پورشه

شرط و شروط پورشه برای تأمین‌کنندگان: یا سبز شوید یا کنار بروید!

پورشه از تأمین‌کنندگان قطعات خود خواسته تا به‌طور انحصاری از انرژی‌های تجدید پذیر استفاده کنند در غیر این صورت خبری از قراردادهای آتی نخواهد بود.

این خودروساز آلمانی حدود ۱۳۰۰ تأمین‌کننده داشته و می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ کل زنجیره تأمین خود را به حالت کربن خنثی درآورد. زنجیره تأمین پورشه مسئول ۲۰ درصد کل آلایندگی گازهای گلخانه‌ای شرکت می‌باشد اما این امر به خاطر الکتریکی سازی محصولات تا سال ۲۰۳۰ به ۴۰ درصد قرار است افزایش یابد.

پورشه با انتشار بیانیه‌ای شرط و شروط خود برای استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در هر قراردادی را اعلام کرده و گفته که برای تأمین‌کنندگان سبز جوایز و مشوق‌هایی در نظر خواهد گرفت. اگر یک تأمین‌کننده علاقه‌ای به این کار نداشته باشد دیگر جایی در قراردادهای طولانی‌مدت این برند نخواهد داشت.

یکی از اعضای هیئت‌مدیره پورشه گفته است:

تأمین‌کنندگان سلول باتری ما قبلاً مجبور به استفاده از انرژی سبز شده‌اند. هم‌اکنون ما قدم مهم بعدی را برمی‌داریم و آن‌هم درخواست از تأمین‌کنندگان برای استفاده انحصاری از انرژی‌های تجدید پذیر به‌منظور کمک به کاهش حداکثری آلایندگی دی‌اکسید کربن است. ما مسئولیت اطمینان از اینکه زنجیره‌های تأمین شفاف و پایدار هستند را داریم.

مدیر این خودروساز می‌افزاید:

با استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر تأمین‌کنندگان روش ما در رسیدن به استراتژی کربن خنثی را دنبال خواهند کرد. ما می‌خواهیم گفت‌وگوهای مفصل‌تری با شرکای خود داشته باشیم تا بهبودهای بیشتری در روند پایدارسازی داشته باشیم. این امر فقط با همکاری یکدیگر میسر خواهد بود.

پورشه همچنین به کاهش آلایندگی دی‌اکسید کربن کارخانه‌های خود متعهد است. کارخانه Zuffenhausen که مسئول تولید تایکان است از سال ۲۰۱۹ کربن خنثی شده و تمامی خطوط تولید دیگر نیز از سال پیش این روند را طی کرده‌اند. مرکز توسعه پورشه در وایساخ و کارخانه آن در لایپزیک که محل تولید ماکان و پانامراست از آغاز امسال کربن خنثی شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    همیشه برام سئواله. که چه کمپانی هایی سخت افزار و ربات ها و…. کارخانه هارو میسازند؟.ساخت یک سری هاشون از ساخت یک ماشین امروزی پیچیده تر هست . دقیقا اونایی که سکرت هستن رو میخوام بشناسم حتی لوگو کمپانی هم روش نمیزنن

    یکبار فینیشینگ قالب سایپا رو دیدم جات خالی افتضاح بود. به اصطلاح تُف مالی. بعد به کارمندهای همون بخش هر هفته کلی مرغ و برنج و روغن میدادن البته اجناس درجه سوم بازار هستن . ولی نمیدونم اینکارا چیه وقتی ملت باید با کارت ملی مرغ بگیرن .اینقدر سود سایپا و ایرانخودرو زیاده که در بدترین شرایط اقتصادی هم زیر سایه دولت متضرر نخواهند شد

    عجیب ترین خودروسازی و صنعت تاریخ هست ایرانخودرو و سایپا

    1. بهزاد

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2545 ديدگاه)

      برخی شرکت ها علاوه بر ساخت ربات ، در طراحی خطوط تولید هم دستی در کار دارند و اگر مبنا صنعت خودرو باشه این شرکت ها ابر قدرت های اون هستند؛
      شرکت kuka از آلمان ، البته این شرکت سال گذشته توسط گروه مدیا چین خریداری شد و اکثر خطوط تولید برندهای خودروی ژرمن توسط این شرکت انجام میشهو حتی تسلا.
      شرکت ABB سوییس
      شرکت های fanuc و yaskawa از ژاپن که این دو بزرگترین شرکت های رباتیک و سازنده خطوط تولید هوشمند هستند و همینطور kawasaki و denso که در این زمینه فعالن و هیوندای رباتیک از کره که بیشتر برای دو شرکت وطنیش ادوات میسازه.
      در زمینه دستگاه ها و ادوات ساخت؛
      MAG IAS و trumpf از آلمان
      Mazak , okuma , makino , dmg mori از ژاپن
      Haas از آمریکا جزو معروفترین و بهترین سازنده های صنعت هستند.
      این شرکت هایی که اسم بردم دانه درشت ها هستند و ده ها شرکت کوچکتر دیگر در این زمینه ها فعالند‌.

      1. Iman99

        ۱۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        خط تولید مرسدس اس کلاس جدید هم که چند خودروی جدید این شرکت هم توش ساخته میشه پیشرفته ترین خط تولید خودرو هستش که الان کلا رباتیک شده یعنی دیگه ریلی و خط تولید به معنای کلاسیکش وجود نداره و خودروها با ربات های خودران جابجا میشن که کاملا رباتیک و ماژولار و هوشمنده.

      2. Iman99

        ۱۸ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        اگه همین شرکت ها هم درجه بندی کنیم تو همین شرکت ها شرکت های آلمانی و سوئیسی و امریکایی پیشرو هستن و بهترین و پیشرفته ترین های شرکت های صنعتی و خطوط تولید و ربات های هوشمند و در کل در همه چیز در تراز اول و بهترین و پیشرفته ترین هستن.
        بعد از اونها شرکت های کره ای و ژاپنی در سطح پایینتری از اونها هستن.

  2. Philipp

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    این درستشه
    چون زنجیره تامین منابع مخصوصا برای الکتریکی ها که لیتیم باتریشون از آفریقا میاد خیلی مضر تر از کمی دی اکسید کربن تولیدی توسط خود ماشین است

  3. محمد امین

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    این کار پورشه رو واقعا دوست داشتم
    ولی کلا یه قانون هست که میگه در طی هر فرایند کربن دی اکسید تولید میشه و تاحالا کسی نتونسته این رو نقض کنه ، در ضمن خود موجودات زنده شامل باکتری ها قارچ ها جلبک ها و حیوانات و انسان ها و همچنین گیاهانی که فتوسنتز نمیکنن ، همگی تولید کربن دی اکسید دارن
    کربن دی اکسید رو به راحتی میشه کنترل کرد با درختکار زیاد، اما تنها گاز ها و الایندگی های خطر ناک و مضر و رایج ، اکسید های نیتروژن و گوگرد و همچنین هیدروکربن ها ی نسوخته هستن که معمولا به به روی کار آمدن کاتالیزور داره روز به روز روند کاهشی طی میکنه ، وگر نه کربن دی اکسید به صورت طبیعی در مقیاس بسیار زیاد تولید میشه و در ضرری برای زمین نداره در مقدار قابل قبول
    و اینکه استخراج بعضی از فلز ها در مقیاس بسیار گسترده و خطر ناک اکسید گوگرد و نیتروژن تولید میکنه،مثل فلز مس و تانتال

    1. محمد امین

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      و این رو هم بگم که فرایند های صنعتی مثل استخراج فلز تانتال و مس و همچنین اسکاندینیم در مقیاس خیلی زیاد ، به تولید اکسیددهای نیتروژن و گوگرد می انجامه ،اما متاسفانه کسی نیست که پیگیری کنه و فقط ادم بده ماشین ها شدن

  4. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    باید یه منبع تجدید ناپذیر و پاک برای باطری ها پیدا شه .

    1. HamiD

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      تجدید پذیر منظورته دیگ؟!

      1. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

        ۱۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        همون اشتباه تایپی بود .

  5. حسین دهمرد

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    اون دو تا مربع جلوی پورشه رادیاتور موتوره یا کندانسور کولر؟

    1. Ninja

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      رادیاتوره فکر کنم

    2. Twin H Power

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (272 ديدگاه)

      احتمالا کندانسوره . به لوله هایی که بهش متصل شده دقت کنین ،کاملا شبیه لوله های انتقال گاز کولر هست .
      چیزی که یادم هست اینه که دوتا رادیاتور آب جلو پورشه بود یه دونه هم عقب که جمعا سه تا داشت .
      احتمالا پشت این کنداسورا دوتا رادیاتور آب هم هست مث اکثر ماشینا .

      ولی وجود دوتا کندانسور یخورده عجیبه . شاید خنک کن روغن موتور یا گیربکس باشن !
      کسی اطلاعی داره ؟؟؟

  6. Amirreza

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    این گفته پورشه یه جورایی میگه که ما خودمون هم دوست داریم خودروی برقی بسازیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا