شاید ماشین بازهای ضد محصولات الکتریکی دلایل خاص خود برای ترجیح دادن پیشرانههای درونسوز به نمونههای الکتریکی را داشته باشند اما هیچکسی نمیتواند به جذابتر شدن این دسته از خودروها در سالهای اخیر شک کند. پس از یکهتازی تسلا در میدان خودروهای الکتریکی، هماکنون پورشه به دنبال نشان دادن مزیتهای یک خودروی الکتریکی از نظر پرفورمنس است.
خودرویی که در ویدئو مشاهده خواهید کرد یک دستگاه تایکان توربو S است که از دو پیشرانه استفاده میکند و در یک تست شتاب واقعی شرکت کرده است. مجلهی موتور اسپورت فرصت ثبت رکورد شتاب صفر تا ۲۶۰ کیلومتر در ساعت با این خودرو را داشتهاند. البته برای این کار ابتدا حالت اسپورت پلاس و سپس لانچ کنترل فعال شده تا بیشترین پرفورمنس ممکن در دست باشد.
با توجه به مشخصات اعلامی و رسمی، تایکان توربو S شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیهای و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۸ ثانیهای دارد که همین امر ما را به شک میاندازد چراکه قبلاً محصولاتی با شتابهای بهتر هم دیده شدهاند. این خودرو مدتی کوتاه به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعت میرسد اما شاید موضوع احساسبرانگیزتر این باشد که شتابگیری خودرو حتی تا آخرین حد خود هم قوی و مشتاق نشان میدهد.
ما همچنین باید فاکتور وزن را نیز در نظر بگیریم زیرا تایکان توربو S یک لوتوس نیست! با وزن ۲۲۹۵ کیلوگرمی، این خودروی الکتریکی سنگینتر از کاین توربو میباشد. شاسیبلند پورشه خیلی کندتر بوده و شتاب ۳.۹ ثانیهای را با استفاده از پکیج اسپورت کرونو ثبت میکند که ۱.۱ ثانیه بیشتر از شتاب تایکان پرچمدار میباشد.
اگر به هر دلیلی فکر میکنید که تایکان میتواند خودرویی قویتر و سریعتر باشد پس باید این خبر را بدانید که هنسی قبلاً برنامههای خود برای ارتقای این خودرو را اعلام کرده است. تایکان توربو S در حالت استاندارد قدرت ۷۵۰ اسب بخاری داشته و مشتاقانه منتظر رونمایی از نسخهی تیون شده توسط هنسی هستیم تا ببینیم این تیونر چه هیولایی را تدارک میبیند.
hamid
۱۰ مهر ۱۳۹۸نیازی به مقایسه با تسلا نیست چون فرق مهندسی پورشه و تسلا مشخصه
تسلا خوبه ولی نه در اون حد حجمه ی رسانه ایی آمریکا که آشکار و پنهان ازش کلیپ و تعریف و تمجید می سازند داستانی که 2007 تا 2013 برای اپل کار کردند
برید بررسی 4 تا سایت درست حسابی از تسلا بخونید تا بدونید اون شتاب عالی برای تسلا طی چه شرایطی میسر میشه
۱۰ مهر ۱۳۹۸واسه تایکان کلیپ و تعریف و تمجید نمیسازن؟
MAHDI
۱۰ مهر ۱۳۹۸خارج از بحث
اما موضوع تبلیغات رسانه است.نمونه اش
جنگنده F35 که تبلیغات وسیعی در موردش انجام دادن که رادار گریزترین جنگنده جهان هستش. البته پروژه ساخت F35 پرهزینه ترین پروژه نظامی جهان بوده که ((1تریلیون دلار)) هزینه داشته!!!!
اما در دنیای واقعی جدای از مشکلات ریز ودرشتی که در زمان تست ها داشته کارشناسان شرکت تسلیحاتی هنسولت آلمان که در زمینه سیستم های راداری کار میکنن هواپیمای F35 ی که در حال پرواز به برلین بوده رو تونستن صدها کیلومتر تعقیب و ردگیری کنن که ادعای رادار گریزی F35 رو کاملا زیر سوال برده. که باعث شده بحث های زیادی در مورد این اتفاق در رسانه ها انجام بشه!!!!
Elmiraj
۱۰ مهر ۱۳۹۸MAHDI @
تا جایی که همه می دونیم این روزا اسرائیل دو جنگنده F35 داره که هر جا دلش بخواد تو سوریه ، عراق و لبنان باهاشون بمباران می کنه و هیچ راداری هم جلودار شون نیست…!!!
.
این هم فقط یک ادعای هنسولت هست و هیچ ویدیو و مدرکی ندیدم در موردش داشته باشن…؟!؟!؟!
Khosrow
۱۰ مهر ۱۳۹۸عجب هنری میکنه اسرائیل تون / تلاقی ادعا و ترس میشه بمباردمان ادم های بی دفاع / جوری میگی انگار با F35 تور نه به قلچماق بازی گذاشته ..
MAHDI
۱۰ مهر ۱۳۹۸عجب!!!!!
دوست عزیز کارشناسای نظامی جهان پروژه F35 رو یک پروژه شکست خورده میدونن.مشکلات ریز و درشت این جنگنده بماندکه خلبانان خودشون بارها بهش اشاره کردن.کارشناسای نظامی آمریکایی هم بارها از مشکلات این هواپیما در رسانه ها و نشریه های در این زمینه به این مشکلات اشاره کردن.
راستی مرکز فرماندهی عملیات نیروی هوایی ارتش آمریکا بعد از 13 سال از پایگاه العدید قطر به پایگاه کارولینای جنوبی منتقل شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MAHDI
۱۰ مهر ۱۳۹۸البته رادار گریز بودن هواپیماهای آمریکایی رو بارها و بارها به چشم دیدیم و تجربه کردیم. یک نگاهی به لیست پایین بنداز که چندتاشون فوق مدرن و رادار گریز هم بودن!!!!
1:: پهپاد RQ 170 سنتینل
2:: پهپاد MQ1_C پرداتور
3:: پهپاد MQ9 ریپر
4:: پهپاد اسکن ایگل
5:: پهپاد RQ7 شادو
6:: پهپاد هرمس_200
7:: پهپاد RQ11 ریون
8:: پهپاد فونیکس
9:: پهپاد دزرت هاوک 1/ دزرت هاوک3
اینا پهپاد های غنیمتی ایران هستش از آمریکا که بارها در نمایشگاه ها نسخه ایرانی و نسخه غنیمت گرفته شده در کنارهم به نمایش گذاشته شدن(( البته پهپاد هرمس غنیمت اسرائیلی و پهپاد فونیکس غنیمت انگلیسی هستش))
والبته پهپاد MQ4_C تریتون که نسخه ارتقا یافته و مدرن ترو بسیار گران قیمت تر از پهپاد RQ4 گلوبال هاک هستش که با قیمت 222 میلیون دلار کاملا رادار گریز هم بود که به دام رادارها وآتش بارهای ایران افتاد و منهدم شد!!!!
((ببین اینا هم بینشون پهپادهایی هستن که به رادار گریزی شناخته میشدن اما به دام افتادن وغنیمت گرفته شدن. پس ماجرای کشف F35 در رادارها هم شایعه نیست اونم توسط یک شرکت آلمانی))
محمد
۱۰ مهر ۱۳۹۸حمید جان اول اینکه اگه تسلا نبود و این همه توجه رو به سمت الکتریکیها جلب نکرده بود
و تجاری سازی و وجود تقاضا در بازار رو براشون اثبات نکرده بود، الان همین پورشه تایکان وجود نداشت
.
دوم اینکه این خودرو شروع استقبال عمومی خودروسازان از خودروهای الکتریکیه
و اولین پورشه الکتریکی
به همین خاطر هم قطعا در آینده ارزش کلکسیونی خواهد داشت
و همینطور دربهای بازار رو بروی الکتریکیها بازتر خواهد کرد
.
ضمنا منم صدای موتورهای بنزینی
و شتاب غیرخطی موتورهای تنفس طبیعی رو خیلی دوست دارم
و همینطور طراحی داخلی بشدت ساده داخل تسلا رو نمیپسندم
اما نه دلیلی میشه که تسلا رو بخاطر حضور آوانگاردش تو بازار خودرو تحسین نکنم
و نه پورشه رو بخاطر این محصول درجه ۱ الکتریکیش تقبیه کنم
کار هر ۲ با ارزشه
محمد
۱۰ مهر ۱۳۹۸عذر میخوام تقبیح درسته البته
Mohammadreza
۱۱ مهر ۱۳۹۸محمد جان ارزش کلکسیونی داشتن رو با خودرو که بدرد موزه ها میخوره اشتباه نگیر.این دوتا معمولا مقابل هم هست .
اولین خودروها در نوع خودشون معمولا ارزش کلکسیونی شدن رو ندارن بلکه بیشتر به درد حضور در موزه های خودرویی میخورن .
چرا؟چون هر تکنولوژی تازه برای کامل شدن و به بلوغ رسیدن نیاز به زمان داره و کلکسیونر ها معمولا علاقه ای به اولین ندارن بلکه علاقه به خاص و تک بودن و هیجان و بلوغ(چه در طراحی ظاهری چه در مشخصات فنی)دارن.مثلا همین تایکان، در اینده خودرو های خواهند اومد که در تمام ویژگی هاشون برتر و پخته تر از تایکان خواهند بود.و تایکان (در مقابل مدل های بعدی و حتی جانشین خودش)هیچ ویژگی نخواهد داشت که بخاطرش بتونی بش افتخار کنی.
اتفاقا معمولا اخرین نسخه ها از هر مدل ارزش کلکسیونی پیدا میکنن .
معمولا خودرو سازها اخرای تولید هر مدل یه نسخه خاص و تولید محدود با قیمت گزاف میزنن که ارزش کلکسیونی داره.مثال های زیادی داره مثلا کوروتc7 zr1 در بین کوروت ها بیشترین ارزش کلکسیونی رو خواهد داشت چون آخرین کوروت موتور جلو حساب میشه.یا انزو فراری که اخرین خودرو ۱۲ سیلندر تنفس طبیعیه خالص فراری بود . یا مثلا لامبو سیان یا svj که اخرین ۱۲ سیلندر های تنفس طبیعی خالص لامبو هستن که ارزش کلکسیونی خیلی بیشتری از نسخه اولیه لامبو اونتادور دارن و مثال های دیگه.
Mohammadreza
۱۱ مهر ۱۳۹۸خلاصه اگه بخوام بگم خودرویی ارزش کلکسیونی پیدا میکنه که در یک ویژگی خاص و جذاب از مدل های موجود و قبلی در بازار بهتر باشه (یعنی پخته ترین و کامل ترین خودرو در اون ویژگی باشه)در عین حال بخاطر قوانین آلایندگی و مصرف سوخت و … آخرین خودرویی باشه که اون ویژگی جذاب رو داره.
این خودرو ارزش کلکسیونی پیدا میکنه
فرید
۱۰ مهر ۱۳۹۸از پدال تشکر میکنم که عکسش رو با این رنگ سبز قشنگ گذاشت. چون این همون رنگیه که من سفارش دادم و اولین کسی هستم که تو ایران پورشه تایکان دارم.
محمد
۱۰ مهر ۱۳۹۸وای فرید جان من چیکار کنم؟؟؟
من مشکیشو سفارش دادم که با رنگ کفش سفید آدیداس استن اسمیتم ست باشه یعنی این رنگه قشنگ تره بنظرت؟؟؟
الان یعنی من اولین ایرانی نیستم که پورشه تایکان داره؟؟؟
آخییییی الهییییی
MAHDI
۱۰ مهر ۱۳۹۸انصافا طراحی به شدت جذابی داره. مخصوصا در رنگ سفید و همین رنگی که تو عکس های بالا داریم میبینیم!!!!!
اما!!!!! اما لذت موتورهای خوش صدای درون سوز دنیای خیلی شیرین تری داره!!!!
۱۰ مهر ۱۳۹۸تا میای فکر کنی سرعتش رسیده به ۲۵۰
همین حد از شتاب و سرعت به نظر من کافیه ، زیادم هست !
از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان و … هم که اصلا حرفی نمیشه زد ، وقتی پای پورشه وسط باشه.
فقط کاش به جایی برسیم که وزن این ماشین های الکتریکی کم تر بشه و باتری های سبک و کم حجم عرضه بشن. سنگینی ماشین – هر چقدر هم که موتور پرقدرت باشه – واسه راننده حرفه ای ناراحت کنندست و کاملا حس میشه. ۱۲۰۰ کیلو وزن و ۱۰۰۰ اسب بخار ، خیلی لذت بخش تر از ۲۴۰۰ کیلو وزن و ۲۰۰۰ اسب بخاره
امیر علی
۱۰ مهر ۱۳۹۸اخرین باری که در مورد f35 خوندم ۳۵ میلیارد دلار بود یک تریلیون دلار خیلی خیلی زیاد. فکر کنم اشتباه میکنی
MAHDI
۱۰ مهر ۱۳۹۸اینو رسانه های غربی ادعا کردن نه داخلی. پروژه 1 تریلون دلاری F35 که اگه راسته مال رسانه خودشون بوده واگه دروغه بازهم مال رسانه خودشون بوده. البته خبرگزاری اسپوتنیک روسیه هم ازش به عنوان پروژه 1 تریلون دلاری ازش نام میبره.خودتون یه سرچ تو سایت های خارجی بکنید به این موضوع میرسید. راست یا دروغش رو رسانه های خارجی گفتن.
((البته آمریکا در عراق و سوریه خیلی بیشتر از اینا هزینه کرد برای تجزیه این دوکشور و در شروع تجزیه خاورمیانه،که با شکست هم مواجهه شدتوسط ایران که این عدد به ((7 تریلیون دلار))رسید که اینو بارها ترامپ جلوی رسانه ها بهش اقرار آورد!!! یعنی 7000 میلیارد دلار. میخوام بگم که از این دست هزینه های هنگفت دارن.
درهرصورت این پروژه پرهزینه ترین پروژه نظامی دنیا بوده.