پورشههفته نامه

15 نکته فنی جالب درباره پورشه پانامرا 2017

از شاسی الکتریکی گرفته تا بال جذاب جدید، پانامرا ۲۰۱۷ پر از تکنولوژی‌هایی است که تجربه‌ی سواری مورد انتظار شما از یک مدل چهار درب پورشه را برآورده می‌سازد.

در این نوشتار حقایق فنی جذابی را در رابطه با خودرویی که با عرضه‌ی نسل دومش سروصدایی زیاد در محافل خودرویی پیچیده ذکر می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  • فضا برای بزرگ‌سالان

2017-porsche-panamera-front-three-quarter-lead1
در این نسل شاهد فضای بیشتری برای افراد بزرگ‌سال هستیم.

  • طراحی دیفرانسیل عقب

2017-porsche-panamera-turbo-suspension-2
همه‌ی پانامراها در حال حاضر بصورت چهارچرخ محرک عرضه می‌شوند اما نسخه‌ی دیفرانسیل عقب نیز در راه است. این خودرو دارای سیستم تعلیق بادی و فرمان پذیری چرخ‌های عقب به‌صورت سفارشی است.

  • آلومینیوم بیشتر

2017-porsche-panamera-body-frame-3
پانامرا اولین خودرویی است که در ساخت آن از معماری MSB گروه فولکس‌واگن بهره گرفته شده است. کاپوت، گلگیرهای جلو، پانل‌های جانبی بدنه و سقف از آلومینیوم ساخته شده‌اند.

  • پیشرانه‌ی ۵۵۰ اسبی جدید پورشه

2017-porsche-panamera-twin-turbo-engine-4
پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو کاری جدید از سوی پورشه است. این پیشرانه سبک‌تر از نسخه‌ی ۴.۸ لیتری قبلی است و قدرت ۵۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری تولید می‌کند. توربوهایی با ویژگی توئین اسکرول نیز در قلب پیشرانه‌ی V شکل جای گرفته‌اند.

  • گیربکس PDK جدید با توانایی تحمل گشتاور بیشتر

2017-porsche-panamera-pdk-transmission-5
گیربکس ۸ سرعته PDK کاملاً جدید پورشه در پانامرا ۲۰۱۷ ظاهر شده است. دنده‌های هفتم و هشتم برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت کاربرد بیشتری دارند. پانامرا در دنده‌ی ششم به حداکثر سرعت خود می‌رسد. این گیربکس می‌تواند تا ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور را تحمل کند.

  • فضای محفظه‌ی بار و صندلی‌های عقبی تاشونده

2017-porsche-panamera-exhaust-exit-turbo-6
در عقب خودرو صندلی‌های تاشوی ۴۰/۲۰/۴۰ با خم شدن می‌توانند فضای بار ۴۹۵ لیتری پانامرا را به ۱۳۰۲ لیتر افزایش دهند.

  • گرفتن کمی هوا

2017-porsche-panamera-front-subframe-7
ساب فریم جلوی جدید سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر دارد. ترمزهای کربن سرامیک نیز به عنوان یک آپشن قابل سفارش هستند.

  • تنها آلومینیوم نیست…

2017-porsche-panamera-aluminum-and-steel-8
ساختار پایه ترکیبی از آلومینیوم و فولاد با استحکام بالا است.

  • آن‌ها را خاموش‌کنید

2017-porsche-panamera-v-8-engine-9
پیشرانه‌ی ۸ سیلندر به سیستم غیرفعال کردن سیلندرها مجهز است. این سیستم برای اولین بار در یک پورشه ظاهر می‌شود و می‌تواند دو، سه، پنج و هشت سیلندر را از مدار خارج کند. کاربری سیستم در دورهای ۹۵۰ تا ۳۵۰۰ پیشرانه است.

  • بله دریچه‌های هوای جانبی کاربردی هستند

2017-porsche-panamera-side-vents-10
دریچه‌های کناری پانامرا برای دکور و زیبایی نیستند بلکه هوای داغ داخل چرخ‌های جلو را خارج می‌کنند.

  • بال فوق‌العاده
بال سه‌تکه‌ای پانامرا توربو برای عملکرد آئرودینامیکی کامل در سرعت‌های بالا طراحی شده است.
  • چگونگی کاهش تکان‌های بدنه در پانامرا

2017-porsche-panamera-dynamic-chassis-control-sport-system-15
سیستم اسپورت کنترل شاسی دینامیک پورشه که به‌صورت سفارشی در دسترس است دربردارنده‌ی میله‌های پایدارکننده با فعال‌کننده‌های الکترومکانیکی ۴۸ ولتی است که در هنگام عبور از پیچ‌ها تکان‌های بدنه را کاهش می‌دهند.

  • سیستم تعلیق تنظیم شونده

2017-porsche-panamera-three-chamber-air-springs-16
فنرهای بادی سه محفظه‌ای جدید ۶۰ درصد حجم هوای بیشتری نسبت به سیستم تعلیق بادی نسل پیشین پانامرا دارند. این فنرها می‌توانند به منظور سواری بهتر و همچنین تغییر زاویه‌ی آئرودینامیکی در سرعت‌های بالا ارتفاع خودرو را افزایش یا کاهش دهند.

  • ۹۱۱ در برابر پانامرا: سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب

2017-porsche-panamera-rear-steer-system-17
برخلاف ۹۱۱ که از فعال‌کننده‌های جدا برای هر چرخ استفاده می‌کند، سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب پانامرا از تنظیمات راند اند پینیون که به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شوند بهره می‌برد.

  • وقتی سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب کار می‌کند

2017-porsche-panamera-rear-steer-system-turns-18
این سیستم با گردش هماهنگ چرخ‌های جلو به منظور بهبود پایداری کار می‌کند. تا سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت، چرخ‌های عقب در جهتی مخالف چرخ‌های جلو و حداکثر به مقدار ۲.۸ درجه به منظور بهبود چسبندگی خودرو می‌چرخند.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. احسان(احسان سابق)

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    ایران کشور آرزوهاست… یعنی هر چیزی که می خوای واست آرزو هست و آرزو میمونه مثل سوار شدن به همین ماشین که وقتی بیاد ایران کمتر از 2 میلیارد نمیدن

    1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

      ۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      وقتی پورشه میبینی ….
      ___________________——–
      _________________.-‘…..&…..’-.
      ________________\………………./
      _______________:…..o…..o……..;
      ______________(………(_…………)
      _______________:…………………:
      ________________/……__……..\
      _________________`-._____.-‘
      ___________________\`”””`’/
      __________________\……,…../
      _________________\_|\/\/\/..__/
      ________________(___|\/\/\//.___)
      __________________|_______|
      ___________________)_ |_ (__
      ________________(_____|_____)
      ………… *•~-.¸,.-~* *•~-.¸,.-~*………..

      1. new great britain

        ۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        پادشاه نگفته بودی تا این حد هنرمندی.
        در کل خوش به حالت که طرفداره یه همچین ماشینی هستی.
        ——————-0000
        ——————-0#ا******…..
        —————=%%%%%%%///
        ——————————————&^%$$%^^^
        —————-(((*&*)(
        انصافا طرح منم قشنگه((:

        1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

          ۳ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          فداتم البته این هنر کپی و پیسته ……..
          ولی طرح تو هم خوبه باور کن خوبه یکم دیگه کار داره فقط چرا 4 تا چشم گذاشتی ؟؟؟؟

  2. احمد باقری

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    اصلا بگیر 20 تا، تا زمانی که طراحیش درست نشده باشه، هیچ فایده ای نداره.

    1. مهدی

      ۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (26 ديدگاه)

      باشه :-/

      1. ELEMENTO

        ۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        بی تناسب ترین نظراتی که میشه در پدال گذاشت.
        مرسی که یه مدت نبودی !!

        1. بهنام

          ۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (994 ديدگاه)

          منم باهات هم نظرم
          لایک

        2. ELEMENTO

          ۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          شما فکر میکنی ما از قیافه ی پورشه بدمون میاد زورکی به به و چه چه میکنیم.
          .
          باور کن من و خیلی از دوستام عاشق قیافشیم.

        3. ELEMENTO

          ۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          نمیدونم به چه منطقی باید با شما حرف بزنم.

    2. دومینو

      ۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (41 ديدگاه)

      عمو :) کسی پولشو نداره بخره

  3. Daniel

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (955 ديدگاه)

    اسطوره تکنولوژی
    خالق 911 افسانه ای
    خالق یکی از برترین هایپرکارهای کره خاکی یعنی 918
    خالق فوق سوپر سدان اسپرت یعنی پانامرا
    قهرمان مسابقات
    دیگه چی بگم. هرچی بگم کم گفتم.
    آقای فردیناند پورشه :
    کل جامعه خودرو سازی به خودت و شرکتت مدیونن…
    اینا حرفای دلم بود. قصدم کم شمردن ارزشای شرکت های دیگه نیست.
    باید به تمام شرکت هایی که به نو آوری و رضایت مشتری اهمیت میدن احترام گذاشت و من هم سعی کردم این کار و به درستی برای یکی از این شرکت ها یعنی شرکت بزرگ پورشه انجام بدم.
    با تشکر… .

    1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

      ۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      عزیزی عزیز

      1. Daniel

        ۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (955 ديدگاه)

        حرف نداری میدونی چرا؟
        چون عزیزی
        عزییییییز… .

  4. دومینو

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    تو کف فرمان پذیری چرخای عقبشم ..بنظرم سیستم اسپرت کنترل شاسیش اضافی نیست اگه پولشو داشته باشم حتما سفارش میدم

  5. دومینو

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    از سیستم تعلیق بادی استفاده میکنه باید نرم باشه

  6. علي

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بنده فکر میکردم تا قبل از اینکه مرسدس s جدید رونمایی بشه ماشین رویاهای من باشه ولی از وقتی پورشه پانامرای جدید این شاهکارو ارائه داد دیگه حرفی برای گفتن باقی نذاشته و من هیچ بهونه ایی نمیتونم بگیرم. البته برای ماشین مورد علاقه قبلیم هم خیلی احترام قائل هستم. واقعا ماشینهایی به مانند سری ۷ جدید bmw , مرسدس s جدید و پورشه پانامرای جدید با توجه به قیمت مناسب و کیفیت ساخت بالا و همچنین هماهنگی استفاده از (((های تکنولوژی )))های روز جهان در آنها قابل ستایش و تحسین هستن. حیف پول بابت ماشینهای کوپه (دو در) آدم صرف کنه تا اینجور خودروها هست.(البته این نظر شخصی من هست).
    با تچکر فراوان

  7. سينا

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (87 ديدگاه)

    یه چیزی میگم دیسلایک ندین انصافن
    قبول دارین استایل مگان یه خورده شبیه پورشه است ؟! یا من این حسو دارم!؟

    1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

      ۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      سینا داش این حسو یه جا پنهان کن یه وقت به گوش مسئولین میرسه اون وقت آلمان هم تحریممون میکنه جان تو ……
      آخه داشم کجای استایل مگان Fast-back

      1. ELEMENTO

        ۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        مگان رو چه به پورشه

    2. Daniel

      ۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (955 ديدگاه)

      انصافت تو حلق رنو مگان

  8. hamid_hk

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    به نظرتون طراحان ماشین نکته های فنی جدید رو همیشه رند انتخاب می کنن یا وب سایت ها؟

  9. ناصر

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    به چه درد ما میخوره؟؟؟؟؟
    توی این مملکت رنو کپچر 120 تومنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ما فقط باید افسوس بخوریم.

    1. شاهین

      ۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (4698 ديدگاه)

      حداقلش چیزی به دانسته هامون اضافه میشه. دونستن بهتر از عدم آگاهی هستش نه؟ :)

  10. سوشارشیدی ford

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (42 ديدگاه)

    نمیدونم چرا حالم بهم میخوره از قیافه پورشه لامصب این المانیا همه چیشون خوبه فقط طراحی مزخرفی دارن.مخصوصا این مدلای بنز همه شبیه هم هستن زرت و زرتم مدل جدید تولید میکنن مثل سامسونگ.

    1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

      ۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      اوه اوه
      از بنز و پورشه حالت به هم میخوره
      چی بگم لابد فورد خیلی زیباست نسبت به اینا

      1. سوشارشیدی ford

        ۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (42 ديدگاه)

        داداش فورد اصلا قابل مقایسه با این جوجه المانیا نیست در کل المان باید تو طراحی از امریکایی ها یاد بگیره هرچی ماشین امریکایی ترسناکه المان خنده داره

  11. رامتین

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3264 ديدگاه)

    بهتر از پورشه واقعا نمیشه تصور کنم. بینهایت عالیه.

  12. حسین

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (420 ديدگاه)

    شاهکار واقعی

    وقتی مهندسی مکانیک و برق به اوج میرسه با طراحی فوقالعاده و قرار گیری بهترین های صنایع و مواد

  13. Archi KHAN

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    همینه که از قدین الایام گفتن :

    ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “

  14. Saied

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    ماشین مورد علاقه من ??

  15. Amirenault

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    مهندسی فوق تصور یعنی این.
    درود بر صنعت خودرو “ژرمن ها”

  16. mojtabaaston

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    550 اسب بخار
    یعنی معادل با قدرت یک لامبورگینی اوراکان نسخه استاندارد
    به نظرم فوق العاده است

  17. سیاوش

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    زده رو دست s کلاس باور کنید
    هرجاشو نگاه کنید اوج مهندسی توشه وحشتناک خوبه حتی نمای داخلی هم عالیه عالیه
    کلا سنگ تموم گذاشت پورشه
    اگه پولداری اگه اقا زاده ای شک نکن بخر

  18. Hamed Ferrari

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    چرا یه کلاچ به انتهای گیربکس اضافه کرده؟ هشت سیلندر از مدار خارج شه چی میمونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا