شاسیبلند پایهی پورشه یعنی ماکان سال قبل فیس لیفت شد و با این عمل جراحی بهبودهای قابلتوجهی در آن مشاهده میشود که از جملهی آنها میتوان به راحتی سواری و هندلینگ و همچنین استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی جدید اشاره کرد.
WhatCar اخیراً ماکان را رانده و ۵ نکتهی مهم از آن استخراج نموده است. این نکتهها با طراحی خارجی آغاز میشوند که هماکنون شامل نوار میلهای عقب و نوشتهی سهبعدی پورشه است. دومین نکته به رنگها و انتخابهای جدید این شاسیبلند لوکس مربوط میشود.
خب این نکات خیلی جذاب و هیجانانگیز نیستند و همین داستان دربارهی نکتهی سوم هم صدق میکند. این مورد به پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی پایه مربوط میشود که هماکنون قدرت کمتری دارد. این قلب آهنین مجهز به فیلتر ذرات بنزین قدرت ۲۴۵ اسب بخاری و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری داشته و در زمان تجهیز به پکیج اسپورت کرونو باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۵ ثانیهای میشود که باعث شده این شاسیبلند وارد قلمروی هاچبک های داغ شود.
Khosrow
۳۰ بهمن ۱۳۹۷پشتش قشنگ تر بود قبل از لیفت ..
Infinite
۳۰ بهمن ۱۳۹۷در حالی که امروز سایپا از ساعت 10 صبح پیشفروش اینترنتی دو مدل پراید را آغاز کرده بود، تنها 45 دقیقه پس از آغاز فروش، ظرفیت پیشفروش این دو مدل خودرو در شهرهایی مانند تهران، اصفهان و شیراز به پایان رسید…
/// خداوند سرنوشت هیچ قومی و «ملّتی» را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنها خود تغییر دهند
ببخشید که بیربط به مطلب بود. حرفی بود که باید گفته میشد…
اعتمادیان
۳۰ بهمن ۱۳۹۷درود بر شما
بنظر شما این افرادی که ثبت نام کرده اند واقعا به این ماشین نیاز دارند و ناخواسته نمیدانند که با خیانت به مردم هموطنشان کثافتکاری خودرو سازان رو تایید میکنند یا اینکه میدانند و برای دو ریال سود تن به ذلت این خودروسازان نزول خورمیدهند ؟؟؟
Infinite
۳۰ بهمن ۱۳۹۷موضوعی که برای من پررنگتر از هر موضوع دیگهای هست اینه که منفعت طلبی شخصی حرف اول رو در این اتفاقات میزنه. شاید در این میان درصدی هم واقعا نیازمند ماشین باشند اما واقعا دیدن وضعیتی که این دو خیانتکار زبالهساز توی کشور به وجود آوردند کار سختی نیست. همین درصد از مردم حاضر نیستند یک مدت کوتاه بدون خودرو سر کنند تا وضعیت تغییر کنه… در کنار این اشخاص ، کسانی رو هم قرار بدید که برای منفعت طلبی شخصی خودشون یک جامعه رو بدبخت میکنند.
منفعت طلبی شخصی در کوتاه مدت موجب ضرر جمعی در بلند مدت هست. یعنی همینهایی که فکر میکنند سود کردند بعدا در همین جامعه به طرق گوناگون ضرر خواهند کرد و بخش تلخ ماجرا این هست که همه در این وضعیت متضرر میشن… نه فقط اونها!
سایمون سینک (از مشاوران مالی مطرح و برتر دنیا) یک بار صحبتهای خیلی جالبی داشت:
آیا سیاستمدارهامون انعکاسی از خودمون نیستن؟
آیا مسئولین ما آینه کارهای خودمون نیستن؟
آیا باید به متهم کردنشون ادامه بدیم؟
یا باید قبول کنیم که اینا حق خودمونه؟
اگر میخواهیم اونا تغییر کنن شاید بهتر باشه خودمون رو تغییر بدیم
شاید ما هستیم که تفرقه اندازیم
شاید ما هستیم که خودپرستیم
شاید ما هستیم که منافع خودمون رو به منافع همه ترجیح میدیم
پس به جای این که بخواهیم اونا تغییر کنن
بهتره خودمون تغییر کنیم و مسئولیت کارهای خودمون رو بر عهده بگیریم
اون موقع مسئولهایی خواهیم داشت که حق خودمون باشن…
و من اضافه میکنم: اون موقع زندگی و وضعیتی خواهیم داشت که واقعا حقمون باشه…
emad1990
۱ اسفند ۱۳۹۷سوال مهمتر اینه که هر کسی باید از خودش بپرسه
چرا باید به امار فروش خودروسازان اعتماد کنیم؟؟یا سوال بهتر
چقدر از حرف های خودروسازان صحت داشته؟؟
emad1990
۱ اسفند ۱۳۹۷و مهترین سوال
از کجا معلوم خودرو ها توسط شخص خریداری شده باشه؟؟