پورشه تایکان توربو S رکورد جدیدی را در پیست بِند موتور اسپورت پارک استرالیا و برای خودروهای الکتریکی تولیدی ثبت کرد.
طراحی این پیست ۷.۷ کیلومتری به گونهای است که آن را به دومین پیست طویل دائمی در دنیا تبدیل کرده و تنها نوربرگ رینگ نوردشلایف طویلتر از آن میباشد. پشت فرمان این خودرو راننده ارشد پورشه یعنی لوک یولدن قرار داشته است.
یولدن توانسته با تایکان توربو S یک دور پیست را در زمان ۳ دقیقه و ۳۰.۳۴۴ ثانیه طی کند. برای مقایسه بد نیست بدانید پورشه ۹۱۱ GT2 RS حاضر در همین پیست طی سال ۲۰۱۸ رکورد ۳ دقیقه و ۲۴ ثانیهای را ثبت کرده است. یولدن همچنین در روز زمانگیری با تایکان پشت فرمان نسل جدید ۹۱۱ توربو نیز نشسته و یک دور پیست را در ۳ دقیقه و ۲۲.۰۶۶ ثانیه طی کرده تا رکورد جدیدی را برای خودروهای تولیدی ثبت کند.
این راننده با تجربه گفته است:
راندن تایکان بیشباهت به راندن خودرویی بنزینی نیست چراکه تایکان بهطور باورنکردنیای دینامیک است. با اینکه این خودرو کمی سنگینتر بوده اما باتریها در ارتفاع بسیار بسیار پایین نصب شدهاند و مرکز ثقل خودرو کاملاً پایین آمده و به همین خطر تایکان قابلیتهای هندلینگ و ترمز بسیار خوبی دارد. باورکردنی نیست که به رکورد GT2 RS قدیمی اینقدر نزدیک بودم. تایکان فوقالعاده سریع است. ما چندین بار شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیهای را تکرار کردیم. تایکان خودرویی باورنکردنی است.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ خرداد ۱۴۰۰تایکان اصلا به gt2 rs نمیرسه،اون چیز محشری بود…
Reza
۲۴ خرداد ۱۴۰۰منتظر نسل جدیدش باش که میترکونه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ خرداد ۱۴۰۰نسل جدید تایکان!؟
AHMET 2002
۲۴ خرداد ۱۴۰۰قرارم نیست برسه
صرفا خواست مقایسه کنه و بگه که چقدر سریعه
NAVID۰۰۹۸
۲۴ خرداد ۱۴۰۰تایکان چه زیباست و همینطور به gt2 rs میرسد اگر رکاب بیشتری بزند . . . !
Reza
۲۴ خرداد ۱۴۰۰آفرین به پورش آفرین به پانزر تایگر پهلوان 💪
RezaRs
۲۴ خرداد ۱۴۰۰جالبه که در نوربرگ رینگ gf اسپرینت ۱.۳۸.۳۰ زده که فقط .۲۰ صدم ثانیه از 911gt3rs 997 و ۴ ثانیه از ۹۱۱ توربو اس ۹۹۱ کمتر و از m8 کامپتیش ۱ دهم ثانیه و از اونتادور lp700_4 حدودا ۵ دهم ثانیه سریعتره جا داره بگم که تاج اون پیست هم رو سر سناست 😎
AHMET 2002
۲۴ خرداد ۱۴۰۰سنا تقریباً هر پیستی که رفته با اختلاف اول بوده مگر این که پروجک وان مرسدس رو دستش باشه
RezaRs
۲۴ خرداد ۱۴۰۰نمی دونم اگه سنا اگه بیاد نوربرگ و رکورد بزنه چقدر خوشحال میشم ۱ و ۲ قلب و قلب میشه برام
new RAMIN
۲۴ خرداد ۱۴۰۰پورشه تایکان واقعا یه ماشین بی نظیری هستش. سیستم های کمک راننده خوبی هم داره. حالا خودران نداره. ولی نبود سیستم احضار و اتو پارک واقعا خیلی بده.
اما من با قیمت همه مدل تایکان اصلا حال نمیکنم! کلا همه شون زیادی گرونن!
پورشه تایکان = 79900 دلار.
نسخه فول شخصی سازی شده 142 هزار دلار !!
.
پورشه تایکان 4s = حدود 104 هزار دلار
قیمت فول شخصی سازی 196 هزار دلار !!!
.
پورشه تایکان توربو = حدود 152 هزار دلار
قیمت نسخه فول شخصی سازی شده = 212 هزار دلار
.
پورشه تایکان توربو اس = 186 هزار دلار
قیمت نسخه فول شخصی سازی شده = 245 هزار دلار.
حرف من را باور نمیکنید ! اشکالی ندارد به وبسایت اصلی مراجعه کنید و خودتان ببیند!
اما جای بدترش میزان پیمایش هستش.🤦🤦
RANGE
The estimated EPA range for the Taycan models are as follows:
MY21 Taycan – 200 miles
MY21 Taycan with Performance Battery Plus – 225 miles
MY21 Taycan 4S – 199 miles
MY21 Taycan 4S with Performance Battery Plus – 227 miles
MY21 Taycan Turbo with Performance Battery Plus – 212 miles
MY21 Taycan Turbo S with Performance Battery Plus – 201 miles
این میزان تازه برای پکیچ پرفورمنسی باتری پلاس هستش🤦🤦🤦 این یعنی حالت عادی میزان پیمایش را تا 20 تا 30 مایل کم کنید🤦🤦🤦
تایکان واقعا بی نظیره فقط حیف قیمت فوق العاده گرون و میزان پیمایش خیلی کم داره.
تازه ساده ترین آپشن یعنی سیستم اتو پارک و احضار نداره.اینا یه آپشن طبیعی هستش. و چینی و کره ای ها هم دارنش. اما این نداره !!
اگر تایکان این 3 مشکل رو حل کنه… بهترین خودرو الکتریکی دهه میشه !!
محمد مختاری آذر
۲۴ خرداد ۱۴۰۰تایکان واقعا تونسته خودشو نشون بده و سری از سرا در بیاره