پورشه

آشنایی با سریع‌ترین پورشه 911 توربو S

به استثنای هیولای GT2 RS، هیچ‌چیزی قدرتمندتر از مدل انحصاری توربو S در سبد محصولات رنگارنگ پورشه ۹۱۱ نیست. پیشرانه ۳.۸ لیتری این خودرو قدرت ۶۰۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد اما تیونری با نام ادو کامپتیشن راهی برای خارج کردن اسب‌های بیشتر از دل قطعات آهنی این آلمانی پرمدعا پیدا کرده است. این پیکان آبی با قدرت ۶۷۵ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری به عنوان سریع‌ترین ۹۱۱ توربو S از نسل کنونی شناخته می‌شود.


می‌پرسید چقدر سریع؟ به منظور فهمیدن حداکثر سرعت، این تیونر خودروی خود را به ATP پاپنبورگ آلمان برده و در آنجا به سقف سرعت ۳۴۴.۱۸ کیلومتر در ساعت رسیده است. سپس نشریه اتوبیلد این خودرو را به پیست دیگری بوده تا سرعت را تایید کند و پس از تست‌ها این ادعا را تأیید کرده است. بدین ترتیب این خودرو سریع‌تر از توربو S سری انحصاری بوده که حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت را دارد.


این خودرو نه تنها سقف سرعت بیشتری دارد بلکه پرشتاب‌تر هم می‌باشد زیرا تنها به ۲.۷ ثانیه زمان نیاز دارد تا از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که این رکورد نیز دو دهم ثانیه سریع‌تر از توربو S سری انحصاری پورشه است. تنها ۸.۶ ثانیه طول می‌کشد تا خودرو از زمین کنده شده و به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که آن هم یک ثانیه کامل سریع‌تر از مدل پورشه است. برای رسیدن از سرعت صفر به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت تنها ۲۳.۴ ثانیه زمان لازم دارید.

پیکان آبی بر پایه ۹۱۱ توربو S فیس لیفت تولید شده و قادر است به لطف واحد کنترل پیشرانه جدید و نرم‌افزار بهینه قدرت بیشتری تولید کند. جالب آنکه ادو کامپتیشن می‌گوید پیشرانه ۶ سیلندر این خودرو ۶۰ کیلوگرم سبک‌تر است. رینگ‌های فورج کاری شده ۲۰ اینچی و سیستم تعلیق با ۳۰ میلی‌متر ارتفاع کمتر از دیگر تغییرات این خودرو هستند. همچنین کاپوت فیبر کربنی آن از مدل GT3 RS گرفته شده است.

برای دانستن بهای این خودرو باید با تیونر تماس بگیرید. برای یادآوری باید گفت توربو S استاندارد بهای آغازین ۲۰۵۱۳۳ یورویی در آلمان دارد درحالی‌که بهای آن در آمریکا از ۱۹۰۷۰۰ دلار آغاز می‌شود. سری انحصاری تنها به تعداد ۵۰۰ دستگاه ساخته شده و برای آن باید ۲۵۹۹۹۲ یورو بپردازید.


هنوز قانع نشده‌اید؟! ادو می‌گوید قبلاً در حال کار بر روی برنامه مرحله دوم می‌باشد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. moein

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (913 ديدگاه)

    عالیه
    ولی من نمیدونم چرا اصلا یه جور دیگه با 911 gts حال میکنم
    لامصب خیلی جیگره

  2. الف.ی

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    الآن پیکان آبی با موتور EF7 توربو از در ایران‌خودرو میاد بیرون!!!!

  3. ACR VIPER

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    جدای بحث در مورد این ماشین
    انجیین911 GT3 RSواقعا معرکه س
    یه وی شیش ۴لیتری اتمسفر
    که ۵۰۰ اسب قدرت داره

    1. mehran911

      ۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      وی شیش !
      موتورش تخته
      قدرتمندترین موتور ۶ سیلندر نفس طبیعی جهان

      1. ستاره های بی فروغ(Daniel)

        ۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (955 ديدگاه)

        حاج مهران از نمای جلو ی چیزی کم داره و شدیدا تو زوق میزنه و مثل 911 های دیگه نیست.
        مخصوصا تو عکس اول. اصلا بدون اون فایده نداره!!!!
        اگه گفتی؟؟؟؟؟

        1. mehran911

          ۱ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          دانیال جان
          چند تا تغییر در قسمت سپر جلو و کاپوت جلو وجود داره
          .
          اما چیزی که خییییلی تو ذوق میزنه نبود آرم پورشه است

      2. ACR VIPER

        ۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (589 ديدگاه)

        بله دقیقا ،شرمنده
        بدین وسیله متن قبلیم رو اصلاح میکنم
        موتور تخت یا همون باکسر

  4. مهدی 911

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (459 ديدگاه)

    ازماشین تیون خوشم نمیاد بخصوص اگه پورشه باشه

    1. Amir Schumacher

      ۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      Edo مثل باقی تیونر ها نیست.
      خیلی حرفه ای و با کیفیت هست.

  5. شاهین پسر

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    چرا پورشه گیر داده به این شکل و قیافه؟ از همون سال اول تاسیس تا به الان انگار مهندس دیزاینرشون این طرحو پیشنهاد داد و مرد تا الانم هیچکیو استخدام نکردن یه طرح جدید بده بهشون.بابا بکش بیرون دیگه از این دیزاین فوق قدیمی و غورباقه ای.حیف این تکنولوژی انجین و هندلینگ و … رو همش داری روی ی دیزاین تکراری پیاده میکنی پورشه کررا چش بود آخه خط تولیدشو بستن؟!

    1. فرشاد

      ۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      تغییر کلی چهره ۹۱۱ یکی از بزرگترین ریسک‌های صنعت خودروسازیه؛ دلیل اصلی محبوبیت ۹۱۱، پایبندی به سنت‌هاست.

    2. ستاره های بی فروغ(Daniel)

      ۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (955 ديدگاه)

      ی سری ماشینا اولش به دل آدم نمیشینن. البته ما ایرانیا رو منظورمه.
      منم تا 5 سال پیش با اینکه آلمانی بازم ولی شدیدا از پورشه بدم میومد بخاطر قیافش.
      ولی ی بار عینک تعصب و برداشتم و بجای اینکه سرچ کنم BMW، سرچ کردم پورشه و افتخارات و تکامل این شرکت رو و خدماتی رو که به دنیای خودرو عرضه کرده رو بررسی کردم.
      باورت شاید نشه ولی الان به اندازه BMW دوستش دارم و شاید هم بیشتر.
      ی مدت که ببینیش اصلا خودت میگی هیچ ماشینی مثل 911 وجود نداره.
      اصالت + تکنولوژی + پرستیژ + شخصیت خودرو = 911
      میخوای قبول بکنید یا نه ولی….
      بی نقص ترین ژن رو پورشه 911 داره.
      کاملا بی نقص و بی عیب. در اوج قرار داره و فراتر از زمان خودشه.

    3. شاهین پسر

      ۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1179 ديدگاه)

      حرفتون درسته ولی منم تعصبی نظر ندادم و کلی گفتم.منظورم این بود حداقلش ی مدل دیگه بسازه در کنار همین مدل غورباقه ای اونم سوپر اسپرت باشه ولی با ی شکل و شمایل دیگه.اونوقت ببینیم از نظر قیافه کدومشون بیشتر مخاطب جذب میکنه مدل های 911 یا مثلا کررا
      پورشه رو خودم میشناسم رفیقم بوده و میدونم چیکارها که نکرده سابقه خوبی هم داره ولی خو چند ساله همش همین دیزاین رو هدف گرفتن
      ولی خدایی 918 هم طراحی قشنگی داره واقعا قشنگه

  6. فرشاد

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    “پیکان آبی بر پایه 911 توربو S فیس لیفت تولید شده و قادر است به لطف واحد کنترل پیشرانه جدید و نرم‌افزار بهینه قدرت بیشتری تولید کند”
    آفرین به ایرانخودرو! ??

  7. Achtung

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    دلمو برد❤️

  8. Behrouz anzali

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    پورشه عشقه بخدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا