مدتی پیش خبر دادیم که لامبورگینی آونتادور SVJ توانسته با زمان قابلتوجه ۶ دقیقه و ۴۴.۹۷ ثانیه رکورد جدیدی را در پیست مشهور نوربرگ رینگ به ثبت برساند.
این سوپر کار ایتالیایی با ثبت رکورد جدید توانست رکورد قبلی ثبت شده توسط پورشه ۹۱۱ GT2 RS با زمان ۶ دقیقه و ۴۷.۳ ثانیه را بشکند. در یک پیست ۲۰.۶ کیلومتری تفاوت ۲.۳ ثانیهای چگونه خواهد بود؟ ویدئویی که منتشر شده دقیقاً همین موضوع را نشان میدهد.
در کلیپ یاد شده شاهد ویدئوهای ضبط شده از دو موشک زمینی هستیم. اگر با دقت به ویدئو نگاه کنید خواهید دید که در اولین بخش از پیست GT2 RS در واقع کمی سریعتر از آونتادور SVJ بوده اما زمانی که بخش های پرسرعت نوربرگ رینگ می رسیم سوپر اسپورت ایتالیایی ها شروع به پیش افتادن می کند.
این موضوع سورپرایز کننده نیست زیرا پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی پورشه قدرت ۶۹۰ اسب بخاری داشته درحالیکه قلب آهنین ۱۲ سیلندر ۶ لیتری تنفس طبیعی آونتادور SVJ خروجی ۷۵۹ اسب بخاری را به رخ حریف میکشد.
اگرچه لامبورگینی هماکنون رکورددار جهنم سبز است اما برنده واقعی در اینجا گروه فولکسواگن می باشد. پیش از پورشه این اوراکان پرفورمنته بود که رکورد را دست داشت. قبل از آنهم پورشه ۹۱۸ اسپایدر هیبریدی عنوان دار سریعترین خودروی نوربرگ رینگ بود. زمانی که به این لیست پورشه ۹۱۱ GT3 RS و لامبورگینی آونتادور SV را اضافه کنید خواهید فهمید گروه فولکسواگن دارای ۶ خودروی جادهای با رکورد زیر ۷ دقیقه در نوربرگ رینگ است.
برای تأکید بیشتر باید گفت پورشه همچنین رکورددار کل این پیست با خودروی فوقالعادهی ۹۱۱ هیبرید اوو است که رکورد خارقالعادهی ۵ دقیقه و ۱۹.۵۴۶ ثانیه را بر جای گذاشته است.
ساسان
۱۳ مرداد ۱۳۹۷درسته پورشه قدرت کمتری داره اما وزن کمتریم داره نسبت به اونتادور.
من نقشalaرو بیشتر میدونم. و بازنگری که در گیربکس صورت گرفته.
لامبورگینی به سایت تاپگیر اخیرا” اجازه داده یه بازدید و تست مختصر داشته باشه از این گاو چموش.اگر ترجمه بشه عالی میشه.
s ๏ я ๏ u s h
۱۳ مرداد ۱۳۹۷کاملا درسته
سرعت تعویض دنده لامبو رو ببیند ، فوق العاده اس ❤❤
LAMBORGHINI
۱۳ مرداد ۱۳۹۷جونم اونتادور SVJ
واقعا از صداش لذت میبرم
امیدوارم رکورد نوربرگ رینگ دست لامبورگینی بمونه و توسط جانشین اونتادور شکسته بشه!
هر چند که بعیده و پورشه بیکار نمیشینه
mahdy
۱۳ مرداد ۱۳۹۷مجید تونست بالاخره یه کتامنت بزاره سایتو به جنجال نکشه واسه سلامتیش صلوات ختم کن
مجید موفقیتات دارن زیاد میشن(هماهنگ کردن اسم و عکس و حالا این)خوب داری پیشرفت میکنیا شیطووون
مجید جان حرفت راجع به بیکار ننشستن پورشه کاملا صحیحه و هیچ بعید نیست که نسل جدید911 از پس SVJ بر بیاد ولی خب فراری هم خیلی مرموز شده به نظرم یه نقشه هایی داره شاید یهو با یه پدیده نو ظهور یا 488 پیستا تو فکر سلطنت جهنم سبز باشه
LAMBORGHINI
۱۳ مرداد ۱۳۹۷الان مثلا تیکه انداختی؟!!!
اگه قصد این کار رو نداشتی که اشکال نداره اما اگه میخواستی تیکه بندازی و این کامنت رو با این وضعش گذاشتی بهتره بیشتر رو خودت کار کنی !!
(شوخی)
mahdy
۱۳ مرداد ۱۳۹۷بابا شوخی کردم بی جنبه
آخه این چند تا کامنت آخرت خیلی جنجالی شد
LAMBORGHINI
۱۳ مرداد ۱۳۹۷نه بابا مشکلی نیست
خوش باشی
LAMBORGHINI
۱۳ مرداد ۱۳۹۷دیروز که دیدم ferrari اینقدر عصبانیه فهمیدم یه ذره زیاده روی کردم
من این بحث ها رو فقط واسه سرگرمی و خلاص شدن از شر فکر و خیال هایی که تو زمان بیکاری به مخم هجوم میارن انجام میدم ، ، هر روز تا ساعت ۲دفترم بعد بیکار میشم … اون قضیه ی دختری که گفتم و فکر و خیالاتی که آزارم میده کاملا واقعیه … دوست ندارم در موردش صحبت کنم
با این بحثا قصد آزار کسی رو ندارم ، سایت ماشین با همین بحث هاش قشنگه
فکر میکردم همه مثل خودمن که به این بحث ها به چشم شوخی و وقت گذرونی نگاه میکنند اما دیروز که دیدم عصبانیت تو کامنت فراری موج میزنه و چند وقت دیگه اگه همینطور ادامه پیدا کنه کارمون به دعوا و توهین میکشه تصمیم گرفتم دیگه ادامه ندم
مثل اینکه واسه بعضی ها این خودروساز ها خیلی بیشتر از خودروساز هستند و عملا روشون غیرت و تعصب دارند ، حالا این غیرت روی یک خودروساز اون سر دنیا عاقلانست یا احمقانه و مسخره رو کار ندارم ، هر کس هر جور راحته فکر کنه به من ربطی نداره
یه مدت که از این سایت دور بودم دلم هوای بحث کرده بود ، درک کنید منو !!!!!!
ایمان
۱۳ مرداد ۱۳۹۷دیروز یک ویدیویِ شبیه سازی شده رقابت بین همین پورشه و فراری ۴۸۸ پیستا در پیست نوربرگ رینگ تو یوتیوب دیدم که خیلی جذاب بود و در نهایت ۴۸۸ پیستا تونست با ۲.۴۸ ثانیه اختلاف 911GT2RS رو شکست بده
درسته در دنیای مجازی این رقابت رخ داده ولی اگه یکمی به واقعیت هم نزدیک باشه کار برای پورشه و لامبورگینی سخت میشه باید منتظر باشیم و ببینیم ….
مهدی
۱۳ مرداد ۱۳۹۷طولی نمیکشه که پورشه رکوردش روپس میگیره.اصلا خوبیش دراینه که رقابت بیشتر میشه.وپورشه مجبور میشه یه هیولابفرسته وسط.هرچند همین gt2هم میتونه رکورد خودشو بهترکنه
فريد
۱۳ مرداد ۱۳۹۷فقط آلمان
مهدی
۱۳ مرداد ۱۳۹۷بابا بازمون کردین با نوربرگ رینگ انگار فقط این پیسته که اسفالت داره. هر دو روز یبار خبر میاد که فلان ماشین رکورد زد خب خیلی ماشینای دیگه هم جاهای دیگه رکورد زدن
ساسان
۱۳ مرداد ۱۳۹۷پیست نوربرگرینگ به دلیل مسافت حدود ۲۵ کیلومتری و وجود ۱۷۰ پیچ یکی از چالش برانگیزترین پیستهای موجود برای رانندگان و خودروها است. به همین دلیل زمانهای ثبت شده از خودروها در این پیست از معیارهای اصلی توانایی آنها به حساب می یاد.
-این پیست همیشه بزرگترین ترس رانندگان بوده است و همواره ثابت کرده که آزمون سختی برای خودروها و رانندگان خواهد بود. نوربرگرینگ به دلایل گوناگون، از جمله مسایل ایمنی و حوادث دلخراش، بارها از تقویم مسابقات فرمول یک کنار گذاشته شده !
http://www.nuerburgring-shop.de/media/catalog/product/cache/1/image/990×660/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/n/u/nuerburgring_nordschleife_selber_fahren_touristenfahrten1_copyright_robert_kah_2.jpg
LAMBORGHINI
۱۳ مرداد ۱۳۹۷حالا همین رکورد رو اگه خودروساز مورد علاقت میزد تو بقیه رو بیچاره میکردی !
الف.ی
۱۴ مرداد ۱۳۹۷این پیست مسیر بسیار طولانی داره
هرچقدر پیست بلند تر باشه، اختلاف ماشین ها بیشتر مشخص میشه
هر نوع پیچی بخواید توش موجوده
اختلاف ارتفاع هم داره
هم پیچ های سرعت بالا موجوده که توانایی ایرودینامیکی و چسبندگی خودرو ها به زمین محک بخوره هم پیچ های سرعت پایین که در خروجشون هرزگردی ممکنه به وجود بیاد
کفی هم داره
هر چیزی بخواید تو این پیست موجوده
برای همین عملا معتبر ترین پیست برای ثبت رکورده
بی خود نیست که این همه تلاش برای شکستن رکورد این پیست انجام میشه
الف.ی
۱۴ مرداد ۱۳۹۷اونتادور یه گیربکسی داره هرکی ندونه فکر میکنه دو کلاچس!
شاهین
۱۴ مرداد ۱۳۹۷خیلی بی تعارف بگم با اینکه طرفدار سفت و سخت لامبورگینی هستم
اما واقعا با دیدن این کلیپ یجورایی محو gt2 شدم از بس که ریلکس بود توی پیچ و خم پیست!!!
کاملا از این کلیپ میشه فهمید وزن ماشین ها چقدر تاثیر دارن برای گذر از پیچ ها
احساس میکنم راننده لامبو همچین با پیست ارتباط نداشت و بعضی جاها غافلگیر میشد و یهو فرمون میداد
دوست دارم این اونتادور رو توی درگ ریس هم ببینم. باید جالب باشه