پورشهتویوتا

تویوتا سوپرا 2020 مچ پورشه 718 کیمن را می‌خواباند؟!

پورشه و تویوتا به ندرت در یک جمله مشترک دیده می‌شوند اما بسیاری از افراد معتقدند یکی از اهداف ژاپنی‌ها در تولید نسل جدید سوپرا GR 2020 جنگ با پورشه ۷۱۸ کیمن بوده است.

اگرچه برخی کارشناسان این موضوع را قبول ندارند اما سوپرا به چند دلیل رقیبی جالب برای پورشه است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها سود بردن از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی برگرفته از BMW می‌باشد. کیمن هم از پیشرانه‌ای توربو استفاده کرده و در دل آن قلب آهنین ۴ سیلندر ۲ و ۲.۵ لیتری جا خوش کرده است.


از نظر پرفورمنس باید گفت مدل پایه‌ی کیمن دارای قدرت ۲۹۶ اسب بخاری و گشتاور ۳۸۰ نیوتون متری است. این قدرت باعث می‌شود کیمن شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای (در صورت تجهیز به گیربکس سفارشی PDK و پکیج اسپورت کرونو) داشته باشد. همچنین حداکثر سرعت این خودرو ۲۷۳ کیلومتر در ساعت می‌باشد.


اما کیمن S خروجی ۳۴۵ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. به لطف قدرت بیشتر، شتاب این خودرو به ۴ ثانیه کاهش یافته و حداکثر سرعت هم به ۲۸۵ کیلومتر در ساعت رسیده است.


سوپرا با قدرت ۳۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۴۹۴ نیوتون متری تقریباً بین دو مدل پورشه قرار می‌گیرد. این خودروی ژاپنی شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۱ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت محدود شده‌ی ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد.


اگرچه پرفورمنس دو خودرو روی کاغذ شبیه به هم دیده می‌شود اما تفاوت‌های قابل‌توجهی بین سوپرا و ۷۱۸ کیمن وجود دارد. پورشه به‌صورت استاندارد با گیربکس دستی عرضه می‌شود درحالی‌که سوپرا فاقد گیربکس دستی است. کیمن همچنین با نسخه‌ی قدرتمند GTS که قدرت ۳۶۰ اسبی و گشتاور ۴۳۰ نیوتون متری دارد عرضه می‌شود.

  • طراحی ظاهری و داخلی

واکنش‌های زیادی به طراحی ظاهری سوپرا نشان داده شده اما از نظر ما این خودرو شبیه A80 مدرن شده است. با این وجود نمی‌توان خیلی طرفدار نمای جلوی محافظه‌کار و ورودی‌های هوای بلوکه شده بود. البته کلیت خودرو زیبا به نظر می‌رسد و نمای عقب و سقف جزو ویژگی‌های متمایز سوپرای جدید هستند.


کیمن نیز به‌صورت زیبایی از DNA محصولات پورشه برخوردار شده است. شاید این خودرو برای برخی افراد آشنا به نظر برسد اما در این سال‌ها به خوبی مدرنیزه شده است.


در کابین داستان متفاوتی برقرار است چراکه سوپرا به لطف فرم‌های متنوع و تریم فیبر کربنی استاندارد کاراکتر متمایزی دارد. سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو در بالای داشبورد قرار گرفته و به راحتی می‌توان آن را دید. پشت آمپرهای دیجیتال و تجهیزات استاندارد زیاد باعث می‌شوند سوپرا کابین دوست‌داشتنی‌ای را ارائه کند.

کیمن نیز مزیت‌های خاص خود شامل فرمان شیک‌تر، اهرم تعویض دنده سنتی و کیفیت بالای متریال را دارد. مشتریان همچنین آپشن های متنوعی را می‌توانند سفارش دهند. میزان شخصی‌سازی کابین به حدی زیاد است که می‌توان چرم اسپرسو را با پشت آمپرهای زردرنگ، کمربندهای ایمنی آبی و تریم چوب متفاوت سفارش داد. البته این مورد به تنهایی حدود ۷ هزار دلار قیمت دارد.
  • قیمت‌گذاری

یکی از مزیت‌های سوپرا نسبت به کیمن قیمت پایین آن است. این خودرو قیمت پایه‌ی ۴۹۹۹۰ دلاری داشته و با سفارش صندلی‌های چرمی گرم شونده، شارژر بی‌سیم گوشی، سیستم صوتی پریمیوم و صفحه لمسی ۸.۸ اینچی و ناوبری قیمتش به ۵۳۹۹۰ دلار می‌رسد.


مدل پایه‌ی کیمن قیمت ۵۶۹۰۰ دلاری داشته و قیمت مدل S از ۶۹۳۰۰ دلار آغاز می‌شود. این خودروها همان‌گونه که عرض شد با آپشن های بسیار متنوعی عرضه می‌شوند و قیمت خودرو را تا چند هزار دلار بالا می‌برند.


اگرچه سوپرا ارزان‌تر است اما آن پرستیژ خاص کیمن را ندارد. کافی است به یک نفر بگویید که در گاراژ خانه پورشه دارید و آن موقع وضعیت فرق خواهد کرد؛ اما وقتی به یک نفر بگویید شما یک تویوتا می‌رانید احتمالاً او به کمری فکر خواهد کرد.

اگرچه ما کمی هم مزاح می‌کنیم اما خب قطعاً برند خودروساز نقش زیادی در خرید دارد. دیگر فاکتور مهم تجربه‌ی رانندگی با این دو خودروست. ما پرفورمنس سوپرا در پیست را دوست داشتیم اما فعلاً نمی‌توان گفت که آیا این خودرو کیمن را شکست می‌دهد یا نه.

با تمامی این تفاسیر، انتخاب شما کدام خودرو است: تویوتا سوپرا یا پورشه ۷۱۸ کیمن؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    قطعا کیمن پول به بی ام و با کیفیت متریال کمتر نمیدم !?

  2. King 918

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    پورشه اصلا شکی درش نیست

    1. doubt

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (258 ديدگاه)

      اونایی که منفی دادن در کمال احترام میخام بپرسم که اگه سلیقه و تعصب به یک برند رو در نظر نگیریم یعنی شماها بخاطر 7000 دلار بیشتر (در رنج قیمت 50/000 دلاری) سوپرا رو به کیمن ترجیح میدید واقعا؟
      تازه قیمت بیشتر کیمن کاملا توجیهم داره.
      فرضا اگر بین این دوتا مجبور به خرید باشید سوپرا رو انتخاب میکنید؟
      من که باورم نمیشه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    کابین پورشه کیمن خیلی دیگه قدیمی ،شده
    دلم گرفت وقتی دریچه های کولرش رو دیدم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    من در این کلاس نه پورشه
    و نه سوپرا رو دوست ندارم

    انتخاب من ائودی TT RS هست ?

  5. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    من که ، رو نمیشه به کسی بگم که در
    گاراژ خانه یک پورشه ۴ سیلندر دارم

    1. King 918

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      یه ۴ سیلندر با ۳۴۵ اسب بخار قدرت ….. پورشه یه معجزه گره اسمش کافیه تا دیگران بدونن چقدر افسانه ست …
      کدوم خودرو ساز از یه ۶ سیلندر نفس طبیعی بیشتر از ۵۰۰ اسب بخار میتونه استخراج کنه فقط کار پورشه ست …. پورشه رو میشه به عنوان اوج مهندسی و نبوغ انسانی توی دنیا معرفی کرد

  6. овsкиكMас

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (260 ديدگاه)

    قطعا کیمن.برند و کیفیت پورشه یه چیز دیگه هست
    فقط اون عکس شماره ۸ ??

    1. رضا

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (97 ديدگاه)

      تویوتا بی کیفیت تر از پورشه هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چند وقت پیش رده بندی با کیفیت ترین خودروها اومد اول لکسوس دوم تویوتا، تویوتا با اختلاف زیاد با کیفیت ترین برند دنیا هست حداقل ماشیناش آتش نمیگیرن

  7. ابوالفضل

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (38 ديدگاه)

    با توجه به قیمت و پرفومنس نزدیک به هم من سوپرا رو انتخاب میکنم طراحی همه محصولات پورشه از شاسی بلند گرفته تا سواری و اسپرتش خیلی شبیه به همه ولی تویوتا سوپرا خیلی ظاهر گیراتری داره مطمعنا اگه سوپرا رو کارخونه هایی مثل مرسدس یا همین پورشه میساختن یه نگاه دیگه ایی بهش میکردن ولی به نظر من همین که آرم تویوتا روش هست خودش کیفیت و دوام ماشین رو میرسونه

  8. pedRo

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (15 ديدگاه)

    Cayman

  9. هادی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    قطع به یقین با دو تا از بهترین های از دو خودرو ساز بسیار خوب و محبوب طرفیم
    من با داشبورد پورشه زیاد نتونستم حال کنم و داشبورد تویوتا برام جذابت بصری بیشتری داشت ولی هر کاری میکنم که با چراغ جلو تویوتا ارتباط برقرار گنم نمیتونم یه فرم شکسته بدی داره ولی نمای عقبش واقعا خیلی خیلی قشنگه، باوجودی که خیلی دیوانه بار عاشق پورشه هستم ولی تو این مقیاس تویوتا رو به خاطر موارد فنی انتخواب میکنم هرچند جفتش رو آدم باید تو خونه داشته باشه ، روح اصیل المانی با کیفیت و مهندسی ژاپنی

    1. هادی

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (168 ديدگاه)

      آقای چگینی محترم،لطفا در ادبیات و ابراز نظراتتون بیشتر احترام و منطق رو لحاظ کنین.
      بنا نیست به مخاطب خودتتون توهین کنین.اگر از نظری خوشت نمیاد کافیه دکمه دیس لایک رو بزنی همین!!! نه کسی شما رو وادار به ابراز نظر کرده نه نظر خواسته
      به احتمال زیاد کم سن و کم تجربه هستی که به پای سنت میزنم، دوست نوجوانم?

  10. ali a

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (776 ديدگاه)

    پورشه که همیشه پورشه است… این سوپرای جدید هم واقعا برام جذابه… اگه پولش باشه حتما با جفتش رانندگی میکنم بعد تصمیم میگیرم..الان بخوام نظر بدم میگم سوپرا…

  11. fr

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    به نظرم بهترین انتخاب z4 هست هم در نسخه امریکایی از هردو این ماشین ها قوی تره
    هم پرستیژ بالایی داره هم کابین فوق العاده و مدرن ظاهرشم شلیق ایی ولی در کل خوبه از لحاظ قیمت هم تقریبا بین این دو قرار می گیره

  12. کاوه

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (61 ديدگاه)

    این ژاپنی های صرفه جو. با شش سیلندر و موتور ۳لیتری توربو فقط ۳۳۵ اسب بخار تولیدمی کنند. انگار میگن بسه دیگه! حیفه!
    بنز و ب ام و از چنین حجم موتوری، زیر ۴۵۰ اسب بخار بیرون نمیارن.

  13. porschesport

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    رقبای خوبی برای هم هستند , هردو زیبا و دوست داشتنی

  14. sina

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2662 ديدگاه)

    اینکه شتاب تویوتا بهتره واقعا دستاورد بزرگی هست
    اگه تو پیست بتونه بگیره کی من رو دیگه شاهکار کرده تویوتا و من همه فوشام رو پس میگیرم :)

    1. Mohammadreza

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (870 ديدگاه)

      بخاطر تاپ اسپید محدود شده فک نکنم بتونه تو پیست کیمن رو شکست بده
      برای اینکار باید منتظر نسخه هایی از سوپرا باشیم که محدود کننده سرعت نداشته باشن

      1. sina

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (2662 ديدگاه)

        گمونم نکنم با محدود کننده سرعت رکوردگیری کنن
        ولی خب این مودیفای کردن موتور زد4 با قدرت و گشتاور متفاوت گمونم جواب داده اینجا.
        حس میکنم موتورش تویوتاییزه شده :)

    2. مانی

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      تو پیست پورشه باید سریع تر باشه
      هرچی نباشه موتور وسطه

  15. مجید عباسی انبوهی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (43 ديدگاه)

    برند تویوتا قبله مسلمین دنیای خودرو ست.

  16. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    بنظرم سوپرا اصلا در مقام مقایسه با پورشه نباید قرار بگیره

  17. ADAK

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    فاز بعضیا چیه واقعا ؟!؟!
    تویوتا اصلی ترین حُسن اش دوام و استهلاکه پایینش هست ( که منم قبول دارم)
    د لامصبا ! انجین سوپرا که ساخت بی ام و اس که یه عمره هی میگین پر استهلاکه پر استهلاکه …

  18. رضا

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (97 ديدگاه)

    از نظریات بعضی دوستان فهمیدیم پورشه با کیفیت تر از تویوتا هست، در حالی که تویوتا با اختلاف باکیفیت ترین برند دنیا هست آمار فروش و پر فروش ترین خودرو در جهان در سالیان متمادی با اختلاف مال تویوتا بوده، پدال چند وقت قبل لیست با کیف ترین خودروها را منتشر کرد اول لکسوس دوم تویوتا بود

  19. Saeed

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    منم سوپرا رو ترجیح میدم ولی هیچ چیز مدل قدیمیش نمیشه??آدم یاد قسمت ۱ سریع و خشن میوفته….اون سوپرای نارنجی که پاول والکر سوارش بود….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا