شایعات مربوط به تولید پورشه باکستر الکتریکی قبلاً منتشر شدهاند. وزن همیشه مشکلی برای خودروی اسپورت و پایه پورشه بوده اما میدانیم که این خودروساز دوستداشتنی قبلاً پروتوتایپ های الکتریکی باکستر را تست کرده است. زمان عرضه دقیق این خودرو فعلاً مشخص نیست اما برخی رسانهها مدعی شدهاند نسخه کانسپت و مفهومی این خودرو به زودی معرفی خواهد شد.
کار اند درایور میگوید باکستر الکتریکی در حال توسعه بوده و یکی از اعضای هیئتمدیره پورشه گفته که این خودروساز تلاشهای زیادی برای به ثمر رسیدن این پروژه انجام میدهد. متأسفانه چیز زیادی درباره این کانسپت نمیدانیم هرچند کار اند درایور معتقد است پورشه میتواند روش مشابه با میشن E در پیش بگیرد، خودرویی که پیشنمایش تایکان تولیدی بود.
اگر اینگونه باشد پورشه میتواند از باکستر الکتریکی کانسپت با ظاهر نزدیک به نسخه تولیدی رونمایی کند. اطلاعات در دسترس نشان میدهد این خودروی اسپورت بدون آلایندگی میتواند بر پایه معماری کاملاً جدیدی بنا شود که نسبت به پلتفرم PPE تفاوتهای زیادی دارد.
کار اند درایور میگوید علیرغم استفاده از پلتفرمهای متفاوت در باکستر و ماکان الکتریکی، باکستر و کیمن میتوانند استراتژی مشابهی با قدبلند پاک پورشه داشته باشند. نسخه الکتریکی این کراس اوور طبق انتظارات همراه با مدلهای درونسوز عرضه خواهد شد و انتظار میرود باکستر و کیمن نیز چنین سرنوشتی داشته باشند. البته اینها همگی گمانهزنی هستند هرچند به نظر میرسد خیلی از دور از ذهن نیستند.
گفته شده نسخه الکتریکی باکستر به واقعیت بدل خواهد شد و این یک قدم جدید در پیشبرد اهداف الکتریکی سازی پورشه خواهد بود. تایکان محصولی الکتریکی بود که از صفر توسعه یافت اما ماکان و باکستر الکتریکی میتوانند نسخههای الکتریکی از مدلهای کنونی باشند.
Amin
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰خوشگله و جذابه ، ولی انگار تایکان رو اسپایدر کرده باشن،در نمای جلو که فرقی نداره
سهند
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰آن فقط رندر است یعنی واقعی نیست
UNIVERS
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰پدال دیگه پدال نیست.بچه های نوجوان امتحانات شون شروع شده دارن یه کله میخونن.
دیگه نمیتونن بیان پدال سر بزنن. پدال دیگه سوت و کور شده.در این 2 هفته بعضی ها تو پدال نخواهند بود.
اون موقع میفهمیم کی نوجوان و جوان است و کی سن و سال داره و بزرگسال است. من دیگران رو قضاوت نمیکنم ولی خیلی ها دیگه تو پدال نیستن و خودشون خودشونو لو دادن چند سالشونه. پس باید به کامنت های اونا اهیمت نداد چون تجربه ندارن.
البته این نظر منه
زیزیگولو
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰وقتی همه ماشینا برقی شدن، واسه من یکی دیگه برند اصلاً مهم نیستش و نخاهد بود، فقط یه چیزی واسه رفتو آمد روزمره زیر پام باشه، حالا از هر برندی که میخواد باشه …. به نظر من وقتی همه ماشینا برقی بشن دیگه ماشین باز بودنو عشق ماشین بودن هیچ معنا و مفهومی نداره
محمدرضا
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰درسته پورشه همیشه نمای کلاسیک خودش رو حفظ میکنه ولی تو بقیه زمینه ها همیشه به روز باقی میمونه.
برای همینه همیشه موفق و سود ده است
mahan
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰برنامه پورشه برای الکتریکی ها و درون سوز ها در اینده چیه؟
Ninja
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰اینو من دقیق نمیدونم ولی مثل بنز ائودی اول از همه ی محصولات درونسوزش یه همتای الکتریکی میده و بعد از همون محصول درونسوز مدل هیربرد میده بیرون و کم کم و ارام ارام محصولاتش رو برقی میکنه این کار بیشتر المانی ها هست ایتالیایی ها هم همه تقریبا مثل فراری الکتریکی سازی میکنن و به تنفس طبیعی و درونسوز وفادارن ژاپنی ها معمولا مثل تویوتا هستن و روی هیدروژن هم سرمایه گزاری میکنن و در این میون بعضی شرکت ها میان و میگن ما تا فلان سال تمام محصولاتمون رو برقی میکنیم و یجورایی عجله دارن برای برقی سازی دلیلشم نمیدونم بیشترشونم امریکایین احساس میکنم انگلیسی ها هم انگار برنامه دقیقی ندارن چین ها و کره ای هم همه خبر دارن
mahan
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰مرسی نینجا جان بسیار متشکرم که سوالات من رو جواب میدی.خیلی جمعبندی خوبی بود تکلیف همه رو تو یک جا مشخص کردی.❤️❤️??
Ninja
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰شما لطف دارین از ۲۶۴۶ و شما یاد گرفتم راستیتش اصن جرات نمیکنم وقتی شما تو سایتین کامنت بزارم از بس اطلاعات دارین منم هر موقع احساس کنم اطلاعات بدرد بخوری دارم کامنت میزارم
Ninja
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰درضمن اینم یادم رفت پورشه روی یه سوخت مصنوعی هم داره کار میکنه درکنار برقی ها که اونم پاکه مثل هیدروژن تویوتا
mahan
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰لطف داری نینجا جان.ارادت داریم خدمتتون منم چیز زیادی بلد نیستم .نسبت به من لطف دارید انشالله بچیزی بدونم که در حد انتظارات دوستان عزیز باشه .اندک تجربه و چندتا مجله و مقاله و اطلاعات ردوبدل شده که از همین دوستان و دوستان دیگه یاد گرفتم رو در حد سواد خودروییم میگم.اگر درست و مفید بود که خوبه ولی اگرم نبود پدال این قدر بچه های باسواد داره و با دلیل منطق توضیح میدن و بهتر یاد میگیریم از اینکه حس مسئولیت رد و بدل ارتباطات دارین که مطالبتون رو در اختیار همدیگه میزارید خوش حالم خیلیا حیفشون میاد!از اشناییتون خیلی خوش حال شدم و درنهایت ارزوی سلامتی و تندرستی می کنم.
Sina10
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ایکاش این اتفاق نیوفته
یه کراس اوور الکتریکی میتونه ماشین جالبی باشه ولی یه خودروی اسپرت الکتریکی فاجعه میشه
تازه پورشه سوخت مصنوعی رو داره توسعه میده جه نیازی داره که میخواد باکستر برقی بسازه؟
دقیقا تنها کلاسی که توش برقیا طرفدار نداره همین کلاسه
mehran911
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰سینا جان
متاسفانه این پلتفرم با ساختار الکتریکی خیلی جور در میاد به نوعی بیشتر از هر کلاس خودرویی دیگه ای
.
متوسط پیمایش کم خریدار های کلاس کوپه رودستر و نیاز به ثقل پایین و خصوصیات پرفورمنس و نیاز به هندلینگ خوب بستر خوبی رو فراهم کرده تنها نقطه ضعف وزن خواهد بود
به نوعی کیمن ـ باکستر اولین خودروهایی بودن که پورشه قرار بود نسخه الکتریکیشون رو بسازه این داستان به قبل ۲۰۱۵ بر می گرده در کل پلتفرم J1 هم همون زمان روی بستر کیمن معرفی شد
porsche
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰مرگ بر ۷۱۸ برقی
Amirreza
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰قشنگ که هست ولی بیش از حد شبیه تایکانه ، یعنی یه باکستر برداشتن سپر و کاپوت و جلوپنجرشو با اره برقی دراوردن بعدش با چسب یک دو سه جلوی تایکانو چسبوندن?