آغاز عصر سوختهای مصنوعی در فرمول ۱ توجه گروه فولکسواگن به ویژه پورشه را به خود جلب کرده است. این در حالی است که پورشه از سال ۱۹۹۱ تاکنون حضوری در فرمول ۱ ندارد.
پورشه تمرکز زیادی روی سوختهای مصنوعی داشته و فرمول ۱ نیز تعهد خود به استفاده از آنها تا سال ۲۰۲۵ را اعلام کرده است.
نایبرئیس بخش موتور اسپورت پورشه در مصاحبه با رسانهها گفته که ورود به فرمول ۱ میتواند موجب علاقه شدید پورشه این مسابقات شود مشروط بر اینکه سوختهای مصنوعی در این مسابقات بکار رود.
فریتز انزیگنر میگوید:
اگر استفاده از این سوختها تائید شود ما همچنان جزئیات آن را در گروه فولکسواگن بررسی کرده و در پلههای بعدی آن را به بحث خواهیم گذاشت.
پورشه اخیراً اعلام کرده تستهای سوختهای مصنوعی را تا سال ۲۰۲۱ شروع میکند و تا سال ۲۰۲۴ بیش از ۵۵ میلیون لیتر از آنها را با همکاری یک کمپانی دیگر تولید خواهد کرد. فرمول ۱ اولین بشکه از سوختهای مصنوعی را در ماه دسامبر به تیمها فرستاده و آنها را به زودی تولید خواهد کرد.
پورشه میگوید در صورت حساب کردن فرایند تولید باتریها میتوان سوختهای مصنوعی را به اندازه خودروهای الکتریکی پاک در نظر گرفت. سوخت ویژه این خودروساز آلمانی با ترکیب هیدروژن و کربن و تولید متانول به دست میآید.
رئیس پورشه موتور اسپورت نیز افزوده است:
ایده کلی سوختهای مصنوعی این است که تغییری در اساس پیشرانه رخ ندهد. این در حالی است که چنین تغییراتی با سوختهای E10 و E20 دیده شده و بنابراین هر فردی میتواند از آن استفاده کند. ما در حال تست جنبههای عادی این سوخت هستیم. این سوخت تأثیری روی پرفورمنس نداشته و بنابراین ما در جهت صحیحی حرکت میکنیم اما درعینحال میزان آلایندگیها بسیار کمتر است. ما با این سوخت آلایندگی کمتری را دیدهایم.
طبیعتاً پیشرانههای فرمول ۱ مهندسی دقیقتری دارند و استرس بیشتری را نسبت به پیشرانه خودروهای جادهای تحمل میکنند بنابراین این پیشرانهها نیازمند برخی بهینهسازیها خواهند بود.
اما چگونگی ورود پورشه به فرمول ۱ میتواند با گمانهزنیهای زیادی همراه باشد. درهرحال تنها دو راه وجود خواهد داشت: به عنوان یک تیم همانند مرسدس یا به عنوان تأمینکننده پیشرانه. در حال حاضر تیمهای زیادی در فرمول ۱ حضور دارند و از پورشه به عنوان تأمینکننده پورشه استقبال بیشتری خواهد شد. ظاهراً سه تیم با این غول موتور اسپورت آلمانی گفتوگوهایی داشتهاند.
ردبول ریسینگ که پس از خروج هوندا از مسابقات برنامه پیشرانه خودش را پی خواهد گرفت نامزد واضح همکاری است. ویلیامز که رئیس جدیدش از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ مسئول موتور اسپورت فولکسواگن بوده نیز ظاهراً با پورشه گفتوگوهایی داشته است. نهایتاً نیز باید به مک لارن اشاره کرد که مسئول تیمش مدیر اسبق پورشه موتور اسپورت بوده و با ژرمنها در دهه ۸۰ میلادی و زمانی که پورشه تأمینکننده پیشرانهها بوده همکاری کرده است. او نیز بر پایه شنیدهها با پورشه گفتوگو کرده است.
پدر خودرو سازی جهان
۱۷ اسفند ۱۳۹۹امیدوارم که بیان
اگه حضور داشته باشه، جزو قوی ترین تیم ها میشه
هر چند مرسدس همیشه اوله❤️?
علی
۱۷ اسفند ۱۳۹۹بیاد که خیلی عالی میشه. مرسدس که فعلا داره شخم میکنه این بیاد خیلی رقابت بین این دو جالب وجذاب میشه .
هردو عشقن.
امیرحسین
۱۷ اسفند ۱۳۹۹سلام.
پدال میشه یه مطلب در باره تویوتا و زیر مجموعه هاش(لکسوس،F Sport,TRD,TRD PRO,TRD SPORT,مودلیستا،هینو،GR یا همون Gazoo Racing,و بقیه شرکتایی که توش سهام داره مثل سوبارو،سوزوکی و ….)بزاری.
ツSAMURAIツ
۱۷ اسفند ۱۳۹۹سوخت مصنوعی پورشه خیلی خوبه
امیدوارم بتونه جلو الکتریکی شدن رو بگیره
حسین دهمرد
۱۷ اسفند ۱۳۹۹اگر قیمت نفت بره بالاتر تولید سوخت مصنوعی سرعت بیشتری میگیره.