پورشه

پورشه تایکان و ثبت رکورد طولانی‌ترین دریفت برای خودرویی الکتریکی

پورشه تایکان رکورد طولانی‌ترین دریفت با خودرویی الکتریکی را در کتاب گینس به ثبت رسانده است. این رکورد در مرکز تجربهٔ پورشه در هاکنهایم‌رینگ زده شده و مربی پورشه «دنیس رترا» ۲۱۰ دور را در یک مسیر دایره‌ای ۲۰۰ متری طی کرده است. این کار حدود ۵۴ دقیقه طول کشیده و خودرو مجموعاً ۴۲ کیلومتر را طی کرده است. برای این رکورد زنی از نسخهٔ پایه و محرک عقب تایکان استفاده شده که به‌صورت آزمایشی صرفاً در چین عرضه می‌شود.

رترا در مورد این رکورد زنی گفته است:

وقتی سیستم‌های پایداری رانندگی خاموش هستند، دریفت کشیدن با این پورشهٔ الکتریکی بسیار آسان است خصوصاً در این مدل که صرفاً چرخ‌های عقب آن محرک هستند. پرفورمنس کافی همیشه در دسترس است. مرکز ثقل پایین و فاصلهٔ محوری کشیده، پایداری را تضمین می‌کند. طراحی دقیق شاسی و فرمان امکان کنترل مطمئن را در هرزمانی حتی هنگام حرکت به پهلو فراهم می‌کند. بااین‌حال برای من بسیار طاقت‌فرسا بود که تمرکز خود را برای ۲۱۰ دور بالا نگه دارم خصوصاً با توجه به اینکه آسفالت خیس دایرهٔ دریفت در همه‌جا چسبندگی یکسانی نداشت

قبل از اینکه رترا ۲۱۰ دور را با تایکان دریفت بکشد، کریس هریس از تاپ گیر هم تلاشی برای رکورد زنی داشت و توانست مجموعاً ۱۸ دور بزند. هرچند رکورد دریفت ۴۲ کیلومتری تایکان رقم چشمگیری است اما رکورد طولانی‌ترین دریفت هنوز هم در اختیار ب‌ام‌و M5 با ۳۷۴ کیلومتر است که چند سال پیش به ثبت رسید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4149 ديدگاه)

    شعار پورشه یا اول یا هیچ ?

    موافقم 25
    مخالفم 24
    1. Hadi

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      دمت گرم پورشه ?
      اول صبحی ه حال حسابی بهمون دادی
      عجب خودروسازیه این پورشه و عجب شاهکاریه این تایکان ?
      افتخار بزرگیه ?
      ولی رکورد m5 که ۳۷۴ کیلومتر دریفت زده!
      مثل این میمونه که از تهران تا نزدیکای اصفهان دریفت بزنی!

      موافقم 31
      مخالفم 4
      1. ممد ژانگولر

        ۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (4149 ديدگاه)

        یدونه ایی داش هادی ?
        پورشه مثل هندونه در بسته نیست

        همیشه توش قرمز و با کیفیته

        موافقم 6
        مخالفم 1
  2. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_AMG_C350///

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    M5 عجب چیزیه
    سلطان دریفت

    موافقم 29
    مخالفم 2
  3. Joker

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (603 ديدگاه)

    چه دل خجسته ای دارن اینا…پدال شده پر از خبرای مفت و ارزون…دیگه این دنیا بدرد نمیخوره…

    موافقم 17
    مخالفم 43
  4. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_AMG_C350///

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    واقعا تایکان دنیای خودرو های الکتریکی رو عوض کرد
    خودرو الکتریکی که هیجان درون سوز رو داره

    موافقم 21
    مخالفم 7
  5. RezaRs

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    ایکاش شرایط زمین طوری بود که ماشینا همه درون سوز می بود ولی دریغا که شرایط زیست محیطی زمین اوضاعش بدتر از چیزیه که عامه مردم فکر میکنند اما به نظرم نیروگاه های حرارتی و روش هایی تولید برق بسیار گاز های گلخانه ای بیشتری تولید میکنند خب ایکاش از اون ها شروع میکردن با این قدرت
    حالا تایکانم ماشینی باحالیه ولی خب بالاخره برای من برقی ها هرگز به جذابیت ماشینای درون سوز نمی رسن
    آخ چقد صدای یه فراری ۱۲ سیلندر یا لامبورگینی ۱۲ سیلندر یا ۱۰ سیلندر با روح آدم بازی میکنه مخصوصا وقتی Na هستش به نظر من هیچ برقی نمی تونه این لذتو القا کنه

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. مسعود

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (7 ديدگاه)

      چرا همچی باهم قاطی میکنیم؟
      چرا فراری و لامبورگینی و….. با سدان های خانوادگی برقی که تازه اومدن تو بازار مقایسه میکنیم؟
      90درصد از خودروهایی که الان تو دنیا دارن به صورت روز مره استفاده میشن خودروهای سدان و suv ها هستند که اگه یکمقدار تکنولوژی باطری ها پیشرفت کنه و زمان شارژ به 15 دقیقه کاهش پیدا کنه برای این 90درصد فوق العاده هستند. هزینه نگهداری پایین ، مالیات کم، طول عمر بسیار بالا که اصلا قابل مقایسه با خودروهای درونسوز نیستن از مزیتهای خودروهای برقی هستند.
      خودروهای اسپرت و سوپراسپرتم مشغول ساختن همون 8 و 12 سیلندرهای خودشون باشن.
      متاسفانه درست یا غلط تو درگها چراغ های جلوی این دست از خودروها تو آینه های این خودروهای برقی دیده میشن.

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. Sina

        ۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        با اکثر نظرت جز بخش آخر موافق بودم.بخش آخر به دو دلیل مخالفم
        ۱. درگ رو جز پرچمداران ماشینای برقی شرکت ها، کدوم برقی رده متوسط و یا رده پایین میتونه با هم رده بنزینیش رقابت کنه؟؟
        فقط پرچمداران برقی هستن که درگ رو به راحتی میبرن و به نظرتون چرا کسی با نسخه های پایین رده یا متوسط برقی درگ انجام نمیده؟
        ۲.بنزینی ها هم تو درگ چند ساله پیشرفت عالی داشتن و نمونه اش پورشه۹۱۱توربو و مکلارن 765LT و همین M5
        ولی با بقیه نظرت موافقم ، باید ماشینای عادی پاک تر ( حالا برقی یا هیدروژنی یا هر راه دیگه ای) بشن ولی ماشین های پرفورمنس ، یا آفرود و یا سوپر ماشینا و اسپرتا که جمعیت خیلی خیلی خیلی کوچیکی از ماشین های دنیا رو شامل میشن درونسوز بمونن و اسیب تولید کربن دی اکسید اینا خیلی کمه و جبران پذیره

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۵ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          منم موافقم اینایی که ما سوار میشیم بنزینیش هم صدا نداره پس مهم نیست برقی باشه یا بنزینی

          موافقم 5
          مخالفم 2
  6. پدر خودروسازی جهان

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (436 ديدگاه)

    پورشه را عشق است ❤

    موافقم 10
    مخالفم 2
  7. سامورایی از قله فوجی

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    دریفت با ماشین برقی ????
    دریفت بدون صدای موتور چه لذتی داره ؟

    موافقم 13
    مخالفم 4
    1. Sajjad

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1868 ديدگاه)

      نه صدای موتور و نه دود لاستیک
      در برابر دریفتایی مثل دریفت های کن بلاک واقعا هیچه
      از نظر من این کار که دور یه میدون خیس دریفت میزنن توانایی ماشین رو نمیرسونه، حوصله زیاد راننده رو میرسونه

    2. akrh78

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      اصلا خود صدای موتور یه فیدبکه زمان دریفت
      به نظرم دریفت با الکتریکی بخاطر گشتاور انی و حساسیت زیاد پدال گاز و در کنارش سکوت مطلق مهارت بیشتری بخواد

  8. MASIHA

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (947 ديدگاه)

    هنوز رکورد دست m5c هست?
    عالی بود پورشه

    موافقم 8
    مخالفم 2
  9. مهدی موتورز

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1233 ديدگاه)

    من هیچ وقت نفهمیدم چجوری این مامور های گینس رو دعوت میکنن?

  10. زیزیگولو

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    پس باید گفت سلطان دریفت

    موافقم 6
    مخالفم 8
  11. Ramin

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    تایکان دید نمیتونه تو درگ وپیمایش حریف تسلا ولوسید بشه. البته لوسید تازه واحد وارده. تایکان دید نمیتونه حریف تسلا مدل s شه رفت سراغ دریفت !!

    خودروهای برقی فیلا واسه دریف مناسب نیستن بیچاره اون موتور برقی کتلت شد.

    موافقم 5
    مخالفم 12
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      از لوسید که تازه به دوران رسیده دفاع میکنی به پورشه میگی الکی گرونه
      تو دیگه تهشییی!!!!!

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. Ramin

        ۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        تایکان قیمتش 178 هزار تاس.
        لوسید 168 هزار
        تازه لوسید ارزون تره.

        ولی اگه بخوام دفاع کنم فقط s plaid

        موافقم 3
        مخالفم 3
  12. محسن

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    لاستیک بی ام و چطور 370 کیلومتر دوام آورده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. general

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (58 ديدگاه)

      مث این تو زمین خیس بوده

    2. MAHDI

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      زمین رو خیس میکنن. مثل تصاویر بالا که پیس خیس هستش. در مورد M5 حتی بنزین روهم در حال دریفت زدن.

  13. مهدی

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    واقعا یه چیز دیگس ایلان ماسک درست میگفت که در اینده مردم به خودرو های بنزینی به عنوان یک چیز عجیب نگاه میکنن تایکان هم حال ما رو جا آورد با این خبرش یا همون کارش

    موافقم 2
    مخالفم 7
  14. ?porsche?

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    ever ahead

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا