پورشه

آتش‌بازی پورشه پانامرا هیبرید در 6 پیست مسابقه‌ای

یک دهه پیش اگر به ما می‌گفتید که پورشه اقدام به ساخت سدان های هیبریدی خواهد کرد ما واقعاً می‌خندیدم! اما پانامرا توربو S E-Hybrid یک تویوتا پریوس نیست! با یک پورشه طرف هستیم؛ و اگرچه این خودرو بیشترین تمرکز روی پیست را ندارد اما هنوز هم سریع است. بسیار سریع…


به تازگی این خودروساز مشهور آلمانی خودروی چهار درب الکتریکی شده خود را به ۶ پیست مسابقه‌ای تأیید شده توسط فیا برده و توانسته رکوردهای جدیدی ثبت کند.


البته رکوردهای ثبت شده به‌طور مطلق نبوده و تنها در کلاس سدان های چهار درب هیبریدی و لوکس شاهد رکوردشکنی پانامرا هستیم.


باید اذعان کرد چند سال پیش تصور چنین عملکردی امکان‌پذیر نبود؛ و البته هنوز هم در مقایسه با برخی کلاس‌های خودرویی همچون هاچبک های دیفرانسیل جلو عملکرد فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود؛ اما خودروسازان آلمانی بیش از گذشته اقدام به تولید سدان های هیبریدی قدرتمند می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به مرسدس-ای ام جی GT53 چهار درب جدید اشاره کرد.


اما فعلاً پانامرا توربو S E-Hybrid است که در ۶ پیست سریع‌ترین می‌باشد. البته بدانید این پیست‌ها نه در اروپا هستند و نه در آمریکا! رکوردهای یاد شده در پیست بین‌المللی بحرین، پیست یاس مارینای ابوظبی، کیالامی آفریقای جنوبی، بودای هند، دوبی اتودرام و لوسیل قطر ثبت شده‌اند.

واضح است که پورشه رکوردهای متنوعی با محصولات هیبریدی خود ثبت کرده است. برای مثال مدل ۹۱۸ اسپایدر را در نظر بگیرد که بیش از سه سال رکورددار خودروی تولیدی جاده‌ای در پیست نوربرگ رینگ بود. همچنین خودروی ۹۱۹ اوو هم رکوردهای جهنم سبز و اسپا را شکسته است.

در پشت فرمان پانامرا توربویی که در پیست های یاد شده حضور داشته راننده توسعه شرکت آقای لارس کرن قرار داشته است. این راننده ماهر در سال ۲۰۱۰ قهرمان کاپ قهرمانی سوپر اسپورت پورشه بوده و اخیراً نیز با خودروی ۹۱۱ GT2 RS رکورد نوردشلایف را جابجا کرده بود.
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. mahdy

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    به تویوتا پریوس بد بخت چه ربطی داره آخه!!! ههههههه
    پای اونو چرا وسط میکشین!!!

    1. :::pooriya:::Bmw::: Germany

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (584 ديدگاه)

      چون تویوتا پریوس اولین خودروی هیبرید تولید انبوه دنیاست و پرفروش ترین هیبرید دنیا هم هست ولی تویوتا پریوس با عملکرد بی حاشیه و بدون هیجان خود باعث شده ذهنیت مردم دنیا و دیدشون نسبت به خودروهای هیبریدی خوب نباشه یعنی تا اسم هیبرید میاد همه فکرمیکنند یه ماشین دست و پا چلفتی که فقط هوا رو کمتر آلوده میکنه طرف هستند و هیچ گونه نکته مثبت دیگری نداره خودروهای هیبرید ولی پورشه با ارائه‌ی مدل ۹۱۸ ب ام و با مدل آی 8 در حال تلاش برای از بین بردن این دیدگاه هستند و به دنیا ثابت کردند با مصرف کمتر بنزین و کمتر آلوده کردن هوا هم میشه رکورد پیست رو زد و از رانندگی لذت برد حتی مرسدس بنز هم با ارائه‌ی سری ۵۳ آم گ محصولات هیبرید پرفورمنس در حال پیوستن به پورشه و ب ام و هست که در این راه از غافله عقب نمونه
      ب ام و با ارائه‌ی مدل آی 8 واقعا انقلابی در خودروهای هیبرید راه انداخت و جالب تر از آی 8 مدل ۷۴۰ Le هست که از همون تکنولوژی آی 8 در لباس یک سدان تجملاتی شیک استفاده کرده و عملکرد این سدان لوکس در حد مدل 8 سیلندر بنزینی هست شتاب ۵ ثانیه ای با مصرف سوخت ۲.۵لیتر در صد کیلومتر

      Just Germany

  2. KING918

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    پانامرا کامل ترین ماشین دنیاس …
    یه پک کامل از تمام اپشن ها و قدرت و سرعت و کیفیت و البته زیبایی منحصر به فرد ….
    (((توی یه مجله ی اروپایی نوشته بود که پانامرا خودرویی ست که کار های روزانه را میشه باش انجام داد خرید کرد بچه ها رو برد مدرسه مهمونی رفت و میشه توی خیابان با انواع سوپر اسپرت ها کل کل کرد و میشه توی پیست طوفان به پا کرد .)))

  3. mehran911

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عجیب و غریب و بی سابقه در حال تلاش و توسعه است این برند بزرگ خودروسازی
    خبرهای خفنی در راه است …
    .
    این روندی که گروه فولکس برای زدن انواع و اقسام رکوردهای در زمینه های مختلف در نظر گرفته رو خیلی دوست دارم
    .
    پورشه
    سال گذشته دوتا قول بزرگ به طرفدارها داد
    اولیش تبدیل شدن به برترین خودروساز در حوزه ی خودروهای الکتریکی بود که این اتفاق با خرید سهام ریماک و توسعه ی میشن e و حضور در فرمول E شروع شده
    جالب اینجاست که با وجود اینکه میشن e هنوز به بازار نیومده خبر رسیده پورشه در حال توسعه باتری های نسل بعدی این خودرو هستش
    دومی سرمایه گذاری هنگفت و بی سابقه در کلاس خودروهای GT و کسب بیشترین تعداد قهرمانی در این کلاس تا سال ۲۰۲۵
    .
    در آخر هم بگم دوستان منتظر نسل جدید کیمن GT4 باشن کیمن مستقیم داره میاد تا جایگاه سلطان این کلاس رو به امثال سوپرا یاد آوری کنه
    ویدیو های تستش رو در مونزا ببینید

    1. mehran (fox)

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (214 ديدگاه)

      مهران جان خوندن اخبار موفقیت ماشینای آلمانی به خصوص پورشه بعنوان سمبل مهندسی ناب آلمانی از قول تو واقعا مسرت بخشه چون خبرای خوبت هم معتبر و با سنده و هم به روز و داغ…دیدن اسم و پروفایل زیبات به آدم انرژی میده چون یا داری اخبار تازه از آلمانیای پر افتخار میدی و یا از حقشون در برابر تخریبا دفاع میکنی البته به صورت کاملا علمی و توام با احترام…همه آلمانی بازای سایت به خصوص خودم واقعا بهت افتخار می کنیم. امیدوارم همیشه پایدار باشی…راستی از پورشه 960 چه خبر ؟

    2. mehran911

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      قربونت مهران جان خیلی عزیزی
      حقیقتش برنامه جامع پورشه تا 2025 کاملا مشخصه و الان تمام تمرکز پورشه روی میشن E و کراس اوور الکتریکی هستش و در این برنامه خبری از 960 نیست
      یادمه وینترکوئین میگفت این خودرو بلاخره تولید خواهد شد
      اما به نظر من نسل بعدی 911 تعیین میکنه که ۹۶۰ تولید خواهد شد یا خیر
      اگر نسل بعدی ۹۱۱ که در نمایشگاه پاریس معرفی خواهد شد توانایی رقابت با سوپراسپرت های حال حاضر را داشته باشه، تولید ۹۶۰ منتفی خواهد بود در غیر اینصورت میشه امیدوار بود
      در هر صورت پورشه تا ۲۰۲۲ وقت معرفی این خودرو خواهد داشت در غیر اینصورت بعد ۲۰۲۵
      .
      البته همین الان پورشه هم پیشرانه ی خوب و مناسب برای این کلاس داره و هم پلتفرم و…

      1. mehran (fox)

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (214 ديدگاه)

        تکی مهران جان مرسی بابت روشنگریت….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا