حدود دو هفته پیش، پورشه نسل جدید مدل کاین را رونمایی کرد و حالا این شرکت آلمانی در نمایشگاه فرانکفورت نسخهٔ قدرتمندتر توربوی نسل جدید این کراساوور لوکس را هم رونمایی کرده است که فعلاً گرانترین نسخه و پرچمدار خانوادهٔ کاین جدید محسوب میشود. کاین توربو در زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 بایتوربو را پنهان کرده که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ تیپترونیک S جدید به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند.
نسل جدید کاین توربو ۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد و حالا میتواند ظرف تنها ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالیکه در صورت تجهیز به پکیج سفارشی Sport Chrono این عدد به ۳.۹ ثانیه کاهش پیدا میکند. حداکثر سرعت این کراساوور اسپرت نیز برابر با ۲۸۵ کیلومتر در ساعت است. پورشه ادعا کرده است که کاین توربوی جدید ترکیبی از بهترین ویژگیهای سه دنیای مختلف را ارائه کرده است که شامل دقت یک خودروی اسپرت، راحتی یک سدان و تطبیقپذیری یک خودروی آفرود میشود.
این کراساوور بالا رده به سیستم تعلیق بادی تطبیقی مجهز شده که شش سطح ارتفاع مختلف را ارائه میکند. این تعلیق را میتوان بهصورت دستی برای شرایط مختلف مسیر تنظیم نمود درحالیکه از طریق پنج حالت رانندگی مختلف نیز قابلکنترل است. پورشه برای پرچمدار کراساوورهای خود بهصورت سفارشی آپشنهایی چون فرمان گیری چرخهای عقب و کنترل پویایی شاسی را در نظر گرفته که دومی از طریق سیستم الکتریکی ۴۸ ولت تغذیه میگردد.
یکی از قسمتهای مهم آئرودینامیک فعال این خودرو نیز اسپویلر تطبیقی آن است موجب افزایش بهرهوری میشود، داونفورس محور عقب را افزایش میدهد و بهعنوان یک ترمز هوایی هم عمل میکند. این ترمز هوایی موجب میگردد که خودرو هنگام ترمز گیری در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت، تا ۲ متر زودتر متوقف شود؛ اما علاوه بر این، سازندۀ آلمانی کاین توربوی جدید را به ترمزهای عملکرد بالایی هم مجهز کرده که در دیسکهای آن برای افزایش عملکرد و مقاومت در برابر سایش از تگنستن-کاربین استفاده شده است؛ اما بااینحال خریداران همچنان میتوانند از لیست آپشنها، ترمزهای کامپوزیت-سرامیکی را برای کاین توربو سفارش دهند.
این کراساوور اسپرت از طریق جلوپنجره و سپر جلوی منحصربهفرد، رینگهای ۲۱ اینچی، گلگیرهای بزرگتر، سر اگزوزهای دوقلوی مربع شکل و تریم رکابها و سپر عقب همرنگ بدنه از برادران معمولی خود متمایز شده است. علاوه بر این، چراغهای جلو نیز از نوع تمام LED هستند که بخشی از سیستم نورپردازی پویای پورشه به شمار میروند.
در داخل کاین توربو، سیستم کابین پیشرفتهٔ پورشه از طریق یک صفحهنمایش عریض در میانهٔ داشبورد ارائه شده که میتواند ویژگیهای عملکردی خودرو را نشان دهد. علاوه بر این، سرنشینان میتوانند از صندلیهای اسپرت با پشتسریهای یکپارچه و تنظیم برقی در ۱۸ جهت لذت ببرند درحالیکه غربیلک فرمان اسپرت چندمنظورهٔ کاین نیز به گرمکن مجهز شده است. از دیگر از تجهیزات قابلتوجه این کراساوور عملکرد بالا هم میتوان به سیستم صوتی پریمیوم ۷۱۰ واتی Bose اشاره کرد.
هرچند نسل جدید پورشه تازه در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شده اما امکان سفارش آن از هماکنون در تعدادی از کشورهای اروپایی وجود دارد. قیمت این ماشین نیز در آلمان از ۱۳۸,۸۵۰ یورو آغاز میشود و اولین دستگاههای آن تا پایان سال به خریداران تحویل داده خواهد شد.
:::فرشاد:::
۲۳ شهریور ۱۳۹۶:::نظرسنجی ۱:::
پورشه کاین توربو: لایک ?
بامو X5 M: دیسلایک ?
Aminspoort
۲۳ شهریور ۱۳۹۶کاین توربو نسل جدیده و امکاناتش هم به طبع بیشتره،واسه نظرسنجی بهتره با اتومبیل های هم سطح خودش که جدیدا معرفی شدن مقایسه شه نه با نسل فعلی x5m که چند سالی از معرفی آخرین نسلش میگذره،تا نسل جدید x5 چی دربیاد! !! کاین توربو جدید فعلا رقیب قدری نداره،خیلی ماشین فوقالعاده ایه
:::فرشاد:::
۲۳ شهریور ۱۳۹۶:::نظرسنجی ۲:::
پورشه کاین توربو: لایک ?
جیپ گرند چروکی SRT: دیسلایک ?
:::فرشاد:::
۲۳ شهریور ۱۳۹۶:::نظرسنجی ۳:::
پورشه کاین توربو: لایک ?
رنجروور اسپورت: دیسلایک ?
:::فرشاد:::
۲۳ شهریور ۱۳۹۶:::نظرسنجی ۴:::
پورشه کاین توربو: لایک ?
مرسدس بنز ML63 AMG: دیسلایک ?
الف.ی
۲۳ شهریور ۱۳۹۶این طور نظر سنجی ها نباید تو صفحه پورشه یا هر شرکت خاص دیگه ای برگزار بشه اگر واقعا می خوای نظر پدالی ها رو بدونی
mehran911
۲۳ شهریور ۱۳۹۶علاوه بر سیستم آیرودینامیک فعال و فرمان پذیری چرخ های عقب ، پورشه از نسل جدید سیستم تقسیم برداری گشتاور PTV plus به همراه سیستم کنترل کشش PTM که قبل از این در خودروهای اسپرت وجود داشت استفاده کرده
ما با یک سوپراسپرت تمام عیار طرف هستیم
.
پورشه در این نسل از کاین از نسل جدید تعلیق بادی سه محفظه ای استفاده کرده که این قابلیت تنظیم ارتفاع رو در ۶ حالت مختلف فراهم میکنه
.
با وجود سیستم کنترل کشش جدید و سیستم تعلیق بادی جدید، پورشه گفته این ماشین یک آفرودر تمام عیاره
.
نسل جدید کاین پیشرفته ترین و تکنولوژیک ترین شاسی بلند حال حاضر دنیاست
SERIAL WINNER
۲۳ شهریور ۱۳۹۶کاین توربو اس چه شود !
mohsen
۲۳ شهریور ۱۳۹۶اون سپویلرش رسما تو حلقم
Omid622
۲۳ شهریور ۱۳۹۶با این قسمت متنش خیلی داغون شدم
(پورشه ادعا کرده است که کاین توربوی جدید ترکیبی از بهترین ویژگیهای سه دنیای مختلف را ارائه کرده است که شامل دقت یک خودروی اسپرت، راحتی یک سدان و تطبیقپذیری یک خودروی آفرود میشود)
واقعا دیگه از به شاسی بلند چی میخوایید
بخرید و حالشو ببرید