از نظر افرادی که آشنایی چندانی با صنعت خودرو ندارند، خودروسازان تولید محدودی همچون پورشه و لامبورگینی یکسان به نظر میآیند. این دو کمپانی بخشی از گروه خودروسازی فولکسواگن بوده و تولید کننده خودروهای سواری و کراس اوور سطح بالایی هستند که پرفورمنس فوقالعادهای داشته و البته اکثر ما نمیتوانیم چنین محصولاتی را بخریم.
اما افرادی که اخبار روز دنیا را پیگیری میکنند به خوبی از این نکته آگاه هستند که پورشه و لامبورگینی تفاوتهای بسیاری زیادی با یکدیگر دارند. تفاوت این دو کمپانی نه تنها از نظر قیمت بوده بلکه حجم تولید و فروش پورشه و لامبورگینی تفاوتهای چشمگیری با یکدیگر دارند.
خودروسازان سطح یک جهانی هماکنون آمار فروش سهماهه اول سال ۲۰۱۸ خود را اعلام کردهاند و پورشه با یک رکورد سال را آغاز کرده است. این برند آلمانی تنها در سه ماه ۶۳۵۰۰ دستگاه خودرو فروخته که بسیار بیشتر از فروش لامبورگینی میباشد.
ایتالیاییها در سال پیش فروش ۳۸۱۵ دستگاهی را گزارش کرده بودند. اگرچه این میزان فروش برای لامبورگینی یک رکورد محسوب میشود اما حجم فروش آن تنها یک شانزدهم فروش پورشه آنهم در عرض سه ماه میباشد.
البته بخش اعظم فروش پورشه را کراس اوورهای اسپورت ماکان و کاین تشکیل میدهند. در سهماهه اول سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۳ هزار دستگاه ماکان به فروش رفته است. البته لامبورگینی نیز همین رویه را ادامه میدهد و برای این کار اوروس را معرفی کرده است. اوروس باید حجم تولید لامبورگینی را دو برابر کند؛ اما حتی زمانی که فروش لامبورگینی در سراسر جهان به ۷ هزار دستگاه برسد، بازهم نخواهد توانست حتی با فروش ۷۷۰۰ دستگاهی پورشه در آلمان (سهماهه اول سال ۲۰۱۸) برابری کند.
حتی پرچمدار اسطورهای پورشه یعنی ۹۱۱ بسیار پرفروشتر از اوراکان و آونتادور میباشد. در سهماهه اول سال شاهد فروش ۹۶۰۰ دستگاهی ۹۱۱ بودهایم که بیش از دو برابر و نیم فروش یک سال سوپرکارهای یاد شده لامبورگینی میباشد.
shirko
۲۶ فروردین ۱۳۹۷این چه مقایسه ای ؟! خود پورشه محصولاتشو با بنز و ب ام و مقایسه می کنه ، شما با لامبورگینی ؟؟!!
mmm
۲۶ فروردین ۱۳۹۷خود پورشه ولامبورگینی این مقایسه رو ببینن از خنده روده بر میشن
علی
۲۶ فروردین ۱۳۹۷زیاد حرص نخورین هر جفتش متعلق به شرکت مادر ((( فولکس واگن ))) میباشد. هر چی بفروشن انگار رفته تو جیب فولکس آلمان ?.
با تچکر
فرامرز
۲۶ فروردین ۱۳۹۷البته بزرگترین سهامدار گروه فولکس واگن پورشه هست با 33 درصد ارزش سهام و 51 درصد حق رای. یعنی در واقع تصمیم های بزرگ گروه فولکس واگن رو پورشه میگیره
حسین دهمرد
۲۶ فروردین ۱۳۹۷فکر میکنم حساب هولدینگ پورشه از خودرسازی پورشه جدا باشه.
چون اگه اینطور که شما میگید باشه الان باید پورشه کمپانی مادر میبود.نه فولکس
مهدی
۲۶ فروردین ۱۳۹۷واقعا بررسی این دوتا کار غیر معقول و عجیبی بود.
مصطفی
۲۶ فروردین ۱۳۹۷قیمت ماشینای لامبورگینی چند برابر پورشس،مقایسه درستی نبود،100 هزار دلار کجا، 1میلیون دلار کجا،اگه اینجوریه پراید از همه اینا فروشش بیشتره
کوشا
۲۶ فروردین ۱۳۹۷لامبورگینی کلن هر چند سال یه مدل با تولید خیلی محدود معرفی میکنه که میلیونین. وگرنه ماشینای میلیونی تولید نمیکنه :)
Fa
۲۶ فروردین ۱۳۹۷أونتادور تو بهترین حالت ی میلیون دلار نیست
اوراکان هم همینطور
اگرچه چون تولید محدود هستن کسانی که نمیتونن صبر کنن خودروی خودشونو بگیرن قیمّت بیشتری پرداخت میکنن ولی میلیون ب بالا واسه مدلای خاص لامبو هستش که عموما زیر ۵۰ دستگاه ساخته میشه
amir
۲۶ فروردین ۱۳۹۷غیر از بحث قیمت سبد محصولات پورشه کاملتره.ماکان یه کراس اور کوچیکه که فروش خیلی خوبی داره یا 911 یا کایمن که لامبورگینی رقیب مستقیمی تو این رنج ها نداره.
رضا
۲۶ فروردین ۱۳۹۷شما انگار از قیمت 911gt2rs قدیمی و جدیدخبر نداری،یا از قیمت 918…
Ali Keyhani
۲۶ فروردین ۱۳۹۷??????