هفتهی پیش بود که پورشه از کابین اولین محصول تمام الکتریکی خود یعنی تایکان رونمایی کرد. این خودرو از طراحی داخلی نسبتاً مینیمالیستی برخوردار بوده و دارای چهار صفحهنمایش با مجموع ابعاد حداکثر ۵۳ اینچی است. احتمالاً متمایزترین ویژگی این خودرو صفحه لمسی ۱۰.۹ اینچی است که درست پیش روی سرنشین جلو قرار گرفته است. این صفحهنمایش از سیستمعامل متمایزی استفاده کرده و شاید حتی بتواند بدون پرت کردن حواس راننده فیلم پخش کند. ظاهراً پورشه برنامهای برای ارائهی مرورگر اینترنت در این خودرو هم داشته اما نهایتاً در برنامهی خود تجدیدنظر کرده است.
مدیر تجربهی رانندگی پورشه در مصاحبه با اتوموتیونیوز اعلام کرده که این خودروساز در ابتدا میخواست مرورگر اینترنت را به سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو اضافه کند. البته ما این ویژگی را قبل از این در خودروها ندیدهایم. البته محصولات تسلا هم دارای مرورگر وب بودهاند اما مشتریان انتقادات زیادی به کندی عملکرد آن داشته است. البته نگرانیهای امنیتی باعث شدهاند پورشه ایدهی اولیهی خود را کنار بگذارد.
شرکتهای ثالث مرورگرهای اینترنت با ویژگیهای امنیتی زیادی را ارائه میکنند. ما فکر نمیکنیم که بخواهیم این راه را طی کنیم. اگر فردی واقعاً خواهان گشتوگذار در اینترنت باشد احتمالاً استفاده از گوشی هوشمند روش بهتری خواهد بود.
MehdiTurbo
۶ شهریور ۱۳۹۸طراحیای داخلی اخیر که دکمه فیزیکی نداره و همش صفحه نمایش رو دوست ندارم حس تکنولوژیک بودنشو دوست ندارم مثل موبایل و لپتاب اینامیشه،خودرو رو باید با دنده و فرمونش روند.
King 918
۶ شهریور ۱۳۹۸مخالفم بات دوست عزیز کمپانی های بزرگ خودرو سازی مجبورن هر ساله نوآوری داشته باشن حذف دکمه های فیزیکی که خیلی وقته شروع شده و قطعا باعث پایداری و دوام قطعات میشه کمپانیها برای راحتی سرنشین باید ایده داشته باشن روندن ماشین با دنده شاید برای ماشین باز ها خیلی خوب به نظر برسه اما چندین برابر اون مردم مشتاق دنده ی اتومات هستن . ضمن اینکه عملکرد گیربکس های دوکلاچه از دنده دستی خیلی خیلی بهتره
MehdiTurbo
۷ شهریور ۱۳۹۸چند وقت دیگه توی اروپا البته ایران که هیچی،رفیقت بهت میزنه راستی اپدیت جدید ماشینت اومد،داری چایی میخوری و مجله ماشینت میرسوندت،اون زمان دلت برای اون بیوک و شورولتای قدیمی که ۲ ساعت با موتورشون ور میرفتی و اون حس نوستالژیک توی جاده ها و اون تعویض دنده ها عوض میشه،حس سفینه فضایی بودن پیدا کرده و این خیلی برای من تلخ،تا زمانی اندک نه دنده ای هست که باهاش عشق کنی نه کلاجی نه موتورهای بنزینی که صداش برات مثل لالایی باشه نه عشق لاستیکای پهن.
هر چند نظر شمام محترم ولی من همون جیپای قدیمی که توش میپختی ولی از سقف بازش و قدیمی بودنش لذت میبردیو ترجیح میدم.
یانکی
۶ شهریور ۱۳۹۸فرق تسلا رو حالا فهمیدید
بهراد
۶ شهریور ۱۳۹۸اگر یک لیوان نسکافه داغ بریزه یا لیوان شیشه ای بیوفته روی نمایشگر وسط یا هر کودوم ، مطمئنا اون بخش منحل میشه یا کاربری اون بخش میره تعطیلات.
کاش فکر اینجاشو بکنن و درز گیری خوبی انجام بشه.و ضد ضربه و ضد خش باشه
سروش
۶ شهریور ۱۳۹۸الان اگه گوشی های پرچمدار خیس بشن از کار میفتن؟ خیر. مطمئن باشید در این حد در برابر مایعات مقاومه