پورشه از یک سدان الکتریکی کاملاً جدید رونمایی کرده که میتواند تسلا مدل S را به چالش بکشد. این کانسپت که «میشن E» نامیده شده، نمایشی از تلاش پورشه برای ساخت یک سدان چهار سرنشینه تمامالکتریکی است. میشن E دارای یک سیستم محرَکه ۸۰۰ ولتی و یا به عبارتی، سیستمی با ظرفیت ۲ برابر یک وسیله نقلیه الکتریکی معمولی است که طراحی و جایگذاری بهتر و عملکرد کلی بالاتری را برای آن ایجاد میکند. مطابق اعلام پورشه، خروجی ۶۰۰ اسببخار سیستم پیشرانه میتواند در عرض ۳/۵ ثانیه سرعت میشن E را به ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برساند.
یک جفت موتور مغناطیس پایدار همزمان (PMSM)، سیستم پیشرانه میشن E را تشکیل میدهند که بسیار شبیه به سیستمی است که در مدل ۹۱۹ هیبرید و برنده مسابقات لمانز به کار گرفته شده بود. همانند خودروی مسابقهای ۹۱۹، در میشن E نیز موتورها میتوانند انرژی از دست رفته را جبران کنند و حتی پس از شتابگیریهای ممتد در بازههای کوتاه، دوباره به حداکثر نیرو برسند. همچنین پورشه میگوید که با توجه به گشتاور برداری و سیستم فرمان تمامچرخی که در میشن E وجود دارد، این خودرو میتواند زمانی کمتر از ۸ دقیقه در پیست نوربرگرینگ آلمان ثبت کند. پشتیبان سیستم پیشرانه الکتریکی در میشن E، یک پک باتری لیتیومی است که میتواند انرژی لازم برای مسافتی برابر ۵۰۰ کیلومتر را تأمین کند. همچنین به لطف سیستم شارژ ۸۰۰ ولتی که از آن به عنوان «شارژ توربوی پورشه» یاد میشود، میشن E میتواند تنها در مدت ۱۵ دقیقه به میزان ۸۰ درصد ظرفیت باتریاش یا دامنه مسافتی برابر ۴۰۲ کیلومتر شارژ شود. بهعلاوه، با توجه به تکنولوژی شارژ بیسیم مورد استفاده در میشن E، این خودرو میتواند حتی با پارکشدن بر روی یک «شارژ پد» نیز شارژ شود. پورشه در همین حال، اشاره میکند که باتریهای لیتیومی «میشن E» در ارتفاعی پایین در شاسی قرار داده شدهاند تا مرکز گرانش پایینتری ایجاد کرده و توزیع متناسبتری برای وزن خودرو فراهم شود. در زمینه طراحی، میشن E گوشههایی از ۹۱۸ اسپایدر و همینطور یک سری از خودروهای مسابقهای پورشه را به تصویر میکشد. در جلوی بدنه، میشن E طراحی ویژه پورشه را در چراغهای جلوی LED چهار نقطهای در کنار دریچههای قائم رو به پایین سپر به کار برده است. در نیمرخ این خودرو، یک فرم کوپه «۴ در» در کنار یک هاچ شیبدار استفاده شده که طراحی موجود در یک ۹۱۱ را تداعی میکند. ضمن اینکه میشن E ستون دوم ثابت در بدنه ندارد و از طرح درهای عقب به صورت «بازشونده در خلاف جهت» استفاده میکند. عقب بدنه میشن E شامل یک اِلمان روشنایی کامل و یک نشان سهبعدی پورشه است. طراحی داخل کابین این خودرو نیز به همان اندازه کارهای صورت گرفته در مورد سیستم پیشرانه، آیندهنگرانه است و امکانات خارقالعادهای مانند نمایشگرهای OLED، یک سیستم ردیابی چشم، سیستم کنترل با حرکت بدن و حتی ابزارهای هالوگرافیک (تمامنگاری) در آن دیده میشوند. تمام این سیستم با همکاری یکدیگر در تلاش خواهند بود که تمام حواس راننده را متوجه مسیر پیشرو در جاده کنند. بهعنوان مثال، سیستم «ردیابی چشم» شرایط قرارگیری راننده را در صندلیاش تشخیص میدهد و سپس سرعتسنج را بهگونهای حرکت میدهد که هیچگاه فرمان خودرو در جلوی دید راننده نسبت به آن قرار نگیرد. در بخش طراحی آئرودینامیک، در میشن E آینههای بغل معمول با دوربینها جایگزین شدهاند. تصاویر مربوط به این دوربینها که بر روی گلگیرها قرار گرفتهاند، بر روی گوشههای خارجی پنجره جلوی خودرو نمایش داده میشود. یک نکته فریبنده دیگر در مورد میشن E این است که پورشه بر روی آینه عقب دوربینی کار گذاشته که میتواند «حس و حالِ خوب» راننده را تشخیص دهد. این احساسات سپس در ابزارهای داخلی خودرو نمایش داده میشود و همینطور میتواند با سایر دوستان از طریق شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شود.۴۶ خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد
آرین
۲۵ شهریور ۱۳۹۴داشبوردشو جدا نمیفروشن وصل کنم به پرایدم؟!
« شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ شهریور ۱۳۹۴چیزی نمیتونم بگم جز:به به به…
HELL CAT
۲۵ شهریور ۱۳۹۴Mission E++++++
132E———-
ONLY GERMANY
۲۵ شهریور ۱۳۹۴بی نظیر و فوق العاده و زیبا…………………………………………………………………………….
asa
۲۵ شهریور ۱۳۹۴تسلا رو بیشتر دوست دارم
shahab
۲۶ شهریور ۱۳۹۴خدایی طراحی داخلیش عااااالیه
اگه کسی منطق داشته باشه تا قبل از اینکه به خط تولید برسه نمیتونه ازش ایراد بگیره
15 دقیقه شارژ،402 کیلومتر رانندگی!!!!!!
باور کنین ماهم اگه بخوایم میتونیم ما مهندس نخبه کم نداریم ما هم از نژاد آریایی هستیم
مسعود
۲۶ شهریور ۱۳۹۴با احترام
اصولا کار رو ابزار میکنه ،ما مغز متفکر زیاد داریم ولی صنعتگر و ابزار خوب نداریم که ایده های خوب رو به یک کالای خوب تبدیل کنن، بقیشم سیاسیه که جاش اینجا نیست
amir
۲۵ شهریور ۱۳۹۴چرا تایید نمیکنی
amir
۲۵ شهریور ۱۳۹۴خبر فوری:در شرایطی که خودروسازان هنوز درگیر کمپین «خرید خودرو صفر ممنوع» هستند و نتوانسته اند با این موضوع به طور کامل کنار بیایند، به نظر می رسد که خریداران خودروهای داخلی اقدام جدیدی مبنی بر «انصراف از خودروهای ثبت نامی» را آغاز کرده اند.
خبر فوری:اظهار نظرهای عجیب دبیر انجمن خودروسازان به اینجا ختم نشده و حتی در این مصاحبه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی که معتقد بودند قیمت خودرو باید 40 درصد ارزان شود را متهم به طراحی توطئه علیه خودروسازان کرده و در سخنی بالاتر از جایگاه خود گفته است که نمایندگان مجلس پایشان را بیشتر از گلیمشان بلند کرده اند!
amir
۲۵ شهریور ۱۳۹۴اظهار نظرهای عجیب دبیر انجمن خودروسازان به اینجا ختم نشده و حتی در این مصاحبه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی که معتقد بودند قیمت خودرو باید 40 درصد ارزان شود را متهم به طراحی توطئه علیه خودروسازان کرده و در سخنی بالاتر از جایگاه خود گفته است که نمایندگان مجلس پایشان را بیشتر از گلیمشان بلند کرده اند!
جواد
۲۵ شهریور ۱۳۹۴همه دارن میریزن سر تسلا
آرش
۲۵ شهریور ۱۳۹۴سلام بر دوستان عزیز و با تشکر از اقا مسعود انیس حسینی
پورشه هست دیگه کمتر از این که نمیشه انتظار داشت
فقط یه چیز آیینه بغل نداره فک کنم بجاش دوربین گذاشتن نه انگار یه چیزی از ماشین کمه
سجاد
۲۶ شهریور ۱۳۹۴آره .. اخیراً پورشه و تعدادی از برند های دیگه ، نسخه های کانسپت ماشیناشون رو بدون اینه بغل میزنن .. همین شش هفت ماه پیش که رندر های احتمالی پانامرا 2016 رو گذاشته بودن ، اونم آینه بغل نداشت و بجاش دوربین های بسیار عالی در پشت ماشین ( فکر کنم تو چراغ های عقب ) تعبیه شده و تصویرش ، کنار سرعت سنج ماشین تشکیل میشه …
اتفاقاً به نظر من خیلی ماشین زیباتر و آئرودینامیک تر میشه .. تا جایی که من شنیدم به طرز محسوسی مصرف بنزین و مقاومت ماشین رو کم می کنه .. هر چند به نظر هیچ به حساب میاد
http://www.pedal.ir/%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87/%D9%86%D8%B3%D9%84-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%BE%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%85%D8%B1%D8%A7-2016/
اما از حق نگذریم واقعاً واقعاً زیبا و عالی طراحی شده … 15 دقیقه شارژ و 402 کیلومتر مسافت کم حرفی نیست !!!
مرسی از آقا مسعود عزیز
HELL CAT
۲۵ شهریور ۱۳۹۴هنوز هم همون قورباغه هست پس میشه طراحی با اصالتو سالها نگه داشت قابل توجه اونایی که میگن پورشه باید یه فکری برای طراحیش بکنه
AHMADREZA
۲۵ شهریور ۱۳۹۴اره توی کانسبتا تا حالا زیاد دیدم که آینه ندارن ولی کانسپته با حالیه از اینجور کانسبت ها خوشم میاد تکنولوژی که دارن تا دو سه سال دیگه قابل برداشته قشنگ هم هست
بنتلی
۲۵ شهریور ۱۳۹۴پورشه یا مک لارن؟!!!!!
شایان
۲۵ شهریور ۱۳۹۴مک لارن؟!! شما انگلیس دوست ها همه چیو انگلیسی میبینید***
احسان
۲۵ شهریور ۱۳۹۴به احترامش :
ایستاده…
سکوت…
shahab
۲۶ شهریور ۱۳۹۴واقعا ارزش ایستادن و سکوت و احترام و دست مریضاد گفتن و دارن
AMIR
۲۵ شهریور ۱۳۹۴تو دل بورو نیست
shahab
۲۶ شهریور ۱۳۹۴جنسیس کوپه چی؟؟؟؟
اون تودل برو هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احمد باقری
۲۵ شهریور ۱۳۹۴مثل اینکه بالاخره پورشه حرفهای ما رو شنید و واقعا می خواد از طراحی بسیار ضعیف 911 فاصله بگیره و در مدلهای دیگرش، طراحی نوینی رو انجام بده. حالا به این میگن طراحی و این درسته. باز هم آفرین به پورشه که دیگه با الهام گرفتن از 911، طراحی محصولات دیگه خودش رو به گند نکشید. مرحبا.
علی
۲۵ شهریور ۱۳۹۴خدائیش چطور دلت اومد طراحی 911 رو زیر سوال ببری؟؟؟؟
احمد باقری
۲۶ شهریور ۱۳۹۴ولی از یک نظر هم انصافا قورباغه خوبی بود، هر چند خیلیها با طراحی 911 حال نمی کنن، ولی طراحی بقیه مدلهای پورشه، راضی کننده هست.
محسن.د
۲۵ شهریور ۱۳۹۴طراحی بسیار ضعیف 911 ؟؟؟!!! خدایا…
ینی نادر فیقه زاده هم جرات گفتن این حرف رو نداره!
احمد باقری
۲۶ شهریور ۱۳۹۴ما فقط از دوستداران پورشه می شنویم که 911 یک اسطوره هست و پورشه، بهترین خودروساز. میگن 911، قدمت 50 ساله داره. یکی نیست درست و حسابی بیاد بگه چرا 911 اسطوره هست، اگه از لحاظ قدمت باشه، چند تا خودروی دیگه که مرز 60 رو هم رد کردن، تازه به قدمت که نیست، به زیبایی و کارایی ماشین هست. میگن در کلاس خودش بهترین هست، چرا؟ یکبار تا حالا فکر کرده اید چرا در کلاس خودش بهترین هست؟ به چه دلیل، یعنی شما رفتی همه خودروهای این کلاس رو به دقت بررسی کردی که میگی بهترین هست. ظاهرش(مخصوصا نمای جلوش) انصافا خیلی توی ذوق می زنه. یک نفر نیست با دلیل بیاد بگه چرا پورشه و چرا 911. بقیه خودروسازها، دارن پشت سر هم بهترین تکنولوژیهای خودشون رو رو می کنن، مثل مرسدس در فرمول 1، تویوتا در خودروهای سبز و … ما گیر دادیم به 911 که به به و چه چه. اینا همش حرف بیخوده. در عمل، باید پورشه نشون بده که چند مرده حلاج هست نه در حرف که اسطوره ام و …
محسن.د
۲۶ شهریور ۱۳۹۴ظاهرا شما فقط از دوستاران پورشه تعریف 911 رو شنیدین! وگرنه ماکه تو این چند سالی که تو پدال و سایتهای دیگه هستیم دیدیم حتی متعصب ترن طرفداران ژاپن و امریکا و ایتالیا هم برای پورشه و اللخصوص911 احترام ویژه ای قائل اند! فهمیدنش هم کار سختی نیست، کافیه تو همین پست یه نگاهی به لایک ها و دیسلایک ها بندازید! اسطوره بودن 911 هم فقط بخاطر قدمتش نیست، اگه فقط به قدمت باشه که پس پیکان هم اسطوره ست! برای فهمیدن دلیل اسطوره بودنش پیشنهاد میکنم یه سرچی درمورد تاریخچه911 داشته باشید،از اون موتورهای هوا خنک اولیه ش گرفته تا 959 و جایگاهی که تو هر زمان نسبت به بقیه داشته! به افتخارات مسابقات لمانزش! واقعا نمیدونم تعریف شما از تکنولوژی چی هست که سیستم PDK گیربکس،مدیریت کششPTM،سیستم هندسه متغیر برای توربوشارژ(VTG)،سیستم تنظیم متغیر میل بادامک،سیستم انبساط منیفولد،سیستم تقسیم گشتاور چرخهای عقب(PTV)، ایرودینامیک اکتیو(PAA)،سیستم تعلیق اکتیو(PASM)،سیستم کنترل شاسی پویا(PDCC)،سیستم مدیریت پایداریPSM،گردش چرخهای عقب! درمدل توربو اس 560 اسب بخار فقط با یک موتور 6 سیلندر 3800 سی سی! (که البته تا چند وقت دیگه نسل جدید توربو هم معرفی میشه که قطعا از این هم بهتر خواهد بود!)
البته که مرسدس بسیار برای من قابل احترامه و هیچکس نمیتونه منکر نوآوری ها و صدرنشینی ها اون بشه اما بدنیست بدونید طبق گفته خود مرسدس بنز، “هدف از ساخت AMG GT رقابت با 911 بوده”! (امیدوارم معنی و اهمیت این جمله رو بدونید!) یعنی تلاش مرسدس این بوده که خودرویی در شان رقابت با 911 بسازه! همینطور درمورد نیسانGTR که همیشه اون رو با911 مقایسه میکنند! یعنی 911 یک ملاکه! یک سنگ محک! خودرویی که استاندارد های جدید رو تعریف میکنه! کافیه یا بازم بگم؟؟!!
گفتین خودروی سبز! پس اجازه بدین یه گوشه ای از تعریف سبز با طعم پورشه براتون بگم! پورشه تو 918 نزدیک به 900 اسب بخار قدرت میگیره با مصرفی صدی 3 لیتر!!! و همینطور 1/4 CO2 تولیدی نسبت به لافراری! (البته فقط محض مقایسه اینو گفتم!)
919hybrid هم که قهرمان مسابقات لمانز کلاسLPM1 امسال شد!
البته اینا همه ش حرف بیخوده! و پورشه هنوز نگفته چند مرده حلاجه D-:
من دیگه با شما بحثی ندارم و از اول هم اشتباه از من بود که جواب شمارو دادم! موفق باشید.
Archi KHAN
۳۰ شهریور ۱۳۹۴محسن جان
حرص نخور ، از قدیم گفتن برای کَر چه بزنی ، و برای کور چه برقصی …
فایده ای نداره.
mohsen
۲۵ شهریور ۱۳۹۴تنها ماشین هیبریدی که خوشم میاد i8 هست با برقی جماعت ضدم !!
میلاد
۲۵ شهریور ۱۳۹۴پورشه ، تافته ی جدا بافته.
بدجوری از پورشه خوشم میاد.در حال حرکت که می بینی یه شخصیت وحشی خیلی دوست داشتنی توی همه ی ماشیناش احساس می کنی.
علی
۲۵ شهریور ۱۳۹۴پورشه ترکیبی متوازن از یک خودروی سوپر اسپرت، لوکس، و قابل استفاده برای کارهای روزمره هست. منم عاشقشم.
سکوت
۲۵ شهریور ۱۳۹۴یه چیزیه بین 911 و پانا سدان…چون نه سدانه نه اسپرت دراشو مثل RRکردن که به راحتی بشه وارد کابین بشین…همون پانا هست فقط کمی خوابیده…همون کانسپنت…به دلم نمیشینه
وحید
۲۵ شهریور ۱۳۹۴جسارت خوبی به خرج داده
ولی عملا تا تولید حداقل 3 سال فاصله داره پس هیچ وقت رقیب تسلا نمی شه
1A1
۲۵ شهریور ۱۳۹۴از قورباغه های این شرکت خوشم نمیومد بجز918.اینم خوب شده.قورباغه ها انگار منقرض میشن.مرسی از اقای انیس محمودی.مرسیییییی از پورشه…
بنتلی
۲۵ شهریور ۱۳۹۴شایان خداوکیلی جلوش شبیه مک لارن نیس؟توی نظرت چی گفته بودی ک حذف شد؟
محسن.د
۲۵ شهریور ۱۳۹۴البته از پورشه ای که اولین خودروی هیبریدی جهان در اواخر قرن18 رو ساخته!، انتظاری جز این هم نمیره ;-)
وینسنت پرایس
۲۵ شهریور ۱۳۹۴آقا محسن شنیدم porsche تکنولوژی هیبریدی رو از همکاری با یکی از تیمهای فرمول یک بدست آورده .
محسن.د
۲۶ شهریور ۱۳۹۴والا من همچین چیزی نشنیدم و چون اطلاعی ندارم نمیتونم با اطمینان تایید یا تکذیب کنم! اما بسیار بعید میدونم! به چند دلیل: یکی اینکه اگر منظور شما این محصول هست (mission E ) که همونطور که احتمالا مطلع هستین این اولین تجربه هیبریدی پورشه نیستو قبل از این سابقه تولید پانامرا،کاین و 918 هیبریدی رو تو کارنامه ش داره! اگر هم منظورتون اینه که از اولین محصول هیبریدی پورشه با یکی از تیمها همکاری داشته،باز بعید بنظر میرسه،چون اولا پورشه همیشه خودش جزو نوآورترین خودروسازها و کسی که خودش استانداردهای جدید رو تعریف کرده، بوده و هست! ثانیا اینکه فکر نمیکنم تکنولوژی برقی که تو خودروهای فرمول1 (مثلا 4سال پیش و در زمان طراحی پانامرا E-Hybrid ) بوده به کار یک خودروسازی بیاد که میخواد خودروی هیبریدی شهری تولید انبوه بسازه! درهرصورت ممکن هم هست که واقعیت داشته و ممنون از مطلب جدیدی که گفتین.
وینسنت پرایس
۲۵ شهریور ۱۳۹۴اگر porsche اولین خودرو هیبرید رو ساخته { که در این موضوع جای هیچ شک و شبهه ای نیست } شرکت خودروسازی تویوتا طبق گفته کارشناسان به عنوان اولین خودروساز محسوب میشه که خودروهای هیبرید رو به روش تولید انبوه تولید کرده .
محسن.د
۲۶ شهریور ۱۳۹۴بله کاملا درست میفرمائید. تویوتا prius اولین خودروی هیبریدی تولید انبوه جهان به حساب میاد. ( ما که حرفی نزدیم ;-) )
میلاد
۲۵ شهریور ۱۳۹۴نمیدونم چرا چشام به ماشینای المانی میوفته ضربان قلب میره بالا …نمیدونم چرا ماشین سازای المانی بلد نیستن بد باشن فقط فکرشون تفکرشون اینه روز به روزشون بهتر بشه …برعکسه خودرو سازای ما……
ALiHidden
۲۵ شهریور ۱۳۹۴چن روز پیشا تو سایت رسمی پورشه دیدمش…
فوق العادس پسر….!
کابینش مث این سفینه های فضایی ــه !!! :D
حامد
۲۵ شهریور ۱۳۹۴مقبول است.
سپاس از مسعود انیس حسینی عزیز برای مطالب همواره مفید.
علي رضا
۲۶ شهریور ۱۳۹۴عالیه…هم تکنولوژیش هم طراحی جلو و بغل ولی داستان چراغ های عقبش چیه؟ نمیدونم…به هیچ پورشه ای ربط نداره..
Archi KHAN
۲۶ شهریور ۱۳۹۴عالی عالی عالی.
و تشکر مضاعف بابت نقدهای پی در پی و پیگرانه ی دوستانی که به پورشه کردن و نهایتا پورشه حرف اونا را شنید و طراحی نوینی انجام داد.
خدا را شکر که تلاش هاشون به ثمر نشست و صدهزاربار شکر که معززان این طراحی را تایید و بر درستی آن تاکید کردن.
رضا
۲۶ شهریور ۱۳۹۴با سلام.اونایی که میگن قیافه 911 ها شبیه قورباغه هستش و اصلا تو دل برو نیست اینا برای یکبارم که شده یکی از مدل های 911 رو از نزدیک ندیدن که اگه ببینن فکشون یه متری میافته پایین.