگینی اوروس بهتره

  13. R@m!n

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    پورشه رو انتخاب می کنم چون اورجینال تر ساخته شده و هویت مستقل تری داره.

    به شخصه اوروس رو لامبورگینی نمی دونم چون به جز آرمش هیچ نشونی از یه ماشین ایتالیایی نداره. بنظرم صرفا یه ورژن متفاوت از Q8 هست که مقداری وحشی تر شده.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  14. MOS

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    درک نمیکنم چرا اوروس بیشتر رای آورده

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. mopar

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (74 ديدگاه)

      brandingخیلی توی انتخاب های انسان ها تاثیر میزاره مثل مقایسه فورد ماوریک و هیوندای سانتا کروز

  15. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    انتخاب من قطعا کاین هست، طراحی شیک تر و بسیار هماهنگ تر، کابین زیبا تر، فنی بهتر، آفرود بهتر. درواقع با کاین میدونی چی سوار شدی ولی اوروس نه، بی هویت میزنه نه مشخصه شاسی بلنده نه سوپر اسپرت کوپه!

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. ارشیاsvj

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      اول اینکه طراحی سلیقه ایه
      دوم اینکه منظورت از فنی رو وقتی نسخه stx و پرفورمانته از اوروس اومدم بهت میگم
      سوم اینکه تا حالا تست افرود حرفه ای از هیچ کدوم نداره.
      در ضمن اوروس دومین شاسی بلنده لامبورگینیه
      تازه زمانی که lm002 اومد ۴۰ سال پیش بود پس یه جورایی میشه گفت اوروس اولین شاسی بلند لامبورگینیه.
      ولی کاین به مدت ۲۰ سال داره مدام تولید و بروزرسانی میشه.
      البته به نظرم اوروس زیاد لامبورگینی نیست ولی خب…

  16. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    رای من اوروس….

  17. England

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    چون پورشه ارزون تره و کاربردی تره من به پورشه رای میدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا