پورشه

طوفان پورشه 911 در جهنم سبز: رکورد نوربرگ‌رینگ جابجا شد

پورشه ۹۱۱ GT2 RS نه تنها قدرتمندترین ۹۱۱ تاریخ است بلکه یکی از سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ رینگ نیز محسوب می‌شود.


علاوه بر این، ۹۱۱ GT2 RS همچنین سریع‌ترین خودروی تولیدی دیفرانسیل عقب در جهنم سبز بوده و توانسته یک دور پیست ۲۰.۶ کیلومتری را تنها در ۶ دقیقه و ۴۷.۳ ثانیه طی کند.


به لطف این رکورد گیرا، سوپرکار پورشه اثبات کرد تنها ۱.۴ ثانیه کندتر از سوپرکار الکتریکی NextEV Nio EP9 در نوربرگ رینگ بوده و سریع‌تر از خودروهای مشهور رادیکال SR8LM، لامبورگینی اوراکان پرفورمنته و دیگر محصولات پرفورمنس بالا می‌باشد.

رکوردداران پیشین نوربرگ رینگ قبل از طوفان پورشه
معاون بخش موتور اسپورت و خودروهای GT پورشه می‌گوید:

در زمان آغاز فرایندهای توسعه خودرو ما هدف دست‌یابی به رکورد زیر ۷ دقیقه و ۵ ثانیه را برای این خودرو در نظر گرفتیم. بهبود ۱۷.۷ ثانیه‌ای این رکورد به لطف تجارب مهندسان، مکانیک‌ها و رانندگانی بوده که نشان‌دهنده تیم پرفورمنس فوق‌العاده قوی‌ای هستند.


پورشه برای ثبت این رکورد عالی از دو راننده با نام‌های لارس کرن و نیک تندی استفاده کرده است. البته لارس کرن بود که این رکورد خارق‌العاده را در ساعت ۷ و ۱۱ دقیقه عصر روز بیستم سپتامبر ثبت کرده است. پورشه شرایط بیرونی برای ثبت این رکورد را ایده آل توصیف کرده و سرعت متوسط خودرو در زمان ثبت برابر با ۱۸۴.۱۱ کیلومتر در ساعت بوده است.


در این لحظه فقط می‌توان گفت آفرین پورشه!

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. #ali.m#

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    افرین پورشه

    1. HORSE

      ۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      عااااالی واقعا شایستش بود! شکست لامبو اورکان هنر میخواست! پورش تونست!
      تبریک به همه ی طرفدارای پورش و همه ی طرفدارای آلمانی!

      1. Shervin

        ۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (20 ديدگاه)

        جالب بود رتبه هورکان بالا تر از اونتادور بود

    2. یانکی

      ۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      عالی بود چرا از تایمه وایپر 7.1 که چندی پیش ثبت شد مطلب ندارید با گیربگس دستی و وزنی که بر خلافه پورش برا تایم گیری کم نشد و در ضمن این تایم رو خوده داج نگرفته و اگر نه پایین تر بود حالا اگر گیربگسه توین کلاچ بود حداقل 10 ثانیه بهتر بود

      1. ایلیا

        ۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (731 ديدگاه)

        هیچی به اندازه ی بد دفاع کردن ی اتفاق خوب رو تخریب نمیکنه.
        همه وایپر رو دوس داریم ولی اینجا جای این بحث نیست

  2. Mohammadreza

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    رکورد نوربرگ به برندی برگشت که شایستش بود

    1. (King 911 (Daniel

      ۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (955 ديدگاه)

      حاج مهران کجایی که بهرهمندمون کنی از اون نظرات نابت.

      یوسف گمگشده باز آید به نوربرگ رینگ غم مخور
      911 پیست را به آتش میکشد بازم غم مخور.
      .
      تبریک به همه هواداران پورشه و پورشه دوستان
      طرفدار پورشه بودن خودش ی افتخار بزرگه که نصیبم شده و به افتخارش عکس پروفایلمو عوض کردم.

      1. mehran911

        ۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (2115 ديدگاه)

        عزیزی دانیال جان
        .
        راستش اصلا نمی دونم چی بگم فقط شوکه شدم
        اصلا تصور این رکورد رو نداشتم
        راستش با توجه به اینکه اوایل زمستان پارسال پورشه در اولین تایم گیری GT2rs رکورد ۷:۰۵ رو زد انتظار داشتم که این ماشین حداکثر رکورد ۹۱۸ رو بشکنه اما کاملا غافل گیرم کرد
        .
        فقط جالبه که رئیس بخش توسعه ۹۱۸ هم در این رکورد گیری حضور داشتن ( در آخرین تصویر همون آقایی که عینک زده )
        ایشان یکی از نوابغ مکانیک دنیا هستند که خب معمولا جایی افتابی نمیشن

        1. (King 911 (Daniel

          ۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (955 ديدگاه)

          یکی این رکورد منو شوکه کرد
          دومی قرار گرفتن پورشه کیمن GT4 در جایگاه دوم لیست بهترین خودرو برای راننده که در پست قبلی بود.
          ever ahead

        2. (King 911 (Daniel

          ۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (955 ديدگاه)

          اصلاح میکنم
          کیمن S

        3. KING 918 (محمدرضا)

          ۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          هووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووورااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اقا تبریک
          تبریک به همه اینقدر خوش حالم که انگار خودم رکوردو شکستم

      2. علیx76

        ۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1206 ديدگاه)

        تو اون لیست اسم وایپرو دیدم
        دلم گرفت

    2. KING 918 (محمدرضا)

      ۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      واقعا تا فهمیدن رکوردو از دست دادن سریع اقدام کردن ……….
      اصلا لامبو بیچاره خیلی طولی نکشید پیروزیش …………
      میترسم بنز بزنه همین اتفاقو برا پورش به وجود بیاره

  3. ماتئوس

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (694 ديدگاه)

    پسرک بازیگوش ?❤️

  4. الف.ی

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    باریکلا پورشه یه بار دیگه همه آلمانی باز ها و طرفدارات رو خوشحال کردی

  5. ارش

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    WOooW پورشه تو بی نظیری ترکاندی به آتیش کشیدی نابود کردی همه را.

  6. ایلیا

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    پورشه واقعا آخر مهندسیه، بهترین اسپرت ساز و سوپر اسپرت ساز دنیا

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      با وجود ۹۱۱، بهترین اسپورت ساز رو موافقم، اما واسه بهترین سوپراسپورت‌ساز بودن، کار خیلی سخت‌تری داره.

  7. vahid 956

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (474 ديدگاه)

    ?Holy moly
    قوانین فیزیکو به سخره میگیره
    کسی میدونه پورشه از تکنولوژی ala لامبو تو این ماشین استفاده کرده یا نه؟

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      من که هر چی سرچ کردم جایی رو ندیدم که نوشته باشه پورشه از سیستم .ALA استفاده می‌کنه، خودش اونقدر سیستم‌های پیشرفته داره که نیاز به .ALA لامبورگینی نداره.

      1. Carbonado Aventador

        ۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        دیگه شرمنده با 60 اسب بخار بیشتر و 100 کیلو وزن کمتر 5 ثانیه سریعتر از اوراکان رفت!
        اتفاقا اگه از سیستم ala استفاده میکرد حتی بهتر هم میتونست رکورد بزنه!!!

        1. mehran911

          ۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          پرفورمنته که فوق العاده است
          .
          البته ۹۱۱GT2rs از پرفورمنته سنگین تره
          پورشه دقیقا ۹۰ کیلوگرم سنگینتر از پرفورمنته است

        2. امیرحسین

          ۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (102 ديدگاه)

          و البته بدون سیستم چهار چرخ متحرک

        3. Carbonado Aventador

          ۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          دیگه بیاییم قبول کنیم پورشه فقط این ماشینو توسعه داده واسه شکوندن رکورد پیست…

          به نظرم هوراکان با اینکه یه نسخه پیستی هست ولی خب خیلی بیشتر از این 911 خیابونی تر و چندمنظوره تره!

          البته منم حدس میزدم که رکورد رو جابجه کنه..
          911 570 اسبی همه رو به خاک و خون میکشید..
          این یکی که دیگه 700 اسب بود!!!!

  8. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    عالیه این رکورد، آفرین به قدرت مهندسی پورشه ? منتظر رکورد شکنی پروجکت ۱ هم هستیم.

  9. آرش آمریکایی

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    ایول پورشه
    ترکوند
    این یعنی استاندارد جدید برای هایپرکارهای آینده

  10. فرید

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (39 ديدگاه)

    یادمه اونموقع که هوراکان پرفورمانته رکورد پورشه 918 رو 5 ثانیه ارتقا داد، بعضیا چنان جنجالی به راه انداختن که آقا امکان نداره رکورد 918 رو با این قدرت کم بزنه و صد در صد تقلب شده. حالا برای اون بعضیا معلوم شد که غیر ممکن ممکن میشه؟ پورشه هم اومد با یکم قدرت بیشتر از هوراکان، 5 ثانیه و 10 ثانیه نسبت به 918 رکوردش رو ارتقا داد. 5 ثانیه توی پیست خیلیه. با اینکه طرفدار متعصب لامبورگینی هستم ولی واقعا آفرین داره این کار پورشه. من که خیلی کیف کردم. آفرین

    1. شاهین

      ۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1179 ديدگاه)

      همونو بگو واس هوراکان چقدر شایعه درست کردن!!! با این حال اولین سوپر اسپرتی بود که رکورد هایپر هارو زد
      درکل عالی بود قوی بودن 911 توی پیست هم مشخص شد
      نه تنها توی درگ مستقیم بلکه توی پیست هم رقیب میطلبه

  11. علی

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (191 ديدگاه)

    با سلام
    باید آفرین و تبریک گفت به این کوچولوی تخث خندان با اون لبخندش
    واقعا تبریک و لایک داره دمت گرم اسپورت کوچولوی زیبا

  12. شاهین

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    کارت درسته پورشه حال کردم واست
    خیلی خوبه که بردتو سریع و بدون چون و چرا قبول کردن و مثل لامبو برات عووو نکشیدن!!!
    بازم تنفس طبیعی بودن مثل لامبو سختیای خودشو داره و تونست با مهندسی آیرودینامیک کاری کنه غیر ممکن .این بردت هم مدیون انجین های خوبته که ماشین رو سریع به حداکثر سرعت میرسونه

  13. mohammad_FM 480

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا افرین پورشه.
    911 یک اسطوره ست…
    واقعا دوستش دارم

  14. فقط فرانسه فقط بوگاتی

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    عه توش از اوراکان دیگه بخاری بلند نمیشه
    شاید از پروجکت وان آتیش بلن شد یا بوگی

    1. هرمز

      ۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (22 ديدگاه)

      بوگاتی که مال پیرمردهایه که سر پیری میرن دختر بازی

      1. فقط فرانسه فقط بوگاتی

        ۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (218 ديدگاه)

        سخت در اشباهی

  15. فقط فرانسه فقط بوگاتی

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    خدایا
    درسته پورش دوس ندارم اما عالی بوووووود اوراکان با تنفس طبیعی رکورد زد اما پورشه با 911 پوز لامبو رو زد نه با 918

  16. بهزاد

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    در سالیان گذشته، رکوردهای این پیست که جولانگاه خودروهای اسپرت خیابانی بود کم کم به دست فراموشی سپرده شده و شرکت ها با تیم فنی مسابقه ای خود هر از چند گاهی رکوردها را جابه جا میکنند و کاپ های تک نفره ی خود را به عنوان نماد در کلکسیون های افتخاراتشون اضافه میکنند!
    با این روند اگر فدراسیون جهانی موتوراسپرت بیاد و در تقویمش سری رقابت های رکورد نوربرگ رینگ را به همراه چندین شرکت برگزار کنه میتونه حداقل اعتبار بیشتری به اعداد و ارقام این پیست بده البته به شرطی که قوانین همان خودروهای استاندارد خیابانی باشه.

    1. enzo

      ۱۱ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (321 ديدگاه)

      وقتی هرسال داره مسابقات 24 ساعته نوربرگ رینگ برگزار میشه با کلی اسپانسر و هزینه و تشکیلات دیگه fia چه اهمیتی میده به رکورد زدن چنتا سوپر اسپرت
      اصلا برا چی باید همچین چیزی براش مهم باشه ؟؟

  17. ساسان

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    تبریک میگم به طرفداران برند خوب و حرفه ای پورشه بابت این رکورد عالی…وازیه جهت دیگرهم خوشحالم اونم اینکه حداقل پورشه متهم نشد به تقلب و فریب.تا کام طرفداران وعلاقه مندان به این برندو تلخ و شیرینی این پیروزیو ازبین ببره..کاری که سررکورد پرفورمانته به شکل بیرحمانه ای صورت گرفت…به امیداینکه ازپیشرفت صنعت اتومبیل وخبرهای خوب اینچنینی لذت ببریم وگارد نگیریم….

    1. Ferrari

      ۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1956 ديدگاه)

      طرفداران لامبورگینی
      دوستان تند نرید قضیه پورشه با لامبو فرق داره پورشه اول ماشینشو رونمایی کرد بعدش رکورد زد ضمن اینکه این اتومبیل تولید محدود بود وهمش فروش رفت قبل از اینکه تولید بشه و رکوردی که زد براش بازارگرمی ایجاد نکرد
      اما لامبورگینی قبل از اینکه هوراکان پرفورمنته رو معرفی کنه با همون پوشش های استتاری تایم گیری کرد و 5ثانیه رکورد 918 رو بهبود بخشید که باتوجه به پرفورمنسش یکم تخیلی بود چون با 918 خیلی اختلاف داشت همش این نیست خیلی از کارشناسان رکورد پورشه رو لامبورگینی مقایسه کردن . دیدن که 918 تو 42 بخش پیست سریعتر بوده وذرعوض لامبورگینی 21 بخش سریعتر بود سرعت متوسط پورشه هم بالاتر از هوراکان پرفورمنته بود فقط ما نبودیم که میگفتیم درست نیست تو نمایشگاه ژنو هم خیلی ها تایم لامبورگینی رو قبول نداشتن و حتی جیمز گلیکنهاوس گفت این تایم از ماشینی با این مشخصات بعیده و از لامبورگینی خواست هوراکان پرفورمنته رو تو.یه تاریخ مشخص به پیست بیارن و دوباره تایم گیری کنن که لامبو اینکارو نکرد
      حالا اگه فراری با 458 اسپشیال همچین تایمی میزد شماقبول میکردین؟؟

      1. ساسان

        ۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1047 ديدگاه)

        رکورد هوراکان معمولی در پیستmotor trend:

        http://uupload.ir/files/is3i_13.hours.the.secret.soldiers.of.benghazi.2016.1080p.5.1ch.ganool_(1)%5B20-13-09%5D.jpg

        هوراکان معمولی وقتی تونسته با یه راننده ی 60ساله (مقصودسن بالای رانندس سن دقیق ایشونو نمیدونم) همچین رکوردیو بزنه چرا نباید بتونه با پرفورمانته با اون همه تغیرات آیرودینامیکی افزایش قدرت وکاهش وزن ویک راننده ی حرفه ای اون زمانه بزنه؟…پوشش استتارهم چه فرقی داره خب قبل رونمایی بوده یک عمل تبلیغاتی خوب هم محصوب میشه واین زیرکی شرکتو میرسونه با یک حرکت چندنشانو زده…یک شرکت بزرگی مثل لامبورگینی مچل چندتا مجله نیست که بیاد دوباره رکورد بزنه بخاطر چندتا کارشناس کج فهم…همین رکورد پیست موتور ترندبرای اهل فن به وضوح روشنه که توانایی شکستن رکوردو پرفورمانته داره
        فراری488اسپشیال بیادبا پوشش بی پوشش..رکوردو بزنه مابه شما تبریک میگیم دوست عزیز….موفق باشی…یاعلی

        1. بهزاد

          ۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          شما یک موضوع مهم در اکثر تایم گیری های اخیر را درست متوجه نمیشید!
          یک خودرو که منظور اصلی ما نسخه ی نهایی اون هست وقتی وارد پیست میشه و دارای ویژگی های کاملا خیابانی هست رکوردی را میزنه هیچ کارشناسی نمیاد ایرادی وارد کنه ولی زمانی که یک تیم مسابقه ای میاد وارد میدان میشه اوضاع متفاوته چون این تیم ابزار لازم برای بهتر کردن رکورد را در اختیار داره؛
          سوخت با اکتان بالا که در اکثر رقابت ها به کار میره.
          تنظیم سیستم تعلیق مناسب پیست.
          تنظیم متعلقات آیرودینامیکی مختص اون پیست.
          تایرهای سفارشی.
          تنظیم قدرت و گشتاور موتور که این هم مناسب پیست برنامه ریزی میشه.
          کاهش وزن مثل استفاده از فیبر کربن و مواد کامپوزیتی.
          و استفاده از چندین راننده حرفه ای و زدن چندین و چند تایم لپ.
          همه ی این موارد در صورت استفاده که صد درصد این کارها صورت میگیره شرایط تایم گیری را با خودروهایی که با شرایط استاندارد از خیابان وارد پیست شدن متفاوت میکنه!
          اگر این تیم ها در عملکرد فنی مدعی هستند این همه رقابت GT در دنیا هست و میتونند اونجا بیان و عرضه اندام کنند و ما منکر توانایی این شرکت ها نیستیم همانطور که پورشه ، کوروت ، فورد GT و استون مارتین و… در سری رقابت های GT شرکت میکنند و مقام میارن و برای یادآوری شما و برخی دوستان لامبورگینی هوراکان GTLM یا اسم دیگری در مسابقات حضور داره و نمیتونه از پس فراری 488 و پورشه ، فورد GT و… بر بیاد و اونجا تایم لپ هاش یکم ضعیفتره! و شاید سالهای بعد بتونه عملکرد عالی از خودش به نمایش بزاره که مطمئن باشید هیچ فردی نمیاد ایرادی وارد کنه و بردشو تخریب کنه.

      2. Ferrari

        ۹ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        ساسان
        نمیدونم رکورد هوراکان تو پیست موتور ترند چه ربطی به پیست نوربرگرینگ داره
        هوراکان معمولی تو نوربرگرینگ که توسط خود لامبورگینی تست شد تایم 7:28 زد یعنی 7 ثانیه کندتر از 488 که من نمیدونم توسط چه نشریه ای تایم زده ویا با چه تایری بوده جیزی که مشخصه اینه که لامبو باتیم مهندسی خودش با هوراکان این تایمو زده و هوراکان ضعیفتر از 488 بوده
        488 هم با تیم مهندسی فراری وارد نوربرگرینگ بشه به راحتی تایم های فوق العاده میزنه این چیزها زیاد عجیب نیست

  18. مهدی

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    ببخشید من واقعا این جمله رو نمیفهمم که میگین لامبو با تنفس طبیعی زد و پورشه با توربو ! اگه بخوایم تخصصی حرف بزنیم موتورهای پرفورمنس تنفس طبیعی سازگاری بیشتری واسه پیستها دارن چون معمولا حداکثر گشتاور رو تو دور بالا میدن برخلاف توربو که ذاتا میدرنج هست

    1. شاهین

      ۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1179 ديدگاه)

      الان دیگه واس همه روشنه که توربو چقدر روی ماشین تاثیر داره! مثل الان که خیلیا چشم دیدن سورن رو ندارن بهش میگن سشوار!
      فک کن ماشینت موتور وسط باشه و تنفس طبیعی.هوایی بهش نمیرسه.لامبو هم خیلی شاهکار کرده با اون همه هواکشی که روی ماشیناش کار میزاره(سپر جلو و رکاب های کناری و قسمت بالای محفظه موتور)
      درحالی که اگه فقط ی توربو بزاره روی انجینش مطمئنا تاثیر چشمگیری داره.حالا نمیگیم تویین توربو و بای توربو و …

  19. سروش

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (184 ديدگاه)

    دوستانی که با اعداد و ارقام توضیح میدادن که رکورد لامبو غیر ممکنه و تقلب الان دقیقا کجا هستند؟

    1. ساسان

      ۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      توکامنتهای بالا تشریف دارن وکماکان بر طبل تقلب میکوبند…طرفداران شرکتی که لاستیک خودروهاشون برای رکورد گیری پیست نوربرینگ رو هم لمس نکرده…ولی نصبت به رکورد گیری شرکت رقیب نهایت سمپاشیو میکنن..وهمانا اینان ازگمراهانن و آنان را بشارت ده به عذابی که درآن جاودانند…(جهنم سبز)

      1. Ferrari

        ۹ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        داستان نگو دوست من شما برای اثبات حرفت میری رکورد هوراکان از یه پیست دیگه رو مطرح میکنی بعدش نتیجه میگیری .گفتم حتی تو نمایشگاه ژنوهم خیلیها رکورد لامبورو قبول نکردن و جلوی مقامات لامبو گفتن رکورد شما دروغه ضمن اینکه فقط 21 بخش پیست هوراکان پرفورمنته سریعتر بوده و 42 بخش کندتر بوده خیلی خوبه نمیتونید یه چیزیو ثابت کنید شروع میکنید مسخره بازی درمیارین این خصلت اکثر طرفداران لامبورگینیه

  20. Iman mclaren p1

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (180 ديدگاه)

    مگه‌طبق اون جدول رکود دست اون ماشین چینیه نیست؟؟؟
    تو متنم که گفته ۱/۴ کندتر از اون بوده؟؟!!!!!!!

  21. sevlan

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    عاشقتم پورشه،تو مرد عملی ،نه ادعا!??????

  22. Sarvin

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (23 ديدگاه)

    این خیلی جالبه این خبر رکوردشکنی تو خود سایت نوربرگرینگ نیست اما پدال این رکورد رو اعلام میکنه عجیبه …….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا