پورشه

احتمال تولید نسخه‌های اسپورت توریسمو، کوپه و کانورتیبل پورشه تایکان

از زمان معرفی کانسپت میشن E کراس توریسمو در نمایشگاه ژنو سه سال پیش، افراد زیادی از پورشه درخواست تولید نسخه اسپورت توریسموی تایکان را داشته است. به نظر می‌رسد این اتفاق رخ خواهد داد زیرا رئیس تولید این برند به اتوکار گفته که نسخه‌های بیشتری از تایکان در حال بررسی است تا پس از مدل سدان و استیشن قدبلند تولید شود.

اگرچه استفان وکبخ از تائید تولید تایکان اسپورت توریسمو خودداری کرده اما اذعان داشته پلتفرم الکتریکی J1 مشترک با آئودی E-Tron GT پلتفرمی عالی برای تولید نسخه‌های اضافی در آینده است و پورشه نیز در جهت‌های متفاوتی فکر می‌کند. اگر نسخه اسپورت توریسموی تایکان تولید شود متعجب نخواهیم شد زیرا تبدیل شدن از مدل کراس به اسپورت خیلی سخت نخواهد بود. در کل پورشه تنها مجبور به حذف پوشش‌های بدنه و پایین آوردن ارتفاع سیستم تعلیق در حد و اندازه‌های محصولات سدان خواهد بود.

پورشه تایکان 4S

وکبخ افزوده معماری الکتریکی یاد شده به منظور پشتیبانی از نسخه کانورتیبل تایکان هم توسعه یافته اما پورشه مطمئن نیست که آیا تولید چنین محصولی از نظر تجاری منطقی خواهد بود یا خیر. تقاضا برای محصولات کابریولت در سال‌های گذشته چندان بالا نبوده و فروش یک محصول الکتریکی و روباز سخت‌تر هم خواهد بود زیرا خودروهای الکتریکی هنوز گران‌تر از نمونه‌های درون‌سوز هستند. تأخیرهای پی‌درپی دومین نسل تسلا رودستر نشان می‌دهد که شاید بازار هنوز آماده پذیرایی از یک الکتریکی کانورتیبل تولید انبوه نیست.

دیگر عضو احتمالی خانواده تایکان می‌تواند نسخه کوپه باشد. پورشه با تولید پانامرای دو درب این ایده را بررسی کرده اما آن را به‌صورت تولید انبوه روانه بازار نکرده است. یک کوپه الکتریکی می‌تواند گزینه خوبی باشد مخصوصاً اگر وزن و ابعاد آن کوچک‌تر از برادران سدان و استیشن تایکان باشد. البته نباید خیلی به این قضیه امیدوار بود زیرا اتوکار می‌گوید احتمال زیادی برای تولید تایکان دو درب با سقف ثابت وجود ندارد.

با رونمایی نسخه استیشن قدبلند تایکان در روزهای گذشته ما متوجه تولید نسخه تایکان کراس توریسمو 4 شدیم. پورشه در حال حاضر مدل غیر S از سدان خود با پسوند ۴ را عرضه نمی‌کند اما وکبخ می‌داند که علاقه خوبی به سدان تایکان چهار چرخ محرک و ارزان‌تر وجود دارد. با توجه به قیمت پایه ۱۰۳۸۰۰ دلاری نسخه 4S، این مدل می‌تواند زیر ۱۰۰ هزار دلار قیمت بخورد و درعین‌حال گزینه‌ای گران‌تر از نسخه تک موتوره و دیفرانسیل عقب تایکان با قیمت ۷۹۹۰۰ دلار باشد.

پورشه پیش از گسترش اعضای خانواده تایکان کارهای نهایی را روی نسل جدید ماکان انجام خواهد داد. این خودرو نیز به‌صورت الکتریکی در دسترس بود اما از پلتفرم J1 استفاده نخواهد کرد و بجای آن دارای معماری PPE خواهد بود. ماکان جدید قرار است در سال ۲۰۲۲ و به همراه آئودی Q5 E-Tron روانه بازار شود. مدیر پورشه می‌گوید آن روز زمانی خواهد بود که می‌توانیم درباره کاین الکتریکی هم صحبت کنیم.

نسخه‌های تمام الکتریکی باکستر/کیمن و ۹۱۱ به این زودی‌ها تولید نخواهند شد اما قبلاً تائید شده ۹۱۱ با قوای محرکه هیبریدی دیر یا زود توسعه خواهد یافت. پورشه قبلاً گفته ۹۱۱ الکتریکی شده روی قدرت و پرفورمنس تمرکز خواهد داشت و مصرف سوخت پایین‌تر در اولویت دوم قرار خواهد داشت. البته ژرمن‌ها اذعان داشته‌اند وزن بیشتر باتری‌ها یک چالش مهم در فاز توسعه این خودرو خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. پدر خودرو سازی جهان

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    جالب میشه ?

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. ?Ali Hossein?

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (495 ديدگاه)

      چه باحال

  2. علی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    اما تایکان turbo sیه چیز دیگست .
    پدال لطفا درگ امروز کار واو‌ بین911 وr8و نیسان جی تی ار رو بزار .ممنون

    موافقم 16
  3. Amir

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (237 ديدگاه)

    خب بگین تایکان یه برند مستقله از پورشه خودتونو خلاص کنید ?
    استیشن
    کوپه
    سدان
    کانورتبیل
    اسپرت توریسمو
    چه خبرتونه!! چه خبرتونه ؟؟!
    تایکان ماشین بی نقصیه ولی نباید به هویتش لطمه زد
    نمیگم کوپه و استیشن و فلان بده ولی مشابه کار سایپا رو پراید هست (دمپایی :d )

    موافقم 3
    مخالفم 18
    1. parsa_ashgh.mashine

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (226 ديدگاه)

      اولا از سلطان کش نرو دوما خیلی هم خوبه چرا بده پوورشه به شما که اینجایی نظر میدی فکر نمی کنه به اونی که نیاز به یک ماشین با صندوق جادار داشته باشه اما پورشه باشه فکر می کنه به اونی که می خواد با پورشه سقف رو باز کنه فکر می کنه شما هم الان اینو میگی اگه خودت انشالا خیلی پولدار باشی که بتونی اون پورشه ای که خودت دوست داری رو بخری پورشه به {نظر تمام خریداراش فکر می کنه } حتما خیلی فروش هم داره که پورشه هر سدانی میزننه اسیشن هم میزنه
      حالا من نمی دونم درست می گم یا غلط هر کی میگه غلط دیس بده

  4. ツSAMURAIツ

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    مدل کوپه خیلی جالب میشه ?

    موافقم 12
  5. Porsche

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    پدال جان لطف کن درگ امروز carwow بین نیسان GTR نیسمو و آئودی R8 و پورشه ۹۱۱ توربو اس رو بزار ?

  6. R@m!n

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    دیگ کم کم باید منتظر وانتشم باشیم

    موافقم 1
    مخالفم 8
  7. xehnam

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آلمانیا میتونن خوشحال باشن که این ماشین به هرشکلی عرضه بشه تبدیل به وانت نخواهد شد!

    موافقم 10
  8. mahan

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    پورشه که چیز بد نمیزنه بنظرم نسخه کوچه و کانورتیبل باید جالب باشه!ولی احساس می کنم یه طوری میشه مثل بنز و بی ام و که همه خودروهاش دارند شبیه هم میشند پورشه شبیه بود الان داره یکی میشند!ولی خب قضاوت رو میزاریم کنار و میبینیم امیدوارم و احتمال میدم اخر پروژه مثل همیشه به تحسین ختم میشه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  9. محمد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    خیلی زیباست

  10. مهدی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    فهمیدم
    پورشه چون دید مردم از این ماشین استقبال زیادی کردن این ماشین رو توی کلاس های مختلف ساخت که هر کس هر جور کلاسی دلش خواست بتونه داشته باشه

    موافقم 4
    مخالفم 3
  11. mahan

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشید به عزیزان و دست اندر کاران سایت با ارزش پدال که واقعا شایسته قدردانی هستش.یک پیشنهاد داشتم:(درکنار این همه خبر هایی که زحمت می کشید در سایت قرار میدین و ترجمه می کنید میدونیم که ترجمه کار اسانی اصلا نیست و حتی ترجمه تخصصی سخت تر هست و واقعا جای تشکر داره و نمیشه اسان رد شد جالب میشد بخشی هم در مورد اتفاقات خودرویی که در داخل ایران میفته بگذارید مثلا خبر مالیات رو چه بهتر بود توی پدال می خوندم و یا اینکه در مورد بازار در اول و اخر هفته که تو این مورد میتونم بهتون کمک کنم و اشناهایی دارم که قیمت هایی که معامله میشه رو چه در پلاک ملی و چه در منطقه ازاد در چندین استان رو خدمتون ارائه بدم.)
    ازینکه نظرات رو پذیرا هستید ممنونم

    موافقم 13
    1. REZA

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (134 ديدگاه)

      المانیها کارشون رو خوب بلد هستن مخصوصآ پورشه و ائودی

  12. محمد رستمی نژاد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    سردبیر گُل سایت
    من اگه یه برسی درجه یک از یک ماشین خاص براتون بفرستم
    سردبیر عزیز و زحمت کش سایت قبول میکنید ؟؟؟

    قول میدم ماشین معمولی نباشه

    فقط شما اگه لطف کنید قبول کنید و بزارید توی سایت
    یکی از بزرگ ترین آرزو های زندگیم بر آورده میشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      حدس میزنم جناب سردبیر این پیامو ندیدن و جسارت کردم و من جواب دادم.
      اگه زحمتی نباشه شما مطلبتون رو برای آقای سردبیر بفرستین.
      تشکر

      1. محمد

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (804 ديدگاه)

        چطور میشه با سر دبیر در تماس بود؟

  13. رامتین

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3258 ديدگاه)

    مشخصه تمام فکر و ذکر پورشه داره میشه الکتریکی ها. بجای این ورژنهای تایکان، من دوست دارم پانامرا کوپه یا کابرویولت را ببینم. دقیقا جای یه سدان (کوپه) میان سایز در محصولات پورش خالیه.

  14. Sina10

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    تایکان ماشین خوبیه ولی به نظرم باید برای نسخه های کوپه و رودستر ازش اسم دیگه بکار ببرن که تکراری نشه

    پورشه خودش قبلا اعلام کرده بود ۹۱۱ و کیمن برقی تا سالها در کار نخواهند بود و برای همینه داره ایتقدر روی سوخت های مصنوعی سرمایه گذاری میکنه
    شاید تا سالها ۹۱۱ و کیمن رو بنزینی یا هیبریدی ببینیم!!! و برقی نبینیم!!

  15. محمد رستمی نژاد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    سلام خدمت آقا شاهین‌ عزیز?
    نویسنده زحمت کش و کارکن سایت ??
    واقعا بسیاری اخبار سایت رو شما پوشش میدین
    و از این تلاش و سخت کوشی شما تشکر میکنم ??????????????
    خُب،، می‌شود بگویید چگونه میتوانم برسی خودم را برای سایت پدال
    یا شما نویسنده عزیز سایت
    یا جناب آقای سردبیر ارسال کنم؟؟؟

    1. سردبیر

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (761 ديدگاه)

      درود بر شما و ممنون از ابراز محبت شما
      می توانید از طریق ایمیل pedal.ir@gmail.com مطالب خود را برای بنده ارسال بفرمایید تا در صورت مناسب بودن با نام شما در پدال منتشر شود.

  16. محمد رستمی نژاد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    باز هم تشکر میکنم از سایت پدال
    از اینکه ما به راحتی اینجا می آییم و اطلاعات کسب میکنیم
    من خودم زندگیم ماشین هست
    پدال رو مرتب چک میکنم
    مجله ماشین میخرم
    هفته نامه
    و خیلی چیز های دیگه
    ولی از دوچیز میخواهم تشکر کنم

    ۱:مجله ماشین که واقعا چهل سال است که در حال کار کردن هستند و واقعا کارشون قابل ستایش هست و با کیفیت هم کار می‌کنند
    چه از لحاظ جنس یا تایپ یا قیمت یا خیلی چیز های دیگه

    ۲:سایت پدال که واقعا باز هم میگم با کیفیت کار می‌کنند
    محیط سایت واقعا خوب طراحی شده
    ِالِمان ها هم واقعا زیبا طراحی شده
    رنگ بندی سایت واقعا عالی است
    استفاده از رنگ های گرم در محیط سایت مثل قرمز،نارنجی
    پاسخ گو بودن عوامل سایت که همیشه هستند
    نبود تبلیغ در سایت که از چپ و راست و گوشه های سایت آویزان باشند
    پوشش دادن بیشتر اخبار
    یک دنیا ممنون ??????????????????????????????

  17. محمد رستمی نژاد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    چند تا پیشنهاد هم دارم برای بهتر شدن سایت .
    اُمید وارم شنونده باشید؛.
    سعی کنید اخبار بیشتری را پوشش دهید
    فقط تا ساعت ۶ غروب نباشد
    هرچند شما هم باید استراحت کنید و زندگی دارید (در حد توان میگویم )
    و یک چیز بسیار مهم تر که اگه این کار را انجام دهید
    دیگر سایت چه بگویم
    بهشت خودرویی می‌شود
    اگر فیلم برسی میگزارید لطف کنید که اگر میتوانید زیرنویس داشته باشد خیلی خوب که نه
    محشر می‌شود
    یا اگر درگ بخش می‌کنید
    قسمت های مهم رو زیر نویس کنید
    دیگر چه بگویم از خوبی شما

    1. VENENO / SC V12

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      یادش بخیر😔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا