پورشه 911 GT3، تنفس طبیعی تا آخرین حد ممکن!

یک‌شنبه 29 بهمن 1396 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
2017-porsche-911-gt3-pdk-first-drive 3
پورشه تا زمانی که بازار اجازه دهد به ریشه‌های خود وفادار خواهد ماند. درحالی‌که اخباری مبنی بر حذف گیربکس دستی و استفاده از توربو در پیشرانه 911...
تبلیغات

پورشه تا زمانی که بازار اجازه دهد به ریشه‌های خود وفادار خواهد ماند. درحالی‌که اخباری مبنی بر حذف گیربکس دستی و استفاده از توربو در پیشرانه 911 GT3 جدید به گوش رسیده اما این خودروساز آلمانی به خریداران اطمینان داده که هنوز به پیشرانه‌های تنفس طبیعی نصب شده در عقب خودرو و البته گیربکس‌های دستی تا آخرین حد ممکن وفادار است.

مدیر بخش موتور اسپورت GT پورشه در مصاحبه با نشریه استرالیایی درایو اخبار مرتبط با پیشرانه‌های کاملاً توربو را رد کرده است. دکتر Frank-Steffen Walliser گفته است:

یک پیشرانه تنفس طبیعی هنوز هم با ذات خودرویی اسپورت همخوانی دارد. شما نمی‌توانید با یک پیشرانه توربو به همان اهداف دست پیدا کنید.

پورشه برنامه‌هایی برای دوری از پیشرانه‌های توربو تا آخرین حد ممکن دارد.

زمانی که از مدیر پورشه درباره احتمال نصب پیشرانه در موقعیت نزدیک‌تر به مرکز خودرو پرسیده شده او گفته که پیشرانه محصولات شرکت هم‌اکنون در موقعیت صحیحی قرار داشته و در پشت خودرو نیست. البته انتظار هم نداشته باشید که این مدیر ارشد طرفدار حذف گیربکس دستی نیز باشد:

من فکر می‌کنم گیربکس دستی GT3 دقیق‌تر است.

نسل جدید 911 GT3 بنا به اخبار منتشر شده پیشرانه تنفس طبیعی 6 سیلندر 4 لیتری تخت خود را از دست خواهد داد تا فضا برای نصب یک پیشرانه قدرتمند توربو باز شود. انتظار می‌رود قدرت این پیشرانه 10 درصد بیشتر از قدرت 500 اسبی نمونه کنونی باشد و آن را به حدود 550 اسب بخار برساند.

اگر پورشه تصمیم به استفاده از پیشرانه توربو در نسل جدید GT3 بگیرد انتظار داریم از متریال سبک‌وزن‌تری سود ببرد. قبلاً می‌دانستیم که GT3 جدید سریع‌تر و قدرتمندتر از نسل فعلی باشد اما برای دریافت اخبار رسمی باید منتظر بیانیه‌های شرکت باشیم.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.