در حالی که چندین سال روی پروژه خودروی سطح پایین و ارزانتر از باکستر و کیمن، وقت و مطالعه صرف شده بود، پورشه اعلام کرد که این ایده را کنار گذاشته است.
این ایده که یک پورشه ضعیفتر و البته ارزانتر از مدل باکستر با اشتراک پلتفرم موتور وسط با خودروهای مشابه آئودی و فولکس و با اندازه کوچک ساخته شود، وسوسه ای بود که میتوانست فروش بالاتری را برای پورشه به ارمغان بیاورد و در عین حال وجهه این شرکت را نیز بهعنوان سازنده خودروهای بسیار سریع و پرتوان مخدوش نماید. در اواخر دهه ۶۰ میلادی نیز پورشه ۹۱۴ با موتور فولکسواگن و با همین ایده ساخته شد که شدیداً هم محبوب شد. با وجود این موفقیت در حال حاضر پورشه قصد ندارد تنوع محصولات خود را که شامل شاسی بلندهای کاین و ماکان و مدلهای اسپرت دیگر نظیر ۹۱۱ جاودانه و ۹۱۸ تکنولوژیک را بیشتر کند.۶۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
حامد
۱۵ مهر ۱۳۹۳ایول پورشه نباید وقت خودش تلف میکرد
ASTON MARTin
۱۵ مهر ۱۳۹۳پورشه باید توانایی این رو میداشت که یه خودروی قیمت پایین و در عین حال ارزون رو که بتونه درحد خودش نیازهای افراد کم درامد و در عین حال اسپورت دوست رو ارضا کنه تولید میکرد! مث شرکتهای امریکایی
ولی گویا تواناییش رو نداشت!
میتونست توفیق داشته باشه و در اروپا و دیگر قسمت های دنیا فروش خوبی داشته باشه و بتونه بازار رو بدست بگیره ولی گویا شکست خورد و عقب نشینی کرد!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۵ مهر ۱۳۹۳درود .
تواناییشو نداشت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوست عزیز پورشه خودش از فولکس تغذیه میشه . برای فولکس و پورشه هم
کاری نداشت که از پلت فرم یکی از محصولات فولکس استفاده کنه .
اما خب شاید این حرکت لطمه به برند پورشه میزد .
اینجور ماشین ها با قیمت پایین ، برای برند های معمولیه نه
برند لوکس .
در ضمن این ما هستیم که توفیق نداریم نه پورشه .
صادق
۱۵ مهر ۱۳۹۳میلاد، پورشه برای همین شاسی بلندش هم باید مراقب باشه
پورشه بیشتر به عنوان یه سوپر اسپرت ساز محسوب میشه نه شرکتی که گستره ی فعالیتیش در حد بنز و BMW باشه
وقتی BMW تصمیم به ساخت یه ماشین ارزون تر از Z4 گرفت خیلیا بهش ایراد گرفتن
این که دیگه پورشه اس
به نظر من کار بسیا بسیار درستی کرد که پروژه اش رو کنار زد
ارزش برند، شاید به چشم خیلی ها نیاد، ولی برای شرکتایی مث فراری و پورشه خیلی مهمه.
ارزان سازی و تولیدات خیلی زیاد برای همچین برندایی یعنی مرگ!
Carbonado Aventador
۱۵ مهر ۱۳۹۳الان با این حرفت گند زدی به لامبو…!
حالا یا از قصد گفتی ، یا حواست نبود…!
الان ارزش برند لامبو پایین اومده؟!
صادق
۱۵ مهر ۱۳۹۳نه ممد
اصلا هیچ کنایه و حرفی یا حتی هیچ فکری درمورد لامبو نکردم
ولی اتفاقا حرفم در مورد لامبو هم صدق میکنه
لامبو یه برند ارزون ساز نیست داداش
NASSY
۱۶ مهر ۱۳۹۳من با میلاد موافقم , صد در صد به برند لطمه میزد!!!
پورشه یعنی لوکس,گرون,اشرافی,….
بهترین کار متوقف کردن این برنامه بود , افرین المانها
مرتضی
۱۵ مهر ۱۳۹۳جوک جدید اما بی مزه ای بود استون مارتین!
ASTON MARTin
۱۵ مهر ۱۳۹۳اونایی که میگید برا پرستیژش گذاشته کنار!
اگه برا این بود اصلا برا چی همچین پروژه ای رو شروع کرد؟ این که عذر بدترازگناهه!
میاد تا نیمه های راه میره بعد برمیگرده میگه غلط کردم برام افط داره؟؟
این که نشد!
پورشه در قیاس با خیلی از برند های همجوارش اتفاقا خیلی هم ارزون سازه و معمولا هرکی پولش به یه سوپرکاره اصیل اروپایی نرسه مجبوره به محصولات پورشه رو بیاره!
همین ایران نمونش!
یا خیلی موارد دیگه که بهش برخورد کردم!
الان بری دوبی پر پرشس ،همین چند وقت پیش یه برنامه ای دیدم یارو رفته بود دبی با یه عده از جوونای اونجا محاسبه میکرد چندتاشون میگفتن خودشونو پاره کردن و کار کردن تا پول نهایتا یه پورشه رو در بیارنو الانم داشتن ازش بهره میبردن:|
من نمیگم پورشه بده اخه بی ارزس
ولی میگم باید حد خودشو بدونه !
شایان
۱۶ مهر ۱۳۹۳ASTON MARTin باشه ایندفعه به قطرها میگم بجای حمل کارگر از رولزرویس(داستان علوفه گاو عربستانی) بیان از استون مارتین کمک بخوان نکه لوکسه همچین به دل کارگرا میشینه بنده خداها خیلی تویه شرایط سختی دارن کار میکنن حداقل هر روز تا محل کارشون با استون میرن کیف میکنن پدال لطفا چاپ کن
داریوش
۱۵ مهر ۱۳۹۳خودروی خوب زدن توانایی میخواد نه خودروی بد.
یه لحضه ترسیدم گفتممیخوان کیمن و باکستر رو بردارن.
آخه اینا روایی منن که قابل تحققق هستن.
دلم میشکست.
ASTON MARTin
۱۶ مهر ۱۳۹۳شایان جان فهم حرفی که زدم اینقدری هم سخت نبود
نمیدونم دوبی چقدر شبیه به قطره! واقعا فهمیدنش سواد بالایی نمیخواد
درادامه من اسمی از کارگر یا رلز رویس هم نبردم!
واقعا برای نظر گذاشتن تو اینترنت باید یه سری تست سواد و هوش هم بگیرن
شایان
۱۸ مهر ۱۳۹۳عزیزم شما هر وقت که در مورد یه برند آلمانی بحث میشه و مطلبی گذاشته میشه میای عکس نظر بقیه و البته با غرض ورزی حرف میزنی اینو گفتن تا بدونی من تمام نظراتتو میخونم و تک تک دوستانو میشناسم در ضمن شما که خدای عقل و هوشی هنوز متوجه نشدی پورشه توانایی هر کاریو داره چون فولکس پشتشه اینم بگم من یکم جغرافیم خوبه چون اگه خدا بخواد این ترم فوق لیسانس دارم میگیرم در این رشته والبته در آب و هوای بد جنوب که فاصله چندانی با قطر نداره 3 سال کار کردم خوبم میتنم درک کنم چی میکشن
saeed.shariati
۱۵ مهر ۱۳۹۳اینا همس سیاسته واسه سود بیشتر احتمالا میخواد یه کار خفن هم بکنه سوپرایزی
بفول خواجه حافظ شیرازی باشد اند پرده بازی های پنهان غم مخور
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳خوب کاری کرد هیچ وقت یک پادشاه لباس یک سرباز رو نمیپوشه.
پورشه پادشاهه
نه مثل اکثر برندهای دیگه که انگشت تو هر سوراخی میکنن
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۱۵ مهر ۱۳۹۳منظورش تویوتاست ;)
Ahmad..F12
۱۷ مهر ۱۳۹۳به نظر من هم خوب کاری کرد گذاشت کنار
پورشه باید بیشتر بره سمت امثال 918
M Power///
۱۵ مهر ۱۳۹۳پورشه باکستر و کیمن و اگه قرار بود مدل پایین تر از اونا تولید بشه واقعا خوب بود. چون قیمت کمتری نسبت به اون دو می داشت البته قدرت کمتری هم داشت. ولی در عوض درصد فروش بالا می رفت. و طیف بیشتری از مردم با درآمد متوسط هم می توانستند. پورشه بخرن. کمپانی که به ماشین های گرون مشهوره. در کل چیزی که برای آمریکایی ها، اروپایی ها و بعضی از آسیایی ها حلال است. برای ما حرام است.
Carbonado Aventador
۱۵ مهر ۱۳۹۳ولی همین فولوکس قدیمی های خودمون در اصل پورش هستند!
من هم دوست داشتم یه ماشین با قیمت پایین تولید کنه!
بالاخره پورشه مثل لامبورفری نیست که مدل های محدود داشته باشه!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۵ مهر ۱۳۹۳درود .
دوتا مسأله بگم .
1 – من شخصا با پیکان و 4 سرنشین مصرف 7.75 لیتر را تجربه کردم . در یک
مسافت 400 کیلومتری ، من 200 کیلومتر در جاده و 200 کیلومتر در شهر بودم .
بعد از گذاراندن 400 کیلومتر به پمپ بنزین رفتم و 31 لیتر بنزین زدم .
مطمئن هستم که اگر اون 200 کیلومتر داخل شهر رو هم داخل جاده بودم ،
مصرف ماشین کمتر میشد .
البته بگم که بنزین از نوع سوپر بوده و سرعت من بین 80 تا 90 کیلومتر .
علی
۱۵ مهر ۱۳۹۳میلاد زمانی که بنزین سوپر میزدی ترمز دستی ماشین میخوابید یا نه؟؟؟؟!!!؟؟
شوخی کردم دلمون یکم باز بشه.
Carbonado Aventador
۱۵ مهر ۱۳۹۳به سالار سلام برسون!
راستی پیکان بیشتر از 90 تا هم می تونه بره؟!؟!
حالا منم یه مسئله بگم!
ال 90 تو سرعت 170 کیلومتر تقریبا صدی 9 می سوزونه!
و درضمن تنها ماشینی هست که باهاش می تونی بیشتر از 2 دقیقه با سرعت 170 تا راه بری!
فکر کنم ما باهاش 15 دقیقه 175 تا می رفتیم!
قابل توجه داش صادق….!
انصافا از وقتی باهاش رفتم مسافرت حالم به هم می خوره وقتی سوار پرشیا می شم!
Alpha
۱۵ مهر ۱۳۹۳من با 405 tu5 نیم ساعت 175 تایی رفتم ! یعنی چی تنها ماشین ؟ یعنی ماکسیما نمیتونه ؟ زانتیا نمیتونه ؟ پارس ELX نمیتونه ؟
Carbonado Aventador
۲۰ مهر ۱۳۹۳عزیز من من تو رنج خودش گفتم!!!!
چرا حرف تو دهن من میگذاری؟؟؟؟؟
زانتیا رو میشه با 35 میلیون خرید؟؟؟؟؟
ماکسیما چی؟؟؟؟؟
عجبا…!
احمد جان شما که 206 می گی تو راه برگشت همون جاده ای که شما می فرمایید داشت 170 تا می رفت که تعادلش به هم خورد و تصادف کرد!!!!!!
ولی من موندم که چجوری همه ی سرنشین هاش حتی یه خراش هم برنداشتند!!!!!!
پس دیگه…..!
درضمن من با 405 و سمند هم تجربه زیاد داشتم!!!!!!
405 رو درکل بیشتر از پرشیا می پسندم!!!!!!
سمند هم چون سنگینه تعادل خوبی تو سرعت بالا داره!!!!!!
Ahmad..F12
۱۷ مهر ۱۳۹۳محمد حسین این چه حرفیه زدی؟؟؟؟؟
تنها ماشینیه که میتونی بالای 170 تا بیشتر از 2 دقیقه بری!!!
به خدا 206 ازش سرتره
وحید
۱۷ مهر ۱۳۹۳تا بحال سوار ماشینی غیر از ال90 و پرشیا شدی؟؟؟ یه تست کن اون یکی ها هم بد نیستن ضمنا من با پراید 3.4 دقیقه 160 . 170تا رفتم شایدم بیشتر
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۵ مهر ۱۳۹۳درود .
جدی گفتم دوستان .
حدود چهار روزه برای یکی ، یدونه پراید مدل 84 بدون رنگ خریدم 10200 .
الان وقتی پراید رو با پیکان خودم مقایسه میکنم ، میبینم پیکان از بیشتر
لحاظ ها سرتره . قدرتش . ایمنیش . اتاقش . و ….
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۱۵ مهر ۱۳۹۳خدایی پیکان سالاره بدون بحث…تمام سایپا رو بزاری رو هم به اندازه یه رینگ پیکان غیرت ندارن!
NASSY
۱۶ مهر ۱۳۹۳اسطــــــــــــــــــــــــــــــــــــوره اس PEYKAN
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳چطوری روندی که انقدر سوزونده نکنه تو سرازیری خاموش میکردی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۵ مهر ۱۳۹۳درود . به هیچ عنوان .
Ferrari fan
۱۵ مهر ۱۳۹۳مگه پورشه فولکس نبوده ؟ یا فولکس پورشه بوده؟
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳پورشه اول همون طراحش داش فردیناند بوده
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۵ مهر ۱۳۹۳درود .
2 – دوست من برای کارش یدونه وانت پراید گرفت و بر اساس شرایطی که جور
نشد ، هفته بعد فروخت . اما چون خود من هم در زمان پلاک کردن حضور داشتم ،
پشت ماشین نشستم . یچیز بگم برید رو هواااااااااا .
برای تنظیم پشتی و کفی صندلی راننده ، حتما باید درب راننده باز بشود!!!
یعنی راننده در زمان رانندگی نمیتونه صندلیش رو تنظیم کنه . حتما باید
بیاد کنار جاده یا خیابان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:) :) :)
Ehsan
۱۵ مهر ۱۳۹۳این تکنولوژی خیلی وقته که در پراید وجود داره !
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳در تیبا هم همینطور
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۵ مهر ۱۳۹۳درود .
احسان باورت نمیشه به خدا .
تازه صندلیهاش از نمونه های مدل های قبل از سال 90 بود . یعنی اون لاغرا .
اصلا دست نمیره کنار صندلی .
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳پورشه راه درست رو داره طی میکنه
ماسل کار
۱۷ مهر ۱۳۹۳سلام آقا میلاد
جسارت نشه ولی بازم فقط کولرش به کل هیکل پیکان وانت می ارزه
اتفاقا یکی از آشناهامون گفت شاید باورت نشه باش 1تن 200کیلو برده البته کمکاش مزدایین
در ضمن پیکان چی داره که اینقد سنگشو به سینه میزنین!!
خب حداقل امکان تنظیم صندلی داره ولی پیکان چی داره لگنی بیش نیس
امنیت = 0 اتاق = 0 و.. خدایی پیکان چیه دیگه دورانش تموم شده
اتاقش ماله 40 سال پیشه!!
من نمیگم پراید یا 151 خوبه میگم از پیکان بهتره
10400 رو بنظرم به لنسری چیزی میدادی بهتر بود!!
ببخشید طولانی شد.
Just Muscle Cars
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ مهر ۱۳۹۳درود .
بله کولرش خوبه اما نه اندازه پیکان . شما کولر رو
میبینی و من داشتن استرس بار فابریک پیکان .
من پیکانی رو میبینم که حداقل در زمان خودش و یا کلا بر
اساس استاندارد وانت شد نه همینجوری .
من ماشینی رو میبینم که امنیتش اگر از پراید بیشتر
نباشه کمترم نیست . من ماشینی رو میبینم که جلوبندیش
از پراید قویتره . ان هم برای همچین بارهایی .
من وانت استاندارد 40 سال پیش رو میبینم ، نه وانت
من دراوردیه امروز رو .
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳پورشه بدون جایگزین
ammar
۱۵ مهر ۱۳۹۳با سلام
با این وضع ماباید شاهد لامبوهای هاچ بک …
این شرکتا دارن اصالتشونو از دست میدن.
بعضی از خریدارا به خاطر پرستیژ یک ماشین وقیمت بالای اون میرن سراغ یک برند در غیر این صورت برند محصول مورد استفادشونو عوض میکنن فقط فراری
Carbonado Aventador
۱۵ مهر ۱۳۹۳من نمی دونم لامبو چه گناهی کرده!
هیبریدی نمی زنه می گید تکنولوژی نداره!
می زنه می گید اصالتش رو از دست داده!
شاسی بلند نمی زنه می گید جای لامبو خالیه!
می زنه می گید نباید تولید کنه!!!
با خودتون چند چندین؟!؟!؟!
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳لامبو گناهی نداره ناراحت نشو کربو
احمدرضا
۱۵ مهر ۱۳۹۳دوستان دیشب رفتم و ماشین جدیدم رو گرفتم یک لکسوس es فول سفید تا نشستم توش یاد شما افتادم امیدوارم به آرزوتون برسین امشب عکس آواتارم رو میکنم ماشینم ممنونم
زیگما
۱۵ مهر ۱۳۹۳مبارکا باشه
یکی به فروش محصوصلات تویوتا اضافه شد با این خریدت
:D
امیدوارم منم به ارزوم برسم :(
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳آرزوت GL کلاسه زیگما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زیگما
۱۵ مهر ۱۳۹۳نه
آرزوم یه استکان کمر باریک چای لاهیجانه با قند یزدی
بشینم توی تنهاییم بخورم
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳حالا زیگما چرا عکس عقبشو!!!!گذاشتی
مگه جلو!!!!1چشه؟؟؟؟؟؟؟؟
زیگما
۱۵ مهر ۱۳۹۳نه والا
عقبش با ابهت تر بود واسه همین عقبشو گذاشتم
Carbonado Aventador
۱۵ مهر ۱۳۹۳مبارک باشه!
امیدوارم چرخش برات بچرخه انشاا… !
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳احمد رضای بی وفا خجالت بکش عکس بی ام و رو میزنی و به لکسوس فکر میکنی
زن میگیری و هنوز تو فکر دوست دخترتی!!!!!!!!!!
شوخی کردم به دل نگیر
Alpha
۱۵ مهر ۱۳۹۳آرزوت es بود ؟
اکبر
۱۵ مهر ۱۳۹۳به نظرم پورشه باید ماشین خاص بزنه ماشین معمولی رو بذاره واسه کمپانی مادر (فولکس واگن)
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۱۵ مهر ۱۳۹۳دقیقا…….
Mehran
۱۵ مهر ۱۳۹۳تصمیم معقول و کاملا صحیحى است
امید
۱۵ مهر ۱۳۹۳پورشه کارش رو حساب و کتابه هر تصمیمی بگیره حتما همه جوانبشو در نظر گرفته درود بر پرشه
میلاد
۱۵ مهر ۱۳۹۳خوشم اومد.
پورشه رو وقتی از نزدیک می بینی از کیفیتش شور زندگی پیدا می کنی.
و این حقیقت که هیچ وقت کیفیت بالا با قیمت پایین قابل عرضه نیست.
pouya
۱۶ مهر ۱۳۹۳پورشه عشقه عشق
parseh net30
۱۶ مهر ۱۳۹۳خدایا ببین اینا چی کنار میذارن ما هنوزم از پراید دل نمی کنیم. خدایا ی بشکه اسید بفرست