پس از آنکه پورشه اعلام کرد با خودروی تمام الکتریکی تایکان توانسته رکورد نوربرگ رینگ را بشکند تسلا سریعاً دست به کار شد و این رکورد را هرچند با حرفوحدیثهای بسیار به خود اختصاص داد. گفته میشود تسلا مدل S توانسته در این پیست افسانهای به رکورد ۷ دقیقه و ۲۳ ثانیه دست یابد که ۱۹ ثانیه سریعتر از تایکان توربو میباشد؛ اما رکورد تسلا بهصورت غیررسمی ثبت شده و شاید در صورت بازگشت دوباره پورشه به پیست پابرجا نماند. گزارشهای جدید نشان میدهد که پورشه با مدل تایکان توربو و نه نسخهی پرچمدار تایکان توربو S رکورد زنی کرده است.
مدیر تولید این خودرو میگوید تایکان پتانسیل ثبت رکوردهای سریعتر را دارد. تایکان توربو و توربو S قدرت ۶۱۶ اسبی در حالتهای استاندارد دارند اما با درگیر شدن اووربوست و لانچ کنترل قدرت مدل توربو S به ۷۵۱ اسب بخار و گشتاورش به ۱۰۴۹ نیوتون متر میرسد. قدرت و گشتاور مدل توربو نیز در چنین حالتی به ترتیب برابر با ۶۷۱ اسب بخار و ۸۴۹ نیوتون متر خواهد بود.
افزایش قدرت میتواند باعث بهبود چند ثانیهای رکورد تایکان در نوربرگ رینگ شده و شاید حتی رکورد تسلا را نیز بشکند. دلیل اینکه پورشه مدل تایکان توربو S را روانهی پیست نکرده تمایل این خودروساز برای تکمیل کردن رکورد نوربرگ رینگ با خودرویی بوده که رانندهی تست ۲۴ ساعته آن را رانده است. تمامی آن چیزی که پورشه قبل از ثبت رکورد انجام داده تعویض لاستیکها بوده است.
جنگ خودروهای الکتریکی در حال گرم شدن بوده و پورشه نیز اولین رقیب واقعی تسلاست و به نظر میرسد تسلا هم به دنبال حفظ برتری خود در این بازی است. البته این وضعیت دشوارتر هم خواهد شد زیرا شرکتهایی همچون مرسدس بنز و بامو نیز در حال توسعهی خودروهای الکتریکی هستند. در ماهها و سالهای آینده شاهد رقابت تنگاتنگ شرکتهای مختلف در این زمینه خواهیم بود. واضح است که نتیجهی این رقابتها رضایت بیشتر مصرفکنندگان خواهد بود.
:::فرشاد:::
۱۳ مهر ۱۳۹۸:::نظرسنجی:::
تسلا اس p100d: لایک ?
تایکان توربو S: دیسلایک ?
ایمان
۱۳ مهر ۱۳۹۸این داستان داره به جاهای قشنگش میرسه
هنوز صبر داشته باشید ….
MOHAMMAD.DEMON
۱۳ مهر ۱۳۹۸میخوام این بالا بگم همه ببینن
این که میگن با توربو رکورد زده نه با توربو اس
کلا اشتباه چون عکاسان از سایز دیسک ها و کالیبر های ترمز مدلی که رکورد زده بود تشخیص دادن
توربو اس بوده نه توربو
و یه چیز دیگه تسلا همین ماه که الان ۵ هست رکورد جدید میزنه و میگن به ۷.۵ میرسه
نوید جهرمی
۱۳ مهر ۱۳۹۸به نظرم که پورشه با این قیمت گذاری و کلاس بندیش، خودش رو رقیب تسلا نمیدونه. فولکس واگن هم برای رقابت با تسلا با آئودی دست به کار شده نه پورشه.
نمیدونم تسلا اگر با قیمت پورشه عرضه بشه چقدر میتونه بفروشه. یا فروش پورشه با قیمت تسلا 3 چقدر ممکن خواهد بود.
اما شخصا پورشه هرچقدر هم ضعیف تر از تسلا باشه، باز برای من پورشه اس و ترجیحش میدم.
Mohammad
۱۳ مهر ۱۳۹۸یه چیزی رو که خوشم میاد و مطمئن هستم ازش اینه که ایلان ماسک هیچوقت بازی رو نمیبازه همیشه چیزای جدیدی رو برای رو کردن داره و همیشه شرکتاشو بهترین میدونه و بهترین نگه میداره …
حسین
۱۳ مهر ۱۳۹۸نکته ی اصلی تو خط آخر مقاله بود
P.K.H
۳۰ مهر ۱۳۹۸ما برا کمترین ارزش خرید خودرو ها رقابت می کنیم
MAHDI
۱۳ مهر ۱۳۹۸چه دنیای خسته کننده ای هستش دنیای الکتریکی ها. پورشه تایکان طراحی به شدت جذابی داره و یک سروگردن جذاب تر از پورشه پانامرا هستش اما اگه به انتخاب باشه لحظه ای در انتخاب پانامرا تردید نمیکنم. حتی اگه تایکان سریع تر وطراحی جذاب تری هم داشته باشه.
یه خودروی برقی فوقش یه هاچبک کوچیک باشه و یا خودروهای ترکیبی و الا الکتریکی کامل اصلا برام جذاب نیست.
اما در بین الکتریکی ها پورشه تایکان جذاب ترین اونهاست.
نوید جهرمی
۱۳ مهر ۱۳۹۸رانندگی مخملی وآرامش کابین، قدرتی که در یک آن در دسترسه، قابلیت اطمینان بالا، استهلاک کمتر، همینطور کمتر نبودن لذت رانندگی(تنها مشکلش نشندیدن صدای انجین و اگزوزه که اونم با یه برنامه صوتی قابل صرف نظره)
من که شخصا به الکتریکی های کنونی علاقه مند شدم. در آینده هم برای مصرف شخصی قطعا دنبال گزینه پاک میگردم، پلاگین هایبرید یا الکتریکی(اگر ایران نباشم)
این ماشین ها روز به روز دارن بیشتر میشن و هر روز از روز قبل بهتر.
datsun
۱۳ مهر ۱۳۹۸این جرمنها چقد کل کل میکن مثل بچه های حسودن یه کم سنگین باشید تو رو خدا .
Behrouz. anzali
۱۳ مهر ۱۳۹۸والا ژرمنها کل کل نمیکنن چون اصلا احتیاجی نیست که این کارو بکنن. ثابت شده هستن. این رسانه ها وسایتها هستن که یه مسئله رو بزرگش میکنن تا مخاطب بیشتری داشته باشن ! وگرنه کمپانی مثل پورشه. بنز . بی ام و احتیاجی به کل کل ندارن.
Elmiraj
۱۳ مهر ۱۳۹۸تایم تسلا رسمی نیست چون در ترافیک ثبت شده و ۷:۲۳ چیزی نیست که ایلان ماسک بهش قناعت کنه…
(( در این ماه شاهد سورپرایز تسلا خواهیم بود ))
.
پورشه هم هر چی در توان داشته زده و فرقی هم نمی کنه توربو باشه یا توربو S چون هر دو در پیست ۶۱۶ اسب بخار قدرت دارن و در حالت اوربوست این توانایی را ندارن که هفت دقیقه دوام بیارن (( حالت اوربوست یا همان اسپورت پلاس پورشه فقط برای درگ و چند بار شتاب گیری پشت سر هم کاربرد داره نه پیست )) ….هر چند اونی که باهاش تایم زدن توربوS بود چون در روزهای قبل از رونمایی برای تبلیغ بیشتر به این خودنمایی نیاز داشتن…
این حرف مدیر تولید تایکان هم که گفت تایکان پتانسیل ثبت رکورد های سریعتری را دارد هم حرف دیروز نیست ، اینو وقتی گفت که تنها دو روز از تایم زنی تسلا گذشته بود و برای توجیه ۱۹ ثانیه اختلاف مجبور بود در جواب سوال مجری road and track این حرفو بزنه…….
Saeed
۱۳ مهر ۱۳۹۸چیزی که باعث شده تو تعجب برم….این بود که قبل معرفی تایکان…۹۰ درصد کاربران پدال ماشین های الکتریکی رو مسخره میکردن و متنفر بودن و …. ولی وقتی ماه قبل تایکان معرفی شد همون ۹۰ درصد افراد یهو عاشق ماشین الکتریکی شدن!!!!!
الان دیگه کسی نیست بگه الکتریکی مزخرفه…
این منو تو تعجب وا داشته!!?
Sajjad
۱۳ مهر ۱۳۹۸رقابت سازنده و عامل پیشرفت یعنی همین
Saeed
۱۱ آبان ۱۳۹۸ژرمنها همیشه توی صنعت ماشین حرف اول رو میزنن این به کل دنیا ثابت شده ست
Made in germany