از شاسی الکتریکی گرفته تا بال جذاب جدید، پانامرا ۲۰۱۷ پر از تکنولوژیهایی است که تجربهی سواری مورد انتظار شما از یک مدل چهار درب پورشه را برآورده میسازد.
در این نوشتار حقایق فنی جذابی را در رابطه با خودرویی که با عرضهی نسل دومش سروصدایی زیاد در محافل خودرویی پیچیده ذکر میکنیم. با ما همراه باشید.
- فضا برای بزرگسالان
در این نسل شاهد فضای بیشتری برای افراد بزرگسال هستیم.
- طراحی دیفرانسیل عقب
همهی پانامراها در حال حاضر بصورت چهارچرخ محرک عرضه میشوند اما نسخهی دیفرانسیل عقب نیز در راه است. این خودرو دارای سیستم تعلیق بادی و فرمان پذیری چرخهای عقب بهصورت سفارشی است.
- آلومینیوم بیشتر
پانامرا اولین خودرویی است که در ساخت آن از معماری MSB گروه فولکسواگن بهره گرفته شده است. کاپوت، گلگیرهای جلو، پانلهای جانبی بدنه و سقف از آلومینیوم ساخته شدهاند.
- پیشرانهی ۵۵۰ اسبی جدید پورشه
پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو کاری جدید از سوی پورشه است. این پیشرانه سبکتر از نسخهی ۴.۸ لیتری قبلی است و قدرت ۵۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری تولید میکند. توربوهایی با ویژگی توئین اسکرول نیز در قلب پیشرانهی V شکل جای گرفتهاند.
- گیربکس PDK جدید با توانایی تحمل گشتاور بیشتر
گیربکس ۸ سرعته PDK کاملاً جدید پورشه در پانامرا ۲۰۱۷ ظاهر شده است. دندههای هفتم و هشتم برای صرفهجویی در مصرف سوخت کاربرد بیشتری دارند. پانامرا در دندهی ششم به حداکثر سرعت خود میرسد. این گیربکس میتواند تا ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور را تحمل کند.
- فضای محفظهی بار و صندلیهای عقبی تاشونده
در عقب خودرو صندلیهای تاشوی ۴۰/۲۰/۴۰ با خم شدن میتوانند فضای بار ۴۹۵ لیتری پانامرا را به ۱۳۰۲ لیتر افزایش دهند.
- گرفتن کمی هوا
ساب فریم جلوی جدید سیستم تعلیق تطبیقپذیر دارد. ترمزهای کربن سرامیک نیز به عنوان یک آپشن قابل سفارش هستند.
- تنها آلومینیوم نیست…
ساختار پایه ترکیبی از آلومینیوم و فولاد با استحکام بالا است.
- آنها را خاموشکنید
پیشرانهی ۸ سیلندر به سیستم غیرفعال کردن سیلندرها مجهز است. این سیستم برای اولین بار در یک پورشه ظاهر میشود و میتواند دو، سه، پنج و هشت سیلندر را از مدار خارج کند. کاربری سیستم در دورهای ۹۵۰ تا ۳۵۰۰ پیشرانه است.
- بله دریچههای هوای جانبی کاربردی هستند
دریچههای کناری پانامرا برای دکور و زیبایی نیستند بلکه هوای داغ داخل چرخهای جلو را خارج میکنند.
- بال فوقالعاده
- چگونگی کاهش تکانهای بدنه در پانامرا
سیستم اسپورت کنترل شاسی دینامیک پورشه که بهصورت سفارشی در دسترس است دربردارندهی میلههای پایدارکننده با فعالکنندههای الکترومکانیکی ۴۸ ولتی است که در هنگام عبور از پیچها تکانهای بدنه را کاهش میدهند.
- سیستم تعلیق تنظیم شونده
فنرهای بادی سه محفظهای جدید ۶۰ درصد حجم هوای بیشتری نسبت به سیستم تعلیق بادی نسل پیشین پانامرا دارند. این فنرها میتوانند به منظور سواری بهتر و همچنین تغییر زاویهی آئرودینامیکی در سرعتهای بالا ارتفاع خودرو را افزایش یا کاهش دهند.
- ۹۱۱ در برابر پانامرا: سیستم فرمان پذیری چرخهای عقب
برخلاف ۹۱۱ که از فعالکنندههای جدا برای هر چرخ استفاده میکند، سیستم فرمان پذیری چرخهای عقب پانامرا از تنظیمات راند اند پینیون که بهصورت الکترونیکی کنترل میشوند بهره میبرد.
- وقتی سیستم فرمان پذیری چرخهای عقب کار میکند
این سیستم با گردش هماهنگ چرخهای جلو به منظور بهبود پایداری کار میکند. تا سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت، چرخهای عقب در جهتی مخالف چرخهای جلو و حداکثر به مقدار ۲.۸ درجه به منظور بهبود چسبندگی خودرو میچرخند.
احسان(احسان سابق)
۲ آبان ۱۳۹۵ایران کشور آرزوهاست… یعنی هر چیزی که می خوای واست آرزو هست و آرزو میمونه مثل سوار شدن به همین ماشین که وقتی بیاد ایران کمتر از 2 میلیارد نمیدن
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۲ آبان ۱۳۹۵وقتی پورشه میبینی ….
___________________——–
_________________.-‘…..&…..’-.
________________\………………./
_______________:…..o…..o……..;
______________(………(_…………)
_______________:…………………:
________________/……__……..\
_________________`-._____.-‘
___________________\`”””`’/
__________________\……,…../
_________________\_|\/\/\/..__/
________________(___|\/\/\//.___)
__________________|_______|
___________________)_ |_ (__
________________(_____|_____)
………… *•~-.¸,.-~* *•~-.¸,.-~*………..
new great britain
۲ آبان ۱۳۹۵پادشاه نگفته بودی تا این حد هنرمندی.
در کل خوش به حالت که طرفداره یه همچین ماشینی هستی.
——————-0000
——————-0#ا******…..
—————=%%%%%%%///
——————————————&^%$$%^^^
—————-(((*&*)(
انصافا طرح منم قشنگه((:
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۳ آبان ۱۳۹۵فداتم البته این هنر کپی و پیسته ……..
ولی طرح تو هم خوبه باور کن خوبه یکم دیگه کار داره فقط چرا 4 تا چشم گذاشتی ؟؟؟؟
احمد باقری
۲ آبان ۱۳۹۵اصلا بگیر 20 تا، تا زمانی که طراحیش درست نشده باشه، هیچ فایده ای نداره.
مهدی
۲ آبان ۱۳۹۵باشه :-/
ELEMENTO
۲ آبان ۱۳۹۵.
بی تناسب ترین نظراتی که میشه در پدال گذاشت.
مرسی که یه مدت نبودی !!
بهنام
۲ آبان ۱۳۹۵منم باهات هم نظرم
لایک
ELEMENTO
۲ آبان ۱۳۹۵.
شما فکر میکنی ما از قیافه ی پورشه بدمون میاد زورکی به به و چه چه میکنیم.
.
باور کن من و خیلی از دوستام عاشق قیافشیم.
ELEMENTO
۲ آبان ۱۳۹۵نمیدونم به چه منطقی باید با شما حرف بزنم.
دومینو
۲ آبان ۱۳۹۵عمو :) کسی پولشو نداره بخره
Daniel
۲ آبان ۱۳۹۵اسطوره تکنولوژی
خالق 911 افسانه ای
خالق یکی از برترین هایپرکارهای کره خاکی یعنی 918
خالق فوق سوپر سدان اسپرت یعنی پانامرا
قهرمان مسابقات
دیگه چی بگم. هرچی بگم کم گفتم.
آقای فردیناند پورشه :
کل جامعه خودرو سازی به خودت و شرکتت مدیونن…
اینا حرفای دلم بود. قصدم کم شمردن ارزشای شرکت های دیگه نیست.
باید به تمام شرکت هایی که به نو آوری و رضایت مشتری اهمیت میدن احترام گذاشت و من هم سعی کردم این کار و به درستی برای یکی از این شرکت ها یعنی شرکت بزرگ پورشه انجام بدم.
با تشکر… .
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۲ آبان ۱۳۹۵عزیزی عزیز
Daniel
۲ آبان ۱۳۹۵حرف نداری میدونی چرا؟
چون عزیزی
عزییییییز… .
دومینو
۲ آبان ۱۳۹۵تو کف فرمان پذیری چرخای عقبشم ..بنظرم سیستم اسپرت کنترل شاسیش اضافی نیست اگه پولشو داشته باشم حتما سفارش میدم
دومینو
۲ آبان ۱۳۹۵از سیستم تعلیق بادی استفاده میکنه باید نرم باشه
علي
۲ آبان ۱۳۹۵بنده فکر میکردم تا قبل از اینکه مرسدس s جدید رونمایی بشه ماشین رویاهای من باشه ولی از وقتی پورشه پانامرای جدید این شاهکارو ارائه داد دیگه حرفی برای گفتن باقی نذاشته و من هیچ بهونه ایی نمیتونم بگیرم. البته برای ماشین مورد علاقه قبلیم هم خیلی احترام قائل هستم. واقعا ماشینهایی به مانند سری ۷ جدید bmw , مرسدس s جدید و پورشه پانامرای جدید با توجه به قیمت مناسب و کیفیت ساخت بالا و همچنین هماهنگی استفاده از (((های تکنولوژی )))های روز جهان در آنها قابل ستایش و تحسین هستن. حیف پول بابت ماشینهای کوپه (دو در) آدم صرف کنه تا اینجور خودروها هست.(البته این نظر شخصی من هست).
با تچکر فراوان
سينا
۲ آبان ۱۳۹۵یه چیزی میگم دیسلایک ندین انصافن
قبول دارین استایل مگان یه خورده شبیه پورشه است ؟! یا من این حسو دارم!؟
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۲ آبان ۱۳۹۵سینا داش این حسو یه جا پنهان کن یه وقت به گوش مسئولین میرسه اون وقت آلمان هم تحریممون میکنه جان تو ……
آخه داشم کجای استایل مگان Fast-back
ELEMENTO
۲ آبان ۱۳۹۵مگان رو چه به پورشه
Daniel
۳ آبان ۱۳۹۵انصافت تو حلق رنو مگان
hamid_hk
۲ آبان ۱۳۹۵به نظرتون طراحان ماشین نکته های فنی جدید رو همیشه رند انتخاب می کنن یا وب سایت ها؟
ناصر
۲ آبان ۱۳۹۵به چه درد ما میخوره؟؟؟؟؟
توی این مملکت رنو کپچر 120 تومنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ما فقط باید افسوس بخوریم.
شاهین
۲ آبان ۱۳۹۵حداقلش چیزی به دانسته هامون اضافه میشه. دونستن بهتر از عدم آگاهی هستش نه؟ :)
سوشارشیدی ford
۲ آبان ۱۳۹۵نمیدونم چرا حالم بهم میخوره از قیافه پورشه لامصب این المانیا همه چیشون خوبه فقط طراحی مزخرفی دارن.مخصوصا این مدلای بنز همه شبیه هم هستن زرت و زرتم مدل جدید تولید میکنن مثل سامسونگ.
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۳ آبان ۱۳۹۵اوه اوه
از بنز و پورشه حالت به هم میخوره
چی بگم لابد فورد خیلی زیباست نسبت به اینا
سوشارشیدی ford
۳ آبان ۱۳۹۵داداش فورد اصلا قابل مقایسه با این جوجه المانیا نیست در کل المان باید تو طراحی از امریکایی ها یاد بگیره هرچی ماشین امریکایی ترسناکه المان خنده داره
رامتین
۲ آبان ۱۳۹۵بهتر از پورشه واقعا نمیشه تصور کنم. بینهایت عالیه.
حسین
۲ آبان ۱۳۹۵شاهکار واقعی
وقتی مهندسی مکانیک و برق به اوج میرسه با طراحی فوقالعاده و قرار گیری بهترین های صنایع و مواد
Archi KHAN
۲ آبان ۱۳۹۵همینه که از قدین الایام گفتن :
” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “
Saied
۳ آبان ۱۳۹۵ماشین مورد علاقه من ??
Amirenault
۳ آبان ۱۳۹۵مهندسی فوق تصور یعنی این.
درود بر صنعت خودرو “ژرمن ها”
mojtabaaston
۳ آبان ۱۳۹۵550 اسب بخار
یعنی معادل با قدرت یک لامبورگینی اوراکان نسخه استاندارد
به نظرم فوق العاده است
سیاوش
۳ آبان ۱۳۹۵زده رو دست s کلاس باور کنید
هرجاشو نگاه کنید اوج مهندسی توشه وحشتناک خوبه حتی نمای داخلی هم عالیه عالیه
کلا سنگ تموم گذاشت پورشه
اگه پولداری اگه اقا زاده ای شک نکن بخر
Hamed Ferrari
۴ آبان ۱۳۹۵چرا یه کلاچ به انتهای گیربکس اضافه کرده؟ هشت سیلندر از مدار خارج شه چی میمونه