نسل قبلی کیمن همیشه در پیچها دیده میشد. آن خودرو بالانس زیبایی را به همراه شاسی پیشرانه در وسط و فرمان تیز دوستداشتنی داشت.
اما ۷۱۸ کیمن کاملاً جدید از نظر پیشرانه بسیار جذابتر است اگرچه که ضرورتاً دلایل درستی وجود نداشته باشد. چرا؟ زیرا همانند ۷۱۸ باکستر، کیمن هماکنون با پیشرانهی ۴ سیلندر توربو عرضه میشود و باید به پیشرانه ۶ سیلندر تخت اتمسفریک بدرود گفت. و اینجا یک سؤال کاملاً ساده پیش میآید: آیا به لطف افزایش قدرت، گشتاور و به طبع آن پرفورمنس، این خودرو بهتر از همیشه بوده یا به خاطر توربو بودن روح خود را از دست داده است؟ نسخهای که ما آزمایش کردیم مدل سطح بالای S است که ۴۸۸۳۴ پوند قیمت داشته و قدرت ۳۴۵ اسبی را به همراه گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری به شما ارزانی میدارد.
با گیربکس ۶ سرعته دستی استاندارد، شتاب این خودرو در ۴.۶ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن نیز برابر با ۲۸۵ کیلومتر در ساعت است. با سفارش گیربکس PDK و پکیج اسپورت کرونو شتاب خودرو به ۴.۲ ثانیه میرسد و همچنین ۹.۲ ثانیه طول میکشد تا خودرو از سکون به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. اعدادی که از نظر گذراندید شتابهایی ترسناک برای این خودرو هستند.
با وجود این عملکرد عالی، مصرف سوخت و آلایندگی خودرو نسبت به نسل قبلی بهبود چشمگیری داشته و مدل استاندارد دارای مصرف سوخت ادعایی ۶.۹ لیتری و مدل S دارای مصرف ۸.۱ لیتری با گیربکس دستی است.
نمای ظاهری خودرو در چندین نقطهی کلیدی به منظور فراهم ساختن نمایی پایینتر، عریضتر و بدجنستر بهینه شده و چراغهای جلو و ورودیهای هوا نیز بازطراحی شدهاند.
شاسی خودرو نیز در مقایسه با باکستر ارتقا یافته است. فنرها و دامپرهای سفتتر به همراه میلههای ضد لغزش بزرگتر به کار رفته و سیستم فرمان نیز ۱۰ درصد سریعتر گشته است. با سفارش دادن شاسی اسپورت ۱۱۳۳ پوندی، ارتفاع خودرو به میزان ۲۰ میلیمتر کاهش یافته و سیستم ترمز ۹۱۱ کررا جدید نیز به خودرو اضافه میشود.
این خودرو در همهی جنبهها به جز یک مورد خودرویی فوق العاده است.
سواری، فرمان پذیری، هندلینگ، چسبندگی، ترمزها و تعویض دندهها همه و همه خوب هستند. کیمن قبلی یکی از بهترین خودروهای اسپورتی بود که در این سطح میتوانستید بخرید و ۷۱۸ جدید بهطور چشمگیری تیزتر و بهتر از آن است. شاسی خودرو نابغهای کمیاب بوده و چسبندگی زیاد را با کیفیت سواری استثنایی ترکیب میکند.
یک عنصر آزاردهنده در خودرو وجود دارد که با روح دیگر قسمتها همخوانی نداشته و آن پیشرانه است. در خط مستقیم مشکلی با این پیشرانه نیست. زیر دورهای ۲۰۰۰ تأخیر وجود دارد اما فراتر از آن خودرو بسیار سریع و سنگین دور میگیرد. به عنوان نتیجه، این خودرو بسیار سریعتر از خودروی قبلی با پیشرانهی ۶ سیلندر تخت احساس میشود مخصوصاً در دورهای میانی که گشتاور اضافی توربو تفاوتی بزرگ را رقم میزند.
این مورد باعث خجالت است زیرا کیمن S جدید در همهی موارد به جز یکی که این بار قابل چشمپوشی نبود از نسل پیشین خود بهتر است.
این خودرو در مقایسه با نسل قبلی خود سریعتر، کممصرفتر و دارای هندلینگی برتر است اما یک نقطهی کلیدی وجود دارد که شما را مأیوس میکند و آن صدای تولیدی و تحویل قدرت پیشرانه است. بسته به اینکه چقدر به این موارد ارزش میدهید، این دو میتوانند نقطهای ناامیدکننده یا قدمی رو به جلو باشند.
مشخصات پورشه ۷۱۸ کیمن S
قیمت: 48834 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲.۵ لیتری توربو
قدرت: 345 اسب بخار
گیربکس: 6 سرعته ی دستی، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: 285 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 8.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
الف.ی
۱۰ مرداد ۱۳۹۵خیلی خوشگله.
به این میگن قدرت ساخت خودرویی که هم واسه پیست باشه هم شهر
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مرداد ۱۳۹۵قیمت 48834 پوند میشه 224636400 تومن
قدرت 345 اسب بخار تونسته 285 کیلومتر سرعت بگیره خیلی خوبه.
شتاب و مصرف سوختش هم خوبه
Ashkan
۱۰ مرداد ۱۳۹۵چند تا دستگاه ازش رسیده تو گمرکاته قراره پلاک ملی شه فکر کنم زیر 500 در بیاد
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مرداد ۱۳۹۵حداقل رو 600 میلیون حساب باز کن
Pagerrari
۱۰ مرداد ۱۳۹۵من بودم جاش
موستانگ شلبی 350r
کوروت z06
کامارو z28
داج وایپر acr
چلنجر هل کت
میگرفتم
که با قیمت خیلی کمتر این پورش رو قورت میدن.
هم از نظر قدرت هم هندلینگ هم ترمز هم شتاب بهتر هستن،
اینو من نمیگم تایم لپ ها میگن مثلاً وایپر تایم لپ هاش از مکلارن p1 بهتر هست.
محمدرضا
۱۰ مرداد ۱۳۹۵داداش شاید درست بگی که نمیگی ولی پورشه هم حس خاص خودشو داره که هیچ کدوم هایی که تو گفتی نداره
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مرداد ۱۳۹۵این دوست ما بدجوز فاز تعصب امریکایی گرفته.
Vahid porsche
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ملاک شما برای مقایسه فقط قیمته؟ ماشین چهار سیلندر رو با دوازده سیلندر مقایسه میکنی؟
فرامرز
۱۰ مرداد ۱۳۹۵اینا که گفتید فقط رو کاغذ خوبن و وقتی از نزدیک با آلمانی ها مقایسه میشن حرفی واسه گفتن ندارن. آلمانی ها هدفشون فقط شتاب و سرعت بالا نیست بلکه طول عمر، کیفیت، کاربردی و بهینه بودن براشون خیلی مهمه. همون گلف داخلش بشینی بعدش بری تو هر کدوم از خودروهای آمریکایی که گفتی بشینی حالت خراب میشه! ماشین ۶ متره ولی اندازه گلف جای پا و سر و صندوق نداره!!! لذت رانندگی هم که با این عدد و ارقام نمیشه نشون داد و من خودم ب ام و ام ۲ رو خیلی بهتر از چلنجر هلکت ۷۰۰ اسبی میدونم که تو واقعیت صدی ۴۰ لیتر مصرف داره و تو هر تست درگ هم یه جفت لاستیک میسوزونه
PORSCHE:The God of Cars
۱۰ مرداد ۱۳۹۵اگه قیمت پورشه و آئودی و… اندازه ی داج و شورلت بود کسی چلنجر سوار نمیشد!
Archi KHAN
۱۱ مرداد ۱۳۹۵دمت گرم ، حرف حقی زدی …
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مرداد ۱۳۹۵جای دوستمون کینگ 918 خیلی خالیه.نظراتش درباره پورشه خیلی قشنگ بود.
کجایی اگه هستی کامنت بزار
"فقط انگلستان"
۱۰ مرداد ۱۳۹۵راست می گی منم دلم براش تنگ شده واقعا کامنت های محترمانه زیاد می ذاشت خودم چند بار از پورشه بد گفتم ولی اصلا جوری کامنت نذاشت که ازش ناراحت بشم الان خیلیای دیگم که دوسشون داشتم دیگه کامنت نمی ذارن ولی به هر حال امیدوارم همتون موفق و سلامت باشید.
ALIREZA034
۱۰ مرداد ۱۳۹۵این خودرو از نسل قبلیش زیبا تر شده.چسبندگیش که خیلی خوب به نظر میومد و همینطور به نظر میاد داینامیک تر شده.صدای تولیدی پیشرانه خیلی جذابه ولی با توجه به محاسن و فیس لیفت زیباش میشه ازش گذشت ولی تاخیر در پاسخ دهی توربورو سخته که ادم ازش رد شه که البته همه ی توربو ها یکم تاخیر دارن ولی اینطوری که اینجا مطرح شد مثله اینکه یکم بیش از حده.کلا نسل قدیمو دوس نداشتم ولی این واقعا جذاب شده مخصوصا با این رنگ.ممنون شاهین جان
حامد
۱۰ مرداد ۱۳۹۵به این می گن تکامل! با وجود دوسیلندر کمترسرعت وشتاب و مصرف بهتر شده . شاید بشه با یه ست اگزوز مشکل صدارو حل کرد. در ضمن نسل قبلی کایمن تو پیست مونزا لپ تایم بهتری از پاگانی هوایرا داشت!! نسل جدیدکه عملکردش بهترهم شده. آماده برای قورت دادن پرادعا ها.
PlymouthBarracuda
۱۰ مرداد ۱۳۹۵اسم این رنگ lava orange عه…
یکی از خاص ترین رنگاس و روی هر ماشینی جواب نمیده ولی روی porsche ,واقعا نگاهارو برمیگردونه
امیر
۱۰ مرداد ۱۳۹۵قبول دارید پورشه یه اتومبیل معمولیه؟ فقط ظاهر سوپر اسپرت داره…
الان مثلا همین مدل رو میشه با سری 3 ب ام و مقایسه کرد.
PORSCHE:The God of Cars
۱۰ مرداد ۱۳۹۵پورشه دقیقا خاص ترین سوپراسپرت آلمانی هست. اطلاعاتتو افزایش بده.
ماسل
۱۰ مرداد ۱۳۹۵هرچی نگاش میکنم از ۹۱۱ بهتر به نظر میاد.۹۱۱ یه جور خاصیه .ولی این بی نقصه لامصب
احمد باقری
۱۰ مرداد ۱۳۹۵هر روز بدتر از دیروز، واقعا طراحی بیخود، بی روح، بدون روحیه تهاجمی، خشونت و ابهتی داره.
Archi KHAN
۱۱ مرداد ۱۳۹۵واسه همینِ که از قدیم میگن :
” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه “
Archi KHAN
۱۱ مرداد ۱۳۹۵دوستان
توی عکسی که از چرخ گذاشته شده ، چرا یکی از پیچ ها با بقیه متفاوته ؟!!
حميد
۱۱ مرداد ۱۳۹۵موتورش حرف نداره
ولی طراحی پورش یکم خسته کننده شده
البته میشه گفت یک جور امضا هست
در هر صورت ماشین بی گوشه تیز در طراحی خیلی با حال نیست بی ام دبلیو و بنز و لامبو و فراری رو نگاه کنید