دور دهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال هم تقریباً رو به پایان است و امروز نوبت به یکی از گروههای جذاب یعنی گروه کراساوورهای متوسط اسپرت رسیده است. در دوئل قبلی این گروه جیپ گرند چروکی ترکهاوک و مرسدس-آامگ GLE63 نبردی تماشایی را به نمایش گذاشتند که طی آن مجموعاً تعداد ۱۷۰۴ رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل سخت، جیپ با دریافت ۱۰۳۲ رأی و کسب ۶۰ درصد از کل آراء به پیروزی دست پیدا کرده و مجوز حضور در مرحلهٔ بعدی را دریافت نمود درحالیکه مرسدس با دریافت ۶۷۲ رأی از راهیابی به مرحلهٔ بعدی بازماند. حال امروز در سومین دوئل گروه کراساوورهای اسپرت، بازهم شاهد نبردی جذاب این بار بین پورشه کاین توربو و رنجروور اسپرت SVR خواهیم بود.
مازراتی لوانته S | آئودی SQ7 | پورشه کاین توربو | رنجروور اسپرت SVR |
؟ | ؟ | ||
مرسدس-آامگ GLE63 | جیپ گرند چروکی ترکهاوک | بامو X5 M | لامبورگینی اوروس |
جیپ گرند چروکی ترکهاوک | لامبورگینی اوروس |
پورشه کاین
پیش از آنکه تب کراساوورسازی تا این حد فراگیر شود، پورشه تصمیم گرفت برای اولین بار به دنیای شاسیبلندها وارد شود. بدین ترتیب این شرکت در سال ۲۰۰۲ نخستین شاسیبلند خود را با نام کاین معرفی کرد. این خودرو که یک کراساوور لوکس متوسط بود، روی پلتفرم PL71 گروه فولکسواگن ساخته شده بود که با دیگر کراساوورهای متوسط این گروه یعنی فولکسواگن توآرگ و آئودی Q7 مشترک بود. کاین ساختارشکنی بسیار بزرگی برای پورشه محسوب میشد چراکه این شرکت تا آن زمان غیر از خودروهای اسپرت، محصول دیگری تولید نکرده بود و بنابراین این ریسک بزرگی بشمار میرفت. نسل اول کاین به مدت هشت سال روی خط تولید بود تا اینکه در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰ رسماً نسل دوم آن رونمایی شد که بهتازگی جای خود را به نسل سوم داده است. این نسل برای اولین بار در تاریخ ۲۹ آگوست امسال بهصورت آنلاین رونمایی شد. نسل سوم کاین نیز پلتفرم مشترکی با طیف گستردهای از کراساوورهای گروه فولکسواگن همچون آئودی Q7، بنتلی بنتایگا و لامبورگینی اوروس دارد درحالیکه در آینده آئودی Q8 و نسل جدید فولکسواگن توآرگ هم روی همین پلتفرم ساخته خواهند شد. نسل سوم کاین در ابتدا در دو نسخهٔ پایه و S معرفی شد و سپس در نمایشگاه فرانکفورت امسال نسخهٔ توربو هم به آنها اضافه گردید؛ بنابراین در خانوادهٔ این کراساوور آلمانی فعلاً همین سه مدل حضور دارند که تا پیش از معرفی مدل توربو S، مدل توربو قویترین آنها محسوب میشود؛ بنابراین در رقابت ما هم کاین توربو مدل شرکت کرده است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 بایتوربو استفاده میکند. این موتور ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد که آنرا از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ میرساند. پورشه کاین سال گذشته در ایالاتمتحده بیش از ۱۳ هزار دستگاه و در اروپا نزدیک به ۱۲ هزار دستگاه فروش داشته است.
رنجروور اسپرت
شرکت بریتانیایی لندروور برای اولین بار در سال ۱۹۷۰ برند رنجروور را بهعنوان بخش لوکس خود تأسیس کرده و اولین محصول آنرا بهعنوان پرچمدار خود در همین سال راهی بازار کرد. رنجروور برای چندین سال همین یک خودرو را در سبد محصولات خود داشت تا اینکه در سال ۲۰۰۴ مدل جدید رنجروور اسپرت بهعنوان خودرویی کوچکتر از رنجروور معرفی شد. این خودرو که دومین محصول رنجروور محسوب میشد، در ظاهر شباهت زیادی به برادر بزرگترش و همینطور لندروور دیسکاوری داشت. سپس نزدیک به یک دهه بعد، لندروور در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۳ نسل دوم رنجروور اسپرت را رونمایی نمود. البته هماکنون سبد محصولات رنجروور با معرفی مدلهای اووک و ولار نیز گسترش پیدا کرده است. نسل دوم رنجروور اسپرت همچنان در حال تولید است اما بهتازگی برای مدل ۲۰۱۸ فیسلیفتی را تجربه کرده که تغییرات ظاهری جزئی و بهروزرسانیهایی را برای آن به همراه داشته است. این خودرو هماکنون در حال حاضر در انواع مختلف و با پیشرانههای بنزینی و دیزلی گوناگونی عرضه میشود که بعد از فیسلیفت ۲۰۱۸، یک نسخهٔ هیبریدی هم به آنها اضافه شده است. ولی ما در این رقابت با قدرتمندترین عضو خانوادهٔ رنجروور اسپرت یعنی مدل SVR کار داریم که برای اولین بار در آگوست سال ۲۰۱۴ در فستیوال پبل بیچ رونمایی شد. این مدل به یک نیروگاه ۵ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز است که پس از فیسلیفت اخیر، قدرت آن از ۵۵۰ اسب بخار به ۵۷۵ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. این موتور همچنین توانایی تولید ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور را هم دارد. انتقال نیروی در این کراساوور اسپرت بریتانیایی درست مثل رقیب آلمانی توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ صورت میگیرد. رنجروور اسپرت سال گذشته در ایالاتمتحده بیش از ۱۹ هزار دستگاه و در اروپا حدود ۲۶ هزار دستگاه فروش داشته است.
مشخصات فنی
پورشه کاین توربو | رنجروور اسپرت SVR | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 | ۵ لیتری V8 |
تنفس | بایتوربو | سوپرشارژ |
قدرت | ۵۵۰ اسب بخار | ۵۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۷۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۴.۱ ثانیه | ۴.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۸۵ کیلومتر/ساعت | ۲۸۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۸ لیتر (ترکیبی) | ۱۲.۸ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۲۷۰ گرم/کیلومتر | ۲۹۴ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۹۰ لیتر | ۱۰۴ لیتر |
وزن | ۲۱۷۵ کیلوگرم | ۲۳۱۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۹۲ متر | ۴.۸۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۹ متر | ۲.۹۲ متر |
ضریب آئرودینامیک | ۰.۳۵ | ۰.۳۵ |
حجم صندوق بار | ۷۴۵ لیتر | ۷۸۵ لیتر |
قیمت پایه | ۱۶۰,۶۵۰ دلار | ۱۱۲,۳۴۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9951098]
امیر
۱۲ اسفند ۱۳۹۶چه انتخاب ورقابت سختی ولی خب پورشه چیز دیگریست
حامد
۱۲ اسفند ۱۳۹۶رنج روور هم یه چیز دیگست?
King 918
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ایرادی نداره بزنید پورشه ها رو حذف کنید …
مبین پورمند
۱۲ اسفند ۱۳۹۶چشم
خودتون گفتینا?
CNA
۱۲ اسفند ۱۳۹۶این دوئل نباید برنده داشته باشه
اخه کی دلش یکی از این دولت حذف بشه
از همین جا تمام میشه
علی
۱۲ اسفند ۱۳۹۶چه رقابت جانانه ایی بشه بین آقای پورشه کاین ((( آلمانی))) و خانم رنجوور (((هندی))) .
با تچکر
ماتئوس
۱۲ اسفند ۱۳۹۶هر دو خوبن
پورشه بهتر
مهدی
۱۶ اسفند ۱۳۹۶چشمام رو رو منطق بستم و برای انتقام از رنجروور(که ایکس سیکس رو حزف کرد) به پورش رای دادم
محمد
۱۲ اسفند ۱۳۹۶خیلی جالبه فاصله محوری رنجروور از طولش بیشتره
datsun
۱۲ اسفند ۱۳۹۶رنجروور
تخصص لندروور رنجروور ساخت شاسی بلند از سالهای دور
امین
۱۲ اسفند ۱۳۹۶قطعا رنجروور.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۲ اسفند ۱۳۹۶((پورشه کاین سال گذشته در ایالاتمتحده بیش از 13 هزار دستگاه و در اروپا نزدیک به 12 هزار دستگاه فروش داشته است.
رنجروور اسپرت سال گذشته در ایالاتمتحده بیش از 19 هزار دستگاه و در اروپا حدود 26 هزار دستگاه فروش داشته است.))
با احترام به آلمانی بازان و پورشه سواران،رای من svr.
البته قیمت این آلمانی دوست داشتنی هم حدود 60 هزار دلار بیشتره.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۲ اسفند ۱۳۹۶البته با عرض پوزش منظورم حدود 50 هزار دلار بود.
از بچگی ریاضیم خوب نبود البته نه در این حد.
تقصیر معلم ها هم بود خوب درس نمیدادن.
نشون به اون نشون که تو دوران راهنمایی یکی از معلم هایی که برای بچه های تجدیدی درس میداد،ریاضی رو چنان خوب تدریس کرد که من برای اولین و آخرین بار در طول زندگیم تونستم نمره ی قبولی 18/5 رو بگیرم و تو اون کلاس من از همه تو این درس بهتر بودم?
از همینجا برای اون معلم عزیز آرزوی موفقیت فراوان میکنم.
Meysam..LaFerrari
۱۲ اسفند ۱۳۹۶جمع و تفریق کردن هم خوب درس دادن میخواد؟
یه تفریق ساده رو اشتباه انجام میدی بعد میندازی تقصیر معلمای بی چاره ت!!?
(شوخی میکنما جدی نگیر)
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۲ اسفند ۱۳۹۶جمع و تفریق رو نگفتم،کلی گفتم.
باور کنید تو جدول ضرب و جمع و تفریق و تقسیم و از این دست مشکل ندارم.?
اینجا فقط یک اشتباه دیدی کردم.
الف.ی
۱۲ اسفند ۱۳۹۶بابت استفاده از کلمه با احترام به … ازت تشکر میکنم
من واقعا بد جور گیر کردم
کلا آلمان رو دوست دارم ولی از یه طرف از بچگی رنجروو رو دوست داشتم
پرسپولیس
۱۲ اسفند ۱۳۹۶پورشه تواعداد وارقام بهترهست متاسفانه ماازاین جورخودروهادوریم امروزصبح دوتاپرایدتصادف کردن یکی ازآنهاچهارتامعلم زن بودن که درب داغون شدن یکی ازآنهادر دم هم کشته شدباقی هم شایدکارشان تمام شوداین هست خودروهای تولیدملی
حسین دهمرد
۱۲ اسفند ۱۳۹۶تولید ملی نیست تولید دولتیه.
با واژه ملی مردموگول میزنن وگرنه مگه تیم فوتباله که ملی و غیر ملی داشته باشه؟
امیر
۱۲ اسفند ۱۳۹۶هر دوتاشون فوق العادن و انتخاب بینشون سخته. فروش کمتر پورشه نسبت به رنجروور هم طبعا بخاطر قیمت بالاترشه. ماکه دستمون به هیچ کدوم نمیرسه اما پورشه رو بیشتر دوست دارم و انتخابش میکنم
Landscape
۱۲ اسفند ۱۳۹۶نخونده به پورشه رای دادم ?
مهران
۱۲ اسفند ۱۳۹۶قطعا رنج روور و قابلیت های رنج روور بر هیچکس پوشیده نیس
حمیدرضا
۱۲ اسفند ۱۳۹۶قیمت رنجرور خیلی کمتره ولی از نظر فنی پورشه خیلی سره منتهی من رو مجاب نمی کنه که رنجرور رو انتخاب نکنم چون به نظر من خیلی زیبا هست
مانی
۱۲ اسفند ۱۳۹۶تو همچین خودروهایی توانایی آفرود خیلی مهمه که رنجرور تو آفرود پورشه رو شکست میده.تو برنامه گرندتور هم تستشون کردن.پورشه تو آفرود کم آورد
Alirezaasg5
۱۲ اسفند ۱۳۹۶با وجود احترام و علاقم به رنجروور ولی انتخابم پورشس ? جذابیت عجیبی داره برام
ماتئوس
۱۲ اسفند ۱۳۹۶کاین ♥️
amin
۱۲ اسفند ۱۳۹۶رأی من کاین به دلیل اینکه پورش است!!!!
Omid622
۱۲ اسفند ۱۳۹۶واقعا اگر ماشین شاسی بلند هم لوکس و هم زمان هم آفرود عالی میخوایین باید رنجرو وور رو انتخاب کنید البته با احترام به همه شاسی بلندهای لوکس واقعا نرمی رنجروور تو جاهای سخت و آفرودی های وحشتناک بی نظیره تو فصل اول گرند تور بود که مشخص شد رنجرووور چه هیولایی واسه آفرود
مهدی
۱۲ اسفند ۱۳۹۶کلا suv با ظاهر فانتزی رو نمیپسندم واسه همین رنجروور رو انتخاب میکنم
Amir
۱۲ اسفند ۱۳۹۶انتخاب خیلی سخته ، خیلی…
من رای نمیدم …
ایمان
۱۲ اسفند ۱۳۹۶با تمام علاقه ای که به پورشه دارم ولی تو این سگمنت رنجرور و جیپ رو بهترین میدونم
Divergence
۱۲ اسفند ۱۳۹۶انتخاب بین این دو بستگی به این دارد که چه کاربردی در نظر داریم. اگر بخواهیم در اتوبان های آلمان با سرعت بالای 250 کروز کنیم و از سرعت لذت ببریم ، قطعا پورشه لذت بخش تر و بهتر است ، ولی اگر هدف آفرود باشد ، قطعا رنجرور مناسب این کار است
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۲ اسفند ۱۳۹۶دوست عزیز قطعا این سری اسپرت رنج روور هم به مانند رقیبه اشتوتگارتی خودش برای لذت رانندگی در جاده و همینطور پیست ساخته شده.
البته که آفرود بی نظیر هم بخشه جدایی ناپذیر تمام محصولات رنج روور هستش.
اگه مجلات و سایت های معتبر هم خونده باشید همین رو گفتن.
achtung
۱۲ اسفند ۱۳۹۶هیچ کاری احمقانه تر از روندن شاسی بلند با سرعت بالای ۱۵۰ تا نیست
سپیدرود
۱۲ اسفند ۱۳۹۶رنجروور سالهاست که میدرخشد…?
البته پورش هم همیشه در تمام موارد فوقعلاده بوده و هست❤
رامين
۱۲ اسفند ۱۳۹۶این دوئل اگر تو کشور های خارجی بود پورشه برنده میشد اصلا هرجا بگی پورشه ابهت دیگری داره چیزی غیر از اینم انتظار نداشتم که رنج روور بیشتر رأی بیاره تو ایران به هر حال پورشه تو ایران تکراری شده دیگه از چشم افتاده اگه نبود اون موقع نتیجه عوض میشد
آرمین
۱۲ اسفند ۱۳۹۶خب من ارادت خاصی به صنعت و نژاد آلمان دارم ولی بخاطر اختلاف قیمت فاحش به لندروور رای دادم ولی هیچ موقع راضی نمیشم خودرویی بخرم که ساخت استعمار پیر و کثیف باشه
امیر
۱۲ اسفند ۱۳۹۶کاین گل سرسبد شاسی بلندهاست.امکان نداره هیچ ماشین دیگه ای رو بهش ترجیح بدم
sevlan
۱۲ اسفند ۱۳۹۶هر دو مورد احترام و غولین واسه خودشون ، ولی واسه من رنجروور بهتر معنی میکنه یه اس یو وی همع کاره رو ، ولی قبول دارم که جز بحث آفرود و زیبایی که سلیقه ایه ، در مبحث پرفورمنس و هندلینگ و چسبندگی و…پورشه یه خورده چربشش بیشتره ، من رنجروور رو انتخاب میکنم!!!
Hamid.Hellcat
۱۲ اسفند ۱۳۹۶رنجرور از هر نظر سرتره
TSHDN
۱۲ اسفند ۱۳۹۶پورشه خوبه ولی رنج روور یه چیز دیگست.
اصن جدا از این دوتا ،به قیمتا نگاه کردین ؟
112000هزار دلار در مقابل 160000هزار دلار!!!اختلاف قیمت تقریبا 50000 دلاری!!!
عدد کمی نیستا!
پورشه زیادی گرونه
رای من رنج روور زیبا
مهران
۱۲ اسفند ۱۳۹۶از نظر طراحی بیرونی پورشه مدرن تر بنظر میاد و لی ز نظر طراحی داخلی هر دو تو یه سطح هستند و بستگی به انتخاب خریدار داره و لی وقتی بحث قیمت باشه تفاوت قیمت 48000 دلاری چیزی نیست که بشه به راحتی ازش گذشت البته اگر قیمتها درست باشند
fara2001
۱۳ اسفند ۱۳۹۶چه خون و خونریزی بشه .
در هر صورت فقط ” رنجو “
Ali Keyhani
۱۳ اسفند ۱۳۹۶خیلی انتخاب سختیه،اولین بار نمیخوام رای بدم،چون واقعا جفتشو دوست دارم.
Genius
۱۳ اسفند ۱۳۹۶این یه واقعیته که در سگمنت SUV اول از همه Mercedes G و GLK با اختلاف صدرنشینن و بعد هم Jeep Wrangler و در وهله بعدی Land rover Defender به همین دلیل من در این رویارویی به Range rover بعنوان نماینده ای از خاندان Land rover رای میدم
ahmad
۱۳ اسفند ۱۳۹۶به نظر من ظاهر پورشه قشنگتره اما طراحی داخلی رنجروور زیباتره ولی با این حال به پورشه رای میدم .
Farzad
۲۹ آذر ۱۳۹۸فیفتی فیفتی !!!!!!!!!!!!!